Lähettäjä: rkrkk
Päivämäärä: 25.8.25 19:30:55
"Siis aivan jäätäviä tallivuokria ihmiset näköjään makselee..400€ olisi mulle ihan maksimi jos hevosen ottaisin."
Hinta muodostuu useasta asiasta. Esim. minun hevoset on tallilla, jolle jonotetaan, vaikka se on alueen kallein. Samalla sijainnilla on muitakin talleja, mutta siihen on syynsä miksi joillakin talleilla on tyhjiä paikkoja, vaikka hinta olisi halvempi, kun toisille on pidempi jono, vaikka joutuu maksamaan enemmän.
Kyllä minullakin raja menee jossain. Minulla on varaa maksaa harrastuksesta, mutta en näe mitään järkeä maksaa tästä liikaa. Tallinpitäjän on tietenkin saatava hyvä korvaus hyvistä puitteista, mutta onhan se hullua, jos hevosen karsinavuokra on enemmän kuin minun elämiseen ja asumiseen liittyvät kulut. Asun kuitenkin yksin isossa omakotitalossa, jossa pelkkä kiinteistövero on jo aikamoinen. Ja hevosesta tulee kuluja muutenkin kuin pelkkä tallipaikka.
En ole valmis tinkimään puitteista tai hyvästä hoidosta, joten tallia en ole vaihtamassa. Mutta jos hinta paljon nousee, niin sitten on jo mietittävä, mitä järkeä tässä on.
Toki saisin tallipaikan halvallakin, muttei silloin sijanti ja puitteet ole sellaiset, että haluaisin niissä hevosta pitää, saati itse harrastaa.
|