Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Pitäisi saada 1000€ säästöön, viime hetken vinki

Lähettäjä: Jepjep 
Päivämäärä:   25.8.25 14:09:57

Noniin, ongelma otsikossa.
Pitäisi saada tässä kuukauden Max kahden aikana n. 1000€ säästöön.
Olen edesauttanut asiaa jo alla olevilla seikoilla:

-Kirppispöytä varattu ja ylimääräinen karsittu myyntiin - tuotto tällä hetkellä vaivaiset 40€ ja aikaa vielä viikko
-Pakkaseen kerätty 3 sankoa mustikkaa, tarkoitus oli myydä, mutta ei mennyt kaupaksi joten nämä nyt omassa käytössä
-Teen ruuat itse ja edullinen arkiruoka - reseptit käytössä
-Kauppa-apua tarjottu suvun vanhuksille, tästä olen tienannut 30€ (kolme kertaa) ja ne säästössä en vain jotenkin hirviä pyytää enemmän, nämä ovat siis itse antaneet
-Liikun autolla ja se tosin nyt minimissä. Olen poiminut tölkkejä kyytiin kun on löytynyt

Mitä muita vinkkejä teillä tulee mieleen?

Re: Pitäisi saada 1000€ säästöön, viime hetken vinki

Lähettäjä: Ällö 
Päivämäärä:   25.8.25 14:22:41

Lisätyöt extrafirman kautta.

Lähettäjä: Pennonen 
Päivämäärä:   25.8.25 14:23:58

Jos mahdollista, kilpailuta puhelinliittymä, ja ota sellainen jossa on joku ruokakauppa lahjakortti. Telia ainakin sitä markkinoi. Ei välttämättä tarvitse vaihtaa operaattoria, luultavasti soittavat kun olet tehnyt uuden sopimuksen, että haluavat pitää asiakkuuden. Siihen sitten pyydät noi edut jotka oli siellä toisella tarjolla. Jos mahdollista, syö kodin varastot tyhjiksi. Samalla siivoa ja järjestä kaapit. Voitko tehdä omassa työssä lisää töitä? Ylitöitä? Perusjuttu: lisää tienaamista ja karsi kulutusta. Katso onko takakonttikirppiksiä tms. Ja kierrä myymässä. Lisää tavaroita kannattaa pyytää sukulaisilta, naapureilta, tutuilta jne. Jos on aikaa, laita toriin myyntiin kaikki mahdollinen. Vie aikansa, mutta tuottaa.

Lähettäjä: o 
Päivämäärä:   25.8.25 14:24:44

Ikkunanpesusesonki on nyt! Tarjoat ikkunanpesua, pyydät siitä ihan reilun korvauksen.

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   25.8.25 14:28:40

Pitääkö sen rahan ilmestyä normitulojen lisäksi vai jäädä tilille nykyisistä tuloista? Kun tili/tuet tulee, siirrä toiselle tilille 509€ kuukaudessa ja sit sitä rahaa ei enkä oo. Jäljelle jäävällä on pakko selvitä seuraavaan tiliin saakka ja lisärahaa tai -ruokaa voi hankkia noilla pullonkeruilla, ruokajonossa käynnillä jne. siirrä laskujen eräpäiviä sinne kun rahaa on taas enemmän käytössä ja elä siihen asti kaurapuurolla ja itsekeitetyllä hernarilla.

Päivämäärä:   25.8.25 14:31:23

Olen tällä hetkellä kesälomalla enkä saa töistä tehdä toiseen firmaan hommia. Tämä varmistettu aikanaan työsopimusta tehdessä, joten ei valitettavasti ole vaihtoehto.

Saan jonkin verran vedettyä palkasta säästöön, mutta mieluusti lisärahaa tässä tapauksessa enempi havittelen.

Lähettäjä: o 
Päivämäärä:   25.8.25 14:48:33

Kilpailukielto koskee yleensä saman alan hommia. Mutta jos teet vaikka jotain asiantuntijatyötä, niin mikään ei estä sinua tekemästä siivoustyötä tai jotain muuta täysin toisen alan työtä lomalla/ sivutyönä. Sellaista työsopimusta ei olekaan, jolla sen pystyy kieltämään tai on varsin laiton sopimus sitten se.

Lähettäjä: --- 
Päivämäärä:   25.8.25 14:58:37

o: Ja kilpailukieltoonhan tuli muutos pari vuotta sitten, ettei sitä edes rivityöntekijän sopimukseen saa laittaa vaan se koskee ainoastaan johtajia ja muita strategisia henkilöitä

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   25.8.25 15:05:23

Onko jotain myytävää esim Vintediin tai Toriin?

Päivämäärä:   25.8.25 15:17:27

Kaupallisella alalla työskentelen tällä hetkellä ja tässä kunnassa ei oikein muuta ole kun muutama kauppa. Mutta tämä pitää tarkistaa, periaatteessa minulta saattaisi irrota muutama ilta ylimääräistä tosin en tiedä onko järkevää kun lisärahan tarve ei ole jatkuva.. minulla nousisi muutaman kympin vuoksi vero%, lastenhoito lisääntyisi sekä ajettavat kilometrit sillä täällä on aikanoiset siirtymä matkat lasten kanssa liikuttavaksi.. noh nämä ehkä tekosyitä jos asiaa katsoo laajemmin.

Lähettäjä: -- 
Päivämäärä:   25.8.25 15:34:49

Missä koetit Mustikat myydä ja millä hinnalla? Todella hämmentävää jos eivät mene kaupaksi - täällä liikkuu marjat niin hyvin, että myynti-ilmoitukseen on moninkertainen määrä ostajia. Kerää tilauksesta? Läheisille viestit, Facebookin kirppikselle mainos. 50e/siivottu 10l ilman sankoa, tai tarjous. Karpaloitakin tulee kohta, sieniä on myös jo hyvin.

Puhelinliittymän kilpailutus on hyvä idea - esim. Telialta saa nyt 50e lahjakortin Lidliin, toki itse lahjakortti tulee vasta lokakuun alussa. Samoin muut ylimääräiset kulut pois.

Osaatko leipoa tai tehdä karjalanpiirakoita? Karjalanpiirakat voi esimerkiksi raakapakastaa ja myydä 0,70e / kpl.

Lähettäjä: Mie ossoon 
Päivämäärä:   25.8.25 15:57:16

Karjalanpiirakat paistopisteeltä 29 senttiä/kpl.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   25.8.25 16:00:10

Paljonko sitä autoa tarvitset? Laske kuinka monta päivää pitää olla ajamatta että kannattaa laittaa seisontaan. Aikanaan kannatti ihan muutaman päivänkin takia jos jaksoi sitä venkslata ja muisti varmasti ottaa auton takaisin liikennekäyttöön ennen kuin sillä ajamaan lähti.

Onko sulla rajaton netti puhelimessa ja nettiliittymä kotona? Siinä säästää etenkin vuositasolla ihan kivasti kun heittää sen erillisen nettiliittymän mäkeen ja jakaa puhelimesta netin muihin laitteisiin silloin kun sitä tarvitsee.

Yksityisiltä voi myös löytyä milloin mitäkin siivouskeikkaa, pihanhoitoa, koiran ulkolutusta, lapsenvahtikeikkaa, mitä milloinkin. Sitä pitää vaan uskaltaa kysellä ja tuoda itseään esille.

Lähettäjä: Ko 
Päivämäärä:   25.8.25 19:16:02

Olin tulossa kysymään samaa autosta. Paljonko tarviit autoa?

Lähettäjä: hmm 
Päivämäärä:   25.8.25 19:27:03

mustikan hinta vaihtelee kovasti. Itäisessä Suomessa saa jopa 35e/siivottu 10l sankollinen. Kilpailu on kovaa

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.