Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Mies ei voi laittaa puhelinta äänettömälle yöksi

Lähettäjä: Tyyny 
Päivämäärä:   25.8.25 07:51:09

Mies ei suostu laittamaan puhelintaan äänettömälle yöksi ja minä kärsin siitä. Tai no, teknisesti ottaen on äänettömällä mutta herään värinään. Kyllä - olen todella herkkäuninen.

Tästä on käyty pitkät keskustelut aikoinaan, mutta ei jousta. Eipä tuolle ole kukaan soittanut vielä keskellä yötä kertaakaan kolmen vuoden aikana, mutta minä heräilen kun tulee viestiä keskellä yötä. Nytkin viidestä asti taas puhelin piipannut.

Ei ole lapsia, ei iäkkäitä vanhempia… En ole saanut selville että kenen hän odottaa soittavan ja tarvitsevan juuri häntä.

Re: Mies ei voi laittaa puhelinta äänettömälle yöksi

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   25.8.25 07:56:32

Miten ois semmonen älä häiritse -tila, joka päästää mahdolliset puhelut läpi, muttei viestejä? Appleissa ainakin tämmöinen.

Lähettäjä: --- 
Päivämäärä:   25.8.25 07:56:52

Kun heräät kuitenkin, niin joka kerta kun heräät puhelimen piippaukseen, käynnistä sellainen rämisevä vanha herätyskello. Kun toistat tätä muutaman yön, niin veikkaan, että alkaa mennä puhelin äänettömälle.

Lähettäjä: hmm 
Päivämäärä:   25.8.25 08:03:56

Eri äpeistä voi myös erikseen laittaa äänet pois. Itse joudun pitämään tekstareissa aina äänet päällä (jos sähköfirma ilmoittaa katkosta) mutta kaikki muut äpit voi laittaa äänettömälle.

Sitä paitsi kuka niitä viestejä laittaa niin aikaisin?

Lähettäjä: Hxc 
Päivämäärä:   25.8.25 08:07:28

Herätä mies joka kerta kun puhelin piippaa.

Lähettäjä: *** 
Päivämäärä:   25.8.25 08:08:32

Ongelma ei nyt ole puhelimen asetukset vaan kumppani joka ei kunnioita tarvettasi uneen. Toki voidaan sanoa että mitäs läksit, jos ongelma oli tiedossa ja muutit yhteen kumppanin kanssa joka ei jousta eikä halua toimia niin että sinäkin saisit nukuttua niin ongelma on itse aiheutettu.

Muuta toiseen huoneeseen tai eri asuntoon. Tuskin tuo on ainoa asia jossa kävelee ylitsesi.

Lähettäjä: hmm 
Päivämäärä:   25.8.25 08:09:58

Sitä paitsi whatsappista esim voi mykistää tietyt ketjut tai ihmiset. Teen tätä itse joillekin kavereille joilla on erilainen unirytmi kuin minulla, en kuule niitä myöhään illalla laitettuja viestejä.

Ei siis pitäisi olla vaikeaa ratkaista ongelma. Jos on motivaatiota...

Lähettäjä: Liete 
Päivämäärä:   25.8.25 08:16:02

Ei munkaan suostu. Soittelee sukulaistensa kanssa niitä näitä vielä 12 aikaan yöllä. Joten, nukun sohvalla.

Lähettäjä: Mkgx 
Päivämäärä:   25.8.25 08:29:14

Kauheeta sanoa mutta en katselisi. Tai kuuntelisi...

Lähettäjä: Hmmm..... 
Päivämäärä:   25.8.25 08:36:19

Eikä pelkästään se, ettei kunnioita toivettasi ja untasi vaan se, että joku tai jotkut viestittelee viidestä eteenpäin etkä edes saa irti kuka tai ketkä.. Ja niin, että pakko olisi vastata silloin heti viideltä ? Ihan pimeetä touhua.

Ei muuten jaksa edes montaa vuotta jos itsekin heräilee aamuyöstä jo viestittelemään, mutta se on sitten tulevaisuudessa.

Lähettäjä: Tyyny 
Päivämäärä:   25.8.25 08:36:28

En olis muuttanut yhteen, jos olisin ollut tietoinen tästä tavasta. Puhelin ei (luojan kiitos) joka yö pilpata.

Tuo älä häiritse -tila kuulostaa hyvältä!

Oma asunto kyllä myös. :D

Lähettäjä: kk 
Päivämäärä:   25.8.25 08:38:41

Mulla on iphonen älä häiritse -tila muokattu niin että kaikki viestit ja äpit on hiljennetty ja puheluista tulee läpi vain suosikkeihin laitetut henkilöt ja sinne oon laittanut vanhemmat, miehen, parhaan ystävän, tallinpitäjän. Lisäksi jos joku soittaa kaksi kertaa 3min sisään, tulee jälkimmäinen puhelu läpi

Lähettäjä: Aidan 
Päivämäärä:   25.8.25 08:41:56

En muuta yhteen enkä ota yöksi, eikä enää vietetä öitä yhdessä. Mies ihmettelee eikä tajua, vaikka sanon, koska hänelle heräily on normaalia.

Lähettäjä: *** 
Päivämäärä:   25.8.25 08:44:11

No joo, jos muutit yhteen niin nopsaan ettette ehtineet nukkua jurikaan öitä yhdessä sitä ennen niin ethän voinut tietää.

Mies on varmaan muuten kuitenkin tosi ihana vaikkei anna sinun nukkua häiriöttä.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   25.8.25 09:16:11

Ja katselet tota touhua varmaan siksi, että mies on muuten tosi ihana ja huomioon ottava...?
Mikä ihme tälle on annettu syyksi, että menee sun nukkumisen edelle?

Lähettäjä: pyly 
Päivämäärä:   25.8.25 09:31:42

Sama ongelma oli pitkään, vaati todella paljon rautalangan vääntämistä että ei ota puhelinta nykyään makkariin. Lapikasta olisin antanut jos heräisin viisi kertaa yössä puhelimeen. Miehellä on kyllä lapsia ja iäkkäät vanhemmat, mutta kun puhelin on eri huoneessa niin herään kyllä jos se oikeasti soi, mutta muihin ääniin en. Oikeasti kukaan edellämainituista ei ole koskaan yöllä soittanut.

Herääkö sun mies siihen värinään? Mikä sen funktio on, jos ei herää?

Lähettäjä: -,. 
Päivämäärä:   25.8.25 09:41:23

Jos värinä häiritsee niin kokeile laittaa puhelimen alle jokin pehmuste, pieni tyyny tms, vähentää sitä ääntä paljon.

Tietenkin voit aina herättää miehen, "hei, herää, sulle tuli just joku viesti!!!"

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   25.8.25 09:42:50

Eli mies ei edes itse herää vastaamaan niihin viesteihin aamuviideltä, mutta värinän pitää silti olla päällä?

Nyt ukko korvasta seinälle, eihän tuossa ole mitään järkeä. Unirauha tai ero.

Lähettäjä: Riu 
Päivämäärä:   25.8.25 10:29:39

"Tietenkin voit aina herättää miehen, "hei, herää, sulle tuli just joku viesti!!!""

Kannatan tätä. Havainnollistaminen voi auttaa.

Päivämäärä:   25.8.25 10:53:00

Jos keskustelu ei auta niin tuo herättäminen, ja jos sekään ei auta niin sin täytyy jokonsuuttua oikeasti j liattaa ukko puhelimineen sohvalle tai sit vaan lähdet. Tyhmää kumppania ei kannata pitää

Päivämäärä:   25.8.25 10:54:57

Jos mies ei herää vastaamaan viesteihin, miksi ihmeessä niiden pitää väristä. Itse alkaisin herättää, että sulle tuli viesti, vastaatko siihen.

Mulla on puhelimessa myös (oneplus) jonkun ylläkin jo kuvailema asetus, eli älä häiritse (tän saa myös ajastettuna nykypuhelimiin, jos on pelko että unohtaa palauttaa äänet aamulla) ja tuosta tulee läpi perheen ja tallinpitäjän puhelut sekä jos soittaa kahdesti 3min aikana. Mulla on tuo päällä 22-07 ja oletan, että jos joskus keskellä yötä jollain on hätä, hän soittaa tarvittaessa kahdesti. Monelle kaverille olen sanonutkin, että tuollainen on niin osaavat tarvittaessa soittaa useamman kerran. Mutta tuohon saa valittua vaikka kaikki soitot läpi tms, jos sellaiseen haluaa olla varautunut.

Lähettäjä: , 
Päivämäärä:   25.8.25 11:26:09

Miehesi on itsekäs. Se on sitten sinun valintasi, vietätkö unettomia öitä itsekkään puolisosi vuoksi vai et.

Herääkö miehesi lukemaan niitä viestejä yölläkin, vai miksi hänellä pitää olla niissä ääni päällä? Jos sinä heräät mutta hän ei, niin kai sinä sentään herätät hänet, jotta sinun ei tarvinnut herätä turhaan !

Lähettäjä: nomadi 
Päivämäärä:   25.8.25 11:39:24

Herättäisin miehen joka kerta kun itse heräisin JA aamulla, kun virastot aukeaisivat, kävisin jättämässä avioerohakemuksen. Toista kännykkäyötä ei edes tulisi.

Jos olisi jonkin todella tärkeän takia pakko pitää puhelin päällä, sairaat lapset tai iäkkäät vanhemmat, taikka Trump haluaisi keskustella öisin maailmanrauhasta, muuttaisin eri huoneeseen nukkumaan.

Päivämäärä:   25.8.25 11:49:21

Jos kerran on tärkeää herätä yöllä viesteihin, niin tottakai herätät miehen lukemaan ja vastaamaan heti jokaiseen viestiin! Valvot vierestä, että hoitaa asian.

Jos niihin ei ole tärkeää reagoida heti, niin sitten äänet ja värinät pois yöksi.

Päivämäärä:   25.8.25 11:54:05

Tietenkin mies hereille joka värinän vuoksi. Jos ne ovat tärkeitä keskellä yötä niin toki niihin on myös reagoitava.

Lähettäjä: Erakkorapu 
Päivämäärä:   25.8.25 12:06:59

Miehesi on sinun hyvinvoinnistasi piittaamaton m*lkku. Jos ei tuon vertaa voi "rakkaansa" hyvinvoinnin eteen joustaa, niin joutaa kiertoon.

Lähettäjä: tl 
Päivämäärä:   25.8.25 12:17:07

- Puhelimet kokonaan pois makuuhuoneesta.
- Nukkukaa eri huoneissa.
- Herätä mies joka kerta kun itse heräät hänen puhelimensa värinään.

Päivämäärä:   25.8.25 12:46:54

Puhelimen voi tosiaan muokata sopivan hiljaiseksi. Minulla menisi hermot päivälläkin jos joka tapahtuma pitäisi jotain melua.

Yöllä puhelin voi ihan hyvin olla toisessa huoneessa. Sielläkin siinä voi olla ajastettuna täysi hiljaisuus tai jos on pakko päästää jotain läpi, niin sitten vain ne harvat numerot pääsevät hälyttämään. Mutta teillä ei ollut lapsia tai iäkkäitä vanhempia.

Kysy osaisiko rakkaasi laittaa puhelimeensa nämä säädöt. Jos ei osaa niin voit auttaa. Jos sekään ei kelpaa niin tuo herättäminen joka viestin tärähdykseen on hyvä idea.

Vaikka puhelin ei herättäisikään joka yö, niin se stressaa silti ja häiritsee herkkäunista jo pelkällä läsnäololla.

Se oma osoite on paras keino.

Lähettäjä: jj 
Päivämäärä:   25.8.25 12:57:24

Jos miehesi ei itse herää viesteihin ja värinään niin miksi hänen täytyy sitten pitää puhelimessa värinä päällä? Eihän ole mitään syytä pitää puhelinta muuten kuin äänettömällä, jos siihen ei itse edes herää ja kukaan ei keskellä yötä tavoittele niin, että se tarvitsisi silloin saada tietää.

Minun miehelleni saatettiin soittaa klo 6, että töissä on katastrofi äkkiä tänne, mutta ei hänellekään soiteltu pitkin yötä ja koskaan ei viesteihin tarvinnut vastailla yömyöhään. Ihan hyvin pystyi pitämään puhelimen hiljaisella nukkumaanmenosta klo 6 asti. Työt alkoivat klo 8 ja työmatkaan meni vajaa tunti, mutta koskaan ei kenelläkään ollut asiaa ennen aamukuutta, ja harvoin silloinkaan. Ei siis onnistunut pitää puhelinta eri huoneessa tai kokonaan äänettömällä, mutta mitään syytä ei olltu pitää siinä ääniä päällä klo 22-06. Ja tuon ajan voi ajastaa puhelimen olemaan mykkä.

Jos miehesi ei ala pitää puhelinta toisessa huoneessa tai äänettömällä, niin nukkukaa eri huoneissa. Sinä jäät nukkumaan mukavaan sänkyyn ja mies menee nukkumaan patjalle olkkariin tai epämukavalle sohvalle. Ei todellakaan päinvastoin niin, että miehellä on mukava nukkua ja sinulla epämukava.

Eri osoitteet on myös hyvä idea.

Lähettäjä: Minä Vaan 
Päivämäärä:   25.8.25 15:20:54

No luulis että tyyppi haluaa itsekin nukkua. Miksi hänen tarvitsee tietää jos yöllä tulee viesti ??? Outoa. Vooihan sitä herätessään ivlasta onko viestejä.

Lähettäjä: _ 
Päivämäärä:   25.8.25 15:36:08

Onko teillä kaikilla äänettömällä puhelin öisin? En itse laita ikinä äänettömällä, enkä käytä älä häiritse-tilaa. Yleensä jos puhelin on soinut yöllä niin on turhia soittoja, sitten on niitä että naapuri soittaa, että koira on karannut tai toinen vanhempi, että puoliso sai sairaskohtauksen ja menehtyi (50-vuotiaana).

Lähettäjä: .-. 
Päivämäärä:   25.8.25 15:45:26

Minulla ei ole ollut puhelimessa ääniä päällä varmaan kymmeneen vuoteen, värinäkin vain jos odotan puhelua. Ei kyllä ole ketään, jonka takia pitäisikään päivystää.

Lähettäjä: Mkgx 
Päivämäärä:   25.8.25 15:55:52

Mulla on öisin aina älä häiritse eli tärkeimmät PUHELUT tulee läpi kyllä.

Lähettäjä: jejss 
Päivämäärä:   25.8.25 16:01:06

"Onko teillä kaikilla äänettömällä puhelin öisin?"

Eihän tässä ole aiheena se, että onko meillä kaikilla puhelin äänettömällä öisin vaan että puhelimen pitää olla äänettömällä öisin, jos se häiritsee samassa huoneessa nukkuvan unta.

Minulla ei ole puhelin äänettömällä, mutta eipä minulle kukaan viestittele tai soita, jos ei ole tärkeää asiaa. Enkä välttämättä herää viesteihin. Asun ja nukun yksin, joten puhelimeni ääntelyt ei häiritse ketään, jos ne ei häiritse minua.

Kun olin parisuhteessa, niin meillä molemmilla puhelin oli äänettömällä siksi, ettei se häiritse puolisoa. Tämä oli ihan itsestäänselvyys, eikä siitä tarvinnut keskustella.

Lähettäjä: Lilli 
Päivämäärä:   25.8.25 16:38:01

Mulla on nykyään niin huonot yöunet että en voisi olla aloittajan miehen kaltaisen tyypin kanssa.
Mun on pakko saada nukkua silloin kun nukuttaa ja jos sen kerran heräsin tyhmiin ja turhiin viestiääneihinää...

Aloittaja, millainen mies muuten on?
Oon lukenut että narsistit häiritsee tahallaan kumppaninsa nukkumista

Lähettäjä: Najadi 
Päivämäärä:   25.8.25 17:14:19

Sitten kun mies nukkuu, ota puhelin vähin äänin ja vie vaikka keittiöön.

Tosin parin kerran jälkeen mies varmaankin oppii piilottamaan puhelimansa...

Päivämäärä:   25.8.25 17:23:41

Ihan naurettavia neuvoja, että "odota kun mies nukahtaa ja vie kännykkä keittiöön" tai "laita kännykkä tyynyn päälle niin värinä ei kuulu."

Haloo, kyse on siitä, että mies EI KUNNIOITA toisen yöunia. Eli aika helkkarin isosta asiasta.

Sanoisin kerran nätisti asiasta. Jos kertaakaan heräisin yöllä niin, että miehen puhelin herättäisi minut, niin herättäisin miehen ja ottaisin sellaiset raivarit että. Ja jos se ei auta, niin eroaisin tuollaisesta i di ootista.

Miksi aloittaja olet tuollainen kynnysmatto?

Lähettäjä: gfh 
Päivämäärä:   25.8.25 17:28:36

Ei ole puhelimeni äänettömällä vaan Älä häiritse-tilassa niin, että tärkeät puhelut tulevat. Muuten ei ole viestiäänet päällä päivälläkään.

Onko miehelläsi velvollisuus päivystää joka ikinen yö jostakin merkillisestä syystä, vai miksi hän lukee viestit yölläkin? Eihän niissä muuten tarvitse olla äänet päällä.

Lähettäjä: Klo 
Päivämäärä:   25.8.25 17:29:45

"LähettäjäLiete

Päivämäärä25.8.25 08:16:02

Ei munkaan suostu. Soittelee sukulaistensa kanssa niitä näitä vielä 12 aikaan yöllä. Joten, nukun sohvalla."

Laita nyt edes se mies sinne sohvalle nukkumaan.

Lähettäjä: djd 
Päivämäärä:   25.8.25 17:38:02

Laita se mies nukkumaan sohvalle ja käske ottamaan puhelin mukaan.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.