Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Taas näitä: kumpi työ?

Lähettäjä: k 
Päivämäärä:   24.8.25 11:15:21

En kerro kumpi on nykyinen työ ja kumpi mahdollinen tuleva työ.

Työpaikka A

+ lyhyt työmatka (5 min)
+ työkaverit kivoja, mutta heitä näkee lähinnä vain tauolla
+ hyvät työsuhde-edut

- töitä tehdään lähinnä yksin
- työ ei ole kovin mielekästä eikä sitä voi oikein muokatakaan

Työpaikka B

+ työ on mielekästä, sopivasti kehittävää ja monipuolista
+ työkaverit kivoja, kaikki tekevät samoja töitä, joten ollaan porukassa
+ melko hyvät työsuhde-edut

- työmatka 45 min per suunta

Molemmissa töissä sama palkka, työt lähinnä aamuvuoroa 6-17 välillä.

Toinen noista on nykyinen työ ja pohdin siis vaihtoa.

Re: Taas näitä: kumpi työ?

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   24.8.25 11:16:23

Näytät tykkäävän työpaikasta B paljon enemmän.

Lähettäjä: zäkä 
Päivämäärä:   24.8.25 11:27:45

Ottaisin ehdottomasti A:n mutta sinusta B tuntuisi mielekkäämmältä. Mene siis B:hen.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   24.8.25 11:31:41

B:ssä menee työmatkoihin 7,5 tuntia viikossa. Se on aika paljon se ajallisesti ja rahallisesti.

Lähettäjä: H 
Päivämäärä:   24.8.25 11:39:05

B:ssä tulee lisäksi työmatka kulut ja niihin kuluva aika on päivittäin jo 1,5 tuntia. Onko mahdollista muuttaa lähemmäs työpaikkaa B?

Valitsisin A:n koska pitkä työmatka vuosia/ vuosikymmeniä eteenpäin Suomen sääoloissa on kuluttavaa.

Lisäksi työpäivän pituus verottaa arjen jaksamista. Jos muutto lähemmäs työpaikkaa B ei muista syistä ole mahdollinen niin valitsisin A:ne siihen asti, että muutto on mahdollinen.

Loppujen lopuksi työ on vain työtä ja siitä saadulla palkalla ja siitä jäävälle työajalla tapahtuu se mikä elämässä on tärkeää.

Eli pitkä työpäivä niin et jaksa harrastaa työpäivinä etkä tehdä paljon muutakaan pidemmällä aikavälillä.

Lähettäjä: H 
Päivämäärä:   24.8.25 11:40:31

Siis jäävällä vapaa-ajalla piti kirjoittaa.

Päivämäärä:   24.8.25 12:47:56

Arvasitte oikein, B olisi tuleva työ. Työmatka ei sinänsä hirvitä minua, sillä tie on tosi hyvää isohkoa tietä, ei kauheeta ruuhkaa, mutta kuitenkin pikatietä perille asti. Tykkään ajaa autoa, joskus 10 vuotta sitten minulla oli 30 km työmatka.

Minulla ei myöskään ole (enää) lemmikkejäkään, joilta työmatka-aikani olisi pois. Enkä ole ottamassa lemmikkiä siis, tämä tarkennuksena. Vapaa-ajan harrastukset eivät ole aikatauluihin sidottuja. Lisäksi itse työ tuossa B-työpaikassa olisi jo vaihtelevan fyysistä, joten siitä tulisi osa päivän liikuntamäärästä samalla. Tiedän siis työpaikan muuta kautta, joten siksi osaan kertoa niin tarkasti. =) Myös miehen harrastukset ajoittuvat usein tuohon työpäivän jälkeiseen aikaan, joten ei olisi häneltäkään pois. Illat meillä on aina yhteistä aikaa ja vapaata.

Tuota olen juuri miettinyt, siis työn mielekkyyttä! Koen nykyisen työn lähes pakkopullaksi usein, ja työviikko menee rämpien läpi jotenkuten. Kaipaan työhöni mielekästä sisältöä ja sitä en A-työpaikassa saa vaikka mitä tekisin.

Uskoisin, että työmatkan pidentymisestä huolimatta työpaikan vaihdos tekisi mulle hyvää.

Päivämäärä:   24.8.25 12:50:11

Ainiin, noin puolet työviikoista pääsisin kimppakyydillä yhden toisen työntekijän kanssa, joka asuu myös täällä päin!

Päivämäärä:   24.8.25 12:51:01

Sitten ei muuta ku antaa mennä vaan!

Lähettäjä: jaja 
Päivämäärä:   24.8.25 12:58:27

Pääsetkö työhön A takaisin jos mieli muuttuisi?

Itse valitsisin B:n, sillä työn mielekkyys ja hyvät työkaverit ovat niin iso buusti jaksamiseen pidemmällä ajalla että työmatkat eivät haittaisi.
Pidempi kotimatka voi olla myös siitä kiva, että aivot kerkeävät vähän palautua töistä ja matkalla voi kuunnella musiikkia, podcastia tai vaikka äänikirjaa.

Lähettäjä: A 
Päivämäärä:   24.8.25 13:18:07

Työmatkoihin menee B:ssä paljon aikaa, mutta 40 tuntia viikossa odottaen että työpäivä loppuu on todella pitkä aika. 45 min ei ole paha, varsinkin jos tykkäät ajaa ja voit vaikka kuunnella äänikirjoja samalla. Minun työmatka on vain 25 min, mutta pidän sitä hengähtämishetkenä työn ja vapaa-ajan välillä.

Päivämäärä:   24.8.25 14:35:20

"'Pääsetkö työhön A takaisin jos mieli muuttuisi?"

Uskon että pääsisin, mutta en tiedä haluaisinko edes. :D

"'Itse valitsisin B:n, sillä työn mielekkyys ja hyvät työkaverit ovat niin iso buusti jaksamiseen pidemmällä ajalla että työmatkat eivät haittaisi.
Pidempi kotimatka voi olla myös siitä kiva, että aivot kerkeävät vähän palautua töistä ja matkalla voi kuunnella musiikkia, podcastia tai vaikka äänikirjaa."

Sitä juuri, kaipaan kivoja työkavereita ja erityisesti työn mielekkyyttä. Tosiaan 40 h viikossa ON pitkä aika odottaa työpäivän loppumista, ja vaikuttaa pidemmän päälle hyvin paljon jaksamiseen ja henkiseen vointiin. Että onko töihin kiva mennä vai täytyykö sinne raahautua...

Lähettäjä: -- 
Päivämäärä:   24.8.25 14:45:37

Valitse mielekäs työ, jos se arkeen muuten järkevästi järjestyy.

Päivämäärä:   24.8.25 17:12:10

Työpaikka A, ja lisäksi joku joukkueharrastus ylimääräiselle 1h 20min päivässä täyttämään sosiaaliset tarpeesi.

Lähettäjä: Bink 
Päivämäärä:   24.8.25 17:26:58

Mulla on työmatka reilun tunnin suuntaansa ollut jo 11 vuotta, tosin koronan jälkeen on saanut tehdä myös etänä. Mua ei työmatka ole haitannut. Toki lasten syntymän jälkeen on vaatinut enemmän sumplimista, mutta onneksi on tuo etämahdollisuus parina päivänä viikossa. Ota työ, joka kiinnostaa! Työmatkan voi käyttää vaikka äänikirjan kuunteluun, jolloin se on itse asiassa ihan rentouttavaa omaa aikaa. Työ on niin iso osa ihmisen elämää, että kannattaa ehdottomasti ottaa se, mikä on mielekästä ja mihin tuntee imua. Eli B.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.