Lähettäjä: S
Päivämäärä: 24.8.25 14:26:00
"
En tykkää toimistollakaan siitä, että joku tulee keskeyttämään. Se lisää työn kuormittavuutta hirveästi. Lisäksi keskeneräisellä työllä saattaa olla deadline pian. Joku siis keskeyttää, koska ajattelee oman asiansa olevan tärkein sillä hetkrllä. Vaikkei se firman näkökulmasta välttämättä ole top1 prioriteetti. Jos tarvitsee muilta apua, täytyy hyväksyä, että hetken joutuu odottamaan. Ei kukaan ole töissä vaan odottelemassa toisten avunpyyntöjä. Kuitenkin aina, kun vaan mahdollista, autan heti. Mutta arvostan sitä, että joku laittaa chattiin viestin ensin. Ilmoitan sitten heti, kun viestin luen, että sopiiko nyt vai myöhemmin. Jos en vastaa, niin se tarkoittaa, että minulla on työ kesken."
Tämä.
Pahimmillaan nuo keskeytykset aiheuttaa sen, että saman työn joutuu joka kerta aloittamaan alusta. Itse en vastaa puheluihin, jos mulla on paha hetki tai kiire. Sitten jos viestillä kysytään ensin milloin sopii, sovin kysyjän kanssa ajan. Tyhjänpäiväistä jutustelua harrastan vain silloin kun töissä ei ole kiire tai on joku aivoton homma, jota voi tehdä höpisemisen ohessa. Jos mua tästä syystä pidetään ikävänä työkaverina, niin ihan sama. Olen töissä enkä ystävystymässä.
(Ja tästä huolimatta mulla on monta tosi hyvää ystävää, jotka olen tavannut nimenomaan töissä. Ihan täysi k-pää en siis ole. )
|