Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Ihan koko ajan nälkä

Lähettäjä: Hanna 
Päivämäärä:   24.8.25 06:19:45

Mikä voi olla ihmisessä vialla kun tekisi mieli syödä kuin eläin, _ihan_koko_ajan. Vuorotellen suolaista tai makeaa tekee mieli. Ja ihan hetken päästä syömisestä maha alkaa taas kurnia. Ihan sama mitä syö ja kuinka paljon, mistään ei tunnu tulevan kylläiseksi kovin pitkäksi aikaa.

Ja ei, en todellakaan voi olla raskaana.

Re: Ihan koko ajan nälkä

Päivämäärä:   24.8.25 06:21:08

Ai niin, syön ihan terveellisesti, ja sen lisäksi monivitamiini/hivenainetabletit joka päivä.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   24.8.25 06:26:01

Menkat alkamassa?

Lähettäjä: Suide 
Päivämäärä:   24.8.25 06:31:26

Niin oli minullakin. Söin valtavia annoksia ja kun nousin pöydästä, olin taas nälkäinen. Lisäksi juoksin koko ajan kusella. Parilla paketilla karpalokapseleita talttuivat molemmat vaivat.

Lähettäjä: // 
Päivämäärä:   24.8.25 06:46:49

Voisitko antaa esimerkin päivän ruokailuista? Eli mitä olet syönyt ja suurinpiirtein mihin kellonaikaan.

"Ihan sama mitä syö ja kuinka paljon, mistään ei tunnu tulevan kylläiseksi kovin pitkäksi aikaa."
- Tämä kuulostaa siltä, että joko et oikeasti syö tarpeeksi ja tarpeeksi usein, tai sitten syöt väänlaista ruokaa. Esimerkiksi pastaa voi yleensä syödä vaikka kattilallisen, mutta ei se kovin pitkään nälkää pidä.

Päivämäärä:   24.8.25 07:08:05

"Menkat alkamassa?"

On. Mutta en minä tavallisesti tee nälkäkuolemaa ennen niitä? Vai onko tällainen jotain vaihdevuosien alkuoireita?

Pitäisi vähän vielä nukkua, mutta tekee ihan hulluna mieli grillimakkaraa ja hedelmäsalaattia. Ja jääkahvia. Ja liitulakuja. Mitä mitään talossa ei ole. Grillimakkaran himo on ihan jäätävä. En tavallisesti ikinä syö sellaista, moneen vuoteen ole syönyt. Juuri nyt olisin valmis epätoivoisiin tekoihin parista kabanossista.

Päivämäärä:   24.8.25 07:10:40

"Voisitko antaa esimerkin päivän ruokailuista?"

En jaksa naputtaa. Mutta olen entinen urheilija, ja koulutukseltani urheiluvalmentaja ja osaan syödä terveellisesti. Tämä "pieni nälkä" on päällä ihan sama mitä ja miten syö.

Päivämäärä:   24.8.25 07:11:59

"Parilla paketilla karpalokapseleita talttuivat molemmat vaivat."

Onkohan tämä hyvä esimerkki placebosta, vai mikä merkitys luulet juuri karpalokapseleilla olleen?

Lähettäjä: Liona 
Päivämäärä:   24.8.25 07:16:41

Mä olen ollut koko aikuisikäni samanlainen; aina kammottava nälkä, maha kurnii, jatkuvasti tekee mieli jotain syötävää, välillä ihan hullujakin mielitekoja (erityisesti ennen menkkojen alkua) ja voisin syödä milloin vain, missä vain ja miten paljon vain. En tiedä missä mättää, mutta olen tavallaan vaan tyytynyt kohtalooni ja todennut, ettei mun nälkä vaan koskaan poistu. Siksi syön tietyllä kaavalla joka päivä, koska ei se nälän mukaan syöminen minulla vaan toimi. Tai siis nälkä ei poistu, vaikka söisin mitä. Ja koska täällä palstalla on aina oletus että kaikki on ylipainoisia, niin kerrottakoon vielä sekin, että en siis ole lihava (bmi 18,6).

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   24.8.25 07:26:36

Ihan tavallista kun menkat on alkamassa. Aivan pohjaton nälkä vaikka miten söisi. Toiset elää sen kanssa koko hedelmällisen iän.

Lähettäjä: Suide 
Päivämäärä:   24.8.25 07:30:52

Hanna, no en widdu tiiä mutta ihan sama kun pääsin siitä kurnivasta nälästä.

Päivämäärä:   24.8.25 07:34:17

"Ihan tavallista kun menkat on alkamassa."

Ei minulle. Mutta ehkä tämä on jotain hormonaalista. Moni kuvailee samanlaisia oloja raskausaikana.

Ja minäkään en ole ylipainoinen.

Olispa grillimakkara. Tai kaksi!

Hitto jos näissä oloissa lähtee kauppaan ilman listaa niin järki lähtee päästä. Ja rahat tililtä.

Päivämäärä:   24.8.25 07:36:48

"Toiset elää sen kanssa koko hedelmällisen iän."

Ihan kamala ajatus. Kohtuutonta kärsimystä tuollainen.

Lähettäjä: Paskahomma 
Päivämäärä:   24.8.25 07:40:39

PMS, syöt liian vähän muina päivinä tai lääkkeet aiheuttavat ylettömän nälän?

Lähettäjä: " 
Päivämäärä:   24.8.25 07:55:34

Mä epäilen et tää äkillinen ilmojen viileneminen laukasee sellaisen alkukantaisen "nyt äkkiä rasvakerrosta kerryttämään ennen talviunia" -reaktion. Nyt kun on 3 aamuna polkenut nollakelissä turpa huurussa salille, niin loppupäivän on just sellanen "voidin syödä hevosen" -fiilis. Eilenkin vedin palkkariksi purkin rahkaa heralla ja hiutaleilla, niin tunnin päästä kotona vatsa huusi ruokaa vaikka yleensä menee tuntikausia ettei pysty seuraavaa ateriaa ajattelemaankaan.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.