Lähettäjä: wyywwy
Päivämäärä: 23.8.25 15:47:38
Paljon puhutaan nykyään avoimesta suhteesta. Mutta mitä se tarkoittaa? Miten avoin suhde eroaa sinkusta, jolla on vakikumppani?
Avoin suhdehan vaatii sen, että on parisuhde jonkun kanssa. Sen parisuhteen lisäksi n*ssitaan muitakin. Joillakin on avoimessa suhteessa myös romanttisia tunteita irtosuhteiden kanssa.
Nämä joiden itse tiedän olevan avoimessa suhteessa, on suurimmaksi osaksi sellaisia, että eivät asu parisuhdekumppaninsa kanssa yhdessä. Asuvat erillään, eikä ole tarkoituskaan muuttaa yhteen, koska muuten "kyllästyy toisen" ja "suhde arkipäiväistyy". Eli tapaillaan, hengaillaan, sekstaillaan. Ollaan vakikumppaneita. Ja sen lisäksi pannaan ja lupsutellaan muitakin.
Lisäksi tunnen sellaisia, jotka ovat lähinnä harvoin keskenään sekstailevia kämppiksiä kumppaninsa kanssa, ja suurin osa sosiaalisesta kanssakäymisestä, seksistä ja romantiikasta on näiden avointen satunnaiskumppanien kanssa. Eli kämppiksiä, jotka panevat toisiaan, mutta myös muita.
En ihan ymmärrä avoimen suhteen konseptia. Eihän tuollainen eroa mitenkään sinkusta, jolla on kämppis jota panee kun huvittaa, tai sinkusta jolla on vakipano. Ei tuollaiset kuulosta minun mielestäni parisuhteelta. Ja olen ajatellut, että avoin suhde on nimenomaan sellainen, jossa on ensisijaisena se parisuhde ja se lisäksi muita.
Joten te, jotka olette avoimessa parisuhteessa, selittäkään minulle, mitä ihmettä se oikein tarkoittaa ja miten määrittelette parisuhteen, jos se ei mitenkään eroa sinkusta, joka panee ketä huvittaa ja siinä seassa on joku vakituinen FWB.
FWB:kin vaatii sen, että ollaan ystäviä, jotka panevat. Ja parisuhteessahan kumppanin on oltava myös paras ystävä, koska muuten se on pelkkää tapailua ja panemista. Joten mitä ihmettä on tämä sekoilu?
|