Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Ennakkovero, mistä tiedot myynneistä?

Lähettäjä: vero 
Päivämäärä:   22.8.25 12:43:06

Olen myynyt tänä vuonna pariakin eri rahastoa ja haluaisin hakea ennakkoveroa, ettei tule ensi vuonna mätkyjä. Aiemmin olen myynyt kertaalleen rahastoa vain alle 1000 eurolla, eli ei ole tullut veroseuraamuksia. Mutta nyt kyseessä on isommat summat.

Yritin hakea ennakkoveroa vero.fi, mutta mistä ihmeestä saan tietooni siellä vaadittavat hankintakulut, myyntihinnat ja luovutusvoiton määrän? En ole saanut pankilta mitään laskelmaa näistä ja aika vaikea niitä on itse jälkikäteen laskea? Etenkään noita hankintakuluja, kun kyseessä on vuosia minulla ollut rahasto, enkä tiedä mitkä osuudet myin ja mihin hintaan olen juuri ne osuudet lunastanut aikoinaan. Voiko pankilta pyytää jonkun erillisen laskelman, vai mistä ihmeestä lasken nuo tiedot?

Re: Ennakkovero, mistä tiedot myynneistä?

Lähettäjä: o 
Päivämäärä:   22.8.25 12:47:35

Mikä kiire sulla on luovuttaa rahat verottajalle? Tällä hetkellä rahalle voi sopivalla tilillä saada jo jonku euron korkoakin, eli sinne vain odottamaan veropäätöstä.

Lähettäjä: TR 
Päivämäärä:   22.8.25 12:48:26

Pankeilla on verkkopankissa laskelmat niistä siellä missä on rahastot ja osakkeet ym. sijoitukset.

Päivämäärä:   22.8.25 12:55:51

Mutta eikös mätkyissä ole kuitenkin korko mukana yhtälailla? Vai saako noista myynneistä jonkun verotuspäätöksen ennen kuin koko vuoden verotus valmistuu keväällä ja saa tietää tuleeko mätkyt vai palautus? :o

Päivämäärä:   22.8.25 16:53:00

Kellään kokemusta?

Lähettäjä: ~ 
Päivämäärä:   22.8.25 17:07:44

Lisäennakkoa voit maksaa korotta vielä tammikuun ajan. Jäännösverossa on toki sitten huojennettu viivästyskorko mukana.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   22.8.25 17:13:08

Sun pitää itse laskea ne. Eli otat nyt yhteyttä pankkiin, jos verkkopankista ei löydy.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.