Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Tänä vuonna asunnon myyneitä/ myyntiin laitettu?

Lähettäjä: Tilli 
Päivämäärä:   22.8.25 12:35:00

Voisitteko kertoa kaikki kokemukset mitä tänävuonna tai ehkä jopa viime vuonna olette kaupanneet? Missä päin, minkä kokoista, mihin hintaan ja miten löysitte hyvän välittäjän ja oliko välittäjissä paljon eroja (esim hinnan suhteen..) oliko kohde kauan myynnissä?

Itsellä nyt tilanne se, että olen lopen kyllästynyt tässä paikassa asumiseen ja olen ensimmäistä kertaa myymässä ”yksin” omaa asuntoa ja pelottaa että kaikki menee metsään.
Asunto on PKS seudulla.. Rivari kaksio, kaksioista on ylitarjontaa täälläpäin mutta uudehkoja rivareita ei niin paljoa tällä alueella ja ne mitä on, hinnat pilvissä (ei liiku) eli EHKÄ on saumaa saada tämä kaupaksi, kunhan hinta on oikea..

Elämäntilanne on nyt muutenkin vaikea niin myynti tuntuu entistä vaikeammalle mutta olen myyntiä miettinyt jo viimeiset 5v ja haluan nyt kuitenkin yrittää ja samalla yrittää välttää virheitä ja löytää hyvän välittäjän, mutta pää lyö tyhjää että mitä pitää heiltä edes kysyä..

Re: Tänä vuonna asunnon myyneitä/ myyntiin laitettu?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   22.8.25 12:36:17

Olen myynyt useamman uuden talon mutta en käytä välittäjää.

Lähettäjä: Hoho 
Päivämäärä:   22.8.25 12:39:08

Älä ainakaan käytä op-kotia, täällä ainakin huijaavat myyjää pyytämään alemman hinnan jotta saavat nopeasti kaupaksi.

Lähettäjä: sirahvi 
Päivämäärä:   22.8.25 12:39:25

Välittäjähän tulee paikalle ja kysyy oleelliset kysymykset. Soitat vaan jonkun paikalle, ja kannattaa ottaa 2-3 välittäjää juttusille, niin saat haarukoitua hintatason.

Lähettäjä: Tilli 
Päivämäärä:   22.8.25 12:49:09

Mä yritin itse myydä noin 5v sitten, ei ainuttakaan kiinnostunutta vaikka silloinkin hinta oli halvempi kuin naapuri asunnot. Sama kokemus kaverilla, yritti pitkään myydä itse, sitten hankki välittäjän, joka ei myöskään saanut kaupaksi ja vaihtoi toiseen välittäjään joka sai sen kohteen kaupaksi ”heti”.. Lisäksi haluaisin ostaa helppoutta välittäjän käyttämisessä…
Joo tarkoitus on pyytää 2-3 välittäjää. Nyt sovittu kahden kanssa tapaaminen ens viikolle.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   22.8.25 12:56:48

Katso niiden välittäjien muiden kohteiden myynti-ilmoitukset ja valitse välittäjä, joka osaa kuvissa ja tiedoissa tuoda oleelliset seikat esille. Älä valitse välittäjää, joka kuvaa lähinnä kukkia ja koriste-esineitä.

Lähettäjä: K 
Päivämäärä:   22.8.25 13:16:21

Juuri nyt en yrittäisi myydä yhtään mitään, jos ei ole aivan pakko. Yksi kaverini on kiinteistövälittäjä ja sanoo että pk-seudulla ei liiku yhtään mikään, täällä entisellä kotipaikkakunnallaan silloin tällöin saa jotain kaupaksi, kun on ollut pari vuotta myynnissä ja myyjä suostuu vihdoin pudottamaan hintaa riittävästi (eli jotain 40000 aikaisempaan ostohintaan nähden). Itse en ole myymässä mutta yrittänyt vuokrata mökkiä ja huoneistoa, kyselyitä tulee mutta kun selviää että pitäisi jotain maksaakin, kiinnostuneet katoavat. Roskalavaryhmään varmaan pitäisi laittaa, ilmaiseksi menee kyllä kaikki :D

Lähettäjä: huhh 
Päivämäärä:   22.8.25 14:31:16

Sukulaisen asunnonmyyntiä suht pienellä paikkakunnalla seuraan. 20v vanha omakotitalo alkuperäisillä pinnoilla, vastaavia on samalla paikkakunnalla myynnissä pari muutakin. Tämän pyyntihinta on omasta mielestäni ainakin 20ke edelleen liikaa, mutta välittäjä inttää että "hinta on aivan oikea". Yhtään ainoaa kyselyä tai näyttöä ei ole tullut puolen vuoden aikana, ja hintaa on laskettu pikkuhiljaa vain n. 2%. Verrattuna niihin muihin samanikäisiin omakotitaloihin hintapyyntö on kyllä samalla tasolla, mutta muissa pintoja on uusittu (keittiöt ja kylpyhuoneet modernit) pihassa on uutta autotallia ja esimerkiksi sijainti on paljon parempi. Eivätkä nämä muutkaan liiku sillä hinnalla.

Mitä hittoa tuo välittäjä ajattelee? Että omakotitalojen hinnat ovat edelleen samalla tasolla mitä 10v sitten? Että se menee kyllä kaupaksi, vaikka yhtään kiinnostusta mistään suunnasta ei ole ollut koko myyntiaikana eli puoleen vuoteen? Tämä olisi vielä vähän "pakko" myydä, joten ihmettelen suuresti sitä, miksi alkuperäinen hintapyynti on edes laitettu niin korkealle, ja miksi se hinnan reilu laskeminen on välittäjän mielestä täysin poissuljettua. En ikinä katselisi tuollaista välittäjää. Valitse AP siis sellainen välittäjä, joka saa todistetusti asuntoja kaupaksi, jos oikeasti olet myymässä. Tämmöisillä välittäjillä on todennäköisesti myös paikkakunnan hintatasosta realistiset käsitykset.

Lähettäjä: nb v,j 
Päivämäärä:   22.8.25 14:35:33

Jos kykeneet myymään itse, niin älä käytä välittäjää. Välittäjä voi vain hankaloittaa kaikkea, valehdella ostajille, ja vastailla vain "juu", jolloin maksat hänelle turhasta.

Kannattaa siis myydä ihan itse ilman välikäsiä niin saat itse vastailla ostajien kysymyksiin. Ja jos ostaja tuntuu hankalalta, niin älä myy sille. Eikä mene turhaan rahaa välittäjän palkkioon, kun ei hän edes tehnyt työtään.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.