Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Poliisi jyrähti susista ja karhuista

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   22.8.25 11:50:59

Kohta ollaan k*sessa jos ei asialle aleta tekemään jotain. Melkoinen yksittäistapausten nousumäärä.

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011444386.html

Re: Poliisi jyrähti susista ja karhuista

Lähettäjä: Suomalainen 
Päivämäärä:   22.8.25 11:52:53

Kyllä poliisi tietää , pum pum.

Päivämäärä:   22.8.25 11:54:15

Varmasti olisi poliiseilla muutakin tekemistä kuin toimia metsästäjinä.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   22.8.25 11:58:00

Ai että oikeen kusessa :D Jännä kun itse maalla asuessa susia olen nähnyt vain kerran vuonna 2019. Juoksivat karkuun vaikka etäisyyttä noin 400m. Tölläsivät vielä pelokkaana taakse päin että tulenko perään. Uutiset saa kyllä näyttämään kun karhu ja susi olisi oven takana joka toinen päivä.

Lähettäjä: pum pum 
Päivämäärä:   22.8.25 11:58:19

Sukupuuttoon vaan kaikki tuollaiset tuholaiset, niitä ei Suomessa tarvita. Poliisi ja armeija asialle.

Päivämäärä:   22.8.25 12:07:05

"Ai että oikeen kusessa :D Jännä kun itse maalla asuessa susia olen nähnyt vain kerran vuonna 2019."

No hyvä sulle hei! Minä en asu edes maalla, mutta silti 100 m päässä omakotitaloni pihalta kulki susi. Yhtä lähellä töllisteli mökkini pihaa myös. Lisäksi tuttavilta susi tappoi koiran omalta pihalta, tämä ei myöskään maalla vaan omakotitaloalueella.
Mutta ai niin, sulle ei ole kohdille sattunut, joten sorry, turha uutinen ja kannanotto myös poliiseilta.

Lähettäjä: ......... 
Päivämäärä:   22.8.25 12:08:00

Oikeinko jyrähti! Kaatolupa peukkupäille, rattijuopoille, raiskaajille ja muille roinanokille, eiköhän ne ole HIUKAN isompi uhka kuin joku metsän elukka.

Päivämäärä:   22.8.25 12:11:24

"Kaatolupa peukkupäille, rattijuopoille, raiskaajille ja muille roinanokille, eiköhän ne ole HIUKAN isompi uhka kuin joku metsän elukka."

Niin ovat isompi ongelma, joten eikö metsästäjien pitäisi saada hoitaa tämä pienempi peto-ongelma, jotta poliisit saavat keskittyä tärkeämpiin tehtäviin.

Lähettäjä: ..-.. 
Päivämäärä:   22.8.25 12:12:09

Jyrähtäisi mieluummin koirista, jotka aiheuttavat ihan sietämättömän määrän häiriöitä.

Eipä ole paljon tarvinnut metsässä liikkuessa petoja pelätä, mutta koiria sitäkin enemmän.

Päivämäärä:   22.8.25 12:24:09

Hyvä, että jyrähti. Ei poliisin aikaa kuulu hukata tuollaiseen. Metsästäjät hoitakoot suurpetokantojen sääntelyn ja siihen heille pitää myöntää oikeudet.

Lähettäjä: emma 
Päivämäärä:   22.8.25 12:31:05

"Ai että oikeen kusessa :D Jännä kun itse maalla asuessa susia olen nähnyt vain kerran vuonna 2019. Juoksivat karkuun vaikka etäisyyttä noin 400m. Tölläsivät vielä pelokkaana taakse päin että tulenko perään. Uutiset saa kyllä näyttämään kun karhu ja susi olisi oven takana joka toinen päivä."

Onpa harvinaisen idioottimainen kommentti.

Tervetuloa Varsinais-Suomeen, täällä ei tarvitse haaveilla suden näkemisestä, kun niitä pyörii ihan tuossa pihatiellä harva se ilta. Olivat yrittäneet myös avata lampolan ovea siinä onneksi onnistumatta.

Ainiin, mutta eihän ihminen saa pitää kotieläimiä.

Päivämäärä:   22.8.25 12:32:02

No tulihan se "niin mutta koirat yhyy" itku sieltä. "kuinka monta ihmistä susi on tappanut sadassa vuodessa..." itkua odotellessa. Perinteistä vihervassarien ulinaa.

Päivämäärä:   22.8.25 12:47:59

Näin hevosharrastajana hiukan huolissani tämän kylän tuttavallisista karhuista jotka tunkee jo pihoihin. En niinkään omasta puolestani, mutta hevosen kanssa metsäteillä liikkuessa. Hevonen kun ei välttämättä usko karhun kohdatessaan kun sille kuiskaa että pelko pois.

Lähettäjä: H 
Päivämäärä:   22.8.25 13:05:59

Pitäs nyt vaan suosiolla hävittää jokainen taajamissa tai pihoilla kulkeva susi, ihmisarkuus ja ihmismyönteisyys on kuitenkin suvussa kulkeva ominaisuus, emot opettavat pentunsa tietynlaisiksi. Vaikka sitten taas rauhotettaisiin, mutta nollaisi vähän tilannetta.

Lähettäjä: AnticiS 
Päivämäärä:   22.8.25 13:13:52

Riistakamerat pitäisi kieltää niin poistuisi peto-ongelmatkin.

Päivämäärä:   22.8.25 13:14:23

Meillä varsinais-suomessa on edelleen ihan ihmisarkoja susia. Kolmen eri lauman alueella aktiivisesti liikun. Enimmillään näin viisi sutta samaan aikaan, pakoon nekin pötkivät hännät koipien välissä. Yksittäisiä kulkijoita näkyy useammin ja ulvontaa kuulee hyvinkin usein.

Lähettäjä: 000 
Päivämäärä:   22.8.25 13:28:36

Niin, Suomessa tapahtuu vuosittain 40 000 koiranpuremaa. Ongelma on ihan muualla.

Kun koiranomistaja olen itsekin, niin sylettää, miksi täällä hyväksytään surkeaakin surkeampi koirakuri. Pedoista ei ole ollut koskaan harmia, mutta muista koirista ihan hirveästi.

Täällä pitäisi ottaa käyttöön Keski-Euroopan kuri, jossa koira joko käyttäytyy, on varmasti aina kiinni eikä pääse ihmisten tai muiden eläinten luokse tai sitten viedään piikille.

Lähettäjä: nn 
Päivämäärä:   22.8.25 13:35:30

Ulkomaalaistaustaisten katujengit suurempi uhka, ne pitäisi ampua.

Lähettäjä: .... 
Päivämäärä:   22.8.25 13:36:02

Ei naurata ei..
Sudet hengaa pihateillä ahkeraan.
Ilvekset hengaa pihassa, aktiivisesti. Nyt 3kpl.
Karhut ei vielä omassa pihassa ole sentään, mutta lähitalojen pihoissa nähty jo.

Eivät liikoja aristele ihmistä..
Jotain tarttis tehdä!
Metässä näiden paikka on, ei kotien pihamailla, saati karjasuojien liepeillä kärkkymässä.

Päivämäärä:   22.8.25 13:39:22

"Pedoista ei ole ollut koskaan harmia, mutta muista koirista ihan hirveästi."

Parvekebiologeille harvoin onkaan pedoista harmia.

Päivämäärä:   22.8.25 13:44:12

Täälläpäin ne riistakamerat on tuossa otsan ja nenän välissä.

Päivämäärä:   22.8.25 13:48:38

Eikä riistakameroiden poisto poista petovahinkoja. Kaikkea te höppänät keksitte.

Lähettäjä: rita 
Päivämäärä:   22.8.25 14:14:06

"Täällä pitäisi ottaa käyttöön Keski-Euroopan kuri, jossa koira joko käyttäytyy, on varmasti aina kiinni eikä pääse ihmisten tai muiden eläinten luokse tai sitten viedään piikille."

Missäköhän oot liikkunut kun oon asunut useamman vuoden siellä täällä Keski-Eurooppaa ja kaikkialla koirat oli irti ja sai tulla sinne minne ihmisetkin (uimarannat ym), eikä niistä sen vuoksi ollut koskaan mitään haittaa. Tämän vuoksi itse suuntaan sinne aina lomalle, kun on niin paljon parempi suhtautuminen koiriin kun täällä kateellisten takapajulassa.

Päivämäärä:   22.8.25 15:36:18

Jännä kun itse maalla asuessa susia olen nähnyt vain kerran vuonna 2019."

Minäkin olen nähnyt suden vilahtavan soratien yli ollessani kävelylenkillä ja pihamme valvontakamerassa näkyi myös susi muutama vuosi sitten.
Sudet eivät ole ongelma meilläpäin mutta en yhtään väheksy heitä joiden arkipäivää on susien ja karhujen jatkuva vierailu pihoilla. lasten kouluteillä sekä kotieläinten aitauksissa/ laitumella.
Tälle ongelmalle on kyllä tehtävä jotain.
Kaatolupien torppaus kääntyy lopulta susia sekä karhuja vastaan.

Päivämäärä:   22.8.25 15:39:19

Niin, Suomessa tapahtuu vuosittain 40 000 koiranpuremaa. Ongelma on ihan muualla.

Tämä ei poista sitä faktaa että osassa suomea petoeläinten pihavierailuista ja kotieläinten tappamisesta on tullut oikeasti ongelma ja se ei poistu sillä että sitä vähätellään tyyliin mutta kyllähän koirat ja juoppot ovat vaarallisempia...

Lähettäjä: P 
Päivämäärä:   22.8.25 16:13:19

Poliisista löytyykin varsinainen älyn keskittymä.

Lähettäjä: Täällämyös 
Päivämäärä:   22.8.25 16:23:08

"Näin hevosharrastajana hiukan huolissani tämän kylän tuttavallisista karhuista jotka tunkee jo pihoihin. En niinkään omasta puolestani, mutta hevosen kanssa metsäteillä liikkuessa. Hevonen kun ei välttämättä usko karhun kohdatessaan kun sille kuiskaa että pelko pois."

Sama juttu. Mieluummin karhua kuin susilaumoja. Mutta vaaratilanne tulee välittömästi jos hevosen kanssa osutaan samalle tielle. Minä sentään en ole enää ajanut tuonne kauemmas kun karhuista jatkuvasti havaintoja, mutta kun niitä nyt tässä jo muutaman kilometrin säteellä, välillä alle sadan metrin päässä..

Että hevosetko tästä nyt pitäisi noiden takia pois laittaa niin luontokommarit olisivat tyytyväisiä koska näinhän tämän pitää mennä??! Nehän niitä kapuloita rattaisiin pistää kaatolupien kanssa. Ja tuskin ovat karhuja nähneet muualla kuin kuvissa koska maalla olisi heidän varmaan hankala asua kun täällä tuo joukkoliikennekin kulkee kovin harvakseen..

Päivämäärä:   22.8.25 16:33:59

”Missäköhän oot liikkunut kun oon asunut useamman vuoden siellä täällä Keski-Eurooppaa ja kaikkialla koirat oli irti ja sai tulla sinne minne ihmisetkin (uimarannat ym), eikä niistä sen vuoksi ollut koskaan mitään haittaa. Tämän vuoksi itse suuntaan sinne aina lomalle, kun on niin paljon parempi suhtautuminen koiriin kun täällä kateellisten takapajulassa.”

Siellä Keski-Euroopassa yhteiskuntakelvottomat menee suoraan piikille. Täällä kaikkien pitää antaa elää ja ongelma koirien kanssa räjähtää käsiin, jos kaikki saisi irti olla.

Lähettäjä: H 
Päivämäärä:   22.8.25 17:01:50

Keski-Euroopassa on katukoiriakin ihan hirveesti, että mieti nyt uudestaan, mitä paskaa suollat...

Ja varsinais-suomessa varsinkin on ongelma ne viherhlperöt jotka käy nukkumassa pentuaikaan susilaumojen vieressä niin että pennut tottuvat ihmisen hajuun. Jos tuo kerran on sallittua, pitäis olla myös niiden hävitys.

Lähettäjä: huoh 
Päivämäärä:   22.8.25 17:19:26

"Vaikka lukumääräisesti tapauksia ei ole paljon, prosentuaalinen nousu on suuri, poliisi toteaa tiedotteessaan."

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.