Lähettäjä: m
Päivämäärä: 22.8.25 13:22:41
Toinen sektio 2004, ikää oli silloin 39v.
Itse leikkaus helvetillinen kokemus, aloitettiin vaikka olin suusanallisesti ilmaissut( puoliso oli paikalla, joten todistajakin on,poistettiin siinä vaiheessa kun tuli hätä lääkitä ja nukuttaa), että en ole puutunut tarpeeksi, tunsin kylmät spriirätit jolla putsattiin ja kysyttiin, ethän tunne mitään ethän...
Kipulääkettä hädällä suoneen anestesian ylilääkärin kiirehdittyä paikalle ( leikkausta alunperin hoiti anestesialääkäriksi valmistuva) ja nukutus maskilla, niin saatiin homma tehtyä.
Alku toipuminen sujui nopeasti ja hyvin, osasyynä varmaan ,että yllättäen halusin mahdollisimman pian kotiin vauvan kanssa, kotona kaikki sujui hyvin kun pääsi omiin nurkkiin ja puolison sekä vanhemman tyttären huomaan.
Normi haavakipua ylösnoustessa ja liikkuessa mutta muutamassa viikossa ihan ok.
Vauvaa hoidin koko ajan itsekin , enkä muutenkaan sängyssä makoillut, liike on lääke.
Tallitöistä pidin taukoa pari viikkoa, karsinoiden putsaus turhaa kipua haavan alueelle. Muistona kahdesta keisarinleikkauksesta allekkain olevat arvet, ei mitään kiristyksiä kun ensimmäisen sektion kiinnikkeet leikattiin pois toisella kertaa.
En edes ns. muistaisi leikkauksia jos ei hirvittävän leikkauskivun aiheuttama muisto välillä palaisi mieleen. Kantelun teimme ja ihan paperilla lukee syynä puutumisen vajaukseen, " emme voi taata täydellistä puudutusta leikkauksissa ja potilaan suuri paino hankaloitti puudutuksen arviointia", haloo, painoa tuli juu raskauden aikana lähes 20kg, josta vauvaa oli 4kiloa 140grammaa ja lapsivettä, istukkaa, turvotusta loput koska poislähtö punnituksessa painoin täsmälleen saman kuin ennen raskautta.
En halua ketään pelotella mutta minun tarinani oli tämä. Toipumista ei tosiaan ikä mitenkään minun kohdallani hidastanut, sain ensimmäisen lapseni 1991 että väliäkin oli reilusti.
|