Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Käytettynä ei kannata ostaa:

Lähettäjä: oopi 
Päivämäärä:   22.8.25 06:07:19

- ruohonleikkuri
- kengät

Mitä sun mielestäsi ei kannata missään tapauksessa ostaa käytettynä?

Moni tavara on järkevääkin ostaa käytettynä, saattaa olla jopa parempi (arvokkaampi) kuin uusi.

Re: Käytettynä ei kannata ostaa:

Lähettäjä: Rosmariini 
Päivämäärä:   22.8.25 06:19:52

Jep. Ostin joskus nuorena kirppikseltä kengät joista sain ihan kamalan sienen molempiin jalkoihini. Hoito kesti kuukausia ja oli aika raju. Opin kerrasta.
Alusvaatteita, sukkia ja uimapukuja ei koskaan ole tullut mieleeni ostaa käytettynä vaikka niitä tarjolla onkin.

Lähettäjä: Elli 
Päivämäärä:   22.8.25 06:24:29

Ostan aika paljon nahkakenkiä vähän käytettynä/uusina kirppikseltä tai Vintedistä. Mutta lenkkareita tai juoksukenkiä en ostaisi käytettynä.

Mutta lisätään listaan viherkasvit, kosmetiikka ja kahvinkeitin.

Lähettäjä: Ppp 
Päivämäärä:   22.8.25 06:27:08

Pyöräily/skeitti/moottoripyöräKYPÄRÄT !

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   22.8.25 06:29:13

Itse en ostaisi herkkää elektroniikkaa kuten kallista kameraa tai tietokonetta, kun tarvitsen niitä työssäni.

Sängyn olen ostanut mökille käytettynä kun tulee sen verran vähän yövyttyä siellä mutta omaan kotiin vakikäyttöön kelpuutan vain uuden.

Toki jo mainitut kengät.

Kaikki kosmetiikka. Ostin kerran avaamattoman ripsarin torista, mutta oli vissiin vuosia sitten ostettu kun muovit revittyäni huomasin että oli ihan kuiva koppura. Onneksi myyjä palautti rahat, kun lähetin kuvan tuotteesta.

Hevoselle en ostaisi tarvikkeita tautiriskin takia paitsi satulan ja suitset/kuolaimet.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   22.8.25 06:35:42

Nappikuulokkeet

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   22.8.25 07:15:24

Kengät, alusvaatteet, kosmetiikka, sänky, sohva, kuulokkeet...

Päivämäärä:   22.8.25 07:24:59

Tjaa, olen ostanut paljon kaikenlaisia kenkiä käytettynä, ei mitään ongelmia.
Olen myös ostanut urheiluliivejä ja kaarituettomia rintaliivejä, viimeksi mainittuja kun on hankalaa löytää muina kuin mummomallisina.
Meikitkin kelpaavat, jos tulevat vielä purkista ulos.
Ostettiin muuten juuri Hästensin hyväkuntoinen moottorisänky 200€.

Mulle ei tule mieleen oikeastaan mitään, mitä en voisi ostaa kirpparilta, kunhan ostettava tuote on puhdas. No, ehkä alkkarit...

Päivämäärä:   22.8.25 08:21:40

Ostin käytetyn ruohonleikkurin 20 eurolla, koska se kävi vain ja ainoastaan täysillä. Puhdistin kierroslukua säätelevän mekanismin ruohosta ja pskasta, jonka jälkeen se toimi nornaalisti. Käytin sitä sen jälkeen 8 vuotta, kunnes se käytännössä kului loppuun.

Joten uskallan olla eri mieltä aloituksen kanssa.

Päivämäärä:   22.8.25 08:24:41

Olen myöskin ostanut kenkiä kirppikseltä, monesti löytyy selaisia jotka ovat "käytettyjä" mutta käytännössä uudenveroisia. Näissä tulee useammin pummeja kun paljastuu se syy miksi ne eivät ole kelvanneet ekallekaan omistajalle, mutta kokonaisuutena hinnat huomioon ottaen ollaan silti reilusti plussan puolella.

Lähettäjätassu 
Päivämäärä:   22.8.25 09:25:08

Hmm, milloinkohan olen viimeksi ostanut kengät uutena...? Desinfiointi ja tarvittaessa pesu ennen käyttöönottoa eikä mitään ongelmaa.

Lähettäjä: lk 
Päivämäärä:   22.8.25 09:27:15

Ratsastussaappaat oon ostanut, muuten en kenkiä osta käytettynä. Sukkia, alusvaatteita ja uikkareitra ei. Kypärää ei, ellei nyt satu olemaan niin tutulta että tiedät 100% varmaksi ettei ole kolhittu.

Kengissä on hygienian lisäksi se, että jos on enemmän käytetty on jo painunut ja muotoutunut edeltävän käyttäjän jalkaan

Päivämäärä:   22.8.25 09:59:07

Nää on niin sitä.

Olen yrittänyt myydä lähes romuraudan hinnalla toimivaa traktoria jolla ikää 60 vuotta. Kyselijät olettavat tämän ikäisen ja hintaisen koneen olevan uutta vastaavassa kunnossa. uuden saa sata kertaa korkeammalla hinnalla niin tuskin tämä on uutta vastaava.

Lähettäjä: fiifa 
Päivämäärä:   22.8.25 10:05:19

Olen ostanut monet tosi kalliit kengät second hand kaupoista. Osa ollut ihan käyttämättömiä, osa tosi hyvässä kunnossa. Tyyliin 590ovh Tod´sit, maksoin 90euroa.
Mekkoja, hameita, neuleita olen ostanut. Harvemmin kirppareilta, mutta usein second hand liikkeistä.

Lähettäjä: Veeras 
Päivämäärä:   22.8.25 10:06:59

Mun mielestä käytettyjen kypärien myyminen pitäis olla kiellettyä kokonaan. Tälläkin viikolla näin erään tälläkin palstalla tutun entisen ratsastuskoulun pitäjän myyvän "vaihtelevan kuntoisia kypäriä" jotka olleet lainakypärinä tuntilaisilla. Olkoot miten halpoja hyvänsä, niitä ei vaan kannata ostaa.

Kenkiä en kovin mielelläni osta, ratsastussaappaat sensijaan olen ostanut käytettynä.

Alushousut jne nyt on niin itsestäänselvä asia, että tarviiko edes mainita?

Lähettäjä: Minä Vaan 
Päivämäärä:   22.8.25 10:12:30

Olen ostanut vähän käytettyjä juhlakenkiä ja eipä ole ollut ongelmia - yhdet ihanat oli tosin hieman tiukat ja myin eteenpäin.
Ruohonleikkurinkin voi saada hyvän.
Kuluneita kenkiä ja meikkejä en ostaisi enkä alusvaatteita. Kännykät olen ostanut uutena mutta vaihdankin harvoin.
Mökille löytyi kiva sänkykin torista patjoineen. Ostin siihen uuden sijauspatjan ja on ollut hyvä nukkua.

Päivämäärä:   22.8.25 10:14:29

Kengät, alusvaatteet, sukat, uikkarit, kosmetiikka, patja, tyyny, täkki, sohva, kuulokkeet, kypärät, aikuisten luistimet, hiihtomonot.
Näitä en ainakaan käytettynä ostaisi.

Päivämäärä:   22.8.25 11:02:18

Mä ostan kännykätkin käytettynä, palvelun kautta joka kunnostaa ja huoltaa käytetyt kännykät ja myy ne eteenpäin.

Tai no, ostan ja ostan, vuosikausiahan nuo kestävät...

Päivämäärä:   22.8.25 11:17:03

Käytettynä on ostettu ruohonleikkuri mökille, kotiin ja jopa töihin viheralan firmaan. Kaikki käy ja kukkuu, ei valittamista. Jos eivät koko elämääni kestä niin hyvin voin ostaa käytettynä jatkossakin.

Mitään kypäriä tai monia muitakaan turvavarusteita en ostaisi käytettynä. Enkä sänkyä/patjaa vaikka joskus opiskelijana olen niin tehnytkin ja hyvä sänky oli, mutta nyt on varaa ostaa kaupastakin ja tuntuu mukavammalta niin.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   22.8.25 11:21:43

Kypärät, alusvaatteet, uikkarit, kengät, lakanat ja pyyhkeet.
Itse ostan harvoin vaatteita käytettynä tai myyn niitä.

Patjat myös nykyään on ehdoton ei käytettynä kun tietää paremmin kokemuksesta mitä kaikkia eritteitä niihin on voinut valua :'D
Silloin opiskelijana kyllä ostin käytettynä ne.

Lähettäjä: Pistepistepiste 
Päivämäärä:   22.8.25 11:24:12

Piste
Vähän ihmettelen jollei traktori mene kaupaksi jos hinta on suhteessa kuntoon ja ominaisuuksiin. Tietty, jos sen noutokulut jostain tiettömien taipaleiden takaa ovat suuremmat kuin itse hinta, niin..
Ehkä myyt väärällä foorumilla?

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.