Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Isän kanssa väkivaltatilanne

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   21.8.25 23:21:41

Reilu kaksi vuotta sitten isä kävi käsiksi. Oltiin isän kanssa isän talossa hänen luonaan ja meillä tuli sanaharkkaa isän kanssa. Sanaharkka kärjistyi ja heitin kädessäni pullon lattialle jalkojeni juureen. Isä provosoitui tästä ja nousi pöydän takaa istumasta ja tuli lähemmäs ja otti rinnuksistani kiinni ja kiskasi eteenpäin niin lujaa ku sillä varmaan käsistä lähti voimaa. Tosta riuhtaisusta mulla retkahti niska.

Tein rikosilmoituksen tosta vuosi tapahtuneen jälkeen. Maanantaina poliisista oltiin yhteydessä haluanko edelleen että asia tutkitaan. Sanoin että haluan. Vaikka koko tämän ajan on tuntunut todella vaikealta pitää jotain rikosilmoitusta aktiivisena yli vuoden ajan poliisissa ja välillä joka päivä, ainakin joka viikko olen miettinyt sen perumista. En ole kuitenkaan perunut.
Isäni oli selittänyt tälle poliisille nyt puhelimessa että minä olen pahoinpidellyt häntä ja minä olen alkanut riehumaan isän kodissa. (totta toisaalta koska heitin sen pullon maahan mutta en ole kohdistanut sitä heittoa esim isääni kohti). Nyt minun asema muutettiin tässä jutussa epäillyksi myös ja olen nyt sitten ollut ihan järkyttynyt, koska isäni valehtelee. Hän kävi rinnuksiini kiinni ja aloitti tuon fyysisen väkivallan.

Tilannehan jatkui niin että isä riuhtoi minua kohti ovea, väänsi käsivarsiani, tönäsi kohti ruokapöytää. Tuntuu ihan uskomattomalta että mies nyt selittää että MINÄ olisin aloittanut tuon.

Niihin aikoihin meillä oli yhteisiä kotieläimiä jotka asui isän pihalla olevassa kiinteistössä. Minä pääasiassa hoidin nuo eläimet. Muistan tuon pahoinpitelytilanteen jälkeen seuraavana päivänä isäni oli laittanut kaikki ovet takalukkoon silleen että en päässyt eläimille hakemaan edes vettä. Tilanne oli ihan kauhea kun itse olin ihan järkyttynyt edelleen tuosta kyseisestä tilanteesta, mutta jollain tavalla halusin mennä käymään ku aloin pelätä eläintenkin puolesta.

Muutenkin nyt olen pari päivää miettinyt tätä asiaa niin isä käyttäytyi sen jälkeen silleen niinkuin hän olisi se uhri. Puolustauduin kyllä mutta meillä on kokoeroa kun isä on yli 100 kiloa painava mies ja itse olen alle 60 kiloinen. Ei siinä oikeasti hirveästi ollu jakoja pärjätä, ehkä olisin pystynyt lyödä tai potkia mutta en ole lyönyt enkä potkinut isääni. Se oli semmoista riuhtomista enimmäkseen tai pystypainia mitenhän voisi kuvailla. Mutta muistan isä käyttäytyi kuin häntä olisi todella pahasti loukattu. Ton tilanteen jälkeen ku itkin isä oli vaa silleen älä viiti vetää jotaki vitun teatteria. Siis niinku OLISIN ESITTÄNYT ETTÄ ITKEN!!!
Sen jälkeen se käytös oli pitkään sellaista monin tavoin niinku minä olisin loukannut häntä.

Olin tälle poliisillekkin ihan järkyttynyt puhelimessa niin poliisi oli sitten sitä mieltä että kaikilla on subjektiivinen kokemus asioista. Joka sai mut ajattelemaan sitten että siis voisko se ihan tosissaan nyt olla niin että mun isä kokee että hän on nyt se uhri ja minä pahoinpitelijä. Ei @!#$ oikeasti….
Tuli vähän pitkä viesti, mulla ei oo ketään kelle voisin puhua tästä

Ja oikeasti vielä lisäyksenä tossa kun se poliisille väittäny että minä oon pahoinpidelly häntä niin mun piti hetken aikaa miettiä että miten se tilanne oikeasti sitten menikään. Siis tavallaan tuli hetkellinen sellanen että aloin oikeesti epäillä itteäni koska tuntuu niin absurdilta että se nyt väittää noin.

Re: Isän kanssa väkivaltatilanne

Päivämäärä:   21.8.25 23:30:04

Ja joo, typerää oli nakata pullo. Jälkiviisaana niin ei olisi kannattanut. Että sinänsä kun isä nyt väittää että minä olen alkanut riehumaan niin pitää paikkaansa, mutta en ole kohdistanut sitä kehenkään toiseen

Lähettäjä: T 
Päivämäärä:   21.8.25 23:35:14

Kuulostaa että teillä molemmilla on hankala käyttäytymistapa. On kurjaa että ihmisten välit ovat menneet tuollaiseksi että paiskotaan esineitä ja käydään käsiksi. Isäsi on tietenkin vastuussa omasta käytöksestään, toiseen kiinni käyminen on aina väärin

Päivämäärä:   22.8.25 00:01:56

Sun isä on varmasti myös todella pelästynyt sitä pullon paiskomista. Siitä huolimatta ei saisi koskea toiseen fyysisesti.

Mitä haluat isältäsi rikosilmoituksen muodossa? Rahaa? Rangaistuksen?

Onko siellä edelleen jotain eläimiä? Aiotko olla isäsi kanssa tekemisissä elämäsi aikana vielä, elätteletkö sellaisesta jotain toiveita?

Mutta siis sinä paiskoit pulloa koska sulta meni hermo.
Isäsi otti sinua rinnuksista kiinni koska häneltä meni hermo. Itselle tuo riittäisi.

Päivämäärä:   22.8.25 00:19:26

Tuota fyysistä tilannetta edelsi pitkään jatkunut henkinen väkivalta, sillä isä on kova juomaan alkoholia ja humalassa ollessaan alkoi aina halventamaan minua ja haukku esimerkiksi vitun ämmäksi.

Pullon heittäminen eikä esineiden heittäminen ylipäätään ei ole tavallista itselläni. Isä on kyllä heittänyt ja paiskonut tavaroita ja käynyt käsiksi äitiini useat kerrat lapsuudessa. Teini-iässä sisko paiskasi huoneensa oven liian kovaa kiinni ja isä meni irrottamaan oven ja heitti sen parvekkeelta naapurin nurmikolle. Lisäksi on lentänyt lamput ja radiot ovesta ulos. Koko perhe aina pelkäsi jos yhtäkkiä isä raivostuu.

Lähettäjä: Mie 
Päivämäärä:   22.8.25 00:21:44

Ysärillä kun alaikäisenä soitin viimein poliisille faijan riehumisesta, eivät "vaivautuneet" ajamaan paikalle. Jututtivat faijaa puhelimessa ja ukkohan oli itse enkeli.. sen hetken. En soitellut enää viranomaisille sen jälkeen vaan lähdin kotoa

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   22.8.25 01:33:09

Kuulostaa hirveältä tilanteelta, olen pahoillani että jouduit sen kokemaan. Ja jos isällä on ollut tuollaista taustaa niin hyvä että sinä olet muuten kunnossa. Toivottavasti nykyään kaukana isästäsi?

Se on totta että poliisilta ei sympatiaa heru, etenkin jos asiaan on liittynyt alkoholi. En osaa sanoa miten kannattavaa on jaksaa sen rikosilmoituksen kanssa taistella, mutta usko siihen että muistat tilanteen oikein, älä anna isäsi valehtelun vaikuttaa. Pullon heittäminen maahan on ihan eri asia kun läheisen retuuttaminen pitkin asuntoa.

Päivämäärä:   22.8.25 01:50:15

Kiitos paljon piste. Isä asuu noin 25 km päässä minusta, emme ole olleet tekemisissä.
Tuossa tilanteessa isä oli ihan selvinpäin. Mutta isä on koko elämänsä juonut, sillonkun oltiin vielä tekemisissä niin tuntui siltä niinkuin se olisi selvinpäinkin ollessaan ollut humalassa. Siis olemus, käytös ja puhe sellaista humalaisen tyylistä.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.