Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Miten saada lääkkeet jos ei pääse apteekkiin?

Lähettäjä: Gaer 
Päivämäärä:   21.8.25 17:09:43

Reseptillä lääkkeitä jotka pitäisi hakea viimeistään huomenna, mutta kuume on vetänyt sängynpohjalle.
Ei tuttuja tai läheisiä jotka voisivat hakea.

Miten SINÄ toimisit tässä tilanteessa?

Re: Miten saada lääkkeet jos ei pääse apteekkiin?

Lähettäjä: *Remontti Riku * 
Päivämäärä:   21.8.25 17:13:13

En mitenkään.

Lähettäjä: mä 
Päivämäärä:   21.8.25 17:13:30

Eiks nettiapteekista saa tilattua?

Lähettäjä: .... 
Päivämäärä:   21.8.25 17:13:31

Kotiinkuljetus

Lähettäjä: S 
Päivämäärä:   21.8.25 17:14:05

Menet taksilla.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   21.8.25 17:14:08

Paha sanoa kun ikinä ei ole sellaista kuumetta ollut ettenkö olisi sängystä ylös päässyt. Eikös joillain apteekeilla oli kotiin tuonti palveluita?

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   21.8.25 17:15:08

Jos ne on pakko saada, tilaa ne netistä kotiovelle

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   21.8.25 17:16:37

En oo ollu varmaan sellasessa kuumessa, etten voisi ajaa drive-in-luukulle tai apteekin noutopalveluna lokerosta.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   21.8.25 17:19:51

Varmaan soittaisin apteekkiin ja kysyisin onko heillä jotain ideaa.

Lähettäjä: Minä Vaan 
Päivämäärä:   21.8.25 17:58:09

No ottaisin sen verran buranaa että jaksaisin hakemaan jos sellaisia lääkkeitä joita pitää heti saada kotiin. Jos ei niin hätä niin ostaisin nettiapteekista ja tulevat postiin parin päivän päästä.
Itsellä talli ja hevoset pakko hoitaa sairaanakin niin joutunut buranalla saamaan itsensä silloin liikkeelle.

Lähettäjä: bros 
Päivämäärä:   21.8.25 18:47:44

Kysyisin facen paikallisesta puskaradiosta voisiko joku tuoda pientä korvausta vastaan. Ja soitto apteekkiin voitko maksaa lääkkeet heille jotenkin ja voivatko he antaa ne tämän jälkeen vieraalle, erikseen nimetylle henkilölle.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   21.8.25 18:50:00

Ootko siis kävelykyvytön?

Päivämäärä:   21.8.25 18:53:15

Reseptilääkkeitäkin saa tilattua nettiapteekeista, tosin huomiseksi ei enää sitä kautta ehdi. Mutta jatkoa ajatellen, parissa päivässä ne usein perille jo tulee.

Facen puskaradiota käyttäisin minäkin, kyllä yleensä joku avulias löytyy kun sitä apua vaan uskaltaa pyytää.

Lähettäjä: Hmmm..... 
Päivämäärä:   21.8.25 19:01:22

Eikös ne reseptihommat mene tilauspäivän mukaan eli tänään tilaus niin saapuvat päivässä parissa ja ehkä kuumeelta pääsee jo postiin.

Lähettäjä: Äksy 
Päivämäärä:   21.8.25 19:12:58

Ja sulla ei varmaan ole yhtään ystävää, kaveria? Sukulaisetkin asuvat satojen kilometrien päässä. Autosta on bensa niin loppu et sekin pitäisi tankata, mut ei pysty kun on niin kilpeä.

Lähettäjä: Vakikäyttäjä 
Päivämäärä:   21.8.25 19:25:37

Ettekö te ole tietoisia mistääään?
Jos asut kaupungissa missä on Yliopiston Apteekki, menemällä YA nettisivulle tai appiin ja tilaamalla sieltä ovelle kotiin sen saa hyvinkin pikaisesti esim Woltilla. Muilla nettiapteekeilla voi olla vastaavia. Meillä on muukin apteekki johon soittamalla tarpeeksi aikaisin päivällä ne saa iltapäivällä ovelle alta kympin maksuun ja se maksu on kortilla ovenvälissä. Tuovalla nuorella miehellä on sellainen pieni kätevä korttipääte. Pitää vain selvittää mistä apteekista saa näin hyvän palvelun.

Minulle tulee kaikki kotiin netistä tilattuna. En pysty liikkumaan missään, en ole pystyssä pysyä edes apuvälineellä eikä minulla ole ketään. Apua saa 1 x vko yhteiskunnalta tasan sen verran ettei huku taloyhtiön kämppä roskiin. Ruokakauppaostokset netistä tilaten kotiin kuljetuksena.

Kannattaa olla vähän paremmin selvillä kuin suurin osa nähtävästi on.

Lähettäjä: ejed 
Päivämäärä:   21.8.25 19:37:18

Nakittaisin jonkun hakemaan ne puolestani. Tekisin netissä valtuutuksen, eli tarvitsen siihen hänen henkilötunnuksensa, joten jos hän päättäisikin pölliä lääkkeeni, niin hetun perusteella hänet löytäisi helposti.

Päivämäärä:   21.8.25 19:52:00

Ethän sinä kuumeisena apteekkiin menisi missään tapauksessa mikäli on jotain tarttuvaa.

YA:lla ainakin isommissa kaupungeissa pystyy tilaamaan lääkkeet kotiin, myös reseptilääkkeet. Ei ne toki samantien tule, mutta woltilla pystyy tilaamaan käsikauppalääkkeitä ensihätään.

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   21.8.25 20:04:18

Wolttia osataan käyttää roskaruuan tilaamiseen , miksi ei lääkkeiden, voi hyvänen aika ;)

Lähettäjä: Ajatuskatko 
Päivämäärä:   21.8.25 20:07:06

Lähettäjä.

Päivämäärä21.8.25 17:16:37

En oo ollu varmaan sellasessa kuumessa, etten voisi ajaa drive-in-luukulle tai apteekin noutopalveluna lokerosta.
-----

Onnea, toivottavasti et koskaan sitä. Itse olen useamman kerran ollut sellaisessa kunnossa, että olen oksentanut heti jaloille päästyäni, ja meinannut pyörtyä matkalla vessaan. Siinä kunnossa ei todellakaan lähdetä auton rattiin ja riskeeraamaan muiden henkeä. Buranat on siinä kohtaa yhtä tyhjän kanssa.

Lähettäjä: Jospa 
Päivämäärä:   21.8.25 20:49:35

Ihan muuten tiedoksi niille jotka miettii miksi joku ei saa haettua lääkkeitä, niin maaseudulla se apteekki voi olla 10-20 km päässä tai vielä kauempana naapuri kylässä, eikä kaikilla ole omaa autoa.

Lähettäjä: zäkä 
Päivämäärä:   21.8.25 21:31:13

Eikä tosiaan joka paikassa woltti tms lähettipalvelut toimi (itseasiassa harvemmissa kaupungeissa). Mutta saattaisin siinä vaiheessa palkata esim jonkun paikallisen taksikuskin tuomaan. Hakeehan ne jotkut viinaakin alkkiksille.

Lähettäjä: --- 
Päivämäärä:   21.8.25 21:37:53

Tilaat Treetillä ne lääkkeet apteekista ja ostat Woltilta kuljetuksen. Jotenkin taas ihmetyttää nää ei kavereita, ei perhettä, ei naapureita, ei voi kävellä eikä ottaa taksia eikä muutenkaan ratkoa ITSE mitään perusongelmia.

Lähettäjä: euje 
Päivämäärä:   21.8.25 21:38:28

Ei kannata venyttää sitä lääkkeen hakemista viimeiseen päivään jos apteekissa käyminen on noin vaikeaa. Reseptien vanhenemisen voi kuitenkin itse tarkistaa kannasta.

Ihmettelen myös sitä, että miten nykyihmisillä ei ole yhtään ketään, joka voisi auttaa kun apua tarvitsee. Mikä teitä tai meitä vaivaa? Ei tunneta ketään, kukaan ei asu lähelläkään, ja itse ei pääse mihinkään kun omaa autoa ei ole ja joka paikkaan vähintään 100 km matkaa, eikä ole varauduttu yhtään mihinkään.

Minä pyytäisin jotain tuttua tai läheistä hakemaan lääkkeen puolestani. Valtuuttaisin hänet netissä.

Tiedän kyllä miltä tuntuu kun kuume vetää sängyn pohjalle ja silloin soitin kaverille, jolla oli luokseni vara-avain. Hän kävi puolestani apteekissa, toi minulle sängyn viereen vesilasin ja litran vesikannun ja vähän naposteltavaa.

Päivämäärä:   21.8.25 21:39:10

"maaseudulla se apteekki voi olla 10-20 km päässä tai vielä kauempana naapuri kylässä, eikä kaikilla ole omaa autoa."

Paitsi että maalla kaikilla on vähintään yksi auto, juuri siksi kun ilman ei pääse mihinkään.

Lähettäjä: hh 
Päivämäärä:   21.8.25 21:40:47

"No ottaisin sen verran buranaa että jaksaisin hakemaan"

Burana ei kuumeeseen auta. Parasetamoli on se joka laskee kuumetta.

Lähettäjä: zäkä 
Päivämäärä:   21.8.25 21:47:04

Alentaa se buranakin.

Päivämäärä:   21.8.25 21:48:22

hh: Burana nimenomaan laskee kuumetta. Se on TULEHDUSkipulääke. Toisin kuin hyödytön Panadol, joka on pelkkä kipulääke.

Lähettäjä: .... 
Päivämäärä:   21.8.25 21:54:31

"Jotenkin taas ihmetyttää nää ei kavereita, ei perhettä, ei naapureita, ei voi kävellä eikä ottaa taksia eikä muutenkaan ratkoa ITSE mitään perusongelmia."

Omasta kuplasta voi tällaista ihmetellä, mutta on ihmisiä, eikä edes ihan vähän, jotka ovat yksinäisiä, köyhiä ja sairaita. Esimerkiksi sellainen asia kuin "ei ole rahaa" tarkoittaa sellaiselle normaalituloiselle ihmiselle sitä, että juuri nyt ei ole fiksua laittaa rahaa vaikka lomamatkaan. Vähävaraiselle, tukien varassa elävälle ihmiselle "ei ole rahaa" voi tarkoittaa sitä, että tilillä on nolla euroa. Tai että tilillä on rahaa juuri ja juuri lääkkeisiin, mutta ei enää mihinkään taksimatkoihin. Ja jos on kovin sairas niin eipä siinä sitten kävelläkään.

Ja esimerkiksi minulla tulee jossain vaiheessa olemaan se tilanne, että ei ole läheisiä, jotka voisivat auttaa jos tarvitsen apua. Meillä on pieni suku ja minä olen sen nuorin jäsen, olen lapseton enkä ole parisuhteessa. Tulen siis olemaan meistä viimeinen. Kun minä olen vanha ja vaivainen, ei kukaan tule auttamaan minua missään. Ne ystävätkin ovat siinä vaiheessa vanhoja ja vaivaisia.

Kannattaa olla tyytyväinen jos itse ei joudu tällaisia asioita miettimään.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.