Lähettäjä: --
Päivämäärä: 21.8.25 13:18:19
Kuten piste yllä kirjoitti. Joskus virkarikossyyte on selvä, mutta on tarkkaan arvioitava, kenen syytä esimerkiksi resurssipula on. Ei yksittäisen työntekijän, vaan organisaation. Yksittäinen työntekijä voi vastata omista virheistään, mutta ei esimerkiksi siitä, että asiakasmäärä 30/35 sallitun sijasta on esimerkiksi 60-70 (täysin kuvitteellinen määrä eikä ole esimerkki Milon tilanteesta, mutta on ollut todellisuutta monelle sossulle). Tai esimerkiksi kuka vastaa sairauslomien tuuraamisesta, suuresta määrästä yhtaikaisia kiireellisiä tapauksia, siitä että uusi työntekijä lähteekin kuukauden jälkeen, siitä että ei saada rekryttyä työntekijöitä tai näiden osaaminen vaillinaista tai perehdyttäminen vie aikaa, tai niin edelleen. Esimerkkejä tilanteista, joihin työntekijä ei ole syyllinen.
|