Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Miksi nainen on naiselle peto?

Lähettäjä: Nainen 
Päivämäärä:   21.8.25 09:57:18

Miksi naiset arvostelevat julkisesti ja äänekkäästi toisten naisten pieniä rintoja, isoa takamusta jne havaitsemiaan "puutteita"?

Ei siis teinit vaan ihan aikuiset naiset tätä tekevät.

Re: Miksi nainen on naiselle peto?

Lähettäjä: Niinpä 
Päivämäärä:   21.8.25 10:00:10

Samaa monesti ihmettelen :(

Lähettäjä: luultavasti 
Päivämäärä:   21.8.25 10:01:42

Sisäistetty misogynia. Naisille on opetettu että me ollaan arvottomia siitä ja tästä ja tuosta syystä. Muita naisia lyttäämällä kokee olevansa itse edes vähän arvokkaampi. Toivottavasti tämä muuttuu tulevien sukupolvien aikana.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   21.8.25 10:04:04

Tyypillistä naisvaltaisilla työpaikoilla.
Ei välttämättä tuo ulkonäön arvostelu mutta muunlainen arvostelu ja seläntakana pazkan puhuminen.

Lähettäjä: Hah 
Päivämäärä:   21.8.25 10:07:18

On kyllä misogyniaa tuokin että muka vain naisvaltaisilla työpaikoilla juorutaan ja puukotetaan selkään.

Itse miesvaltaisella alalla ollut jo 20v ja miehet, jos ketkä, osaavat juoruta, puhua pahaa, puukottaa selkään ja kampittaa uramahdollisuuksia toisiltaan. Ihanaa, kun nyt on muutama nainenkin tullut työkaveriksi.

Lähettäjä: Ajatuskatko 
Päivämäärä:   21.8.25 10:10:55

Sisäistetty naisviha, kuten on tuo sanontakin. Miehet tekevät aivan samaa arvostelua, ja myös huomattavasti pahempia asioita naisille - ja harvoin sanotaan että mies on naiselle peto. Miehet ovat myös toisilleen aivan hirveitä, mutta emme käytä "mies on miehelle peto" lausahdusta - miksi?

Itselläni on onneksi lähinnä aivan ihania naisia ympärillä. Auttavaisia, ymmärtäväisiä, yhteiskunnan tukipilareita kuka milläkin tavalla. Kun nainen tarvitsee apua, se on yleensä toinen nainen joka rientää apuun. Hyvin harvoin kuulen kenenkään tekevän tuota mitä aloittaja kuvaili. Taitaa olla hyvin pieni vähemmistö nuo arvostelijat, kenellä on muka aikaa miettiä muiden rintojen kokoa? :D

Päivämäärä:   21.8.25 10:12:40

LähettäjäHah

Päivämäärä21.8.25 10:07:18

On kyllä misogyniaa tuokin että muka vain naisvaltaisilla työpaikoilla juorutaan ja puukotetaan selkään.

Itse miesvaltaisella alalla ollut jo 20v ja miehet, jos ketkä, osaavat juoruta, puhua pahaa, puukottaa selkään ja kampittaa uramahdollisuuksia toisiltaan. Ihanaa, kun nyt on muutama nainenkin tullut työkaveriksi.
-----

Sama kokemus minulla. Miehet oikein korostavat ääntään haukkuessaan muita, jotta kaikki varmasti kuulevat. Arvostellaan esimerkiksi muiden painoa todella rumasti. Naiset on paljon helpompia ja parempia työkavereita kuin nuo keskiäkäiset koliikkiukot.

Lähettäjä: Minä Vaan 
Päivämäärä:   21.8.25 10:14:45

Kateus.

Lähettäjä: Kkk 
Päivämäärä:   21.8.25 10:15:24

Naiset ovat julmia arvostellessaan toisia, miehet eivät ole yhtä hirveitä, eivät lähellekään. Naiset myös iloitsevat toisten naisten epäonnesta.

Lähettäjä: Juu 
Päivämäärä:   21.8.25 10:23:25

Mielenkiintoista. Itse olen tehnyt työurani useammallakin miesvaltaisella alalla mutta lähimmät työkaverini ovat olleet pääosin naisia. Sekä miehissä että naisissa on ollut muutamia veemäisiä tyyppejä mutta pääosin kaikki työkaverit sukupuoleen katsomatta asiallisia ja kohteliaita ihmisiä. Olenko vain onnekas, en tiedä.

Lähettäjä: peaches 
Päivämäärä:   21.8.25 10:29:00

Varmaankin niillä veemäisillä naisilla vain on niin paha olo, että se puretaan haukkumalla muita naisia selän takana, juoruilemalla olemattomia jne. Ja kaikkihan me tiedetään, ettei se paha olo poistu muita syyttämällä.

Vaan kun ihminen on vain tyhmä jalostettu apina, niin ei kai se parempaan pysty.

Lähettäjä: , 
Päivämäärä:   21.8.25 10:36:11

Kun eivät edes aina hauku selän takana vaan edessäpäin ja muiden läsnäollessa

Lähettäjä: Paskahomma 
Päivämäärä:   21.8.25 10:57:25

Kyllä se pohjasyy on kateus.

Päivämäärä:   21.8.25 11:04:58

Luulen tuon liittyvän siihen, että aikanaan nainen hankki elannon avioliiton myötä. Eli naisen ulkonäkö käytännössä vaikutti siihen millaisen miehen ja elintason itselleen saa. Ap:n mainitsemaa harrastavat nykypäivänä lähinnä he, jotka ovat edelleen taloudellisesti riippuvaisia miehistä. Eivät koulutetut, hyvässä asemassa olevat naiset tuota harrasta, koska heidän tulonsa eivät ole ulkonäöstä riippuvaisia.

Lähettäjä: Tämä. 
Päivämäärä:   21.8.25 11:06:24

LähettäjäAjatuskatko

Päivämäärä21.8.25 10:10:55

Sisäistetty naisviha, kuten on tuo sanontakin. Miehet tekevät aivan samaa arvostelua, ja myös huomattavasti pahempia asioita naisille - ja harvoin sanotaan että mies on naiselle peto. Miehet ovat myös toisilleen aivan hirveitä, mutta emme käytä "mies on miehelle peto" lausahdusta - miksi?

Päivämäärä:   21.8.25 11:17:03

Olen kyllä kuullut tuon lauseen usein. Kokemukseni ei kuitenkaan vahvista tuota sääntöä.

On ollut ikäviä naisia ja ikäviä miehiä, mutta kumpiakin todella vähän. Yleensä ihmiset ovat olleet sukupuolesta ja asemasta riippumatta ystävällisiä ja reiluja tyyppejä.

Jos joku alkaisi arvostella ulkonäköäni epäedullisesti niin kuuntelisin mielenkiinnolla ja kysyisin lopuksi perusteluja miksi hän katsoi aiheelliseksi ilmaista mielipiteensä asiasta.

Lähettäjä: näin miehenä 
Päivämäärä:   21.8.25 11:27:50

tuntui tosi kiusalliselta ja nololta olla läsnä samassa tilassa, kun nainen kertoi kovaan ääneen vitsiä pienirintaisesta naisesta, oli selvästi suunnattu viehättävään nuorempaan naiseen joka ei ollut ihan niin rintava kuin se vitsailija

Päivämäärä:   21.8.25 11:28:34

Kannattaa myös lukea tuo toinen ketju "mitä asioita pidit normaalina (metoo)?". Todella karua luettavaa siitä, miten miehet on tyttöjä ja naisia kohdelleet. Myös rintoja ja takamuksia on arvosteltu miesten toimesta, sillä erotuksella että arvosteltavat ovat olleet alaikäisiä, jopa alakouluikäisiä.

Päivämäärä:   21.8.25 11:36:03

Eli voidaan todeta, että ihminen on ihmiselle peto. Kokemusta on inhottavista ja ilkeistä naisista ja miehistä.

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   21.8.25 11:36:20

"naisten pieniä rintoja, isoa takamusta"

Eikös tämä ole nykyään enemmän ihanne kuin puute? Siis sporttinen kroppa pienehköillä rinnoilla ja treenattu takamus.

Lähettäjä: Mitädanoo 
Päivämäärä:   21.8.25 11:37:14

*miehet eivät ole yhtä hirveitä, eivät lähellekään. "
Siis ootko ikinä lukenut/ kuullut mitä ja miten kauheita miehet puhuvat jopa vaimoistaan??
Ja vaimoilleen.

Lähettäjä: Lautti 
Päivämäärä:   21.8.25 11:39:22

LähettäjäKkk

Päivämäärä21.8.25 10:15:24

Naiset ovat julmia arvostellessaan toisia, miehet eivät ole yhtä hirveitä, eivät lähellekään. Naiset myös iloitsevat toisten naisten epäonnesta.

Miehet kykenevät aivan samanlaiseen ilkeyteen kuin naisetkin. Olen ollut sekä mies- että naisvaltaisilla työpaikoilla ja sellaisilla, joissa oli suunnilleen puolet ja puolet molempia. Sukupuolesta riippumatta suurin osa on ollut aivan fiksuja ihmisiä, ja paskanpuhujia ja ilkeilijöitä on ollut niin miehissä kuin naisissakin.

Lähettäjä: Hxc 
Päivämäärä:   21.8.25 11:45:20

Kannattaa aloittaa se muutos itsestään ja lopettaa olemasta peto muita naisia kohtaan.
Molemmista sukupuolista löytyy niitä arvostelijoita ja kiusaajia.

Päivämäärä:   21.8.25 11:52:48

Ainakin vielä meille 90-luvulla syntyneille on opetettu, että kaikki mitä naiset tekee on väärin. Äitini toitotti koko lapsuuteni, että naiset on hirveitä ja vain miesten kanssa voi tulla toimeen. Tästä syystä en ikinä opetellut meikkaamaan, laittamaan hiuksia, opetellut pukeutumista, lukenut mitää romanttista (pelkistä sodista yms kertovaa "miehille suunnattua" kirjallisuutta)... En harrastanut tanssia, voimistelua, taitoluistelua ymsyms "naisten lajeja". En tutustunut muihin tyttöihin vaan kaverasin poikien kanssa ja esitin kovaa. Oikeasti olisin halunnut ratsastaa keppareilla, harrastaa telinevoimistelua, opetella meikkaamaan jne ja noin teini-ikäisenä kun pojat alkoivat kiinnostaa eri tavalla, katkeroiduin niille näteille feminiisille tytöille joista pojat sitten kiinnostuivat.

Huomaan edelleen kantavana jonkinlaista sisäistettyä naisvihaa ja olen yrittänyt päästä siitä eroon koko aikuisikäni. Harmittaa, ettei minulla ole enempää naispuolisia kavereita, koska mitä vanhemmaksi tulen, sitä enemmän kaipaan naisseuraa....

Toivottavasti tulevat sukupolvet on kasvatettu paremmin kuin omani!

Lähettäjä: peaches 
Päivämäärä:   21.8.25 11:53:15

Kiusaajia on jo ala-asteikäisissä. Tietty psykopaattisuus vain on sisäsyntyinen joissain yksilöissä.

Lähettäjä: .... 
Päivämäärä:   21.8.25 12:26:36

"Siis ootko ikinä lukenut/ kuullut mitä ja miten kauheita miehet puhuvat jopa vaimoistaan??
Ja vaimoilleen."

No niinpä. Ihmiset ylipäänsä ovat usein tosi kamalia toisilleen ja se sanontakin oli alunperin, että ihminen on ihmiselle susi, mutta todella monen suussa se muuntuu niin, että nainen on naiselle susi. Mutta kyllä kaikkein julmimpia ovat niin naisille kuin toisilleenkin miehet. Silti ei ikinä sanota, että mies on naiselle susi tai mies on miehelle susi.

Lähettäjä: // 
Päivämäärä:   21.8.25 12:34:43

Minä olen saanut osani sekä miehiltä että naisilta. Naisten mielestä olen vääränlainen ja väärän näköinen ja elän väärällä tavalla. Miesten mielestä... noh, en osaa sitä tai tätä, koska olen nainen ja on väärin kun kehtaan esimerkiksi vaatia oikeuksiani töissä jne.

Esimerkiksi meikki- ja lastenhoitoarvosteluihin vastaan, että olen niin pikku nainen, että mies hoitaa meillä nuo asiat. Olen kuulemma nenäkäs ja ilkeä, koska eihän miehille voi noin rumasti puhua...

Päivämäärä:   21.8.25 12:56:51

Juu miehet osaa kyllä ihan samalla tavalla. Kertoo ihmisen älykkyydestä aika paljon, jos törpösti kommentoi toisten ulkonäköä negatiivisesti.

Vuosia sitten matkustettiin kaupungista juhlimisen päätteeksi taksilla kotiin, ex-mieheni meni etupenkille kuskin viereen ja kanssani takapenkille erehdyttiin ottamaan taksijonosta joku vieras mies, ehkä alta viisikymppinen.
No jotain rupattelin sen miehen kanssa menneestä illasta tms., kun hän yhtäkkiä alkoi kommentoimaan nenääni todella törkeästi ja naureskelemaan. Mulla kiehahti aivan täysin, nappasin häntä kädestä ja upotin terävät kynnet lihaan voimalla ja sähähdin että anna j*malauta olla viimeinen kerta kun menet kommentoimaan kenenkään ulkonäköä tuohon tyyliin. Ukko jähmettyi ja hiljeni aivan täysin ja tuijotteli kiltisti ulos ikkunasta loppu matkan.

En ole missään nimessä ylpeä tuosta väkivaltaisesta eleestäni, mutta ainakin oppi taisi mennä jotain piuhoja pitkin perille.

Lähettäjä: Kk 
Päivämäärä:   21.8.25 12:59:37

Teräväkyntiselle tiedoksi, että väkivaltainen käytös ei ole sallittu naisillekaan.

Päivämäärä:   21.8.25 13:03:05

Kk: Juu tiedossa on hyvin, vastustan suuresti ja kuten sanoinkin, en siitä osuudesta ole mitenkään ylpeä. Kouluaikoina sain nenästäni kuulla pilkkaa ja pienessä humalatilassa tuo tilanne meni yli.

Lähettäjä: Kk 
Päivämäärä:   21.8.25 13:11:21

Elikkä naisen on lupa saattaa oppi perille väkivalloin?

Lähettäjä: Avokado 
Päivämäärä:   21.8.25 13:16:28

” Kertoo ihmisen älykkyydestä aika paljon, jos törpösti kommentoi toisten ulkonäköä negatiivisesti.”

Tämä! Täytyy olla ihmisen todella typerä tai muuta vikaa pääkopan sisällä, jos kokee tarvetta kommentoida toisten ihmisten ulkonäköä tai kehoa negatiivisesti.

Päivämäärä:   21.8.25 13:25:22

Kk: Kuten sanoin, vastustan väkivaltaa, eli ei ole oikein.

Päivämäärä:   21.8.25 13:32:27

Sisäinen naisviha. Olen saannut osani. Eräs nainen yritti viedä miestäni ja oli kunnon riippakivi. Haukkui minut pystyyn (ei olla koskaan edes nähty tai juteltu). Oli itsekkin suhteessa. Oli näitä jotka metsästää varattuja miehiä saadakseen paremmuuden tunnetta. Mies blokkasi lopulta mutta nainen oli hyvä manipuloija pitkään.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   21.8.25 14:02:54

"Miksi nainen on naiselle peto?"

Mitä itse luulet aloittaja?
Kun sinä itse toimit niin. Miksi teet niin?

Ymmärrä, että tällaisen naisvihamielisen, patriarkaattia tukevan kliseen "nainen on naiselle peto"-toistelu on naisvihaa.

Se on sisäistettyä naisvihaa jolla rapautat itsesi lisäksi kaikkien naisten asemaa yhteiskunnassa.

Samalla otsikoinnillasi tuet naisvihamielistä käsitystä siitä että naiset ovat ylitunteellisia ja toistensa kurkuissa.

Älä tee sitä.

Lähettäjä: Missä on m strömsö 
Päivämäärä:   21.8.25 14:56:55

Veikkaan että se juontaa vitusta,Kuvitellaan että toisilla on joteenkin hienompi,parempi vaikka asiassa ei mitään olisikaan.

Lähettäjä: väsytät mua 
Päivämäärä:   21.8.25 15:05:51

"Elikkä naisen on lupa saattaa oppi perille väkivalloin?"

Senkin näsäviisas pikku passka:D

Älkää ikinä vastailko näille tällaisille nilkeille.

Lähettäjä: Ja sä mua 
Päivämäärä:   21.8.25 15:17:15

Nimim. Väsytät mua on näköjään tyypillinen väkivaltaan turvautuva miehiä vihaava nainen.

Lähettäjä: Hah 
Päivämäärä:   21.8.25 15:25:06

Se nyt on sama, jos naiset vähän räkyttää.

Miehet kumminkin raiskaa ja tappaa ylivoimaisella enemmistöllä sekä miehet että naiset. Tämäkin kynsijää arvosteleva on varmasti öyhöpersuna femakkoja nokkaan napannut, kun ne ”ansaitsee sen”.

Päivämäärä:   21.8.25 15:27:02

Hah on sitä mieltä että naiset saavat arvostella vaikkapa pienirintaista naista muiden kuullen. Koska se on vain räkytystä.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   21.8.25 15:37:04

"Ainakin vielä meille 90-luvulla syntyneille on opetettu, että kaikki mitä naiset tekee on väärin."

Onneksi synnyin jo 70-luvulla. Meille 70-luvulla syntyneille opetettiin, että naiset pystyvät ihan siihen mihin miehetkin.

Päivämäärä:   21.8.25 15:58:21

Aina puhutaan siitä, että naiset ovat tunteellisia tai tunteidensa vietävissä. Ja naiset tekevät päätöksiä tunnepohjalta. Kuitenkin miehet tekevät suurimman osan väkivaltarikoksista. Mitä muuta se on kuin olla tunteidensa vietävissä? Vai eikö viha ja raivo ole tunteita?

Lähettäjä: Aidan 
Päivämäärä:   21.8.25 16:08:13

Monasti harmittanut, kun en osaa suunnitella ilkeyksiä. En osaa myöskään suunnitella mitään uratavoitteita. Tai olen tullut siihen tulokseen, että olen vain tyhmä, kun en huomaa olevani ilkeää. Muutkin ovat niin kait määkin oon?

Lähettäjä: Rcj 
Päivämäärä:   21.8.25 16:55:44

"Lähettäjä.

Päivämäärä21.8.25 15:58:21

Aina puhutaan siitä, että naiset ovat tunteellisia tai tunteidensa vietävissä. Ja naiset tekevät päätöksiä tunnepohjalta. Kuitenkin miehet tekevät suurimman osan väkivaltarikoksista. Mitä muuta se on kuin olla tunteidensa vietävissä? Vai eikö viha ja raivo ole tunteita?"

Jep ja työpaikoilla ne vasta tunteellisia ovatkin. Auta armias sitä vihaa ja selkäänpuukottamista, jos joku, etenkin nainen, on eri mieltä jostain. Päätökset tehdään täysin tunteella siinä vaiheessa, sillä ei ole mitään väliä vaikka kyseinen päätös olisi firman kannalta huono ja kallis, kunhan "vastustajan" (eli sen eri mieltä olevan) saa päihitettyä.

Lähettäjä: -4° 
Päivämäärä:   21.8.25 17:20:43

"Tästä syystä en ikinä opetellut meikkaamaan, laittamaan hiuksia, opetellut pukeutumista, lukenut mitää romanttista (pelkistä sodista yms kertovaa "miehille suunnattua" kirjallisuutta)... En harrastanut tanssia, voimistelua, taitoluistelua ymsyms "naisten lajeja"....

Huomaan edelleen kantavana jonkinlaista sisäistettyä naisvihaa..."

Sitten on meitäkin jotka luonnostaan eivät lainkaan olleet kiinnostuneita yllämainituista asioista ja vietimme mieluummin aikaamme rallikatsomossa, autotallissa ja kalastamassa.

Jatkuvasti saa muilta naisilta kuulla somessa että olemme "pick me -girlejä" jotka tekevät tätä kaikkea vain miesten suosioon päästäkseen ja toisia naisia alas painaakseen. Oikeassa elämässä ne toiset naiset taas katsovat nenän vartta pitkin kuin halpaa makkaraa, jostain kumman syystä.

Lähettäjä: *Remontti Riku * 
Päivämäärä:   21.8.25 17:35:05

"Sisäistetty misogynia."

@!#$ ole, vaan ihan puhdasta kilpailua ja kateutta.

Lähettäjä: zxc 
Päivämäärä:   21.8.25 20:10:02

"Ainakin vielä meille 90-luvulla syntyneille on opetettu, että kaikki mitä naiset tekee on väärin. Äitini toitotti koko lapsuuteni, että naiset on hirveitä ja vain miesten kanssa voi tulla toimeen. Tästä syystä en ikinä opetellut meikkaamaan, laittamaan hiuksia, opetellut pukeutumista, lukenut mitää romanttista (pelkistä sodista yms kertovaa "miehille suunnattua" kirjallisuutta)... En harrastanut tanssia, voimistelua, taitoluistelua ymsyms "naisten lajeja". En tutustunut muihin tyttöihin vaan kaverasin poikien kanssa ja esitin kovaa. Oikeasti olisin halunnut ratsastaa keppareilla, harrastaa telinevoimistelua, opetella meikkaamaan jne ja noin teini-ikäisenä kun pojat alkoivat kiinnostaa eri tavalla, katkeroiduin niille näteille feminiisille tytöille joista pojat sitten kiinnostuivat."

- Puhu nyt vaan omasta puolestasi. Tuo ei kuulosta kovin normaalilta, pahoittelut, että olet joutunut kasvaa tuollaisessa ympäristössä. Minä olen syntynyt 90 ja en todellakaan tunnista itsestä tai lähipiiristä, maalla asuttiin pikkupaikkakunnalla ja kyllä on saanut ihan olla tyttö ja nainen. Barbit, Spice Girls ja prisenssajutut oli kova juttu. Samaan aikaan leikin kyllä poikienkin kanssa (sisarukset on veljiä, yhtäkään siskoa ei ole). Mutta ei vanhemmat kyllä ohjailleet yhtään ja samanlaista oli kavereilla ja sukulaisillakin.

Olen tehnyt urani miesvaltaisella alalla (ja, en ole "yksi jätkistä" vaan ihan pukeudun ja näytän naiselliselta ja puutun kyllä miesten epäsopivaan käytökseen heti. Mulle on aivan turha mitään sovinistiläppää heittää, en myöskään esim. lähde treffeille työkavereiden kanssa).
Miehet osaa todellakin juoruilla, puhua pskaa toisistaan, olla täynnä itseään ja luuloja omasta erinomaisuudestaan. Osa puhuu naisista ja jopa omasta puolisostaan aivan todella rumasti.

Nykyään olen tosi hyvässä paikassa, jossa me vähät naiset pidetään kyllä tiiviisti yhtä vaikka miehet tosi hyväkäytöksisiä ovatkin. On vaan niin paljon juttuja, joita ymmärtää vaan toinen nainen.

Lähettäjä: Kala 
Päivämäärä:   21.8.25 20:13:44

Paskat miehet kannattaa laittaa näille pedoille kiertoon;) pilatkoin seuraava elämästään jonkun vuoden.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.