Lähettäjä: zxc
Päivämäärä: 21.8.25 20:10:02
"Ainakin vielä meille 90-luvulla syntyneille on opetettu, että kaikki mitä naiset tekee on väärin. Äitini toitotti koko lapsuuteni, että naiset on hirveitä ja vain miesten kanssa voi tulla toimeen. Tästä syystä en ikinä opetellut meikkaamaan, laittamaan hiuksia, opetellut pukeutumista, lukenut mitää romanttista (pelkistä sodista yms kertovaa "miehille suunnattua" kirjallisuutta)... En harrastanut tanssia, voimistelua, taitoluistelua ymsyms "naisten lajeja". En tutustunut muihin tyttöihin vaan kaverasin poikien kanssa ja esitin kovaa. Oikeasti olisin halunnut ratsastaa keppareilla, harrastaa telinevoimistelua, opetella meikkaamaan jne ja noin teini-ikäisenä kun pojat alkoivat kiinnostaa eri tavalla, katkeroiduin niille näteille feminiisille tytöille joista pojat sitten kiinnostuivat."
- Puhu nyt vaan omasta puolestasi. Tuo ei kuulosta kovin normaalilta, pahoittelut, että olet joutunut kasvaa tuollaisessa ympäristössä. Minä olen syntynyt 90 ja en todellakaan tunnista itsestä tai lähipiiristä, maalla asuttiin pikkupaikkakunnalla ja kyllä on saanut ihan olla tyttö ja nainen. Barbit, Spice Girls ja prisenssajutut oli kova juttu. Samaan aikaan leikin kyllä poikienkin kanssa (sisarukset on veljiä, yhtäkään siskoa ei ole). Mutta ei vanhemmat kyllä ohjailleet yhtään ja samanlaista oli kavereilla ja sukulaisillakin.
Olen tehnyt urani miesvaltaisella alalla (ja, en ole "yksi jätkistä" vaan ihan pukeudun ja näytän naiselliselta ja puutun kyllä miesten epäsopivaan käytökseen heti. Mulle on aivan turha mitään sovinistiläppää heittää, en myöskään esim. lähde treffeille työkavereiden kanssa).
Miehet osaa todellakin juoruilla, puhua pskaa toisistaan, olla täynnä itseään ja luuloja omasta erinomaisuudestaan. Osa puhuu naisista ja jopa omasta puolisostaan aivan todella rumasti.
Nykyään olen tosi hyvässä paikassa, jossa me vähät naiset pidetään kyllä tiiviisti yhtä vaikka miehet tosi hyväkäytöksisiä ovatkin. On vaan niin paljon juttuja, joita ymmärtää vaan toinen nainen.
|