Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Voiko 2 yksityishlöä allekirjoittaa sähköisesti

Lähettäjä: vuokrasopimuksen? 
Päivämäärä:   20.8.25 20:44:33

Olen vuokraamassa sijoitusasuntoani ja aiemmin vuokrasopimukset on tehty ja allekirjoitettu paperisina. Nyt uusi vuokralainen on reissussa ulkomailla ja sopimus pitäisi allekirjoittaa sähköisesti.

Onko yksityishenkilöllä mitään mahdollisuutta saada sopimus sähköiseen allekirjoitusprosessiin vai vaaditaanko siinä aina yritys, joka on ostanut sähköisten allekirjoitusten ohjelman?

Re: Voiko 2 yksityishlöä allekirjoittaa sähköisesti

Lähettäjä: .- 
Päivämäärä:   20.8.25 20:54:37

Laita allekirjoittamasi soppari sähköpostiin .pdf -liitteenä, vuokralainen tulostaa sen ulkomailla ja lähettää sulle paluupostissa kuvan allekirjoittamastaan tulosteesta - tadaa, soppari on valmis!

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   20.8.25 20:57:32

Visman kautta oli oma vuokranantajani laittanut sähköisesti allekirjoitettavaksi, yksityishenkilö on ainakin sopparissa vuokranantajan kohdalla.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   20.8.25 20:58:41

Mä olen kirjoittanut allekirjoituksen tyhjälle valkoiselle paperille. Ottanut siitä kuvan ja koneella muokannut sen paperin takaisin valkoisen väriseksi (onnistuu ihan vaikka gimpillä, ilmainen). Sitten vain liitän allekirjoituksen kuvana kaikkiin soppareihin, niin ei tarvitse tulostella yhtään mitään.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   20.8.25 20:59:59

Adobe fill&sign

Lähettäjä: Juu tuota 
Päivämäärä:   20.8.25 22:03:59

Käytän itse Docuen allekirjoituspalvelua nykyään vuokrasopimusten allekirjoittamiseen.

Lähettäjä: Jii 
Päivämäärä:   20.8.25 22:10:32

Me tehtiin vuokranantajina vuokrasopparit ihan Visma signilla yksityishenkilöinä. Muistaakseni eka soppari meni vielä maksutta, kun kokeiluna sai silloin x-määrän allekirjoituksia. Seuraava maksoi luokkaa kympin. Kätevä systeemi, kun itse asuttiin toisessa kaupungissa kuin vuokrattava asunto.

Lähettäjä: vuokrasopimuksen? 
Päivämäärä:   20.8.25 23:10:56

Kiitos, katson Docuen ja Visma Signin.

Haluan sähköisen allekirjoituksen (pankkitunnuksilla/mobiilivarmenteella). Tulostus, allekirjoitus kynällä ja skannaus tai allekirjoituksen valokuvan liittäminen pdf:ään vaatisivat henkkareiden tarkistuksen eikä se(kään) nyt ole mahdollista. En halua pyytää kuvaa kenenkään henkkareista spostilla/wa viestinä. Sähköinen allekirjoitus takaa, että oikea henkilö on sopimuksen allekirjoittanut.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.