Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Sain kutsun yllätysjuhliin

Lähettäjä: Ylimielinen nipo 
Päivämäärä:   20.8.25 17:47:24

Kaveri täyttää 40 ja miehensä on päättänyt järjestää yllätysbileet. Viime vuonna oli kyseisen miehen nelikymppiset ja oli kyllä viimeisen päälle sekoilua: väki hirveässä jurrissa, kännimölinää paljussa, sammunut sankari ja oksentelua siellä täällä. Itsellä jäi "parhaat" näkemättä, koska lähdin aikaisin.

En ihan oikeasti halua mennä niihin juhliin. Katsoin, ketä muita on kutsuttu ja tunne vahvistui entisestään. En mä tiedä miksi mun mielestä on yleensäkin tosi noloa järjestää 40-vuotiaalle perheenäidille jotku kännäilybileet. En itse käytä alkoholia ja vaikka ymmärrän, että monet käyttää ja osaa juoda ihan maltillisesti, niin eikö ihan oikeasti ole muita tapoja juhlia kuin vetää pää täyteen ja ölistä humalassa. Ennen kuin mies kertoi juhlista, niin tämän kaverin kanssa juteltiin asiasta. Hän mietti, että onko ehkä ns. pakko järjestää bileet, kun suunnilleen kaikki hänen kaverinsa on pitäneet ja häneltä jo niistä kysellään. Mä naureskelin, että omassa kaveripiirissä ei häntä lukuun ottamatta ole kukaan edes harkinnut bileiden pitämistä nelikymppisillä, vaan sen sijaan on ollut matkoja, vaelluksia jne.

Re: Sain kutsun yllätysjuhliin

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   20.8.25 17:50:43

Oliko sulla joku kysymys vai mikä tän tarkoitus oli? Mun 3-kymppinen kaveripiiri ei örvellä tuolla tavalla, en näe tuota mitenkään tavallisena. Ehkä sun on itse aika tarkastella millaisia kavereita sulla on, sillä kuulostaa ihan wt touhulta.

Lähettäjä: zäkä 
Päivämäärä:   20.8.25 17:50:56

Älä mene, jos tuntuu, etteivät ole yhtään sinun tyyliset. Siis sen vertaa, että ystäväsi vuoksi menisit käymään.

Kaikki juhlat ja bileet ovat minusta hauskoja. No, hautajaiset nyt eivät ole kovin hauskoja ja yhden tuttavan "juhlat" ovat aina kuin hautajaiset, mutta käyn niissä kohteliaisuudesta ja juttelen ihmisten kanssa vakavan arvokkaasti.

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   20.8.25 17:52:16

Juhlat voi pitää ilman örvellystäkin.

Meidän ystävä- ja sukulaispiireissä juhlitaan aina pyöreitä vuosia, mutta ei örvelletä.
Alkumaljat, ruokaviinit, ja vähän ehkä boolia. Mutta ei kukaan humallu pientä hihitystä lukuun ottamatta. Kaikki eivät edes boolia koske, ja täysin alkottakin on kiva juhlia.

Päivämäärä:   20.8.25 18:12:04

Piste: no vsik

Päivämäärä:   20.8.25 18:13:23

Oho, karkasi. Siis pisteelle kommentti, että kai sitä voi keskustella ilman kysymystäkin. Ja tosiaan, jossa luit loppuun, niin huomasin, että mun ystäväpiirissä on lähtökohtaisesti juhlistettu pyöreitä vuosia aika eri tavalla.

Päivämäärä:   20.8.25 18:16:14

zäkä: mä pidän juhlista, joissa on tuttuja ja kännääminen ei ole keskiössä. Saatiin kesällä kutsu juhliin. Oli aivan mahtavaa, kun ne oli ihan "kahvia ja kakkua" -tyyliset juhlat, joita vietettiin tyyliin klo 15-19! Ja siis ihan aikuisen juhlat kyseessä.

Nämä tulevat juhlat on semmoiset, etten oikeastaan tunne kuin päivänsankarin ja miehensä. Muut vaan tiedän, pari tyyppiä olen tavannut aiemmissa juhlissa, mutta ei tod olla mitään kavereita.

Päivämäärä:   20.8.25 18:18:36

En minä sitten menisi, onnittelisin ja antaisin ehkä pienen lahjan. Minä meinasin sanoa, etten ole vuosikausiin ollut kännijuhlissa, koska ei kukaan enää aikuisena jaksa. Mutta sitten muistin, että yksi tuttu kutsui syntymäpäivilleen ja tultiin kaikki vahingossa ihan humalaan :D

Lähettäjä: — 
Päivämäärä:   20.8.25 18:24:59

Minä en ymmärrä mitä aloituksella haetaan. Jos joku tykkää järjestää tuollaiset ryyppäysbileet vielä aikuisenakin, mitäpä sitä muiden mieltymyksiä arvostelemaan. Ihmiset tykkää eri asioista.

Jos kyse pn läheisestä kaverista, olettaisin että haluat häntä juhlistaa jos hänelle kerran juhlat pidetään. Ystävyyssuhteissa voi joskus joutua myös omalle epämukavuusalueelle. Osallistumisesi voi kuitenkin olla tärkeää sille kaverille. Ei juhlissa ole pakko olla yömyöhään jos ei viihdy.

Jos taas kyse on etäisemmästä kaverista etkä koe tarvetta tehdä hänelle mieliksi, älä osallistu. Sekin on ihan okei. Jos ette muutenkaan ole erityisen läheisiä, kaverisi tuskin pahastuu poissa oloasi.

Lähettäjä: .... 
Päivämäärä:   20.8.25 18:27:10

Minä en olisi sietänyt tuollaista porukkaa nuorenakaan, joten en olisi mennyt jos minut olisi pyydetty örvellysbileisiin. Eipä minulla kyllä sellaisia harrastavia kavereita ollutkaan. Kyllä sinä voit ihan hyvin sanoa, että et mene ja kannattaakin sanoa. Kuulostaa myös siltä, että tämä kaverisi ei itsekään tuollaisia oksentelijoita haluaisi katsella, mutta miehensä ja muiden kavereidensa mieliksi on siinä mukana.

Sellaisessa kiusallisessa tilanteessa olen kyllä ollut, että eräs ystäväni, joka ei tunnu oikein hyväksyvän ikääntymistä, oli yhdessä vaiheessa aina pyytelemässä minua seurakseen nuorison suosimiin baareihin. Hän ei juonut itseään humalaan eikä käyttäytynyt huonosti, mutta minua hävetti kauheasti kun muut baarin asiakkaat olisivat suunnilleen voineet olla lapsiamme ja tuntui, että meitä jo katsotaan oudosti kun keski-ikäiset ovat kaksikymppisten seassa baarissa. Olisi tehnyt mieli sanoa tälle kaverille, että "jos olet jonossa ainoa, jolta ei ovella kysytä papereita, olet väärässä paikassa", mutta enhän minä sellaista voinut sanoa koska hänhän olisi loukkaantunut kamalasti. Yritin aina välttää nämä reissut jollain tekosyyllä, mutta aina ei vain voinut enkä viitsinyt sanoa hänelle suoraan, että me olemme liian vanhoja näihin paikkoihin, oli hyvin herkkä ihminen kyseessä. Onneksi hän jossain vaiheessa näytti tajuavan, että en todellakaan haluaisi olla mukana eikä enää kysellytkään minua baareihin.

Lähettäjä: Hehe 
Päivämäärä:   20.8.25 18:54:26

Minä ja kaverini aiomme järjestää Sedula-teemaiset nelikymppiset kunhan sinne asti päästään. Voipi olla, että alkoholiakin joku juo.

Kolmekymppiset

Lähettäjä: Hehe 
Päivämäärä:   20.8.25 18:54:49

Jäi väliin, kun kukaan ei jaksanut.

Lähettäjä: Löyhämoraalinen lo 
Päivämäärä:   20.8.25 18:58:41

Aion juoda omissa juhlissa just sen verran kun huvittaa, enkä anna asiasta etu. Jos sinua noin muiden juominen ahdistaa, varmaan ahdistaa

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   20.8.25 18:59:24

.... / No se että sinua hävettää koko olemassaolosi, ei tee kaveristasi outoa, vaan sinusta. :D Kiva kaveri hei, lähtee mukaan illanviettoon mutta saa sitten ajan kanssa huomata että ei sitä kiinnosta olla mukana, ja jossain kohtaa sitten pakko jättää kutsumatta. Minä oletan että kaverit lähtevät tekemisiin mukaan - JOS HE HALUAVAT - olisi aivan äärimmäisen kiusallista olla sellaisen henkilön kaveri joka kyllä lähtee mukaan mutta käytöksestä sitten huomaa että hetkinen, eihän tuo halua olla täällä.

Kukaan ei sinua pakottanut, ihan itse menit kärsimään ja hämmensit siinä ohella kaveriakin.

Lähettäjä: .... 
Päivämäärä:   20.8.25 19:10:33

No eihän minua kukaan pakottanutkaan, mutta juuri siksi, että kyseessä on kaveri, menin mukaan sellaiseen paikkaan jossa minua hävetti olla enkä sanonut suoraan, että minusta me olimme jo liian vanhoja niihin paikkoihin koska en halunnut loukata toista. Ja kyllä se nyt vain aika monen muunkin mielestä on nolostuttavaa pyöriä keski-ikäisenä nuorison baareissa, sitä paitsi baareja on aikuisemmillekin suunnattuja, joten en ihan ymmärrä miksi joku haluaa mennä juuri niihin, joissa muut ovat 20 vuotta nuorempia.

Lähettäjä: Juu tota 
Päivämäärä:   20.8.25 19:37:23

Kyllä ei ole tällä kylällä ku yksi baari ja sekin auki silloin tällöin kesällä. Sitää paisi siellä näkee kuitenkin nuorta lihaa joten kyllä on vanhemmankin kiva käydä katsomassa jos vaikka kävis flaksi.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   20.8.25 19:39:30

No älä mee, ongelma ratkaistu.

Lähettäjä: Sanna 
Päivämäärä:   20.8.25 21:12:03

Oma kaveripiirini on ollut sama jostain 18-vuotiaasta lähtien ja todellakin pidettiin kunnon nelikymppiset. Ja käydään baarissa edelleen tyyliin kerran kesässä plus pikkujoulut. Ja kyllä, ollaan kaikki niitä perheenäitejä. Perheenäitienkin on hyvä välillä päästä vähän tuulettumaan. Oma äitinikin järjesti aika railakkaat 70v. juhlat. Että sori nyt vaan, kaveripiirisi vaikuttaa hieman ankealta jos kukaan ei ole järjestänyt nelikymppisiä.

Lähettäjä: S 
Päivämäärä:   20.8.25 21:15:39

Sannalla meni aloitus ohi ja lujaa. Kyllä, minäkin käyn baarissa pari kertaa vuodessa ja kyllä, juon itseni humalaan. Sen sijaan en todellakaan örvellä kännissä, oksentele, vedä päätä täyteen tai sammu minnekään. Aloittaja ei kritisoinut ulkona käymistä, vaan tuollaista noloa örveltämistä. Joten mikä sun kommentin pointti oikein oli?

Päivämäärä:   20.8.25 21:23:18

He tykkäävät örveltää, huvinsa kullakin enkä paheksu sitä. Älä tosiaan mene jos et itse juo etkä halua siihen osallistua.

Päivämäärä:   20.8.25 21:37:31

Joo, en aio mennä. Ilmoitin kaverin miehelle, että ollaan valitettavasti ehditty varata reissu. Valehtelin, mutta puolustuksekseni sanon, että aiotaan kyllä varata. Olen siis valmis maksamaan siitä, että vältän nuo juhlat loukkaamatta kaveria. :D

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.