Lähettäjä: ....
Päivämäärä: 20.8.25 18:27:10
Minä en olisi sietänyt tuollaista porukkaa nuorenakaan, joten en olisi mennyt jos minut olisi pyydetty örvellysbileisiin. Eipä minulla kyllä sellaisia harrastavia kavereita ollutkaan. Kyllä sinä voit ihan hyvin sanoa, että et mene ja kannattaakin sanoa. Kuulostaa myös siltä, että tämä kaverisi ei itsekään tuollaisia oksentelijoita haluaisi katsella, mutta miehensä ja muiden kavereidensa mieliksi on siinä mukana.
Sellaisessa kiusallisessa tilanteessa olen kyllä ollut, että eräs ystäväni, joka ei tunnu oikein hyväksyvän ikääntymistä, oli yhdessä vaiheessa aina pyytelemässä minua seurakseen nuorison suosimiin baareihin. Hän ei juonut itseään humalaan eikä käyttäytynyt huonosti, mutta minua hävetti kauheasti kun muut baarin asiakkaat olisivat suunnilleen voineet olla lapsiamme ja tuntui, että meitä jo katsotaan oudosti kun keski-ikäiset ovat kaksikymppisten seassa baarissa. Olisi tehnyt mieli sanoa tälle kaverille, että "jos olet jonossa ainoa, jolta ei ovella kysytä papereita, olet väärässä paikassa", mutta enhän minä sellaista voinut sanoa koska hänhän olisi loukkaantunut kamalasti. Yritin aina välttää nämä reissut jollain tekosyyllä, mutta aina ei vain voinut enkä viitsinyt sanoa hänelle suoraan, että me olemme liian vanhoja näihin paikkoihin, oli hyvin herkkä ihminen kyseessä. Onneksi hän jossain vaiheessa näytti tajuavan, että en todellakaan haluaisi olla mukana eikä enää kysellytkään minua baareihin.
|