Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Kokemukset joita pidit normaalina (metoo)

Lähettäjä: kasarilta 
Päivämäärä:   20.8.25 12:55:20

Ihan inspiroituneena näistä Luotiin liittyvistä otsikoista (jätetään sen käsittely toiseen keskusteluketjuun) aloin miettimään omia kokemuksia lapsuudesta ja elämästä muutenkin jotka oli ihan "normaaleja" , mutta tänä päivänä luokiteltaisiin varmasti eri tavalla

Olen elänyt lapsuutta 80-90 luvun taitteessa.

-isän yksi ystävä meille tullessaan puristeli äitiäni aina rinnoista muka vitsillään, vihjaili aina meidän lapsien kasvuvaiheesta että milloin tulee tissit. Myös suihkussa ollessamme hengaili pukuhuoneen ikkunan lähettyvillä kuikuillen sisään ulkona kun olimme teini-ikäisiä. Monesti myös "vahingossa" oli tulossa sinne kun tiesi että joku on pesulla tms.

-varhaisteininä perhetutut miehet ottivat kainaloon ja kutittelivat sieltä sun täältä niin että sai aina ihan tosissaan pyristellä että pääsi vapaaksi.

-Opiskellessa ammattikoulussa aikuisena olen kokenut todella vastenmielistä liimautumista, lähentelyä ja vahtaamista miespuoliselta opettajalta.

-työelämässä olen kokenut kommentointia ulkonäköön ja taitoihini liittyen ihan päivittäin. Kylläpä osaankin vaikka olen nainen, tai pitäiskö meikata enemmän kun näytät väsyneeltä.

-on ehdoteltu vitsillä suuhommia ja tarkisteltu ruokalan tuolia istumiseni jälkeen onko se huurussa.

-on tultu taakse lähelle seisoskelemaan kun olen kumartuneena työasennossa, myös lyöty takapuolelle

Kaikki tämä on tavallaan on ollut ihan normaalia minulle, pistää miettimään että tuskin miehille.....

Re: Kokemukset joita pidit normaalina (metoo)

Lähettäjä: huoh 
Päivämäärä:   20.8.25 13:12:12

- Parikymppisenä olin siivoojana paikassa jossa oli limainen talonmies. Olin sitten kerran jossain ahtaassa siivouskomerossa tekemässä jotain kun tuli puhumaan mulle, ihan asiaakin sillä oli, mutta lopuksi astui askeleen lähemmäs ja hipsutti mahasta. Se oli ällöttävää.

- Olin ehkä kuusi, kun oltiin isän pakettiautolla menossa naapurin kanssa johonkin. Naapuri laittoi käden mun rinnalle ja kysyi, että joko sulla tissit kasvaa. Muistan vieläkin isän murhaavan ilmeen.

Lähettäjä: huoh 
Päivämäärä:   20.8.25 13:12:45

Tosin itse en pitänyt kumpaakaan näistä normaalina..

Lähettäjä: rekka 
Päivämäärä:   20.8.25 13:19:00

Että raksatyömaan ohi ei voi kävellä ilman, että joku viheltää tai huutelee perään.

Että yökerhon läpi kulkiessa joutuu väistelemään kohti ojentuvia käsiä, ja silti aina joku onnistuu puristamaan p*rseestä.

Teininä harrastin kamppailulajia, ja tietysti illanvietoissa naimisissa olevat, keski-ikäiset opettajamiehet (samat, jotka arkisin pitivät treenejä), tulivat ihan suoraan kyselemään, että lähdetäänkös heidän hotellishuoneeseen tms.

Valmistumisen jälkeen (2010-luvun alussa) menin ekaan oman alan työpaikkaan pörssiyhtiöön. Vähintään viikoittain sai kuunnella kommentteja pukeutumisesta, sääristä tai jotain seksuaalisia vihjailuja tai päästä varpaisiin skannaavia katseita.

Lähettäjä: Lara 
Päivämäärä:   20.8.25 13:39:09

Olin ehkä 10-vuotias kun isäni tuttava kysyi "joko tissit kasvaa"? En tiedä kummalle kysymys oli osoitettu. Mutta häpesin ja toivoin, että isäni ei olisi kuullut kysymystä. Hänkin varmaan toivoi sitä. Ei kuitenkaan kommentoinut siinä tilanteessa mitään, toivottavasti edes myöhemmin.

Autokoulussa opeteltiin yhdellä kädellä ajoa(!) ja oikea käsi piti antaa autokoulun opettajan käteen. +jatkuva seksuaalinen vihjailu

Ensimmäisessä työpaikassani iäkäs esihenkilöni tuli aina takahuoneeseen kun olin vaihtamassa työvaatteita. +jatkuva seksuaalinen vihjailu

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   20.8.25 14:29:45

Tapahtui varmaan 2005, olin 17v ja minulla oli sellainen varmaan 40v työkaveri (ravintola-ala), joka jatkuvasti kommentoi tissiperse-juttuja. Jos olin hyvällä tuulella, kysyi, olinko saanut. Jos olin huonolla tuulella, mun pitäisi saada niin tulisin paremmalle tuulelle. Jos mulla oli hiukset sekaisin tms, olin aina sen näköinen, että mua oli pantu just äsken. Kerran hänellä oli jauhoa tms käsissä, ja puristi mua rinnoista ja naureskeli jättämilleen kädenjäljille.

Miesasiakkaat olivat usein oksettavia, varsinkin jos joivat, voitte vaan kuvitella. Yhden kerran muistan mieskolmikon, joista yksi oli erityisen limainen ja päällekäyvä. Tälle sitten hänen kaveri sanoi tiukasti "lopeta tuo, sä oot tuota tyttöä yli puolet vanhempi, oot ällöttävä".

Lähettäjä: oho 
Päivämäärä:   20.8.25 14:35:25

"Jos mulla oli hiukset sekaisin tms, olin aina sen näköinen, että mua oli pantu just äsken."

Tämähän palautti mieleen yhtä sun toista. Mulle on kuittailtu sekaisin olevista hiuksista joskus kun oon ollu yläasteella. En tajunnut yhtään sitä läppää ja sit miehet hekottelivat sillekin että joo voidaan opettaa mistä on kyse.

Ala-asteikäisenä tapahtui kaikenlaista, tuo oli ihan tavallinen juttu että aikuiset miehet kutittelee tai vähän pitelee kiinni tai kyselee tissien kehityksestä. Se nyt vaan oli semmoista.

Yäk.

Päivämäärä:   20.8.25 15:06:11

Joo nuo tissikyselyt esiteineiltä, voi yök... Ja oli myös ihan normia, että kaikki miehet riippumatta siitä olivatko opettajia, valmentajia, sukulaisen miehiä jne ahdistelivat ja oli naisen tehtävä estellä ja kieltää. Kun ei ne miehet itselleen mitään voi. Kikkelin esittelijöitä oli joka nurkan takana.

Lähettäjä: i8-8 
Päivämäärä:   20.8.25 15:07:01

Kaikkia piti lapsena aina halata, varsinkin miehiä. Piti istua sukulaismiesten sylissä. Joulupukin syliin piti aina mennä istumaan.

"Alastomuus on luonnollista." Vanhempien kaverit (miehet) saattoivat tulla saunasta vilvoittelemaan tai kuivaamaan itseään alastomana. Patsastelivat alastomana siinä keskellä olkkaria kun "ihan luonnollistahan tämä on". Ja samoin meitä lapsia/teinejä piti saada katsella kun "senkus peseydytte, ihan luonnollistahan se on". Piti myös saada saunoa meidän lasten kanssa, kun "kyllähän tänne saunaan mahtuu" ihan kiinni tyttölapseen.

Eräs äidin kaveri (mies) oli kuulemma kuvataiteilija. Hän kuulemma halusi maalata nuoria tyttöjä. Minuakin pyysi, äitini kautta. Äitini mielstä se olisi ollut ihan ok, minun mielstäni ei. On se kumma, että keski-ikäinen mies haluaa maalata vain nuoria tyttöjä. Ties millä verukkeella olisi vähän asetellut hiuksia ja muutenkin silitellyt. Hyi.

Ja aina kuuli ja kuulee edelleen "Alkaa tuostakin nainen tulla" ja "on silläkin alkanut rinnat kehittyä". Tai "Joko oot sovitellut jonkun pojan kanssa kamppeita yhteen". Ihan joka puolella, joka paikassa, vähän kenen sanomana tahansa. Ei siis vain minulle, vaan suurin piirtein jokaiselle.

Lähettäjä: --- 
Päivämäärä:   20.8.25 15:13:49

Jep. Mullakin vähän vanhempi sukulaismies ihmettelee kun en halua pitää mitään yhteyttä. Miksiköhän.

Lähettäjä: .... 
Päivämäärä:   20.8.25 15:17:37

Tällaisia juttuja lukiessa on oikeasti järkyttävää tajuta, että olen ilmeisesti ollut poikkeus kun minua ei ole lapsena koskaan, kukaan sukulainen tai perhetuttu käpälöinyt tai puhunut lapsille sopimattomia juttuja. Teininä kohtasin ahdustelijoita kadulla, mutta nämä tässä ja monissa muissa keskusteluissa kuvatut kokemukset siitä kuinka oli ihan arkipäivää, että sukulaissedät ja vanhempien kaverit koskettelivat ja puhuivat seksuaalisia, ovat itselleni täysin vieraita. Täytyy olla tyytyväinen, että ovat, mutta on järkyttävää tajuta, että oma terve lapsuusympäristö on ollut ilmeinen poikkeus. Kuinka iso osa miehistä on tuollaisia jos näitä lapauuden kokemuksia on lähes kaikilla naisilla?

Lähettäjä: Nuu 
Päivämäärä:   20.8.25 15:28:50

Hyi hitto millaisia kokemuksia.

Lähettäjä: Höh 
Päivämäärä:   20.8.25 16:20:04

Kyllä sitä ennen joutui pojatkin kestämään. Opettajat saattoi nostaa rinnuksista seinälle ja heittää pallolla munille, niin että kippurassa vain itkettiin. Meno oli 80-90 luvuilla sellaista. Eikä näistä mihinkään hyödyttänyt valittaa. Jos jonkun opettajan ylilyönti oli liian paha, niin koulua vain joutui vaihtamaan. Koulukiusatun ja potkitun osa oli hänen oma vikansa, kun ärsytti silmäätekevien lapsia.

Että aivan turha narista jos on pikkuisen pyllyä tai tissinalkuja puristeltu. Eikä näitä vanhat ukot yleensä pahalla tarkoittanut. Agrikulttuuri vain mittaili emännänalkuja, kuten katsottiin hevosten hampaita ja lehmän jalkaterveyttä.

Lähettäjä: Mige 
Päivämäärä:   20.8.25 16:22:25

No eipä ole mitään, ja koko nuoruuteni vietin ravitalleilla mm.

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   20.8.25 16:26:39

Nuoruuteni vietin tallilla, jutut oli välillä vähän järskejä mutga nkklle vain hymähdeltiin tai vadtattiin tylysti. Ei jäänyt traumoja eikä pelkotiloja.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   20.8.25 16:34:05

Höh, se että sinulle on tapahtunut ikäviä asioita ei poista sitä että muillekin on niitä voinut sattua.

Lähettäjä: sari 
Päivämäärä:   20.8.25 16:38:46

80-luku ja kaverini isoveli. Jatkuvaa kopelointia tisseistä ja kourimista haaroista.

Päivämäärä:   20.8.25 16:39:12

"Että aivan turha narista jos on pikkuisen pyllyä tai tissinalkuja puristeltu."

Ymmärrätkö sinä, että tälle toiminnalle on olemassa vain yksi nimi: lapsen seksuaalinen hyväksikäyttö. Se on todella vakava asia ja jättää jälkensä ihmiseen syvälle. Se on vieläkin traumatisoivampaa kuin muunlainen väkivalta. Ja kun heti vedit tähän "entäs pojat" -kortin niin et takuulla olisi sitä mieltä, että on pikkujuttu ja harmitonta leikkiä jos sedät kopeloivat pikkupoikia, tirkistelevät näitä alastomina ja utelevat ja ehdottelevat seksuaalisia asioita. Ei, et todellakaan pitäisi sitä normaalina ja jonain mitä kuuluu vain sietää, vaan vaatisit nämä pedofiilit munistaan hirtettäviksi.

Lähettäjä: Tii 
Päivämäärä:   20.8.25 16:43:41

Höh, miehenä olet kokenut mitä olet. Älä tule tähän ketjuun vähättelemään tyttöjen ja naisten kokemuksia. Että pistää tuollainen vihaksi!

Päivämäärä:   20.8.25 16:45:35

Itse olin nuori 90-luvulla ja 2000-luvun alulla.

Muistan kuinka olin vielä ala-asteella kun kaupungilla miehet alkoivat vihellellä perään ja esittämään härskejä kysymyksiä.

Inhoten katsoin juuri täysi-ikäisenä, kun ystäväni setä puristeli ystävääni kysellen onko tissit vielä kasvaneet. Ystäväni oli myös juuri 18-vuotias.

Lukiossa kuulin paljon kaikenlaista vitsailua rinnoistani. Kun kerroin miespuolisille ystäville että puolisoni oli ollut väkivaltainen, alkoi kaikenlainen vitsailu jostain bdsm-jutuista joita ihan näyteltiin (esim. kuinka muka uikutan sidottuna pylly pystyssä). Poikaystäväni jatkoi väkivaltaa mutten kyennyt siitä kertomaan enää koskaan kenellekään.

Ratsastaville tytöille ja nuorille naisille (minullekin) tuntui olevan ihan vakio että viljailtiin kuinka ratsastetaan vain koska satulassa saa orkkuja. Nuo samat miehet jotka eivät uskalla sanoa sanaa orgasmi, vaan sen piti olla aina nimenomaan orkku. Ihmettelen sitä vieläkin.

Kourijoita oli baarit ja keikat täynnä. Joillakin jopa työpaikat.

Päivämäärä:   20.8.25 16:46:11

Ei ne mulle oo kaikki tapahtunut. Seurasin vaan sivusta paljon. Väärin on kaikki tämmöinen kuitenkin. Sitä on vaan myöhemmässä ajassa näitä alettu huomioimaan. Saattoi sotien jälkeen joku kärsiä kapiaisten kourissa pahastikin. Jos nykyään joku laukaisee paukkupatruunan vahingossa, niin toistakymmentä on alipainehoidossa.

Päivämäärä:   20.8.25 16:53:46

Oikein että tällainen nykyään tuomitaan. Niin pitääkin. Hyvä ettei ole niinkuin ennen. Tarkoitin että monenlaista muutakin epäkohtaa niinä aikoina esiintyi.

Lähettäjä: Minnis 
Päivämäärä:   20.8.25 16:55:03

Äidin serkku hoki aina nähdessään minut tuota "joko tissit kasvaa, johan ne kasvaa" jne.
On myös olemassa valokuva jostain perhejuhlista, jossa tämä mies pitää kättään reidelläni ja hänen vaimonsa istuu meidän keskellä. Hyi olkoon.

Myls "hyvät keuhkot sulla" huutelua vanhemmilta miehiltä.

Päivämäärä:   20.8.25 16:56:33

Eli Höh tiedostat, että nuo kuvaamasi asiat ovat väärin, mutta et tiedosta, että pikkutyttöjen hyväksikäyttö on väärin. Mitä jos olisi oma tyttäresi kyseessä? Ja tosiaan mitä olisit mieltä siitä, että pikkupoikaa puristellaan intiimeistä kehonosista ja kommentoidaan seksuaalisesti? No, joillekin on pienenä poikana niin tehtykin ja kyllä se on heitä vahingoittanut suuresti. Se vahingoittaa tyttöjä ihan yhtä lailla. Myös tytöt ovat lapsia, ihan oikeita ihmisiä. Tämä tuntuu olevan sinulle epäselvää

Päivämäärä:   20.8.25 16:58:50

Ai niin noi keikat ja konsertit... 2000-luvun alussa olin Nordiksella suht edessä kentällä ja koko saakelin keikan ajan joku tunki käsiä housuihin takaa päin, vaikka kuinka yritti tungoksessa vaihtaa paikkaa ni jatku vaan. Ja taakse ku katto niin vastassa oli pokerinaamaisten miesten seinä.

Lähettäjä: Gii 
Päivämäärä:   20.8.25 17:17:38

Niin varmaan ;))

Lähettäjä: What 
Päivämäärä:   20.8.25 17:20:28

Baareissa on kyllä joskus joku ilman lupaa persuksista puristanut, mutta yksikään sukulainen tai tuttu tai puolituttu ei ole mulle lapsena tai nuorena mitään tehnyt, yrittänyt tai sanonut. Eikä myöhemminkään esim työpaikalla.

Lähettäjä: Riu 
Päivämäärä:   20.8.25 17:27:47

80-luvun puolivälissä yläasteella tiedettiin se miesopettaja, jonka kanssa ei pitänyt jäädä luokkaan kaksin jos pyysi. Kyllä se tunnillakin tyttöjen ympärillä pyöri ja tuijotti muttei sentään uskaltanut kouria silloin. Tieto kulki aina seuraavalle sukupolvelle, ei puhuttu muille opettajille tai vanhemmille. Ei sitä varmaan "normaalina" pidetty, mutta oltiin jo alistuttu siihen ettei kukaan usko tai ota tosissaan kuitenkaan.

Lähettäjä: Riu 
Päivämäärä:   20.8.25 17:29:35

"Että aivan turha narista jos on pikkuisen pyllyä tai tissinalkuja puristeltu. Eikä näitä vanhat ukot yleensä pahalla tarkoittanut. Agrikulttuuri vain mittaili emännänalkuja, kuten katsottiin hevosten hampaita ja lehmän jalkaterveyttä."

Ja että vallan agrikulttuuri. "Ei pahalla ". Se ei ole tekijän päätettävissä se. Moni pedofiilikin on omasta mielestään parisuhteessa uhrinsa kanssa, että ei pahalla yhtään.

Päivämäärä:   20.8.25 17:36:39

Mitä pahaa siinä on, jos joku hyvännäköinen nainen sanoo "joko on kulli kasvanut"?

Lähettäjä: Ällö 
Päivämäärä:   20.8.25 17:45:29

-, entäs, kun se onkin mies joka kyselee, onko kulli kasvanut? Onko tämä sinulle ok?

Päivämäärä:   20.8.25 17:47:18

Eihän tytöiltäkään kysy naiset.

Lähettäjä: ?? 
Päivämäärä:   20.8.25 17:50:39

Mulle on yksi ainoa limainen sukulaismies sanonut että joko tissit kasvaa ja yritti ojentaa käpäläänsä, niin isä rähähti siihen että tyttöön et koske ja siistit suusi.

Muutoin ei kukaan tuttu tai sukulainen ole ollut ällöttävä.
Täysi-ikäisenä yöelämässä kyllä, mutta niihin olen aina osannut sanoa takaisin. Yhden kerran on puristettu perseestä ja se heppu otti osumaa mun puolisolta sen jälkeen

Päivämäärä:   20.8.25 17:55:13

Ylilautaviiva käsittelee tapansa mukaan tätä asiaa sillä ajatuksella, että miehenä ilman muuta saisi aina _valita_ kenen ja millaisten seksuaalisten tekojen kohteena on. Mutta kun ahdistelussa, hyväksikäytössä ja väkivallassa kyse on nimenomaan siitä, että ei voi valita. Että se on vastenmielistä, vastentahtoista. Ja silloin kun on kyse lapsesta, niin lapsi nyt ei ikinä voi antaa suostumustaan mihinkään seksuaaliseen. Ylilautaviiva ei ilmeisesti pysty enää kuvittelemaankaan sitä millaista oli olla lapsi.

Ja mitä tulee hyväksikäyttäjän sukupuoleen, niin myös pojan hyväksikäyttäjä on lähes aina mies. Joten jos ylilautaviivalta olisi tuollaisia kysytty, olisi se kysyjä ollut melko varmasti mies.

Lähettäjä: Melba 
Päivämäärä:   20.8.25 17:57:40

Olin noin viisivuotias, kun rappukäytävässämme oli itsensäpaljastaja. Onneksi olin isosiskoni kanssa, joka keksi miten paeta tilanteesta. En uskaltanut sen jälkeen mennä yksin rappukäytävään pitkään aikaan, moneen kuukauteen.

Alakoulussa yksi vahtimestareista tuli huoneensa ovelle ja läpi meitä tyttöjä pyllylle ruokalaan juostessamme. Hänen huoneensa oli kapean käytävän varrella, ja sen ohi oli mentävä joka päivä.

Isäni setä kommentoi kaikkien juhlavieraiden kuullen, että rintani ovat alkaneet kasvaa. Juhlat olivat isosiskoni rippijuhlat. Olin 11-vuotias.

Kaikkea baareissa ja keikoilla tapahtunutta en edes viitsi luetella. Lukemattomia puristeluja ja kähmimisiä tungoksen verukkeella. Kerran epäilen saaneena tyrmäystippoja mutta ystäväni onneksi huolehtivat minut kotiin ja pysyivät luonani. Vieläkin kaduttaa, etten käynyt päivystyksessä tms.

Nyt olen 47 ja saan onneksi olla aina rauhassa. Työhöni kuuluu aspaa välillä ja seksuaalissävytteinen kommentointi on onneksi loppunut. Treffipyyntöjä kyllä saan mutta ne on jo helpompi hanskata.

Lähettäjä: Mötkö 
Päivämäärä:   20.8.25 18:30:33

"80-luvun puolivälissä yläasteella tiedettiin se miesopettaja, jonka kanssa ei pitänyt jäädä luokkaan kaksin jos pyysi. Kyllä se tunnillakin tyttöjen ympärillä pyöri ja tuijotti muttei sentään uskaltanut kouria silloin. Tieto kulki aina seuraavalle sukupolvelle, ei puhuttu muille opettajille tai vanhemmille. Ei sitä varmaan "normaalina" pidetty, mutta oltiin jo alistuttu siihen ettei kukaan usko tai ota tosissaan kuitenkaan."

Kuulostaapa tutulta. Samoin kaikki puristelut, kommentointi ja huutelut.

Lähettäjä: Pistepistepiste 
Päivämäärä:   20.8.25 19:38:44

Vähättelemättä kenenkään kokemuksia niin on kuitenkin eri asia jos keikalla 'vertaistensa joukossa'(oletettavasti nuorena aikuisena) joku kähmii tai joku aikuinen kähmii lasta.
Samaa mieltä olen siitä että onneksi klöhmiminen on kaikissa ikävaiheissa vähentynyt.
Mitä pahaa on treffipyynnöissä (kunhan kysyjä uskoo sanan ei)?

Lähettäjä: Lautti 
Päivämäärä:   20.8.25 19:48:16

Pistepistepiste, miksi pitää vertailla? Inhottavia kokemuksia yhtä kaikki.

Lähettäjä:  
Päivämäärä:   20.8.25 19:53:51

Piti aina peittää itsensä jos joku miespuolinen sukulainen tai naapuri oli tulossa kylään. Siis ihan lapsesta asti, muistan kun olin 11 ja päälläni oli paita joka paljasti olakpäät. Äitini sai hepulin ja sätti että nyt olkapäät piiloon kun on mies tulossa kylään.

Myöhemmin teininä oli ihan normaalia että aikuiset ukot juottivat yläastelaisia känniin ja yrittivät ties mitä. Kerran muistan kuinka joku keski-ikäinen mies lähti jahtaamaan juosten kun ajoin pyörällä ja yritti saada pyörää väkisin pysähtymään, ikää minulla oli ehkä 13-14. Paljon oli myös tuota kourimista ja kommentointia mitä moni muu on kirjoittanut. Ne samat vitun käävät yrittävät vieläkin jatkaa touhujaan ravintoloissa, nyt ne vain heitetään ulos äkäisemmin. Monta kertaa olen todistanut kuinka ovat raivoissaan siitä että eivät tienneet kuinka ei ole sopivaa puristaa tarjoilijaa pyllystä ja kommentoida mitä kaikkea haluaisi tälle tehdä. Hyi @!#$.

Lähettäjä: Ruu 
Päivämäärä:   20.8.25 20:08:47

Vähättelemättä kenenkään kokemuksia niin on kuitenkin eri asia jos keikalla 'vertaistensa joukossa'(oletettavasti nuorena aikuisena) joku kähmii tai joku aikuinen kähmii lasta.
Samaa mieltä olen siitä että onneksi klöhmiminen on kaikissa ikävaiheissa vähentynyt.
Mitä pahaa on treffipyynnöissä (kunhan kysyjä uskoo sanan ei)?

Vähättelemättä kuitenkin kivasti vähättelet.

Onko sinusta asiallista, että töissä olevaa pyydetään treffeille? Toinen tekee työtään ja toinen luulee saamaansa ystävällistä palvelua flirtiksi/kiinnostuksenosoitukseksi/lupauksesi?

Lähettäjä: Jup 
Päivämäärä:   20.8.25 20:10:17

Se yökerhoisa kähminen oli todella ällöttävää. Joku sääristä reisiin asti hipelöi sellasella pitkälle vedolla. Hrrr. Vieläkin ällöttää ja kaikkea muutakin kähmintää oli aina.

Lähettäjä: .:. 
Päivämäärä:   20.8.25 20:33:54

Apua mitä sukulaisia teillä :( oon pahoillani!
Olen nelikymppinen, ja mun lapsuudessa ja nuoruudessa ei luojan kiitos ollut mitään tuollaista, vaikka meillä iso ja tiivis suku ja lähipiiri oli.
Jotain keikka- tai baarilähmimisiä mutta ne nyt on aina loppuneet käskemällä, ja oli toki jo täysi-ikäinen.
Ihan hirveää kuulla että niin monella ei ole ollut turvallinen lapsuus ja turvalliset aikuiset ympärillä.

Lähettäjä: Aidan 
Päivämäärä:   20.8.25 20:42:43

Niin paljon on käpälöity, että en välitä seksistä ja se etoo se käpälöinti, puristelu, rutistaminen... siksi ex on ex.
Tuntemattomat kadulla, baarissa jatkuvasti. Tykkäsin istua paikoillani nurkassa.
Huuteluun, viheltelyyn, maiskutteluun yms. en kiinnityänyt huomiota. Se oli normaalin ärsyttävää.
Serkun mies aanoi raiskaavansa ja yritti kylään, kun tiesi mun olevan kotona yksin. Valehtelin poikaystävän olevan mun kanssa, vaikka ei sellaista edes ollut. Pari kertaa tää tyyppi sai lähdöt baarista, kiitos ovimiehen.
Paljon on ollut epämiellyttävää ja varmasti tulee olemaan. Onneksi vanhenen ja rypistyn. Aina olen yrittänyt näyttää rumalta ja piiloutua.

Lähettäjä: vuosi 2000 
Päivämäärä:   20.8.25 20:54:10

Mulla on isot tissit ja baareissa kuka vaan mies tuli puristelemaan kun halusi tietää onko ne aidot ja itte siihen ylpeänä, että aidot on!

Päivämäärä:   20.8.25 20:57:45

"Apua mitä sukulaisia teillä :( oon pahoillani!
Olen nelikymppinen, ja mun lapsuudessa ja nuoruudessa ei luojan kiitos ollut mitään tuollaista, vaikka meillä iso ja tiivis suku ja lähipiiri oli."

Olen miettinyt sitä, että ilmeisesti me tosiaan olemme vähemmistöä? Koska nämä kokemukset vaikuttaisivat olevan niin yleisiä. Vielä jossain vaiheessa pidin omaa hyvin turvallista lapsuuttani itsestäänselvyytenä ja ajattelin, että sellaista se oli kuitenkin useimmilla muillakin. Siis tietysti olin tietoinen siitä, että kaikenlaista lasten kaltoinkohtelua on järkyttävän paljon, mutta kuitenkin ajattelin, että tällaiset lastenahdistelija-sukulaiset eivät olisi nyt sentään suurimman osan kokemus. Mutta melkein kaikilla naisilla näyttäisi olevan näistä kokemusta. Ihan tavallisissa perheissä kasvaneilla.

Ja tämähän kertoo jotain hyvin järkyttävää miehistä.

Päivämäärä:   20.8.25 20:59:08

Joko olet kuohinnut itsesi?

Päivämäärä:   20.8.25 21:03:23

Ei vähätellä kenenkään kokemuksia. Tai vertailla. Tämä voi olla ainut mahdollisuus monelle purkaa näitä mielestään.

Lähettäjä: .:. 
Päivämäärä:   20.8.25 21:07:25

.....,
ollaan lähipiirissä näistä asioista keskusteltu, ja onneksi ystäväpiirissäni on ollut selkeästi normaalimpaa ettei mitään tällaista ole koettu. En sen vuoksi koe tarpeelliseksi alkaa vieläkään "pelkäämään" miehiä, siis minun, ymmärrän kyllä jos ikävämmässä ympäristössä kasvanut pelkääkin tai suhtautuu miehiin lähtökohtaisesti toisin. Mulla on selvästi perusturvallisuuden tunteesta onneksi huolehdittu. Yksi kammottava ex oli, mutta siitä tuli ex heti kun alkoi kammottavaksi.

Päivämäärä:   20.8.25 21:15:42

Mitä ylilautaviiva taas sössöttää? Kenen pitäisi kuohia itsensä, ahdistelusta ja väkivallasta keskustelevien naistenko? Ja naisista ei edes käytetä sellaista termiä kuin kuohia.

Päivämäärä:   20.8.25 21:17:24

Ja ehkä turha tulla tähän nyt omaa onnellista lapsuutta ja nuoruutta hehkuttamaan ja pöyristelemään muiden kohtaloa? Annetaan ihmisten kertoa vaan, jos sopii?

Päivämäärä:   20.8.25 21:22:18

Olen pahoillani. Ei todellakaan ollut tarkoitus millään lailla hehkuttaa omaa lapsuutta, tämä oli erittäin ajattelematonta minulta ja pyydän sitä anteeksi.

Lähettäjä: rkr 
Päivämäärä:   20.8.25 21:23:27

Keski-ikäiset miehet on luvanneet ostaa alaikäisille tai juuri ja juuri täsi-ikäisille meille tytöille alkoholia, jos saa halata tai pussata meitä. Yök. Jotkut jopa tarjosivat baarissa sillä verukkeella, että saavat siitä palkinnoksi halauksen tai suudelman. Voitte arvata, ettei noita juomia otettu vastaan.

Lähettäjä: Ällö 
Päivämäärä:   20.8.25 21:23:41

Minut yritti raiskata 16-vuotiaana ihminen, jonka olin tuntenut yhdeksänvuotiaasta asti. Siis juuri tällainen "turvallinen aikuinen", jonka moni nuori tyttö on tuntenut kauan. Meni kyllä jotain rikki tuolloin lopullisesti.

Työuran alkupuolella perseelle läpsiminen, suorat ehdotukset jne oli normi. Yleensä minulle annettiin ne limaiset setämiesporukat, kun ujommat tytöt vaan punaistuovat, eivätkä uskaltaneet sanoa takaisin tai tehneet kuten minä - heittäneet jotain vielä härskimpää takaisin. Kerran yhteen tällaiseen porukkaan eksyi myös silloinen ministeri ja pyyteli vielä jatkoillekin mukaansa. En lähtenyt.

Onneksi tällaiset tyypit ovat katoava luonnonvara, harvemmin enää kohtaa. Vielä 15-20 v sitten oli ihan normaalia kuunnella tuollaista seksististä läppää isänsä ikäisiltä ihmisiltä.

Lähettäjä: öö 
Päivämäärä:   20.8.25 21:29:03

"Ai niin noi keikat ja konsertit... 2000-luvun alussa olin Nordiksella suht edessä kentällä ja koko saakelin keikan ajan joku tunki käsiä housuihin takaa päin, vaikka kuinka yritti tungoksessa vaihtaa paikkaa ni jatku vaan. Ja taakse ku katto niin vastassa oli pokerinaamaisten miesten seinä."

Nyt kun matalaväytöröiset housut on taas muotia, niin ihan hirvittää, kuinka helppoa onkaan tunkea käsi naisen housuihin.

Tuossapa yksi syy, miksi en tule matalaan vyötäröön enää palaamaan.

Päivämäärä:   20.8.25 21:32:02

Sinähän olet väittänyt olevasi mies.

Päivämäärä:   20.8.25 21:40:14

Minä en todellakaan ole mies enkä ole ikinä väittänyt olevani mies, mutta ilmeisesti tällaisella samalla välimerkillä sitten on joskus kirjoittanut joku mies ja sinä ylilautaviiva olet niin tyhmä, että kuvittelet jokaisen samalla välimerkillä kirjoittavan olevan sama henkilö. En minäkään kuvittele, että jokainen - täällä on sinä.

Päivämäärä:   20.8.25 21:48:39

Ylilautaviivan kaltaisten sekopäisten pakkomielteisten takia juuri kukaan ei käytä täällä enää yksilöllistä nimimerkkiä vaan useimmat ovat jotain välimerkkejä tai vaihtelevat nimimerkkiä jatkuvasti, mutta sekään ei näihin sairaimpiin tapauksiin auta vaan ne alkavat käydä jokaisen kimppuun, jota luulevat samaksi ihmiseksi.

Lähettäjä: tini 
Päivämäärä:   20.8.25 22:22:34

Onpa tämä ketju surullista luettavaa. :(

Ja samalla kiitän itseäni siitä, että kauneus on väistänyt minut, eikä ikinä ole tarvinnut joutua epäasiallisen puheen tai käytöksen kohteeksi. Olen kohta nelikymppinen, eli onnekseni taisin välttää oksettavat ihmiset koko ikäni ajan.

Lähettäjä: mini 
Päivämäärä:   20.8.25 22:41:06

tini: kaivapa vähän tarkemmin muistilokeroitasi. Ehkä jotenkin torjut ikävät muistot vai kasvoitko pumpulissa eristettynä maailman pahuudesta?

Päivämäärä:   20.8.25 22:42:54

Harmittaa etten koskaan tullut naisten ahdistelemaksi.

Lähettäjä: K 
Päivämäärä:   20.8.25 23:19:55

Jaa. No eipä ole mitään tuollaista koskaan sattunut, ja viisikymppinen nainen olen. Vissiin sitten aina ollut riittävän ruma, ettei ole kenenkään himoja herättänyt.

Lähettäjä: Väpä 
Päivämäärä:   21.8.25 00:44:04

17-vuotiaana työharjoittelussa ravitallilla ja paikan valmentaja aina ohi mennen kosketteli takapuolta ja kyseli, joko olen ymmärtänyt antaa.

Noin 11-vuotiaana naapurin setä halusi aina kyläillessään halata minua mennessä ja tullessa, taputti samalla takapuolelle. Veljiäni ei kyllä halaillut, kumma.

Lähettäjä: Missä on m strömsö 
Päivämäärä:   21.8.25 05:12:14

Pidin normaalina että miehet katselee naisia ja naiset katselee miehiä. Nykyään se on vähintäänkin tuomittavaa käytöstä.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.