Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Mies/nainen polariteettihömppä

Lähettäjä: aargh 
Päivämäärä:   20.8.25 10:23:45

Algoritmi syöttää nyt someen ihan ihme julkaisuja "polariteeteista". Tää on ilmeisesti joku uus hömppätrendi, että mikä on maskuliininen rooli ja feminiininen rooli, ja miten naiset on ihan hirveitä kun ne ei anna miehen olla mies. Että parisuhdeongelmat johtuu siitä että nainen ei osaa luottaa miehen kykyyn "johtaa" ja hoitaa asioita ja ties mitä muuta sontaa.

Siis ei prkl taas.

Myisin sieluni mille demonille vaan jos jostain löytyisi sellainen mies johon voisi luottaa edes yksinkertaisen kauppalistan verran. Ei mulla ole ollut muuta vaihtoehtoa kuin pärjätä kaikessa yksin, hoitaa kaikki, tehdä kaikki ratkaisut ja valinnat ilman tukea.

Ex-ukko oli päihderiippuvainen, pääsin lopulta eroon 15 vuoden jälkeen. Mitään arkista asiaa ei pystynyt hoitamaan. Elin jatkuvassa kroonisessa stressissä kun kaikki kaatui päälle.

Lyhyemmät suhteet on olleet myös sellaisia, että mies hädin tuskin osaa päättää mitä vaatteita pukee päälle.

Jossain ilmeisesti on olemassa miehiä, jotka pystyy hoitamaan työnsä ja kotinsa ja perheensä jollain lailla asiallisesti. Mutta ihan turha vääntää että minunkaan avioliiton ongelmat ois korjaantunu sillä että mä vaan "antaudun feminiiniselle energialle" ja sit kaikki muuttuu paremmaksi kun miehestä tulee "luontainen johtaja".

Mä en osaa edes kuvitella sellaista suhdetta missä voisi jotenkin luottaa siihen että mies kannattelee ja luo turvaa, että voisi itse rentoutua ja olla jotenkin "pehmeän naisellinen". Olis ehkä kiva joskus kokeilla mitä se vois olla, mutta jotenkin usko aika vähissä asian kanssa.

Re: Mies/nainen polariteettihömppä

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   20.8.25 10:37:55

Oikeasti niitä terveen maskuliinisia miehiä on harvassa. Sellainen olisi kyllä kiva.

Ja tämä on todellakin yksi vitsi:
"Mutta ihan turha vääntää että minunkaan avioliiton ongelmat ois korjaantunu sillä että mä vaan "antaudun feminiiniselle energialle" ja sit kaikki muuttuu paremmaksi kun miehestä tulee "luontainen johtaja". "

Lähettäjä: Ajatuskatko 
Päivämäärä:   20.8.25 10:41:38

Ai että, vihaan syvästi tuota koko aihetta! Ei ole olemassa mitään feminiini/maskuliinienergiaa,csitä ei yksinkertaisesti ole. Taas on keksitty hyvä keino syyllistää naisia: on sinun vikasi että mies laiskottelee, koska olet vääränlainen. Tai oikeastaan sinun pitäisi mukisematta kotityöt, koska niiden tekeminen on sitä passiivista, loikoilevaa feminiinienergiaa - mies ilmentää sitä "aktiivista maskuliinienergiaa" määräilemällä ja päättämällä raha-asioista. Loogista, eikö? Mitä enemmän noista lukee ja noita videoita katsoo, sitä pahemmin nuo puhuvat itsensä pussiin ja paljastavat räikeät ristiriidat opeissaan.

Jos naiset luonnostaan olisivat sellaisia kuin feminiinienergiatyypit väittävät, olisimme ihmiskuntaan kuolleet nälkään tuhansia vuosia sitten. Keskiverto nainen on tehnyt raakaa, kovaa työtä pienestä lapsesta kuolemaan saakka, suunnilleen teurastanut kanat yhdellä kädellä ja pitänyt pikkulasta toisella. Nyt me muka ollaankin herkkiä kukkasia joille ei kannata antaa päätösvaltaa, kun se stressaa ja on maskuliinista, oih ja voih.

Ja jos naisille olisi luonnollista lillua passiivisena ja johdettavana, miksi naiset ovat satoja vuosia halunneet jotain ihan muuta, ja taistelleet muutoksen eteen? Miksi aniharva nainen haluaa jenkkien 50-luvun imurimainosten elämää, jos se kerran on naisen luontainen paikka?

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   20.8.25 10:50:18

Juu repee myös pää näihin.
Mulla on kaiken lisäksi hyvä mies, joka tekee osansa hommista, osaa ottaa vastuuta jne. Hoitaa kaikenlisäksi lähes kaikki ulko- ja remonttityöt sekä tekniikkahommat koska ilmeisesti myös minun vanhempani ainakin tiedostamattomasti uskoi tälläisiin perinteisiin sukupuolirooleihin, koska eivät opettaneet minulle näistä aiheista mitään. Kiitosta vaan heille.. Toki olen jotain opetellut aikuisena, mutta olisi helpompi jos nuoresta asti olisi tutustunut vaikkapa kodin remonttitöihin. Mopin käyttö, ruoanlaitto jne jää sitten luonnollisesti enemmän minun kontolleni. Ihan kun niitä olisi elämässä jotain hyötyä? Apinakin osaa siivota. Kaikki rahan arvoiset asiat, kuten remontointi ja auton huolto kannattaa ilmieseti opettaa vain miehille..

Nojoo, joka tapauksessa. Toivottavasti nuo ääliöt eivät siirrä noita ajatuksiaan omille lapsilleen.

Lähettäjä: Sipi K 
Päivämäärä:   20.8.25 10:54:43

On olemassa, tietenkin, kaikenlaisia miehiä.
Ja kasvatuksesta on minun mielestäni paljon kiinni minkälainen miehestä tai naisesta kehittyy.

Minä tunnen monia fiksuja, turvallisia miehiä, jotka osaavat huolehtia oikein hyvin perheestään, työstään ja harrastuksistaan.
Ja monia naisia, jotka eivät osaa.

Ja sitten tunnen ja tiedän todella monia naisia, jotka kuvittelevat, että vain he osaavat ja pystyvät.
Nämä naiset voivottekevat netissä ja jokaisissa illanistujaisissa ja kahvipöydissä, mitenkä he joutuvat tekemään aina kaiken.
Heidän miehensä ei kuitenkaan saa koskea vauvaan ellei nainen ole vieressä vahtimassa. Mies ei voi mennä isomman lapsen kanssa edes puistoon kaksin, ettei mamma soita perään.
Kauppaan mies ei voi mennä ilman kauppalistaa, tai itse tekemänsä listan kanssa, vaan vaimo on videopuhelun päässä koko ajan. Jos mies menee keittiöön, vaimo menee viereen vahtimaan. Sama siivouksen kanssa.

Päivämäärä:   20.8.25 11:03:35

Tuli mieleen sekin fakta, että yksi syy viime sodista selviämiseen oli se, että suomalaiset naiset olivat tottuneet tekemään fyysistä työtä ja tekemään päätöksiä. Tämä on todettu monessa yhteydessä, kun on puhuttu yhteiskunnan kestävyydestä kriisitilanteissa. Lotat, Martat ja muut naiset tekivät korvaamatonta työtä, ja johtivat kyllä omia alaisiaan tai maatilan työntekijöitä täysin pätevästi. Polariteettiin, etenkin noin rajuun mitä nuo feminiinienergiapakottajat haluaa, perustuva yhteiskunta on hyvin haavoittuvainen. Siinä kohtaa kun yksi osa kansasta pistetään rintamalle, sen toisen osan on kyettävä tekemään tuplasti töitä entiseen verrattuna, ja osattava tehdä niitä töitä.

Päivämäärä:   20.8.25 11:42:32

Onneksi omaan algoritmiini ei ole tuollaista sontaa eksynyt. Tällä hetkellä tulee pääasiassa kissoja, syksyestetiikkajuttuja, reseptejä, aivotutkimuksen liittyviä asioita ja naisia (joista suurin osa vaikuttaisi asuvan yksin) vanhoissa idyllisissä puutarhamökeissään. :D

Lähettäjä: ii 
Päivämäärä:   20.8.25 11:55:50

Tänk gaad minunkaan algoritmini ei tuota tuollaista tuubaa. itse olen ollut onnekas ja löytänyt toimeliaan ja omilla jaloillaan seisovan miehen, joka ymmärtää mm. oman ajan ja tilan tarvettani.

Tämä maa ei todentotta olisi ikinä selvinnyt sodasta, jos naisilla ei olisi staminaa. Itselleni on naiset, jotka rakentavat elämänsä toisen ihmisen varaan, ovat aina olleet suuri mysteeri. Pystyn olemaan parisuhteessa vain, koska tiedän että pärjään hyvin myös itsekseni.

Lähettäjä: ??? 
Päivämäärä:   20.8.25 12:25:36

Hoitaa kaikenlisäksi lähes kaikki ulko- ja remonttityöt sekä tekniikkahommat koska ilmeisesti myös minun vanhempani ainakin tiedostamattomasti uskoi tälläisiin perinteisiin sukupuolirooleihin, koska eivät opettaneet minulle näistä aiheista mitään. Kiitosta vaan heille.

^ Oletko ihan tosissasi? Et pysty enää oppimaan ulko- etkä remonttitöitä, koska ei niitä sinulle lapsena opetettu? No, ei voi muuta sanoa kuin että selityksensä kullakin...

Lähettäjä: --- 
Päivämäärä:   20.8.25 12:27:16

Se on just sitä insersektionaalista feminismipaskaa, mitä kaikki vajakit wokettajat koittavat syöttää.

Lähettäjä: .-. 
Päivämäärä:   20.8.25 12:29:09

Näit sitte femi-jotakin ja sokeuduit raivosta välittömästi :D

Päivämäärä:   20.8.25 12:30:57

???:
Ja ilmeisesti sinulta jäi oppimatta luetun ymmärtäminen. Sanoinhan, että olen opetellutkin myöhemmin! Mutta helpompaa se olisi ollut kun sen olisi kakarana tehnyt, kun joku olisi ollut opettamassa. Siinä parikymppisenä sinkkunaisena omakotitalossa se on YKSIN kirjoista lukemalla huomattavasti halvempaa. Ja helposti siinä lähtee vain maksamaan ulkopuoliselle, koska yksin 0-tasosta opettelemaan lähteminen on kivinen tie.

Päivämäärä:   20.8.25 12:31:26

Halvempaa = hankalampaa

Lähettäjä: nomadi 
Päivämäärä:   20.8.25 12:42:19

Omassa lapsuudenkodissa oli kaksikin isoa remonttia, ja kyllä siinä oli ihan palkatut ammattilaiset tekemässä. Myös aikuisena olen käyttänyt ammattilaisia omissa remonteissani. En olekaan huomannut syyttää kotiani, että sain vääränlaisen mallin sieltä.

Päivämäärä:   20.8.25 12:59:23

Minä taas ajattelen, että vihdoinkin asioihin alkaa tulla tolkkua ja nuoret naiset alkavat herätä. On todella vanha ja ummehtunut malli, että nainen tekee kaiken: käy töissä, maksaa puolet vaikka tienaa vähemmän, tekee kotityöt, synnyttää lapsia ja hoitaa lapset, näyttää aina kauniilta ja laitetulta.. Jos mies haluaa perinteisen kotirouvan, olkoon hän elättäjä. Nuoremmat polvet ovat saaneet tarpeekseen, kun naistenlehdet pursuavat vanhempien polvien naisten uupumustarinoita, kun ollaan yritetty olla samaan aikaan bisnesnaisia ja kotirouvia ja täydellisiä äitejä, ja sitten lopulta väsytty.

Päivämäärä:   20.8.25 13:06:47

Mulla myös aiemmat parisuhteet olleet sellaisia, että olen joutunut toimimaan kuin äitinä miehelle. Ajattelemaan kaikki valmiiksi, hoitamaan juoksevat asiat jne.

Mutta nyt taisin löytää itselleni aarteen miehen muodossa. Tämä on aivan eri kuin aikaisemmat parisuhteet, vitsit että olen onnellinen ja on ihanan turvallinen olo hänen kanssaan.

Lähettäjä: Hah 
Päivämäärä:   20.8.25 13:07:28

Ei tarvii uupua, kun jättää ne nahkakoirat tekemättä ja heittää tarvittaessa sen mieslapsenkin pellolle :-)

Ei tod ole pakko repiä takapuoltaan ja uhrata elämäänsä lapsille, vaan koska kuuluu ja suku haluaa.

Miehissä ja naisissa on molemmissa sekä maskuliinista että feminiinistä energiaa, kukin etsii itselleen sopivan kumppanin.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   20.8.25 13:19:53

"Ei tod ole pakko repiä takapuoltaan ja uhrata elämäänsä lapsille, vaan koska kuuluu ja suku haluaa."

Jaa ei mulla vain mitään revennyt vaikka lapsen teinkin, eikä hänelle myöskään ole tarvinnut koko elämää uhrata.

Lähettäjä: zäkä 
Päivämäärä:   20.8.25 13:21:27

"Miehissä ja naisissa on molemmissa sekä maskuliinista että feminiinistä energiaa, kukin etsii itselleen sopivan kumppanin." Joo. Yksilöt pariutuvat.

Sipi K: tunnetko siis yhtään normaalia naista tai huonoa miestä?

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   20.8.25 13:29:04

"Myisin sieluni mille demonille vaan jos jostain löytyisi sellainen mies johon voisi luottaa edes yksinkertaisen kauppalistan verran."

Myisin sieluni demonille vaan jos jostain löytyisi sellainen nainen joka osaisi sen kauppalistan myöskin kirjoittaa. Esimerkiksi näin: "Ainesosa X, valmistajalta Y, pakkauskoossa Z. Mikään muu ei kelpaa. Tai jos se on loppu niin sitten valmistajan A versio pakkauksessa B ja pakkauskoossa C käy, vaikken olekaan asiasta tyytyväinen ja myöskin teen sen hyvin selväksi."

Ei niin, että listassa lukee vain "Ainesosaa X" ja sitten syntyy hirveä sota, kun minä nappaan hyllystä ensimmäisen ainesosan X, koska minun mielestäni ainesosa X on ainesosaa X on ainesosaa X.

Tai sitten klassinen "Perunoita". Ja taas pitää telepatialla tietää että tarkoitetaanko nyt kahta (2) uuniperunaa joiden niidenkin täytyy olla juuri tietyn kokoisia, vaiko kenties 10 kg säkkiä koska on jotkut talkoot tai muu tapahtuma tulossa joista ei ole kerrottu, mutta joista pitää silti tietää.

Lähettäjä: gilfi 
Päivämäärä:   20.8.25 13:39:33

"Myisin sieluni mille demonille vaan jos jostain löytyisi sellainen mies johon voisi luottaa edes yksinkertaisen kauppalistan verran. Ei mulla ole ollut muuta vaihtoehtoa kuin pärjätä kaikessa yksin, hoitaa kaikki, tehdä kaikki ratkaisut ja valinnat ilman tukea."

Tämä. TÄMÄ!!! Niin satamiljoonaa kertaa tämä.

Minullekin tullut somessa vastaan tuollaisia julkaisuja ja niissä hotaan, että "Naisen pitää luottaa, naisen pitää uskaltaa rentoutua, sinä olet seksuaalinen olento, nainen on seksuaalinen olento, naisen pitää luottaa sinuun seksuaalisesti".

EI.

Ei siinä ole kyse mistään seksistä ja seksuaalisesta vaan ihan yksinkertaisista asioista, kuten "hoida sinä tämä asia" ja sen jälkeen asia on miehen vastuulla ja hän myös hoitaa sen.

Ei ihme, että naiset eivät halua olla miesten kanssa, kun miehelle ei voi jättää edes yksinkertaista asiaa hoidettavaksi.

Kunpa miehet olisivat miehiä, ottaisivat vastuun yksinkertaisista asioista ja tekisivät osuutensa, eikä heitä tarvitsisi paapoa kuin taaperoita. Siinä ei paljon seksi ja seksuaalisuus kyseisen yksilön kanssa kiinnosta, kun hän käyttäytyy kuin taapero. Ja kun nainen hoitaa kaikki arkiset asiat, ja mies vain on, niin sitten pitäisi vielä olla mällipatjana tälle paapottavalle, kun häntä panettaa kun nainen on huhkinut kotihommia koko päivän ja mies vain pelannut pleikkaa.

Lähettäjä: zäkä 
Päivämäärä:   20.8.25 13:40:45

*: onko teillä usein tarkoita ja tapahtumia, joista et tiedä ennakkoon mitään?

Lähettäjä: aargh 
Päivämäärä:   20.8.25 13:49:36

* Mä en ole ikinä kirjoittanut noin monimutkaista listaa. Meillä oli 90% joka ikinen kauppakäynti tismalleen samat tuotteet mitä ostetaan. Ei mitään ihmeellistä että pitäisi miettiä jotain "ainesosia". Sama juusto kuin viimeksi. Sama margariini kuin viimeksi. Sama hernekeitto kuin viimeksi. Hurjan vaikeaa. Itselleen muisti kyllä hankkia valikoiman alkoholia joka kerta.

"joista ei ole kerrottu, mutta joista pitää silti tietää." tarkoitat varmaan että ne talkoot, joista nainen on sanonut puoli tusinaa kertaa ja merkinnyt kolmeen eri kalenteriin päivämäärän ja ajat mutta sitten tuleekin miehelle ihan yllätyksenä että ai että tämmöistä on tänään.

On toki mahdollista ettei pariskunta osaa puhua keskenään eikä tieto sen takia kulje. Mun kokemus vaan ikävä kyllä on se, ettei tieto mene perille eikä sitä ymmärretä tai haluta ymmärtää vaikka sanoisi kymmenellä eri tavalla.

gilfi tota mä just tarkoitan, että mies on kuin taapero. Koko ajan sellainen olo että pitää kävellä perässä ettei se kaadu naama edellä kuralätäkköön.

Tiedän ettei kaikki miehet ole sellaisia, mulle vaan ei ole osunu kohdalle kunnollisia. Ehkä mä sit seuraavan miehen kanssa keskityn vaan liihottelemaan ympäriinsä liehuvassa mekossa korkkarit jalassa ja lakkaan kynsiäni. Heiluttelen niitä sit vaan ilmassa että sori en pysty tekeen mitään kun oon niin feminiininen. Katsotaan mitä sitten tapahtuu!

Lähettäjä: .-. 
Päivämäärä:   20.8.25 13:55:51

Täytyy olla helevetin kiitollinen, kun oma mies lähti juuri täysin oma-aloitteisesti ennen iltavuoroa hakemaan erikoiskamppeita kaupasta perjantaita varten, koska meille on tulossa vieraita ja oli suunnitelmissa vähän erikoisempi marinaadi possulle ja jälkiruoka, johon tarvii vähän sitä ja tätä. Ja joo, se osaa myös ostaa samaa margariinia kuin mitä meillä yleensäkin käytetään :D

Edellisellä oli vähän taipumusta käyttää minua vara-aivona kaikissa asioissa. "Mitä tarvii kaupasta", kysyi hän ja seisoi keittiössä kun minä olin tekemässä jotain aivan muuta toisella puolella kämppää.

Lähettäjä: öyya 
Päivämäärä:   20.8.25 14:49:13

"Meillä oli 90% joka ikinen kauppakäynti tismalleen samat tuotteet mitä ostetaan. Ei mitään ihmeellistä että pitäisi miettiä jotain "ainesosia". Sama juusto kuin viimeksi. Sama margariini kuin viimeksi. Sama hernekeitto kuin viimeksi. Hurjan vaikeaa. Itselleen muisti kyllä hankkia valikoiman alkoholia joka kerta. "

Tämä. Siis mikä vttu siinä on niin vaikeaa ostaa niitä samoja tuotteita, joita kaapeissa aiemminkin on ollut ja joita on syöty jo vuosia? Kai mies nyt sen verran osaa aivojaan käyttää, että kun kauppalistassa lukee "oivariini" ja jo vuosia on käytetty tummanvihreää oivariinia, niin ostaa sen paketin tummanvihreää oivariinia. Mutta ei. Mies ostaa paketin floraa, kun "en minä tiennyt että mitä oivariinia pitää ostaa kun siellä oli niin monenlaista". Vttu.

Kuitenkin mies muistaa ostaa itselleen sen saman kopan sandelsia, kun on sitä samaa kuraa juonut vuodesta toiseen. Kummasti hän ei sen sandelsin tilalle osta vähän väliä eri merkkiä, kun ei vain kykene tietämään, mitä pitäisi ostaa, kun pääkopassa pyörii vain "kaljaa".

Minun isälleni riitti kun kirjoitti "banaaneja, maitoa, voita, vehnäjauhoja, perunoita". Osasi kyllä sen perusteella ostaa niitä samoja, mitä kotiin on vuodesta toiseen ostettu. Osasi myös ostaa banaanejakin järkevän määrän, että riitti useammaksi päiväksi, muttei kuitenkaan viikkokausiksi.

Lähettäjä: Aidan 
Päivämäärä:   20.8.25 14:57:33

Myisin sieluni mille demonille vaan jos jostain löytyisi sellainen mies johon voisi luottaa edes yksinkertaisen kauppalistan verran. Ei mulla ole ollut muuta vaihtoehtoa kuin pärjätä kaikessa yksin, hoitaa kaikki, tehdä kaikki ratkaisut ja valinnat ilman tukea."

Haluan miehen, joka osaa ajatella ihan itse mitä se toinenkin tarvitsee kaupasta pysyäkseen hengissä. Kovasti en ole etsinyt. Yksi kiva oli, joka olisi ehkä kyennyt, mutta minun olisi ensin pitänyt hypätä jyrkänteeltä.

Lähettäjä: .... 
Päivämäärä:   20.8.25 15:39:00

Pidän tässä pahimpana asiana sitä, että nainen halutaan ikään kuin lapsen asemaan suhteessa mieheen. Jos nainen vaikka jää kotiäidiksi ja tämä on aidosti naisen oma toive, niin mikäs siinä sitten kunhan raha-asiat on järjestetty niin, ettei nainen jää aivan tyhjän päälle jos tulee ero. Kotiäitinäkin voi olla perheessä tasaveroinen aikuinen, joka yhdessä miehen kanssa tekee päätöksiä. Mutta tämä, että naisen pitäisi luovuttaa päätösvalta miehelle ja olla kuin tosiaan avuton lapsi miehen armoilla, on vain ja ainoastaan naisvihamielinen ja naiselle vaarallinen parisuhteen malli ja on tosi huolestuttavaa, että siitä on tullut jonkinlainen muoti. Naisen asema on mennyt alaspäin, tämä on yksi esimerkki siitä.

Päivämäärä:   20.8.25 16:17:02

Lähettäjä-

Päivämäärä20.8.25 12:59:23

Minä taas ajattelen, että vihdoinkin asioihin alkaa tulla tolkkua ja nuoret naiset alkavat herätä. On todella vanha ja ummehtunut malli, että nainen tekee kaiken: käy töissä, maksaa puolet vaikka tienaa vähemmän, tekee kotityöt, synnyttää lapsia ja hoitaa lapset, näyttää aina kauniilta ja laitetulta.. Jos mies haluaa perinteisen kotirouvan, olkoon hän elättäjä. Nuoremmat polvet ovat saaneet tarpeekseen, kun naistenlehdet pursuavat vanhempien polvien naisten uupumustarinoita, kun ollaan yritetty olla samaan aikaan bisnesnaisia ja kotirouvia ja täydellisiä äitejä, ja sitten lopulta väsytty.
------

Tähän on kaksi ratkaisua:

1. Feminiinienergiatyyppien tarjoama "nainen kotona, miehellä johtajuus". Eli naiselta omat tulot ja taloudellinen turva pois, elämä miehen varassa. Miehen on pakko pysyä työelämässä, eli ei voi sairastua, vammautua, kokeilla yrittäjyyttä, masentua eikä ainakaan kuolla, koska perhe suostuisi köyhyyteen.

2. Miesten aikuistuminen. Miehet ottavat tasapuolisesti vastuuta arjen pyörityksestä ja kotitöistä. Kukaan ei uuvu, ja lapset oppivat tekemään tasapuolisesti kaikkea kotona.

Päivämäärä:   20.8.25 16:49:55

Ajatuskatko:

Niinhän se olisi. Kumpi vain parempi kuin tuo supernaisen malli.

Päivämäärä:   20.8.25 17:06:48

"Niinhän se olisi. Kumpi vain parempi kuin tuo supernaisen malli."

Tämä supernaisen malli on myös tosi epäreilu, mutta jopa sitä vahingollisempi on tämä jossa nainen on aivan avuttomana miehen armoilla. Tässähän ei ole kyse edes siitä, että mies elättää perheen ja nainen hoitaa kodin, vaan se menee vielä pidemmälle: naisen pitäisi antaa miehelle valta päättää kaikesta. Tässä mallissa ihanteena on tilanne, jossa naisella ei päätösvaltaa eikä kykyä hoitaa aikuisten asioita vaan hän on aivan avuton, kuin lapsi siinä perheessä. Todella kammottava naiskuva ja tekee naisesta myös hyvin haavoittuvaisen.

Lähettäjä: jedc 
Päivämäärä:   20.8.25 19:42:18

Olen todella samaa mieltä monen kanssa.

Milloin miehet kasvavat aikuisiksi, ottavat vastuun ja antavat naisen rentoutua, kun naisen ei enää tarvitse ohjesitaa miestä tekemään yksinkertaiset asiat ilman, että kaikki pitää tarkasti selostaa?

"Osta valion 28 % ranskankermaa, tässä valokuva purkista. Näitä samoja, joita meillä on ostettu joka viikko jo vuosikausia".

Kun mies ei osaa ostaa mitään muuta kuin itselleen kaljaa, jos kauppalistaa ei valmiiksi tee, eikä hän tiedä mitä pitää ostaa, kun listassa lukee pelkästään "ranskankerma". Ei edes "valion ranskankerma" ole riittävä, kun mies ei vain osaa.

Ja silti miestä pitäisi pitää jonain maskuliinisena johtajana, joka ottaa ohjat, ja nainen saisi vain rentoutua? Eihän mies osaa edes imuroida, kun huitoo ja hakkaa imurilla lattiaa ja nykii minkä ehtii, ja sitten haukkuu imurin ihan paskaksi, kun ei tää ime mitään... Kyllä siinä on naisella rentous kaukana, kun viikosta toiseen pitää sanoa, että imuroi hitaammin niin, että se imuri ehtii imeä lattialta ne roskat ja pölyt...

Saati, jos miehen laittaa pesemään pyykit. Kyllä seuraava askel on lähteä ostamaan uudet tekstiilit tai uusi pyykinpesukone. No, onnekse sen maskuliinisen johtajamiehen voi laittaa maksamaan, kun itsehän tuhotkin aiheutti...

Lähettäjä: Juu tota 
Päivämäärä:   20.8.25 19:50:51

Miksi mies on kaitettava pesemään pyykkiä jos kerran ei osaa. Ihme ajattelua että nainen vain määrää mitä tehdään. Teit mitä hyvinsä niin väärin se on tehty.

Päivämäärä:   20.8.25 20:08:50

Jos nyt yhdessä asutaan niin silloin olisi reilua, että molemmat osallistuvat kotitöihin. Normaalit kotityöt ovat kyllä sellaisia, että täysjärkinen ihminen ne oppii tekemään jos haluaa. "En osaa pestä pyykkiä" tarkoittaa oikeasti, että "en viitsi pestä pyykkiä ja odotan, että toinen tekee sen".

Kotityöt eivät ole kivoja enkä itsekään haluaisi niitä tehdä, mutta teen koska pakkohan se on. Vielä vähemmän haluan esimerkiksi kulkea likaisissa vaatteissa. Eivät naiset ole mitään luontaisia kotitöiden osaajia vaan naistenkin pitää ne vaivautua opettelemaan. Ihan samalla tavalla ne oppii mies jos haluaa oppia.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.