Lähettäjä: kiitos
Päivämäärä: 19.8.25 11:47:39
Ratsastus ja hevoset olivat iso osa elämääni joitain vuosia sitten. Kuvioihin astui sitten henkilö, joka otti elämäntehtäväkseen poistaa minulta rakas harrastus, ihan vaan huvikseen ja "koska mä voin". Ehkä taustalla oli lopulta vain kateus.
Tyyppi aloitti massiivisen kiusaamisrumban, ulottaen toimensa kaikkeen elämääni: perheeseeni, ja perheeni talliin, hevosiin, kilpailutuloksiin, ystäviin, minun työpaikkaani. Kiusaaja tunkeutui netin kautta ystävyyssuhteisiini ja myös parisuhteeseeni. Kului kolme vuotta ja mittani tuli täyteen, myin hevoset ja tallin pois. Se tuntui raskaalta, mutta toisaalta ajattelin, että voin aloittaa uudelleen.
Aika kului kuitenkin nopeasti uusissa ympyröissä, aloitin aivan uuden harrastuksen joka imaisi kisaympyröihinkin lopulta. Löysin uudet, tervejärkiset ihmiset ympärilleni. Elämä muuttui paljon paremmaksi. Tajusin, että hevoset kuluttivat väärällä tavalla resurssejani. Nyt koti on aina siisti, ja vaatteet tuoksuvat puhtaalle.
Tajusin myös, että olen unohtanut kiittää sinua, kiusaajani. Harmi, että sinulla elämä ei ole ollut yhtä hyvää kuin minulla ja kaikista yrityksistäsi huolimatta et onnistunut lannistamaan minua.
Siis, kiitos kiusaajani, että aloit vainoamaan minua! Nyt minulla on ihania ystäviä, käyttööni jää enemmän rahaa ja olen myös viisaampi näkemään kehen voi luottaa ja kuka kannattaa kiertää kaukaa.
Kiusaajani, kiitos että elämäni on nyt juuri kuten pitää, ja hevosia katselen joskus telkkarista, kun tulee isompia kisoja :)
|