Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Pk-seudun isot tallit työpaikkana?

Lähettäjä: Työntekijä 
Päivämäärä:   19.8.25 11:07:31

Mielipiteitä ja kokemuksia pk-seudun isoista (yli 25 hevosen) talleista työpaikkana?
Missä on ne helmet, joissa työtaakka on realistinen, ylitöitä ei tarvitse tehdä ja henkilökunta pysyy edes jokseenkin pitkissä työsuhteissa?
Toki saa kertoa myös niitä huonoja kokemuksia minne ei ainakaan kannata hakea, mutta mielummin pitäisin ketjun enemmän positiivisena kuin lynkkausketjuna.

Taustaa sen verran, että olen työskennellyt muutamalla eri tallilla täällä, mutta siitä on +5v aikaa, joten en ole enää perillä siitä, mikä meininki missäkin on. Nyt kuitenkin pohdin paluuta osa-aikaisesti tallihommiin :)

Re: Pk-seudun isot tallit työpaikkana?

Lähettäjä: Mama 
Päivämäärä:   19.8.25 12:53:03

Työtaakka on kaikissa realistinen.
Miten sä voit ajatella tekeväsi hevosten kanssa töitä niin ettei ylitöitä tarvitse tehdä, eläinten kanssa tulee väistämättä tilanteita eteen että menee ylitöiksi.
Kaikilla talleilla on ihmisiä, jotka olleet vuosia ja sitten on niitä kattelijoita ja kokeilijoita.
Miksi et aloita siitä paikasta, josta jäit pois?

Itse työhän on sitä samaa joka ikisessä paikassa. Jonkun verran aikataulut ja rutiinit vaihtelevat mutta kaikissa se on sitä samaa.

Lähettäjä: Työntekijä 
Päivämäärä:   19.8.25 13:33:38

Yhdellä tallilla missä olin, työtehtävät oli aikataulutettu täysin mahdottomaksi. Ts omistaja oletti että teemme hommat nopeammin, kuin kukaan sai niitä tehtyä = työvuoro venyi aina sovittua pidemmäksi eikä ylimääräisestä ajasta saanut palkkaa.
Kukaan työntekijöistä ei pystynyt tekemään työvuoroa annetussa työajassa, vaikka kuinka kiirehti.

Muilla talleilla, missä olen ollut, työt on aina saatu tehtyä annetussa työajassa.

Vaikka työ onkin  melko samaa joka paikassa, tallinomistaja vaikuttaa työilmapiiriin, työolosuhteisiin ja ihmisten viihtyvyyteen. kaikki vähänkään enemmän ammatikseen tallitöitä tehneet tietävät, että näissä on järkyttäviä eroja.
(Valitettavasti viimeisin työpaikkani ei ole enää toiminnassa, joten sinne ei voi palata.)

Lähettäjä: Penni 
Päivämäärä:   19.8.25 13:47:33

Ei meidän tallilla kyllä työntekijät tee mitenkään erityisesti ylitöitä, ehkä joku yksittäinen illalla löytynyt ähkytapaus kerran vuodessa saa päivän venymään sen puoli tuntia että omistaja ehtii paikalle. Miksi oletus olisi että eläinten kanssa aina päivät venyy?

Täällä ei kyllä "omaansa" uskalla kehua sattuneesta syystä mutta kyllä pk-seudulla on näitä ammattitalleja.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.