Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Onko aina pakko muuttaa yhteen

Lähettäjä: Oma tupa 
Päivämäärä:   19.8.25 07:22:35

Ahdistaa, kun aina deittaillessa paljastuu, että kaikki haluaa muutta jossain vaiheessa yhteen ja homma lopahtaa siihen.
Haluan asua yksin ja uskon, että suhde voi olla hyvä, vaikkei yhdessä asuttaisikaan.
En vaiin vielä ole törmännyt ihmiseen, joka ajattelisi samoin.

Miksi haluataan muuttaa yhteen ja onko muita, jotka asuvat yksin ja suhde kukoistaa?

Re: Onko aina pakko muuttaa yhteen

Lähettäjä: B 
Päivämäärä:   19.8.25 07:39:51

Vanhemmissa ikäluokissa varmaan yleistä, nuoremmilla mielessä perheen perustaminen ja siinä harvemmin asutaan erillään.

Lähettäjä: Uupunut 
Päivämäärä:   19.8.25 07:41:23

Ei oo pakko. En usko että muutan enää koskaan kenenkään kanssa yhteen. Ikää 50 v.

Lähettäjä: nomadi 
Päivämäärä:   19.8.25 08:05:37

Minkä ikäinen aloittaja on? Mikä on motiivina yksin asumisessa? Voi onnistua vanhempana, jos molemmilla on kuitenkin sama toive, minkä verran vietetään yhdessä.

Asia, joka kannattaa kertoa heti, jottei tuhlaa toisenlaista elämää toivovan deittikumppanin kanssa puolin ja toisin aikaa.

Lähettäjä: Oma tupa 
Päivämäärä:   19.8.25 08:11:41

Olen jo ihan aikuinen, melkein 50 ja kokeillut yhdessäasumista, eikä se ollut minun juttu, enkä näe sille mitään järkevää perustetta vieläkään.
Ja kuten sanottua, jutut lopahtaa siihen, kun olen rehellisesti sanonut, että olen lukinnut elämäntapani.
Ymmärrän, että nuoremmilla ihmisillä on motiivina perhe tai talous, mutta nyt ei olla enää nuoria.

Lähettäjä: ### 
Päivämäärä:   19.8.25 08:28:17

Mun miehen sukulainen (miespuolinen) on seurustellut naisystävänsä kanssa yli 40 vuotta. Eivät ole ikinä asuneet yhdessä, vaan vierekkäisissä kerrostaloissa. Toki mökkeilevät yhdessä jne, mutta eivät muuta koskaan virallisesti saman katon alle. Mun mielestä ihan loistava järjestely.

Lähettäjä: <3 
Päivämäärä:   19.8.25 08:31:11

Eihän se pakko ole ja varmasti löytyy jostain sellainen kumppani joka ajattelee samoin.

Olen 41 v. ja asunut muutaman vuoden ihan tyytyväisenä yksin(tai no lapsen kanssa), vaikka seurustellutkin pitkään välissä.
Nyt kuitenkin löytyi sellainen mies, jonka kanssa haluan elää yhteistä arkea ja olla lähellä, luultavasti tulemme asumaan pian yhdessä. Toki helpottaa samalla myös omaa arkea, että on toinenkin aikuinen hoitamassa taloa ja maksamassa laskuja, mutta ennenkaikkea syynä kuitenkin se että haluan jakaa elämäni hänen kanssaan.

Lähettäjä: hopsan 
Päivämäärä:   19.8.25 08:56:57

Mun tilanne ei ole ihan samanlainen kuin aloittajalla, koska mies on ollut jo pitkälle yli 30 vuotta. Asuttiin yhdessä ja kasvatettiin lapset ja nyt muutettiin erilleen ihan yhteisestä sopimuksesta pari vuotta sitten. Nuorin lapsi muutti pois kotoa pari vuotta ennen sitä. Myytiin iso yhteinen omakotitalo ja kumpikin meistä osti oman rivarikämpän.

Lokakuussa tulee kaksi vuotta täyteen erillään asumista ja hyvin pyyhkii. Tavataan kasvotusten vähän töistä riippuen mutta yleensä yhtenä tai kahtena arkipäivänä ja sitten viikonloppuisin. Lähes kaikki viikonloput on vietetty jomman kumman luona. Soitellaan päivittäin mutta joskus vain lyhyesti (pari min). Seksielämä on virinnyt ihan uuteen kukoistukseen ja parisuhde muutenkin parantunut, kun toisen naamaa ei enää katsele 24/7.

Ollaan molemmat yli viiskymppisiä ja tosi nuorina muutettu yhteen, menty naimisiin ja perustettu perhe. Nyt tämä ratkaisu tuntuu oikealta mutta en sano, ettei ikinä enää muutettaisi yhteen. Ehkä sitten kun vanhuuden vaivat alkavat vaivata ja arjen keventäminen yhdessä taas kiinnostaa.

Aloittajalle: ole vain jatkossakin avoin siitä, mitä haluat (tai et halua). Uskon, että maailmassa on muitakin, jotka haluavat samaa, sinun pitää vain löytää hänet!

Lähettäjä: .-. 
Päivämäärä:   19.8.25 09:05:50

"aina deittaillessa paljastuu, että kaikki haluaa muutta jossain vaiheessa yhteen"

Kannattaa olla sen verran realisti, että tajuaa olevansa tässä asiassa vähemmistössä ja täräyttää sen verran selvästi tämä kriteeri esille heti ensitilassa, että karkottaa pesänrakentajia ainakin jonkin verran.

Vähän sama, kuin yllättyisi että suurin osa haluaa harrastaa seksiä parisuhteessa. Kenenkään ei tarvitse tehdä mitään, mitä ei halua, mutta yllättyminen on vaan vähän tyhmää, vieläpä viisikymppisenä.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   19.8.25 09:11:31

Ex-anoppini on ollut miesystävänsä kanssa yli 10 vuotta ja koko ajan heillä on ollut molemmilla omat asunnot, näyttää olevan heillä oikein toimiva ratkaisu.

Lähettäjä: mårran 
Päivämäärä:   19.8.25 09:30:33

Ei ole pakko. En myöskään ymmärrä niitä, joiden pitää heti päästä naimisiin ja sitten muutaman vuoden päästä erotaan ja hetken päästä vieteään taaas häitä.

Itsellä pitkä avioliitto takana, samoin miesystävällä. Molemmat asutaan omillamme ja nähdään viikonloppuisin ja homma toimii erittäin hyvin.

Lähettäjä: ----- 
Päivämäärä:   19.8.25 10:13:15

Mun mielestä on ihan normaalia, että vanhemmalla iällä ei haluta muuttaa yhteen. Monelle syy on se, että kumpikaan ei halua luopua omasta asunnostaan. Varmasti sinullekin tulee jossain vaiheessa vastaan tällä tavalla ajatteleva ihminen. Kannattaa laittaa tämä asia jo deittiprofiiliin, kuten muutkin kynnyskysymykset, niin ei tule haaskattua turhaan omaa tai toisen aikaa.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   19.8.25 10:35:12

Ei tietenkään ole pakko, jos taloudelliset rahkeet riittävät yksin asumiseenkin. Usein naisilla vain on yhteenmuutto mielessä taloudellisten syiden vuoksi ja miehillä kodinhoitajan vuoksi.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.