Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Omistaja ei saa olla asunnon esittelyssä

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   18.8.25 19:39:46

Minulle on sanottu, että jos laittaa asunnon myyntiin välittäjälle niin ei saa olla itse paikalla esittelyssä.

Voiko tällainen pitää paikkansa? Mikä olisi sitten syy?

Re: Omistaja ei saa olla asunnon esittelyssä

Lähettäjä: No 
Päivämäärä:   18.8.25 19:41:44

Ihan turhaan sä olet siellä sotkemassa.

Lähettäjä: M 
Päivämäärä:   18.8.25 19:43:02

Omistaja olisi siellä vain hankaloittamassa esittelijän työtä

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   18.8.25 19:52:26

Sen takia myin itse. Mutta olin kyllä asunnossa, kun vuokranantaja esitteli asuntoa uusille asukkaille. Nikotteli asiaa, mutta eipä ollut paljon vaihtoehtoja.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   18.8.25 20:14:07

Kuinkahan paljon näytössä kävijät penkoo kaappeja? Tuli vain mieleen, kun ystävän asunto oli myynnissä ja kerran näytön jälkeen oli lastenhuone ollut ihan sekaisin, myös vaatehuone.

Päivämäärä:   18.8.25 20:18:25

Viiva: Kuulostaa siltä että näytöllä oli omat lapset mukana, ja vieläpä sellaiset mamman kultamussukat pirjopetterit joille ei vaan voi asettaa mitään rajoja, ettei tule paha mieli.

Lähettäjä: N 
Päivämäärä:   18.8.25 20:40:15

Me kiellettiin pitämästä yleisiä näyttöjä niin kauan kun irtaimistomme on vielä asunnossa, jotta välittäjä voi aidosti valvoa näytöllä kävijöitä. Itse asuntoa etsiessämme on yleisillä näytöillä näkynyt juuri tuota, että mamman mussukat on mukana ja kipittelee asukkaan omaisuuden kanssa pitkin pihaa...

Joku syyhän siihen on, miksi olette välittäjän ottaneet asiaa hoitamaan, miksi itse edes haluatte olla paikalla? Sama olisi sitten myydä itse.

Päivämäärä:   18.8.25 20:40:30

Miksi sen omistajan pitäisi olla mukana asunnon esittelyssä? Sinnehän mennään ostajina arvioimaan asunnon soveltuvuutta itselle, ei ole jotenkin kivaa arvioida sitä rehellisesti jos omistaja kuulee.

Lähettäjä: jep 
Päivämäärä:   18.8.25 20:45:19

Välittäjä on neutraali ammattilainen joka esittelee asuntoa objektiivisesti asiakkaille. Omistajan mielestä taas oma koti on tietysti ihan huippu, ja katsojat joutuvat kuuntelemaan omistajan asunnon kehumista vaikka kämpässä ei oikeasti olisi mitään kehuttavaa. Siksi.

Lähettäjä: Semi 
Päivämäärä:   18.8.25 20:47:55

Joskus on ihan toivottavaakin, että omistaja on mukana, jos kyseessä on laaja ja "hankala" kohde. Monet tykkäävät jutella omistajan kanssa spesifeistä asioista.

Päivämäärä:   18.8.25 20:50:23

Voi olla kiusallista ja hankaloittaa välittäjän työtä tai sitten joku voi tykätä ja kysellä kysymyksiä, joista välittäjä ei tiedä. Mutta yleensä kielletään toki.

Normaaliaivoinen ihminen ei siellä katsele kaikki laatikot ja kaapit läpi tai annan lasten leikkiä leluilla, mutta on niitä pieniaivoisiakin ihmisiä.

Päivämäärä:   18.8.25 20:53:45

Minusta olisi kiusallista jos omistaja olisi nurkissa pälyilemässä. Eihän siellä voisi ääneen pohtia ja arvioida, onko vaikka makkari sittenkään niin iso kuin tarvis, tms. Kuitenkin vetäisi herneen nenän kautta keuhkoihinsa.

Päivämäärä:   18.8.25 20:54:01

Me ollaan lapsiperhe ja sekä omaa myydessä että vuokra-asunnosta pois muutettaessa näytöillä kävijät ovat tykänneet siitä, että olen paikalla. Heitä on kiinnostanut lapsiperheiden palvelut alueella (koulut, päiväkodit, harrastukset jne.) ja olemme jutelleet niistä. Se perhe, joka vuokra-asuntoon jälkeemme muutti, muutti toiselta paikkakunnalta. He olivat ottaneet hyvin selvää päiväkodeista (missä, mikä on uusi, mikä vanha jne.), mutta äiti jutteli pitkät pätkät kanssani. Vuokranantaja sanoikin myöhemmin, että taisi kuitenkin olla hyvä, että olin paikalla. Vaikka alkuun oli siitä selkeän ärsyyntynyt.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.