Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Jos ilmestyisi deittailuopas, mitä

Lähettäjä: laittaisit siihen? 
Päivämäärä:   18.8.25 19:36:09

Kuvitellaan, että ilmestyisi uusi deittailuopas, joka neuvoisi tehokkaaseen ja onnistuneeseen kumppanin löytämiseen ja valintaan. Mitä viisauksia laittaisit siihen? Siis sellaisia neuvoja, mitä kaikki sinkut eivät ehkä tiedä...

Mitä virheitä neuvoisit välttämään?

Re: Jos ilmestyisi deittailuopas, mitä

Lähettäjä: jaa a 
Päivämäärä:   18.8.25 20:15:57

Varmaan jotain, että ole ensin onnellinen yksin jotta voit olla onnellinen suhteessa. Kumppanin tulee siis vain lisätä sitä hyvää oloa, eikä laskea kaikkea elämässään toisen varaan.

Ja luota vaistoon, jos jokin tuntuu oudolta tai liian hyvältä ollakseen totta se myös todennäköisesti on niin.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   18.8.25 20:18:24

Deittailun tarkoitus on löytää ihminen josta itse aidosti pitää, ei se että yrittää olla mitä joku muu haluaa.

Lähettäjä: Selvä 
Päivämäärä:   18.8.25 20:21:52

Kyllä se nopea koeajo petipuolella on aina. Lisäksi pitäisi saada ennen minkäänlaista vakiintumista selville se, että onko rahankäyttö hallinnassa, työ/opiskelukuviot järjellisiä ja suhtautuminen päihteisiin tai vaikka maailmanmenoon. Toki myös muuhun joka itseä kiinnostaa, mutta nuo ovat tärkeitä.

Lähettäjä: Ällö 
Päivämäärä:   18.8.25 21:08:46

Äidiltä saatu neuvo: Valitse ihminen, joka ärsyttää sinua mahdollisimman vähän, sillä aikojen saatossa jokainen pienikin ärsyynnyksen aihe kymmenkertaistuu.

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   18.8.25 21:28:47

Valitse mies joka saa sut nauraan, huumorintaju ei muutu elämänvarrella

Valitse mies joka kelpaa sulle, ei jolle sinä kelpaat

Valitse mies jolla ei ole vaateita sinua kohtaan, äläkä itse vaadi mieheltä mitään. Kaikki mitä parisuhde antaa elämääsi tulisi olla bonusta ja plussaa

Lähettäjä: irir 
Päivämäärä:   18.8.25 21:51:42

Riippuu siitä, kenelle se on tarkoitettu.

Onko tarkoitus vain tavata uusia ihmisiä vai kenties etsiä pysyvää parisuhdetta? Haluaako vain deittailla vai pariutua koko loppuelämäkseen? Opas naisille vai miehille?

Miehiä usein oeptetaan olemaan itsevarma. Mutta useimmin nuo vinkit on neuvoja siitä, miten olla ylimielinen eli epävarma. Eli antaisin vinkkejä miehille, missä menee itsevarman ja ylimielisen raja.

Eli sama asia sanottuna tai tehtynä, mutta toinen on ylimielinen, toinen itsevarma tapa.

Monet miehet myös yrittävät olla itsevarmoja ja siirtyvät seuraavaan naiseen, jos ehdokasnainen ei välittömästi lämpene. Oikein hoetaan, että ei saa joutua eikä ainakaan jäädä friendzonelle.

Mutta harva nainen kiinnostuu miehestä noin vain. Moni haluaa ensin tutustua kaverina ja vähitellen miettiä, olisiko tästä muuhunkin. Naiset kyllä tietävät, että jotta miehen kanssa voi olla pitkässä parisuhteessa, pitää hänen kanssaan voida olla myös ystävä. Ei parisuhde kanna, jos toista ei siedä muuten kuin romantiikan ja intohimon vallassa, koska jokainen suhde arkipäiväistyy ja tulee huonojakin hetkiä. Aina ei huvita panna ja joskus on asiat huonosti. Jos silloin toinen sanoo, että emmä haluu sua jos et oo välittömästi intohimoinen nussittava aina kun mä haluun, niin se mies on lempattu nopeammin kuin ehtii sukkiaan haistella.

Mutta toki, jos se haavelitu nainen alkaa toisen kanssa suhteeseen, niin silloin siitä friendzonelta kannattaa lähteä. Ei kannata jäädä siihen roikkumaan "me ollaan vain ystäviä" toivoen, että tulee ero, ja sitten olisi itse seuraavana vuorossa.

Mutta valitettavan harva mies onnistuu antamaan itsestään ylimielisen kuvan, kun yrittävät tehdä vaikutuksen. Jos nainen saa vaikutelman, että toi on ylimielinen törppö, ei välttämättä saa toista mahdollisuutta. Ainoa tapa saada toinen mahdollisuus on se, että on paljon yhteisiä kavereita ja sitä kautta voi antaa itsestään paremman kuvan, vaikka ensin menikin mönkään.

Naisia kehottaisin pitämään omat rajat. Ei saa olla liian kiltti, koska miehet on usein hyvin törkeitä. Kannattaa sanoa suoraan, jos ei pidä jostakin, vaikka mies olisikin tarkoittanut sen vain vitsiksi. Myös fyysinen koskettelu kannattaa rajoittaa, eli ei pidä antaa miehen lääppiä ja hipelöidä edes "flirttaillakseen", koska ei hipelöinti todellakaan ole edes huono vitsi.

Miehiä neuvotaan usein flirttailemaan niin, että koskettele naista ja veetuile kaikesta mistä keksit, se on kiusoittelua. Mutta itse sanoisin, että jos et tunne kyseistä henkilöä ja tiedä, kannattaako häneen koskea tai millainen huumorintaju hänellä on, niin älä tee tai sano ihan mitä tahansa.

Kannattaa selata somessa postauksia ja keskusteluita sinkkuuteen ja deittailuun liittyen. Niistä löytää paljon "älä tee näin" -juttuja, ja sen perusteella voikin itse päätellä, tai vaikka ihan lukea, että miten sitten kannattaisi toimia.

Threadsista löytää materiaalia esim. sanalla "sinkkuthreads", instasta esim. tililtä tinder on paska peli tai tinderin parhaat. Tai sitten hakusanoilla tinder, deittailu, sinkkuus, tms.

Aina neuvotaan, että mene juttelemaan ja aloita sanomalla "tulin juttelemaan kun vaikutat kiinnostavalta / oot niin hyvännäköinen" tms. Mutta ainakaan minuun tuo ei toimi. Muihin saattaa toimiakin. Minuun toimii kaikista parhaiten se, että aloittaa keskustelun jostain ihan muusta aiheesta. Ei minusta, ei ulkonäöstäni. Ihan vaikka "Oisko sulla lainata kynää" tai "voisitsä pyörittää poljinta/painaa kytkintä kun mä korjaan tätä fillarii/autoo". Siitä voi sitten siirtyä juttelemaan jostain muustakin ja jos vaikuttaa kivalta, niin vaihtaa yhteystietoja.

Miesten ei ainakaan kannata kuunnella mitään deittailuvinkkejä miehiltä, jotka eivät ole itse (koskaan olleet) parisuhteessa, ja ikääkin vasta 30 v. Miesten kannattaa ennemmin kuunnella naisia, joilta jotain vinkkejä voi saadakin.

Lähettäjä: ltl 
Päivämäärä:   18.8.25 23:03:51

"Miesten ei ainakaan kannata kuunnella mitään deittailuvinkkejä miehiltä, jotka eivät ole itse (koskaan olleet) parisuhteessa, ja ikääkin vasta 30 v. Miesten kannattaa ennemmin kuunnella naisia, joilta jotain vinkkejä voi saadakin."

^^ Tämä.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.