Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Tori.fi ostaja kysyy pyörän runkonumeroa

Lähettäjä: P 
Päivämäärä:   18.8.25 15:25:40

Mulla on torissa vanhahko ylimääräinen polkupyörä myynnissä ja joku kyseli sen runkonumeroa. Ollaan polkupyörävarkaiden paratiisin naapurissa joten varmaan siksi? Mitä /miten vastaisit tällaiseen kyselyyn? Laittaisitko?

Re: Tori.fi ostaja kysyy pyörän runkonumeroa

Päivämäärä:   18.8.25 15:26:20

Ja kysyi siis suoraan pelkkää runkonumeroa

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   18.8.25 15:27:46

No eiköhän se kysy sitä juuri siksi, että voi tarkistaa onko ko. pyörä ilmoitettu varastetuksi.

Päivämäärä:   18.8.25 15:27:54

Pitäisin kyllä outona. Tuskin nuo varatettujen numerot missään julkisena on.

Päivämäärä:   18.8.25 15:28:40

Tai jos häneltä on pöllitty samanlainen fillari kuin sulla myytävänä niin siksi kysyi.

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   18.8.25 15:30:12

Jos runkonumero on viilattu pois, niin varastettuhan se sitten on.

Päivämäärä:   18.8.25 15:30:27

Tekeekö epärehellinen tuolla mitään eli onko minun turvallista antaa se hänelle?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   18.8.25 15:38:59

Missä voi tarkistaa varastettujen pyörien runkonumeroita?

Päivämäärä:   18.8.25 15:44:16

Poliisilla, mutta ainoastaan poliisi saa tehdä niin.

Lähettäjä: A 
Päivämäärä:   18.8.25 15:47:28

Lähinnä kysyy varmaan siksi, että löytyykö sitä. Varastetusta se viilataan yleensä pois. Varastettuja pyöriä myydään niin paljon, että fiksua olla varovainen. Ei sillä runkonumerolla mitään vääryyksiä voi tehdä.

Lähettäjä: , 
Päivämäärä:   18.8.25 15:58:14

Mitäpä jos tuo kysyjä saa runkonumeron, ottaa aloittajan ilmoituksesta kuvat talteen, ja väittää että pyörä onkin hänen ja AP sen varastanut? :D

Lähettäjä: A 
Päivämäärä:   18.8.25 16:17:04

Onhan se toki mahdollista, mutta eikös helpommalla pääsisi, kun kävisi vaan nappaamassa kuvan jonkun satunnaisen pyörän runkonumerosta?

Lähettäjä: ----- 
Päivämäärä:   18.8.25 16:19:48

Kaksi asiaa tulee mieleen
A) Häneltä on varastettu samanlainen pyörä ja yrittää selvittää, onko myynnissä oleva hänen.
B) Ei halua ostaa varastettua omaisuutta, joten varmistaa, että runkonumero ylipäätään löytyy.

Lähettäjä: Okvkcfs 
Päivämäärä:   18.8.25 16:22:13

Kerro vaan osa siitä runkonumerosta.
Esim. 1245 loppuinen.

Lähettäjä: Minä Vaan 
Päivämäärä:   18.8.25 16:25:00

Tuli mieleen että häneltä varastettu samanlainen .

Lähettäjä: Vali 
Päivämäärä:   18.8.25 16:25:10

Mullekin tuli mieleen, että laita hänelle kuva jossa runkonumero näkyy osittain.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   18.8.25 16:58:17

Mä ehkä jättäisin vastaaamatta tai antaisin väärän numeron

Lähettäjä: tlrt 
Päivämäärä:   18.8.25 17:09:46

Jos sinulla on pyörään alkuperäiset paperit, niin silloin sitä ei ole varastettu joten ostaja ei tee sillä numerosarjalla mitään. Voit siis vain vastata, että runkonumero on sama kuin pyörän alkuperäisisssä papereissa, jotka ostaja saa mukaan kun akupat syntyy.

Jos taas papereita ei ole, niin silloin ehkä häneltä on viety samanlainen ja haluaa tietää, onko sinulla myynnissä oleva se häneltä viety.

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   18.8.25 17:36:19

Nyt hitto oikeesti, se numero on nopein tapa varmistaa että pyörä ei luultavasti ole varastettu.
Red flag jos myyjä panttaa tietoja.

Lähettäjä: dkdk 
Päivämäärä:   18.8.25 18:20:15

En minä antaisi runkonumeroa, jos ostaja ei muuta kysy. Vastaisin, että sen saa tulla itse katsomaan, jos epäillyttää. Tai voi kysyä, että mikä sen numeron pitäisi olla, kun noin kiinnostaa.

Jos aloittajalla on pyörän paperit, niin kukaan muu ei runkonumerolla mitään tee. Eli silloin siihen voi vastata noin, että numero on sama kuin papereissa. Jos taas aloittaja on ostanut pyörän käytettynä ja paperittomana ja on mahdollista, että se on ostajalta varastettu, niin aloittaja voi sanoa, että numeron saa tulla itse tarkastamaan paperit kourassa.

Toki jos pyörän alkuperäinen omistaja on saanut vakuutusyhtiöstä korvauksen pyörästä, ei pyörä enää hänen omaisuuttaan ole, vaikka paperit hänellä olisikin. Pyörä on siinä vaiheessa vakuutusyhtiön omaisuutta ja vakuutusyhtiö saa tulla sen hakemaan halutessaan. Jos alkuperäinen omistaja haluaa pyörän takaisin, hänen pitää ilmoittaa siitä vakuutusyhtiöön ja palauttaa saamansa korvaussumma.

Jos aloittaja on pyörän ostanut esim. poliisin löytötavarahuutokaupasta, hän on pyörän laillinen omistaja, vaikka alkuperäinen omistaja tulisikin alkuperäiset paperit kourassa pyörää noutamaan.

Siihen on muuten syynsä, miksi minä en myynyt polisiin löytötavarahuutokaupasta ostamaani pyörää täällä pyörävarkaiden mekassa eteenpäin, vaan pidin sitä monta vuotta itselläni, tuunasin erinäköiseksi, ja möin sen sukulaiselle toiseen päähän Suomea.

Minulta on yksi pyörä pöllitty, mutten ole sitä koskaan takaisin saanut. Mutta sain vakuutusyhtiöstä korvauksen, joten pyörä on nyt vakuutusyhtiön omaisuutta, kenen hallussa sitten lieneekään.

Lähettäjä: *Remontti Riku * 
Päivämäärä:   18.8.25 18:21:53

"Kerro vaan osa siitä runkonumerosta.
Esim. 1245 loppuinen."

Miksi?
Ei se mikään henkilötunnus ole.

Lähettäjä: --- 
Päivämäärä:   18.8.25 18:27:10

Jos ja kun ei vaikuta innokkaalta ostajalta niin ei sellaisen kanssa kannata aikaa tuhlata ja alkaa viestittelemään yhtään mitään. Oikeat ostajat aloittaa viestittelyn ihan eri tavalla.

Lähettäjä: *Remontti Riku * 
Päivämäärä:   18.8.25 18:32:17

"Tekeekö epärehellinen tuolla mitään eli onko minun turvallista antaa se hänelle?"

Ei tee.
Runkonumeroita voi käydä katsomassa vaikka kaupan eteen parkkeeratuista fillareista.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.