Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Sotilasvala

Lähettäjä: Jaska The Paska 
Päivämäärä:   18.8.25 13:17:46

Lauantaina 16.8.2025 oli tyttärelläni ns valapäivä armeijassa, oltiin pojan kanssa seuraamassa valatilaisuutta ja käytiin tietenkin hernekeitolla, kun siihen oli mahdollisuus. Sattuiko kellekkään muulle vanhemmalle valapäivä lauantaiksi? Millaisia muistoja teillä on lastenne armeija-ajoilta. Mulla ne on lähellä, kun poika kotiutui juuri ennen juhannusta.

Re: Sotilasvala

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   18.8.25 13:44:52

Meillä poika vielä intissä, meni 1/25 ja pääsee joulukuussa pois. Kovasti on henkistä kasvua tapahtunut tänä aikana ja kaikenlaisia hauskoja tapahtumia ja tarinoita jää elämään. Äitinä oli paljonkin huolta alussa pojan pärjäämisen suhteen, johtuen (pojan)sairaudesta, mutta hyvin on mennyt. Toivottavasti loppukin vielä menee samalla kaavalla.

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   18.8.25 15:01:28

Eihän tämä sinänsä mua koske kun ei ole lapsia (iän puolesta voisin olla jo mummo). Vaan toissatalvena kävin katsomassa kun valan jälkeen ohimarssivat pitkin pitäjää, ja herttinen miten nuoren näköisiä kaikki olivat, tosiaan lapsia.
Just ja just oppineet kävelemään, tai siis marssimaan tahdissa, ilmeet oli liikuttavan keskittyneitä. Ja minua liikutti ajatus että nuita tuollaisia lähetetään lihamyllyyn; kansallisuuteen katsomatta ihan hirveää.

Lähettäjä: Minä Vaan 
Päivämäärä:   18.8.25 15:21:01

Pojan valatilaisuus oli pari vuotta sitten. Siellä nuoria poikia ja tyttöjä marssiessa tajusin että oma isäni on ollut samanlainen poikanen kun joutui sotaan. Hän oli niin nuori silloin että ehti 2 viimeiseksi vuodeksi sotaan . Kuten ne muutkin nuorukaiset sodassa ja kaikki näkemään sodan kauheuksia ja moni kaatui.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.