Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Miksi ihmisen pitää ajautua tälläiseen tilantees

Lähettäjä: Milla 
Päivämäärä:   17.8.25 20:05:34

Olen ajanut itseni todella inhottavaan tilanteeseen.
Nyt voin sanoa, että olen ihastunut niin että sattuu mutta aivan väärään mieheen. Nimittäin oman mieheni todella hyvään ystävään. Mies asuu monen sadan kilometrin päässä meistä, toisaalta onneksi mutta toisaalta harmittaa.
Tämä alkoi jo alkuvuodesta, kun hän lähestyi minua. Vaikka oon huomannut jo ihan siitä lähtien kun tapasin tämän eka kerran että välillämme on jotain kipinää. Vielä alku vuodesta en niinkään kiinnittänyt huomiota omiin tunteisiin, mutta nyt kesän aikana kun olen nähnyt häntä useammin olen huomannut että jokin vetää puoleen. 3 viikkoa sitten tuli käännös ja voin sanoa että ihastunut olen. Meidän välillä ei ole ollut mitään sellaista, toki tanssittu yhdessä, kävelty käsikynkkää ja hän on lähestynyt koskettamalla. Minä pöljä menin sanomaan hänelle tunteistani, että jokin hänessä vetää puoleen a samalla puhuttiin ettei tämä ole reilua miestäni kohtaan. Sanoin samalla etten tahdo mitään ongelmia hänelle mihinkään suuntaa.
No hän lähti kotiinsa vaimonsa luo ja minä jäin tänne, ainut "kuuleminen" hänestä oli se että alkoi seurata minua ig.
Nyt sitten viikonloppuna näin häntä, pikkusen jännitti. Tunne ihastumisesta vaan vahvistu.
Mutta hänestä en ota selvää, en osaa yhtään sanoa hänen fiiliksiään viime näkemästä. Toki katseemme välillä kohtasi, mutta varoen kun mieheni oli paikalla.
Tiedän että tämä on väärin, mutta en voi tunteilleni mitään. Olen päättänyt etten laita hänelle viestiä yms mutta silti olen kuin 15v teini joka odottaa että hän laittaisi jotain.
Ainut mitä oikeesti tahtoisin nyt tietää on se mitä hän ajattelee, mutta en uskalla kysyä. Eniten ehkä pelottaa se että teen pellen itsestäni hänen silmissä jos kysyn jotain.

En tiiä mitä tällä sekavalla kirjoituksella hain, mitä jonnekki tätä olo oli pakko purkaa.
Kun tämä olo tila sattuu henkisesti niin pirusti.

Re: Miksi ihmisen pitää ajautua tälläiseen tilantees

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   17.8.25 20:09:50

"Minä pöljä menin sanomaan hänelle tunteistani, että jokin hänessä vetää puoleen a samalla puhuttiin ettei tämä ole reilua miestäni kohtaan."

"Ainut mitä oikeesti tahtoisin nyt tietää on se mitä hän ajattelee, mutta en uskalla kysyä. Eniten ehkä pelottaa se että teen pellen itsestäni hänen silmissä jos kysyn jotain."

Eli olet tunnustanut tunteesi hänelle ja pelkäät hänen torjuvan sinut.

Aloittaisin siitä, että mitä teet nykyiselle suhteellesi, kun olet noin syvällä uudessa ihastuksessa, tanssit, koskettelet ja keskustelet tilanteesta sen ihastuksesi etkä oman miehesi kanssa.

Päivämäärä:   17.8.25 20:10:11

Eli siis kissa pöydälle miehesi kanssa ja ero vireille, jos kerran sitä aiot.

Lähettäjä: jep 
Päivämäärä:   17.8.25 20:47:29

Niin että olette siis kumpikin tahoillanne naimisissa? Ja olet nyt teinimäisesti ihastunut??! Kasvapa nyt hyvä ihminen aikuiseksi…

Lähettäjä: ViL 
Päivämäärä:   17.8.25 20:49:45

Pitäisikö nyt aloittaa siitä että eroat nyksästä? Kai tajuat että tämä ihastuksesi varmaan kertoo miehellesi ennemmin tai myöhemmin jos on oikea ystävä? Haluatko oikeasti että käy niin?

Kun olet sinkku, voit tehdä mitä vaan.

Lähettäjä: x 
Päivämäärä:   17.8.25 20:55:14

Hyvänen aika. Et sinä ole ajautunut tuohon tilanteeseen. Olet hankkiutunut siihen ihan tietoisesti, ruokkien pientä ihastumistasi koko ajan. Käyttäydyt törkeästi miestäsi kohtaan. Kaikesta päätellen et edes kunnolla tunne tuota miehesi kaveria, vaan olet ihastunut itse luomaasi haavekuvaan hänestä.

Päivämäärä:   17.8.25 21:03:48

”Hyvänen aika. Et sinä ole ajautunut tuohon tilanteeseen. Olet hankkiutunut siihen ihan tietoisesti, ruokkien pientä ihastumistasi koko ajan. Käyttäydyt törkeästi miestäsi kohtaan. Kaikesta päätellen et edes kunnolla tunne tuota miehesi kaveria, vaan olet ihastunut itse luomaasi haavekuvaan hänestä.”

Juuri näin.

Lähettäjä: hhhojh 
Päivämäärä:   17.8.25 23:43:24

Et todellakaan ole "ajautunut" yhtään mihinkään! Olet tehnyt päätöksen pettää miestäsi, ehkä erota hänestä ja napata hänen parhaan kaverinsa. "En voi tunteilleni mitään" - ehkä et, mutta SINÄ päätät ihan itse mitä näillä tunteilla teet! Voi olla ihastunut salassa jonkin aikaa ja odottaa että tunne menee ohi, ja se menee, nopeastikin. Silloin et aiheuta surua ja pahaa mieltä kaikille ympärilläsi!
Tai sitten alat säätää ja sotket oman ja muiden ihmisten elämän. Tämä on ihan sun PÄÄTÖS ja tahdon asia.

Toivon kyllä että miehesi saa tietää ja heittää noin paskan muijan pihalle!

Lähettäjä: mies 
Päivämäärä:   17.8.25 23:47:56

Oletpa aloittaja aikamoinen @!#$, en pahemmin sano! osaatko edes hävetä...

Lähettäjä: nomadi 
Päivämäärä:   17.8.25 23:49:02

Ihastuksia tulee ja menee. Jos vuoden päästä tuntuu yhä samalta, harkitse muutosta tilanteeseen.

Lähettäjä: m 
Päivämäärä:   18.8.25 06:13:12

Missä sinun normaali itsehillintä ja tunnesäätelytaidot on..?

Lähettäjä: Sad Lisa 
Päivämäärä:   18.8.25 07:03:32

Jos sinulla on miehesi kanssa lapsia ja jos liitossanne ei ole isoja ongelmia, unohda se toinen. Ihastuksia tulee, mutta ne menevät ohi, kun ei ruoki niitä. Sille toiselle miehelle on varmasti ollut mukavaa kuulla, että tunnet häneen vetoa, kukapa ei sellaisesta ilahtuisi.
Voin olla ihan fossiili ja olenkin, mutta ajattelen, että kun ollaan vakituisessa suhteessa jonkun kanssa, silloin ei kuljeta käsikynkkää kenenkään kolmannen kanssa.

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   18.8.25 07:18:44

"Ihastuksia tulee ja menee. Jos vuoden päästä tuntuu yhä samalta, harkitse muutosta tilanteeseen."

Tämä. Varaudu myös siihen että tuo ihastus ei halua tehdä muutoksia omaan elämäänsä.

Lähettäjä: --- 
Päivämäärä:   18.8.25 07:21:32

Maailman vanhin tilanne, kokeillaan kepillä keväistä jäätä että saadaan vähän jännitystä omaan elämään, muiden tunteista viis.

Ainoat suoraselkäiset ratkaisut ovat joko ero, jos et enää halua olla miehesi kanssa vaan kaipaat muuta. Tai jos haluat olla nykyisessä suhteessa niin poistat kaikki kontaktit tuohon ihastukseen.

Päivämäärä:   18.8.25 07:25:35

Tai ehkä riipaisette porukalla kännit ja pidätte kivaa kolmistaan. Se olisi toki veemäine temppu ihastuksen vaimolle, joten ottanette hänetkin messiin.

Lähettäjä: Okv 
Päivämäärä:   18.8.25 07:28:21

Perinteinen nainen, heti kun mies osoittaa kiinnostuksensa niin... Mukana ollaan!

Päivämäärä:   18.8.25 07:31:13

Keskitypä johonkin muuhun asiaan.

Lähettäjä: K 
Päivämäärä:   18.8.25 07:42:34

"Minä pöljä menin sanomaan hänelle tunteistani, että jokin hänessä vetää puoleen a samalla puhuttiin ettei tämä ole reilua miestäni kohtaan. Sanoin samalla etten tahdo mitään ongelmia hänelle mihinkään suuntaa.
No hän lähti kotiinsa vaimonsa luo ja minä jäin tänne, ainut "kuuleminen" hänestä oli se että alkoi seurata minua ig"

Tästä voisi melkeinpä päätellä, että toisella osapuolella ei ole vastaavaa kiinnostusta sinua kohtaan, ellei siis tunnustanut sitä tuossa tilanteessa.
Hyvä neuvo oli tuo, että odota vuosi ja katso meneekö ihastus ohi. Toki jos oma mies ei enää sytytä tai suhteessa on muuta oleellista vikaa, kannattaa sen vuoden jälkeen tai vaikka aiemminkin erota joka tapauksessa.

Päivämäärä:   18.8.25 07:46:33

Alkoi seurata ig koska epäilee että petät jo miestäsi joka on hänen hyvä ystävänsä.

Lähettäjä: --- 
Päivämäärä:   18.8.25 07:51:56

No ei kun on imarreltu huomiosta ja katselee miten pitkälle ap menee. Jos olisi kiinnostunut niin kertoisi sen, mutta nyt paistettelee toisen ihastuksessa ja nauttii siitä että vielä olisi vientiä.

Lähettäjä: Minä 
Päivämäärä:   18.8.25 09:01:29

Kaikki toki haukkuu kilvan aloittajaa, eikä tietenkään ihan aiheesta, mutta valitettavasti ihmiset tekevät virheitä eikä kukaan ole synnitön. Itse olen ollut aloittajan tilanteessa, ihastunut mieheni veljeen. Ja olen edelleenkin, samoin hän oletettavasti minuun, mutta me emme ole koskaan ottaneet asiaa puheeksi emmekä ole fyysisesti lähentyneet edes siihen käsikynkkään kulkemiseen tms tai muutenkaan viettäneet aikaa kaksistaan. En siis tee ihastukselleni mitään muuta kuin nautin tunteesta, en yritä edistää sitä teoin tai sanoin, vaan piilottelen ja vaalin tunnetta sisälläni. Olen kuitenkin tehnyt valintani, että mieheni kanssa olen yhdessä ja kasvatamme perhettä, veli on lastemme kummikin. Ihastus oli varsinkin alkuvaiheessa aika riipivää, koska kemia oli niin voimakasta, ja silloin pohdin että olenko valinnut väärän veljen. Mutta veli on naimisissa ja itsekin rakastan miestäni, joten päätin että tämä ihastus saa vain olla oma salaisuuteni ja päiväuneni, jolle en ikinä aio tehdä yhtään mitään. Kaiken ei aina kuulu tapahtua, varsinkaan jos se satuttaisi monia muita.

Lähettäjä: ke mia 
Päivämäärä:   18.8.25 09:17:56

^
Minä:n teksti voisi olla mun näppikseltäni myös! Voi veljet...

Lähettäjä: N 
Päivämäärä:   18.8.25 09:21:27

Mikä nykyisessä suhteessasi mättää, kun haet tuota suhteen ulkopuolelta? Unohda nyt hetkeksi se miehesi kaveri ja mieti sitä nykyistä suhdetta ihan rehellisesti. Jokin siinä mättää ja sinun on tarpeen tietää mikä ja mitä asialle on tehtävissä.

Päivämäärä:   18.8.25 09:23:49

"toki tanssittu yhdessä, kävelty käsikynkkää ja hän on lähestynyt koskettamalla"

Törkeää pettää miestäsi hänen kaverinsa kanssa. Jos vieras houkuttaa, niin valitse edes jostain muualta kuin lähipiiristä.

Lähettäjä: Niksnaks 
Päivämäärä:   18.8.25 09:35:29

Tunteilleen ei voi mitään, mutta käytöksen voi jokainen aikuinen ihminen päättää. Tee päätös ja pidä se!

Mies, joka käyttäytyy miellyttävästi vaikka tarkoitus on nimenomaan olla pääsemättä naisen housuihin, on monelle naiselle aivan vastustamatonta hunajaa. Vielä kun "ostopäätöstä" saa venyttää ja tuumailla mukamas loputtomiin niin kyllä siinä ehtii arka ja uskollinenkin nainen lietsoa omassa päässään vaikka minkälaisen romanssin liekkeihin.

Kyllä sinun pitäisi nyt aivan jollekulle toiselle miehelle kertoa vastustamattomista vetovoiman tunteista.

Lähettäjä: K 
Päivämäärä:   18.8.25 09:35:40

Ihastuksia voi tulla ja mennä pitkissä suhteissa, eri asia tekeekö niille jotain. AP on tehnyt, on antanut miehen lähestyä koskettelamalla, on puhunut tunteistaan ja on tavannut ihastuksen (mieheltä salaa?). Pettämistähän tuo on.

Jos AP:lla on/olisi rakkautta miestänsä kohtaan, niin olisi stopannut heti kosketteluyritykset, ei olisi puhunut ihastukselle tunteistaan eikä olisi nähnyt ihastusta. Jos AP olisi halunnut pysyä vankasti omassa suhteessaan, niin olisi sanonut jo tälle ihastukselle "ei kiinnosta" siinä kosketteluvaiheessa.

Kuulostaa ehkä rankalta ja syyllistävältä aloittajan mielestä, mutta kyllä sitä on itsekkin tullut koettua ihastuksia pitkässä suhteessa ja olen toiminut juuri niin kuin äsken ohjeistin.

Nyt joko homma seis tai reilu keskustelu miehen kanssa, että miten etenette tilanteessa.

Lähettäjä: ! 
Päivämäärä:   18.8.25 09:38:49

Eiköhän se miehesi kaveri olisi ko sanonut, jos jotain tunteita olisi. Todennäköisesti yrittää olla hiljokseen, ettei turhaa ruoki aloittajan mielikuvitusta. Turhaa siis nolata molempia enempää kyselemällä ja kaivelemalla. Todennäköisesti mies ajattelee, että "voi vttu missä suossa sitä ollaan"

Lähettäjä: älkfälksng 
Päivämäärä:   18.8.25 10:07:50

Pitkässä suhteessa voi tulla ulkopuolisia ihastuksia, mullakin on ollut, 35 vuotta avioliittoa takana. Mutta kyse onkin siitä mitä sitten TEKEE? Normaali vastuuntuntoinen aikuinen ei tee mitään, voi miettiä ihastustaan sen aikaa kun se kestää ja olla siitä ihan hiljaa. Koska, usko tai älä, SE MENEE OHI. Nyt jos joskus näen jonkun johon olen ollut ihastunut ajattelen "mitäköhän mä tossakin urpossa silloin näin..."
Ja koko ajan olen rakastanut miestäni ja arvostanut perhettäni, hetkellisillä ihastumisilla täytetään jotain muuta juttua oman pään sisällä.

Mutta aloittajahan on lähtenyt jo pettämisen tielle. Et ansaitse miestäsi.

Päivämäärä:   18.8.25 10:18:55

Tämä on kyllä malliesimerkki siitä, miten pettäjän aivoissa se oma, voimassa oleva parisuhde ja kirjoissa oleva avioliitto yhtäkkiä vain häviävät päästä. Aloittaja miettii vain ja ainoastaan sitä, mitä hän ja ihastuksen kohde nyt tekevät tai ovat tekemättä. Siihen kuplaan ei mahdu ollenkaan se todellisuus, jossa hän on varattu ja hänellä on mies, jolla on oikeus tietää parisuhteensa tilanne ja tehdä omat ratkaisunsa.

Lähettäjä: Hmmm..... 
Päivämäärä:   18.8.25 10:42:09

"Niin että olette siis kumpikin tahoillanne naimisissa? Ja olet nyt teinimäisesti ihastunut??! Kasvapa nyt hyvä ihminen aikuiseksi…"

No jotenkin näin. Vaikka kuinka olisi ollut hieman aloitteellinen niin tuskin on vaimoaan jättämässä ja parasta kaveriaan samalla noin pettämässä. Ihastuksia tulee ja menee, mitä niille tekee on oma päätös.

Lähettäjä: nomadi 
Päivämäärä:   18.8.25 11:07:09

Ihastuksia tulee pitkissä suhteissa (kuten moni muukin on edellä sanonut).

Parhaimmillaan voisi nauttia siitä, että on kipinää, vaikka tietää, ettei se johda mihinkään. Tietysti ihastumisesta on vaikea nauttia, kun siinä on kuluttava kääntöpuolensa, kuin kävelisi kivi kengässä. Mutta parhaimmillaan se on ihana tunne, joka nostaa hiukan arjen yläpuolelle.

Lähettäjä: Booobs 
Päivämäärä:   18.8.25 11:13:41

Jotakin sulla aloittaja nyt puuttuu omasta suhteesta, kun haet jännitystä ulkopuolelta. Huomiota, läheisyyttä, romantiikkaa, jännitystä?
Sillä sitä tuo on.
Ihastumisen tunne on ihana ja kutkuttava. Sä et vaan voi tehdä asialle mitään, et niin kauan kuin olette suhteissa tahoillanne.
Nyt katse ja fokus siihen omaan parisuhteeseen ja mieheen, mitä siitä puuttuu etä huomiota haet muualta?

Ja tämä kommentti tulee ihmiseltä, joka on avoimemmassa avioliitossa kuin perinteinen malli, eli munkaan moraalikäsityksiin ei sovi tuommoinen selän takana vehkeily kun siitä ei ole sovittu kaikkien osapuolien kesken. Sulta puuttuu jotain nyt, mitä pikemmin keksit sen ja korjaat asian, sitä pikemmin ”ihastus” laantuu.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   18.8.25 11:15:35

Ja jos ei enää kiinnosta korjata sitä alkuperäistä suhdetta, niin ei siihen kukaan pakota. Sen kun vaan eroat rehdisti etkä pyörittele salasuhdetta miehen selän takana.

Lähettäjä: Minä Vaan 
Päivämäärä:   18.8.25 11:21:50

Tyhmäkö olet ? Parisuhteessa voi toki ihastuakin mutta siihen ne jätetään. Varsinkin vielä jos kohde varattu miehen kaveri.
UNOHDA ja elä omaa parisuhdettasi .

Lähettäjä: Muta 
Päivämäärä:   18.8.25 11:35:35

Oma kokemukseni: olin ja elin neljässä eri parisuhteessa ennen nykyistä, vakiintunutta avioliittoani. Kaksi niistä kesti alle vuoden ja loppui ns. itsestään, toimimattomina. Mutta kaksi muuta kestivät vähintään neljä vuotta ja niihin loppu tuli sitä kautta, että ihastuin toiseen - en tosin onneksi kehenkään yhteiseen tuttuun tms. Ensimmäisestä ihastuksesta tuli hetkeksi miesystäväni (hän oli siis yksi mainituista neljästä), toisesta ei lopulta edes tullut mitään vaan tajusin vain tarvinneeni syyn/tavan päästä irti siitä pitkästä parisuhteestani, jonka (etenkin nyt jälkikäteen ajateltuna) olisi pitänyt päättyä jo aikaa sitten. Sen ihastuksen kanssa käytiin jonkun kerran treffien tapaisilla, mutta samalla pinkit lasit putosivat päästä. Kerran pussattiin ja siihen se jäi.

Nyt sitten tämän avioliittoni aikana tuttu kaava toistui, kauhukseni vielä vain kuukausia ennen häitämme: ihastuin toiseen. Viestiteltiin paljon (mikä ei jäänyt mieheltäni huomaamatta) ja salassa soiteltiinkin välillä. Toinen toisti tunteitaan ja itse aloin epäillä omia tunteitani mieheeni, kun sukat pyöri jalassa tämän toisen vallatessa oman mieleni. Polyamoriset sanovat, että voivat rakastaa montaa kumppania samaan aikaan, mutta minusta on aina tuntunut, että ainakin sellainen vahva rakkaus ja ihastuminen voi olla kerralla vain yhteen.

Niin tai näin, sisimmässäni tiesin, että en haluaisi menettää miestäni. En halunnut oikeasti menettää meidän yhteistä elämää ja kaikkia ihania yhteisiä unelmia. Tajusin, että uuteen hyppääminen voisi johtaa joo ehkä "johonkin", mutta kokemuksesta tiesin jo, että ei kaikki ihastukset oikeasti johda mihinkään tai ainakaan mihinkään kestävään (ja ihastuksiahan on siis ollut sinkkuaikoina enempikin). Joten jossain kohtaa otin järjen käteen, tarkastelin näitä asioita ja päätin mitä haluan. Valitsin mieheni ja avioliiton. Kerroin tämän ihastukselleni ja hänellä oli siinä sulattelemista. Vähensimme yhteydenpitoa merkittävästi. Ja onneksi valitsin näin, sillä nyt vuosia myöhemmin olemme mieheni kanssa edelleen onnellisesti naimisissa ja rakastamme molemmat toisiamme ja yhteistä elämäämme. Ja olen onnellinen, että pääsin tuosta ihastuksesta yli - aiemmilla kerroilla olin vain mennyt ihastuksen mukana. Nyt tiedän, että ne tunteet menevät oikeasti ohi. Tästä ihastuksestani on sittemmin myös paljastunut sellaisia asioita, joihin pohjautuen uskon, että suhteemme ei olisi voinut toimia. Joten erittäin hyvä näin.

Onneksi uusia ihastuksia ei ole enää tullut ja toivottavasti ei ihan heti tulekaan. On siinä sellainen järjen ja tunteiden (.. hormonien...) taisto!

Aloittajalle siis lähinnä pohdittavaksi: haluatko oikeasti (järjellä ajatellen) olla miehesi kanssa? Miksi/miksi et? Jos päätyisit siihen, että et, niin on parempi erota joka tapauksessa. Eipä tule tuhlattua elämää suhteeseen, jossa ei halua olla. Jos taas haluat oikeasti jäädä nykyiseen suhteeseen, anna ihastuksen olla. Kyllä ne hormonit siitä ajan kanssa rauhoittuvat. Ja toinen pohdittava asia siihen liittyen voi tietysti olla, että mitä oikeasti tiedät tästä ihastuksestasi? Tiedätkö mitään hänen arvoistaan, toiveistaan ja unelmistaan? Ovatko ne linjassa omiesi kanssa? Jos et tiedä, et voi lainkaan tietää voisiko suhteestanne tulla mitään. Pahimmassa tapauksessa kyseinen mies etsii tahollaan jännitystä ja voisi pettää tai on jo pettänyt vaimoaan, mutta saatuaan haluamansa laittaa linjat kiinni.

Toki on niitäkin tarinoita, joissa avioituneet tahot löytävät uuden, loppuelämän kumppanin aloittajan tilanteessa. En tiedä miten todennäköistä sellainen on.

Lähettäjä: Muta 
Päivämäärä:   18.8.25 11:37:05

"Nyt sitten tämän avioliittoni aikana..."
* siis ennen avioliittoa, mutta tässä parisuhteessa

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   18.8.25 11:41:03

"Kaikesta päätellen et edes kunnolla tunne tuota miehesi kaveria, vaan olet ihastunut itse luomaasi haavekuvaan hänestä."

Juurikin tämä. Ei ole ensimmäinen kerta kun joku heittää koko elämänsä roskakoriin jonkun sellaisen takia jota ei edes tunne. Ensin tulee erota omasta puolisosta, jos katsoo ettei suhteella ole tulevaisuutta. Sitten pitää vain odotella että tekeekö se vastapuoli saman, vai jatkaako kuitenkin elämäänsä oman vaimonsa kanssa.

Moni (varattukin) mies on valmis pieneen sivusuhteeseen, toisin sanoen p*anemaan halukasta kohdetta. Kokonaan eri asia haluavatko yhteistä elämää.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.