Lähettäjä: .
Päivämäärä: 17.8.25 14:53:10
"Olen hyvin hämmästynyt tästä topikista, minulle ei ole tullut mieleenkään, että jollain voisi olla vaikeuksia tunnistaa omia haaveitaan tai toiveitaan. Olen tiennyt hyvin nuoresta, jo lapsuudesta asti mitä haluan ja mitä en halua."
Turha hämmästellä. Ulkoinen oaine ja painostus on sitä luokkaa, että monet unohtavat todellisen minuutensa ja omat haaveensa. Niin kuin aloittaja, monet kuvittelevat haaveidensa olevan täysin onia, mutta suuntaus niihin tulee täysin ulkopuolelta - siksi kaikki tavoitetut asiat tuntuvat tyhjiltä, turhilta ja merkityksettömiltä. Sinä itse saatat olla myös kotoisin ympäristöstä, jossa SINUN toiveitasi ja haaveitasi kunnioitetaan, mutta älä luule sen olevan normi meille kaikille muille. Joissakin perhepiireissä jo lapsen kasvatuksessa ohjataan haluttuun suuntaan erilaisin keinoin. Omassa nuoruudessani ja lapsuudessani koin tietoista ja tiedotonta kontrollointia, jotta hakeutuisin tiettyyn suuntaan. Koska pidin pääni, olen vielä aikuisenakin leimaantunut omalaatuiseksi nuuskamuikkuseksi, vaikka kyse on siitä, että elän siellä missä haluan, teen sitä mitä haluan ja käytän aikani ja rahani siihen mitä haluan.
Vinkkinä aloittajalle ja muillekin oman tiensä löytämiseen voi olla vaikka se, että mitä enemmän koet vastustusta muilta ihmisiltä ja ympäristöstäsi, sitä varmemmin olet tekemässä jotain mitä sinä haluat. Mitä enemmän koet arvostelua ja kritisointia elämänvalinnoistasi, sitä varmemmin olet löytämässä sisältöä elämääsi, joka sopii sinulle.
|