Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Miksei kirjoihin enää kirjoitetaan sitä "omistus

Lähettäjä: Nakki 
Päivämäärä:   16.8.25 14:00:16

...kirjoitusta"? Esimerkiksi Saaralle Anja-tädiltä syntymäpäivänä v.2005. Sitten Saara voisi antaa sen vaikkapa omalle sisarenlapselleen, "Heikille nimipäivänä vuonna 2020 Saaralta".

Re: Miksei kirjoihin enää kirjoitetaan sitä "omistus

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   16.8.25 14:04:01

Kysy niiltä, jotka eivät kirjoita.

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   16.8.25 14:08:16

Kyllä mä olen kirjoittanut kun olen kirjan lahjaksi antanut, ja kirja on ollut merkityksellinen mulle ja saajalle. Viimeksi Katukatti Bob ihan pokkarina.
Mut käyttääkös kukaan enää ex libristä?

Päivämäärä:   16.8.25 14:09:43

Minä olen haaveillut ex libriksestä, ja koulussahan sellaisia tehtiinkin. En kuitenkaan käytä, enkä tiedä, miksi. Harvaa kirjaa annan edes eteenpäin, joten ihan hyvin voisin libristellä salassa.

Lähettäjä: SJ 
Päivämäärä:   16.8.25 14:13:59

Moniko nykyään enää edes antaa perinteistä kirjaa lahjaksi? Yleisempiä tuntuvat olevan äänikirjapalveluiden lahjakortit.

Lisäksi jos kirjan haluaa myydä esim. antikvariaattiin, Anja-tädin omistuskirjoitus laskee kirjan arvoa. Kirjailijan omistuskirjoitus nostaa.

Päivämäärä:   16.8.25 14:16:13

Minä mietin tuota jälleenmyyntiä, mutta toisaalta, nykyään kirja pitää myydä uutuutena (tai sen tulee olla ihan todella arvokas).

Päivämäärä:   16.8.25 14:36:49

Ostan aika paljon kirppiksiltä kirjoja ja nämä omistuskirjoitukset on ärsyttäviä. Okei, joskus myös liikuttavia.

Mutta kun kirja on sellainen että se usein laitetaan lukemisen jälkeen kiertoon niin ihan järkevää ettei sinne laiteta henkilötietoja.

Moni vielä kiertoon laittaessa suttaa ne tussilla ja sitten on kaunis kirja sutattuna.

Meillä jopa lapsi inhoaa niitä omistuskirjoituksia, hänkin saa kierrätyskirjoja ja on aina ärsyyntynyt että kuka on milja? Kuka on santeri? Eikö tämä kirja olekaan nyt minun?

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   16.8.25 14:43:42

Mikset kirjoita lapsesi kirjoihin uutta omistuskirjoitusta? Varmasti olet kertonut lapsellesi, mitä tuo kirjoitus tarkoittaa...

Päivämäärä:   16.8.25 16:31:58

Täytän ensi vuonna 40 ja en tiedä kaveripiiristäni ketään, kenellä olisi kirjahylly. Kirjoja kuunnellaan äänikirjoina, luetaan e-kirjoina tai lainataan kirjastosta. Jos jollain on fyysinen kirja omana, se laitetaan lukemisen jälkeen kiertoon. Ja kaveripiirissäni luetaan paljon. Eli kyse ei ole siitä, ettei kukaan lukisi.

Lähettäjä: ö 
Päivämäärä:   16.8.25 16:37:39

"Täytän ensi vuonna 40 ja en tiedä kaveripiiristäni ketään, kenellä olisi kirjahylly. Kirjoja kuunnellaan äänikirjoina, luetaan e-kirjoina tai lainataan kirjastosta. Jos jollain on fyysinen kirja omana, se laitetaan lukemisen jälkeen kiertoon. Ja kaveripiirissäni luetaan paljon. Eli kyse ei ole siitä, ettei kukaan lukisi."

melko pilalla. hyvä, että edes luette kirjaston kirjoja, äänikirjat eivät ole kirjoja, ei niihin useinkaan keskitytä, vaan hommataan jotain muuta siinä samalla. ja jos keskitytään, niin se homma ei tule kunnolla tehdyksi.

meillä on isovanhempien, vanhempien ja omat kirjat ja lisää tulee joka merkkipäivä.

Päivämäärä:   16.8.25 17:01:43

Mä olen myös 40 ja kaikilla tutuillani on kirjahyllyt ja niissä kirjoja. Oikeasti kaikilla. Kirjaimellisesti. Itsellä myös vaikka usein on sovelluskin käytössä rinnalla.

Hyllyissä on kirjat joihin aina palaan.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.