Lähettäjä: emätintulehdukseen
Päivämäärä: 16.8.25 13:13:03
Olen siis kärsinyt vuosien ajan toistuvasta emätintulehduksesta (aerobinen emätintulehdus), joka vaatii Dalacin-emätinvoiteen. Olen joutunut käyttämään tätä varmaan ainakin kymmenen kuuria. Nyt tulehdus on uusinut viiden kuukauden sisällä KOLME kertaa ja taas on tämä Dalacin-kuuri menossa. Jo viimeeksi huomasin, ettei lääke meinaa alkaa auttamaan. Kun se aiemmin auttoi heti, viimeeksi vasta kuudennen päivän kohdalla alkoi helpottaa. Nyt jo useita päiviä hoitoa takana ja oireet pahenevat vain. Miten tämän tulehduksen saa pois, jos olen tullut nyt immuuniksi tälle antibiootille??
Ja tulehdus tosiaan johtuu siitä, että limakalvoni ovat kroonisesti kuivat, vaikka en ole e-pillerien käyttäjä ja olen nuori. Tämän osasi vasta nyt keväällä lääkäri kertoa, vaikka vuosien ajan olen juossut lääkäreillä (jotka ovat vain määränneet ab-kuureja välittämättä tulehdusten syntymisen syystä).
Olen yrittänyt limakalvoja hoitaa keväästä asti lähes päivittäin kosteuttavilla tuotteilla, mutta nämä eivät auta. Nyt lääkäri määräsikin paikallisestrogeenipuikkoja (Vagifem).
Ja toki käytän maitohappobakteeripuikkoja myös emättimeen, mutta tämäkään ei näköjään estä tulehduksia.
|