Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Tulen hulluksi - muut ei hoida hommiaan

Lähettäjä: Tiukkapipo 
Päivämäärä:   15.8.25 22:27:26

Minusta tuntuu töissä, että kukaan ei tartu tehtäviinsä, ja jättää ne hoitamatta, eivätkä välitä jos asiat menee metsään. Olen alempi johtaja miesvaltaisella alalla. Olen 30 vuotias nainen. Tuntuu että vaihtoehdot on seuraavat:
1. En välitä asiasta, annan asioiden mennä metsään jos muut ei hoida omaa kenttäänsä, tärkeät projektit myöhästyy valmistumisesta, kulut karkaa käsistä, tilaaja syyttää minua. Koen, että työ ei ole merkityksellistä ja en onnistu, vaikka olisin hoitanut omat tehtävät hyvin.
2. Yritän muistutella asiasta muita kohteliaasti ja kantaa myös muiden kuorma, esihenkilöidenikin. Väsyn ja uuvun.
3. Pyydän napakasti ja toistuvasti muita kantamaan vastuun omista töistään. Tämä ehkä auttaa, mutta sitten olen se työyhteisön tiukkapipo. Jos kritisoin jonkun toimintaa tai mainitsen hoitamattomista asioista muiden kuullen, olen paskanjauhaja. Kannan huonoa omatuntoa tiukkapipoisuudestani vapaa-ajallani, eikä se meinaa mennä ohi.

Onko muita vaihtoehtoja?

Re: Tulen hulluksi - muut ei hoida hommiaan

Lähettäjä: HomeSweetHome 
Päivämäärä:   15.8.25 22:30:03

Olisko sulla pomoa jonka kanssa mennä juttelemaan tästä asiasta?

Lähettäjä: ii 
Päivämäärä:   15.8.25 22:32:43

Kukaan ei halua olla tiukkapipo, mutta toiset vaan joutuvat hyväksymään sen faktan, että heidän työ on olla se tiukkapipo josta kukaan ei tykkää. Vaikkei siitä pitäisi itsekään.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   15.8.25 22:33:45

Johtamistaitoja voi kyllä opetella :) sinulla ei ole selvästikään mitään auktoriteettia kun näitä asioita nyt mietit, että olisi alussa jo kannattanut laittaa asiat kuntoon pilkun tarkasti. Karu tosiasia on, että alaiset valittaa aina ja esimies ei ole hyvässä ryhmässä koskaan tasavertainen kaveri. Kannattaa ehkä pyytää omalta esimieheltä neuvoa ja vaikka joku esimiestyön koulutus oman jaksamisen tueksi.

Päivämäärä:   15.8.25 22:34:37

Kolmonen. Opettelet ottamaan tarvittaessa tiukkapiponkin työroolin jolla hoidat oman tonttisi. Muut hoitakoot omansa.

Lähettäjä: Tiukkapipo 
Päivämäärä:   15.8.25 22:46:05

Tiukkapipo roolin olen ottanut, mutta se tuntuu kuormittavalta ja kuormittavuus tulee myös vapaa-ajalle - on rasittavaa olla se ainoa joka pitää rotia, kun muut vaan haahuilee ja tekee mitä sattuu. Ja joudun työssä paikkaamaan myös esimiesten roolia. Ylemmän johdon kanssa keskustelemalla kyhytaikaista parannusta saatu, mutta ei sinnekään suuntaan viitsi joka asiasta olla yhteydessä.

Enemmän tätä ongelmaa siis toimihenkilötason ihmisissä, alaisten kanssa pärjäillyt pääosin hyvin ja homma rokkaa.

Päivämäärä:   15.8.25 23:38:04

Mikä sinun asemasi oikeastaan on näihin muihin löysäilijöihin verrattuna? Tunnut nyt ajattelevan heitä jotenkin vertaisinasi etkä alaisina.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.