Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Voisiko vuokranantaja velvoittaa siivousfirman

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   15.8.25 20:41:50

... käyttöön? Tai Voisiko viikko- tai kuukausisiivous sisältyä vuokraan (ja tietysti se näkyisi hinnassa)? Voisiko va olla itse tuo siivooja?

Tämä on vain pohdintaa, ei tarvitse suuttua. Mutta meillä on huono kokemus yhden asunnon vuokraamisesta ja nyt mietitään laitetaanko toinen asunto vuokralle...

Re: Voisiko vuokranantaja velvoittaa siivousfirman

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   15.8.25 20:45:36

Ette voi velvoittaa. Huoneenvuokralaki on tiukka siitä, että vuokra-asunto on vuokralaisen koti ja vuokranantaja ei saa säädellä asukkaan elämää.

Myykää pois, pääsette vähemmällä.

Lähettäjä: ** 
Päivämäärä:   15.8.25 21:07:49

Juu, ei voi.

Se on sen vuokralaisen koti, ja hänellä on aika pitkälle määräämisoikeus, kuka sinne sisään astelee. Itse en vuokralaisena ikipäivänä suostuisi tuohon, varsinkaan siihen, että vuokranantaja siivoaisi!! Jestas..

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   15.8.25 21:13:56

Mulle sopisi tuollainen sopimus, jos muuttaisin vuokralle. Meillä käy nytkin siivooja. Va ei voisi itse olla siivooja, vaikka hänellä olisi alan firma. Mutta jos ehtona olisi siivouspalvelun käyttö ja se jopa sisältyisi vuokraan niin, että siitä saisi ehkä jopa alennusta, niin ei kun vaan. Lakipykäliä en tunne, mutta miksei tuollaista sopimusta saisi solmia molempien suostumuksella?

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.