Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Mihin työhakemuksia?

Lähettäjä: Työtön 61 
Päivämäärä:   15.8.25 15:56:50

Jouduin työttömäksi ja nyt työkkäriin ilmoittautuneena pitää hakea 4 työpaikkaa kuukaudessa, sanottiin paikkojen pitää olla sellaisia mihin voi oikeasti työllistyä.
Mistä ihmeestä löytää noita paikkoja mihin hakea? Tuntuu, ettei niitä edes ole. Ekat pari kolme kk varmasti jotain löytyy, mutta sitten alkaa olla pää vetävän kädessä.
Mulla ei ole mitään ammattitutkintoa/koulutusta ja ihan duunari hommaa tehnyt.

Re: Mihin työhakemuksia?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   15.8.25 16:03:19

"Mulla ei ole mitään ammattitutkintoa/koulutusta"

Miten olet tähän tilanteeseen päätynyt?

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   15.8.25 16:05:00

Lähettäjä. 

Päivämäärä15.8.25 16:03:19

Tämä.

Hakeudu kouluun.

Lähettäjä: oo 
Päivämäärä:   15.8.25 16:05:20

Kirjoitat sinne raportointisivulle että olet kysynyt kaupasta x ja kaverilta/tuttavalta ym.

Päivämäärä:   15.8.25 16:07:22

Jos 61 on viittaus sun ikään tai syntymävuoteen niin varmaan aika rauhassa saat töiltä olla.

Päivämäärä:   15.8.25 16:08:37

Hae kouluun. Kysy työkkäriltä lupa, niin todennäköisesti voit opiskella työttömyystuella kunhan ala on suht hyvin työllistävä. Pääset hetkeksi hakuvelvoitteesta eroon eikä sitä tiedä vaikka opiskelun kautta löytyisi joku työkin. Meillä oli ainakin puutarhuripuolella useampikin vanhempi ihminen ja miltei kaikki työllistyivät jo harjoittelun aikana.

Päivämäärä:   15.8.25 17:25:58

"Lähettäjä.
Päivämäärä15.8.25 16:03:19
Menin suoraan peruskoulusta töihin vuonna 1980 ja olin samassa firmassa vuoteen 2004 ja siellä tähän asti. Firma kattoi pillit pussiin kun omistaja jäi eläkkeelle.
Ja kyllä tuo on mun ikä, mutta silti hän niitä työpaikkoja pitää hakea, se on edellytys, että saa työttömyystuille.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   15.8.25 17:55:07

Joo no et kyllä enää työllisty ja uutta ammattia ei kannata enää opiskella koska sitten olet jo eläkeiässä. Etkö saa neuvoteltua tuota pakkohakua/kk pienemmäksi?

Lähettäjä: nomadi 
Päivämäärä:   15.8.25 17:56:14

Haet neljää paikkaa, joissa voisit kuvitella työskenteleväsi. Osassa paikoista voi olla koviakin vaatimuksia, mutta osaan kokemuksesi varmaan riittää niin, että kehtaat hakea.

mol.fi ja duunitori ovat varmaan isoimmat rekrysivut. Kehu joka hakemuksessa, miksi olisit hyvä juuri kyseiseen työhön.

Jos ikä alkaa kuutosella, jonkin ajan päästä tulee neljä hylsykirjettä.

Lähettäjä: KT 
Päivämäärä:   15.8.25 17:57:43

Eikös nuo puhelinmyyntifirmat ota aika matalla kynnyksellä? Ja ei tarvii koulutusta, kun kouluttaavat.

Päivämäärä:   15.8.25 18:00:11

Nomadi, olen just katsellut mol.fi ja duunitori, todennut sieltä riittävän haettavaa pariksi kk. Pitää kai sitten aloittaa vaan kierros alusta. Mietin jotain kurssejakin joita voi käydä, sain linkin työkkäristä. Mietin vain, että jos tuollaiselle pääsee vienkö paikan sellaiselta joka voisi mua paremmin työllistyä tutkinnon myötä?

Päivämäärä:   15.8.25 18:02:57

KT menisitkö itse puhelinmyyjäksi? Edes työkkäri ei velvoita hakemaan näihin. Ennemmin olen kotona.
..., ei tuollaista edes ehdotettu, vain tuo 4 paikkaa/kk.

Lähettäjä: Stara 
Päivämäärä:   15.8.25 18:05:14

Kysy kotisiivousfirmoihin! Sitten siihen firmaan, joka hoitaa laitosruokailut teidän kunnassanne. Jokaiseen eri kauppaan (s, k, lidl Tokmanni, rautakaupat, maatalouskaupat jne jne), kuljetusfirmaan ja vaikka ikkunatehtaalle siivoamaan (vaikkei tällaista ilmoitusta olekaan), päiväkotiapulaiseksi kaikkiin päiväkoteihin, seurakunnan töihin hautausmaalle, samoin kunnan puistotoimeen. Siinä olisi jo muutamalle kuukaudelle sellaisia, joihin oikeasti voisit päästä, jos sinne olisi varaa palkata.

Lähettäjä: KT 
Päivämäärä:   15.8.25 18:06:06

Lähettäjä: Työtön 61
Päivämäärä: 15.8.25 18:02:57

KT menisitkö itse puhelinmyyjäksi? Edes työkkäri ei velvoita hakemaan näihin. Ennemmin olen kotona.
..., ei tuollaista edes ehdotettu, vain tuo 4 paikkaa/kk.

----

En menis, olen ollut yhden kesän ja ei enää ikinä. On vaan erikoista kuulla, ettei työkkärikään velvoita hakemaan puhelinmyyntiin :D Saanko udella, että missä päin maata näin on? Olen täällä meillä päin kuullu vähän erilaista juttua.

Se on kyllä toisaalta hyvä, kun ei ole millään lailla ihmismäistä hommaa tyrkyttää eläkeläisille lehtiä/liittymiä/sähköliittymiä.

Päivämäärä:   15.8.25 18:06:13

Voi sitä uutta ammattia opiskella eläkeiässäkin. Ihan oppimisen ilosta tai sitten voi jatkaa työntekoa vaikka osa-aikaisena. Kyllä niitä 70-80v mammojakin välillä opiskelemassa näkyy. Tekee aivoillekin hyvää.

Päivämäärä:   15.8.25 18:06:32

Älä mieti vieväsi jonkun toisen paikkaa, olet ihan yhtä arvokas kuin kuka tahansa muu ja sinulla on täysin yhtälainen oikeus pyrkiä kouluttautumaan.

Lähettäjä: nomadi 
Päivämäärä:   15.8.25 18:07:05

Niitä paikkoja tulee koko ajan uusia. Haet nyt neljää parasta, ja kuukauden päästä siellä on jo uudet paikat haettavana.

Päivämäärä:   15.8.25 18:08:55

Kai niihin samoihinkin paikkoihin saa uudelleen hakea jos haku on tullut uudelleen auki.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.