Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Omat rajat (om)

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   15.8.25 14:42:14

Olen lipsunut omista rajoist vähän jokaisessa miessuhteessani. Tajunnut että taustalla on miellyttämisen halu, et tyyppi tykkäis musta eikä sit jättäis kun vähän joustan. No nyt sitten sinkkuna miettinyt et nyt saa loppua, enää en satuta itseäni. Harmillisesti sitten todennut että miehet pahastuu tästä ja todellakin nostavat kytkintä kun en ole valmis joustamaan asioissa.
Minulla on kaveri, joka ei pidä puoliaan ja hän on hyvin raskasta seuraa sillä joudut itse huolehtimaan ettet jyrää ja pompota toista oman mielesi mukaan. Eikö miehet koe raskaaksi naiset jotka ei ilmaise tahtoaan/rajojaan ja onko tää jotenkin miehille ihan normaalia et naiset on vietävissä? Ja sitten koetaan nainen epämiellyttäväksi kunnä tämä ei pompikaan miehen pillin mukaan

Re: Omat rajat (om)

Lähettäjä: -- 
Päivämäärä:   15.8.25 14:55:05

Itse olen myös ihastuneena katsonut kaikenlaista p*skaa läpi sormien. Se vaan, että myöhemmin suhteessa nämä asiat alkavat oikeasti vaivaamaan. Pitäisi pitää pintansa heti alusta saakka.

Olen kyllä ihmetellyt minäkin, että miksi mies edes haluaisi naisen, joka hyväksyy kaiken, miellyttää ja joustaa aina miehen mielen mukaan. Mitäs sitten, kun nainen kyllästyykin tähän? Erohan siinä tulee. Kyllästyminen ja suhteesta lähtö tapahtuu ihan taatusti ennemmin tai myöhemmin, ellei nainen sitten ole niin henkisen väkivallan nujertama, ettei oikeasti uskalla lähteä.

Eksieni kanssa huomasin, että mikäli en aktiivisesti koko ajan "puolusta itseäni" ja pidä omista rajoistani tiukasti kiinni, toinen ihan taatusti koittaa ylittää ne rajat. En ymmärrä. Sen kun pitäisi riittää, että ilmaisee rajat selkeästi kerran, ei näistä asioista pitäisi joutua jatkuvasti vääntämään.

Nyksä onneksi kohtelee minua lähtökohtaisesti hyvin ilman, että minun tarvitsee jatkuvasti vaatia sitä tai muistutetlla, että asia x tai y ei tunnu hyvältä. Että on näitäkin. Tuntuu vain valitettavasti, että monella miehellä suhteen normaalimalli on se, että naista saa kohdella ikävästi ja satuttaa.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   15.8.25 15:03:39

"Eikö miehet koe raskaaksi naiset jotka ei ilmaise tahtoaan/rajojaan ja onko tää jotenkin miehille ihan normaalia et naiset on vietävissä?"

Ei moni usko, että toinen tekisi oman etunsa tai tahtonsa vastaisesti, eli sillä logiikallahan ne rajattomat vaan tykkäävät kaikesta, mihin eivät sano ei. Ja sitten kun on rakennettu suhde, jossa toiselle osapuolelle käy kaikki, niin onhan se ärsyttävää että yhtäkkiä ei mikään kelpaa ja kaikki yhteinen elämä onkin ollut kamalaa kärsimystä. Ei tarvitse edes olla mies, ettei huomaa onko toinen aidosti iloissaan kaikesta vai peitteleekö hän vain rajattomuuttaan huolellisesti.

Lähettäjä: Sipuli 
Päivämäärä:   15.8.25 15:04:58

"Harmillisesti sitten todennut että miehet pahastuu tästä ja todellakin nostavat kytkintä kun en ole valmis joustamaan asioissa."

Näin kuuluukin tapahtua.

Miehet ovat keskimäärin naisia huomattavasti aggressiivisempia sekä itsekkäämpiä. Miesten empatiakyky on myös pienempi biologisista syistä (testosteroni vähentää empatiaa). On kuitenkin olemassa miehiä jotka osaavat hillitä itsekkyyttään ja joille on opetettu empatiataitoja.

Onko näitä miehiä paljon? Ei ole.
Pitääkö näitä miehiä seuloa pitkään ja paljon? Kyllä pitää.

Vastaus ongelmaasi ei ole se, että alat rikkomaan rajojasi sallimalla miesten rikkoa rajojasi. Vastaus ongelmaasi on hyväksyä ja nähdä selkeästi mitä miehet ovat. Miehet eivät ole kuin naisia, miehet mielellään rikkovat rajoja. Vaatii kärsivällisyyttä seuloa "hyvät miehet" sen valtaosan miesmassaa joukosta.

Suosittelen myös ottamaan kuvakaappauksen tästä kuvasta https://postimg.cc/QBRFDqWg ja katselemaan sitä usein jos päättää olla miesten kanssa tekemisissä.

Aloittaja ja muut naiset: Pitäkää kiinni rajoistanne.

Lähettäjä: L 
Päivämäärä:   15.8.25 15:16:48

Samanlaisia kokemuksia valitettavasti, nyt kun osaan pitää rajoja niin käy juurikin noin että miehet lähtevät sitten kävelemään vaikka usein asioista olisi hyvin voinut keskustella ja sopia molemmille sopiva ratkaisu. Mutta, se pitää ottaa positiivisesti siinä mielessä että jos mies heti lähtee kävelemään kun asettaa rajoja niin siinä pääsit huonosta miehestä eroon!

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   15.8.25 15:25:32

"Mutta, se pitää ottaa positiivisesti siinä mielessä että jos mies heti lähtee kävelemään kun asettaa rajoja niin siinä pääsit huonosta miehestä eroon!"

Tämä! Lyhyt suhdeyritys ei ole epäonnistuminen ja menetys, vaan onnistunut karsinta!

Lähettäjä: Emmi 
Päivämäärä:   15.8.25 16:14:17

Jep vielä näin nelikymppisenäkin yllättää miesten kyvyttömyys asettua toisen asemaan. Olin vuosia sinkkuna, kun tulin kerta toisensa jälkeen suhteissa huonosti kohdelluksi. Ja aina nämä jätetyt sankarit olivat ällikällä lyötyjä, kun tajusivat minun haluavan heistä eroon. Nyt vanhemmalla iällä aloin jostain syystä kuvitella, että kyllähän kypsempään ikään selvinneet miehet ovat varmasti jotakin jo oppineet, mutta ei. Nämä ovat edelleen niitä samoja mamman lellipentuja, jotka odottavat että heitä palvotaan ja palvellaan, ja että nainen ei muuta halua tai tarvitse kuin saada miellyttää miestä. Aivan käsittämätöntä.

Lähettäjä: nomadi 
Päivämäärä:   15.8.25 17:19:07

Mitä se omista rajoista lipsuminen siis käytännössä tarkoittaa? Mitä asioita te teette miesten mieliksi?

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.