Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Väsynyt ja turvottaa

Lähettäjä: Hi 
Päivämäärä:   14.8.25 19:28:42

Nyt tarttis jotain jeesiä.
Oon viiskymppinen ja niin väsynyt koko ajan ettei tosikaan.
Tiedättekö vanha akku autossa, valot välähtää mutta mitään muuta ei sitten tapahdukaan.
Ja mun vatsa. Se turpoilee ja turpoilee välillä igsn järkyttävän isoksi ja paino nousee vaikka seisois päällänsä.
Oon viimisen 10 vuoden aikana luopunut mehuista ja limuista + pizzoista/ kebabeista.
Nyt oon luopunut muutaman kuukauden ajalta herkuista ja alkoholia vähentänyt vähästäkin.
Mikään ei auta :(

Epätoivo iskee. Ihan sama vaikka söisin itteni 1000 kokoiseksi, ainakin ne kilot ois ansaitut.

Miten saada virtaa ja jaksamista?

Unionelmia on ollu aika pahojakin nukahdan kyllä mutta herännyt siinä kolmen- neljän maissa aivan liian vähillä yöunilla. Nyt oon viime aikoina nukkunut vähän paremmin.

Auttaidiko hormonikorvaushoito?
Kerran tätä gynelle ehdotin mutta ohitti naureskellen.

Re: Väsynyt ja turvottaa

Lähettäjä: Emppu 
Päivämäärä:   14.8.25 19:49:59

Oot varmaan tsekkauttanut kilpparit ja varastoraudat perusverenkuvan lisäksi? Saatko riittävästi vitamiineja?

Päivämäärä:   14.8.25 20:14:56

Syön monipuolisesti. Paremminkin voisi aina syödä toki ( enemmän marjoja ja vihanneksia).
Ferritiini ja hemoglobiini ym. On just mitattu ja ne on ok. Vuosi sitten ferritiini oli aivan liian alhaalla mutta saatiin nostettua.
Kilppareita ei oo nyt hetkeen mitattu mutta nekin on mitattu just tän väsymyksen/ painon takia.

Veriarvot on ollu aina ok paitsi nyt ekaa kertaa maksa-arvo ei. Oli vielä viitearvossa mutta jos viiteraja on 35 niin se oli se. Se mikä aiheuttaa siis rasvamaksaa. En enää tiedä miten ehkäistä sitäkään tulemasta, kun niin paljon olen muuttanut ravintoa terveellisempään suuuntaan.

Liikuntaa saisi olla enemmänkin mutta pakotan itseni päivittäin kävelylenkille 1-3 kertaa.
Lyhyt tai pitkä, pääasia että lähden.

Jotain muuta piti sanoa mutta en muista mitä.

Hiukset on ohentunu tosi paljon tässä vuosien varrella.

Kun ei jaksa niin ei jaksa.
:(

Päivämäärä:   14.8.25 20:16:22

Niin sitä piti sanoa, että toi maksa - arvo SAATTAA/ VOISI EHKÄ johtua kipulääkekuurista( jäätynyt olkapää).

Päivämäärä:   14.8.25 20:17:59

On kylläkin ollut kipua tuossa vatsan oikealla puolella ja lääkäreille sanonut pariin otteeseen mutta ei kuulemma ole mitään.
Se on silloin tällöin. Sattuu/ vihlaisee joskus kun kumarrun. Tai nousen sohvalta nopeasti.

Painoindeksi normaali tai lievä ylipaino, riippuu vähän.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   14.8.25 20:19:31

Hyvinhän sulla menee kun jaksat kävellä noin paljon.

Päivämäärä:   14.8.25 20:30:08

"Hyvinhän sulla menee kun jaksat kävellä noin paljon."
Voi vttu :D

Päivämäärä:   14.8.25 20:31:46

Tästä ei oo kauaa kun en jaksanut liikkua yhtään, nyt olen PAKOTTANUT itseni
Eikä piristä kävelylenkin yhtään
Useimmiten lyhyt, joskus ani harvoin tunnin lenkki.
Joo tidekja paljon 24 tunnin aikana, useimmiten kerran päivässä.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.