Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Koiran peruskunnon parantaminen - vinkkejä?

Lähettäjä: viski 
Päivämäärä:   14.8.25 11:11:36

Minulla on 3v. paimen ja vaikka liikkuukin paljon metsässä vapaana ja käy treeneissä (maastolajit), huomaan että peruskunto voisi koiralla olla parempi.

Mikä olisi hyvä tapa lähteä parantamaan kuntoa?

Re: Koiran peruskunnon parantaminen - vinkkejä?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   14.8.25 15:54:38

Näillä keleillä vielä jonkun aikaa uinti jos koira vaan uimisesta vähänkin tykkää. Mieluummin pidempää matkaa kuin lelun perässä sinkoilua. Itse uitan koiria suppilaudalla, sen kun saa kätevästi minne vaan rannalle mukaan.

Ja tasatahtiset lenkit. Koiran koosta riippuen ihmisen reipas kävely/hölkkä tai sitten ottaa pyörän avuksi. Sellainen reipas muttei kuitenkaan täyttä kiitoa menevä ravi on usein peruskunnon kohottamiseen se tehokkain askellaji.

Vapaassa ulkoilussa liikunta on ainakin omilla koirilla hyvinkin lyhyissä pätkissä tapahtuvaa spurttailua ja välillä ihan paikallaan hajujen kohdalla hengailua, hyvää liikuntaa mutta peruskunto rakentuu parhaiten tasatahtisessa ja pitkäkestoisessa liikkeessä.

Re: Koiran peruskunnon parantaminen - vinkkejä?

Lähettäjä: viski 
Päivämäärä:   14.8.25 17:02:31

Kiitos! Uitu on mutta tuollainen pidempikestoinen uiminen ei meillä oikein onnistu, täytyisi varmaan suppilauta hankkia. Ui kyllä rauhaksiin lelun kanssa ja kääntyy heti vedessä takaisin, jolloin uimisesta tulee edes jotenkin jatkuvaa.

Kickbike minulla on ja sen kanssa voisi kokeilla ravilenkkejä kun kelit nyt sopivasti viileneekin.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.