Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Siskon appiukko kuoli

Lähettäjä: mä 
Päivämäärä:   14.8.25 08:14:43

Olen menossa tänään esittämään suruvalittelut siskon perheelle. Mutta mitä vien mennessäni?

Kukat kai se yleisin, mutta tuntuu superhullulta viedä omalle siskolle kukkasia.

Muita ideoita?

Re: Siskon appiukko kuoli

Lähettäjä: zäkä 
Päivämäärä:   14.8.25 08:15:30

Ruokaa tai leivonnaisia tai soita pitääkö kaupassa käydä.

Lähettäjä: jassoo 
Päivämäärä:   14.8.25 08:23:33

Niin sun siskon miehen isä on kuollut, voit viedä kukat siskon miehelle ja perheelle

Päivämäärä:   14.8.25 08:23:49

Zäkä: on ruma tapa tulla aina moukumaan näihin topikkeihin, joissa käsitellään läheisen kuolemaa. Minulle voit moukua toisissa topikeissa. Ja esittää minua.

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   14.8.25 08:24:40

Miksi kukat tuntuu hullulta siskolle. Kyllä minä vien muutenkin usein kukkia juuri perheenjäsenille.

Sitä paitsi. Sinä olet menossa ottamaan osaa siskon miehen suruun, et niinkään siskon.

Päivämäärä:   14.8.25 08:26:28

Edelleen: niitä linkkejä, kuvakaappauksia tai jotain. Asia ei ratkea niin, että valehtelet.

Lähettäjä: ……….. 
Päivämäärä:   14.8.25 08:27:23

Jos ei ole tapana viedä siskolle (/perheelle) kukkia, voi ne tuntua tässä tilanteessa poikkeuksellisen merkityksellisiltä. Eli ehdottomasti kukat olisivat sopiva muistaminen.

Lähettäjä: H 
Päivämäärä:   14.8.25 08:27:43

En mä oo vienyt mitään. Siskon poika kun kuoli niin olin itsekin niin järkyttynyt ettei käynyt edes mielessä että pitäisi jotain viedä. Apen kuolemasta kuulin joskus jossain sivulauseessa. Anopista en edes tiedä onko vielä elossa vai onko jo kuollut, kun on ollut pitkään huonossa kunnossa.

Mut miksi kukat tuntuu superhullulta?

Päivämäärä:   14.8.25 08:29:47

En osaa sanoa miksi tuli sellanen olo, että kukat on hassu juttu! Ehkä vaan haen kimpun.

Lähettäjä: Pöllö 
Päivämäärä:   14.8.25 08:30:48

Hyvä vaan, että zäkä 'moukuttaa'. Tunnistaapahan kuka kukin on ja osaa välttää alkuperäistä.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   14.8.25 09:02:41

Kukat on hyvä, mutta tärkeintä on olla läsnä ja näyttää, että välittää. Voihan se alitajuisesti tulla ajatus, että "riittääkö" kukat. Voithan soittaa ja kysyä tarvitseeko kaupasta jotain tai vaan viedä jotain ruokaa minkä tiedät perheelle sopivan. Varsinkin jos on kovin yllättävä kuolema, saattaa arkiset asiat unohtua.

Mutta ihan vaan kyläily, osanotto ja vaikka se kukkakimppukin on hyvä. Monia auttaa tieto vaan siitä, että suru huomioidaan ja ei ole yksin.

Päivämäärä:   14.8.25 09:04:40

Jep, laitan viesti onko jotain tarvis ja jos ei ole, haen kukan.

Lähettäjä: *Remontti Riku * 
Päivämäärä:   14.8.25 09:30:55

Kun äitini kuoli, niin kaverit kantoi minulle ruokaa, viinaa ja kaljaa.
Syötiin, ryypättiin ja muisteltiin

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   14.8.25 09:48:55

Muistaminen on ystävällistä, mutta sekin on hyvä huomioida ettei kaikki edes halua vieraita kotiinsa kun pahin suru on päällä. Viestillä voi kysyä voiko tuoda kukkia vai haluaako mieluummin sulatella asiaa rauhassa.

Itse en olisi halunnut nähdä ketään kun läheiseni kuoli. Mutta viestit lämmitti. Ruokakassien kanssa ryntäävät tutut olisivat olleet ihan painajaisia. Vasta pölyn laskeuduttua jaksoin kommentoida tapahtunutta.

Päivämäärä:   14.8.25 10:36:11

Meillä on lauantaina toisen perheenjäsenen häät ja haluan ehdottomasti tavata ennen kirkkoa menetyksen kokeneen perheen! Ihan vaikka itsekkäistä syistä, sillä menetys on koko perheellemme vaikea. Appiukko oli mukana 25v meidän kaikissa perhejuhlissa. Oma isämme on kuollut jo 20v sitten, niin oli vähän varaukki meille kaikille.

Lähettäjä: mårran 
Päivämäärä:   14.8.25 10:40:57

Mun mies kuoli viime kuussa ja kyllä mä arvostin kun tuotiin kukkia.

Lähettäjä: Minä Vaan 
Päivämäärä:   14.8.25 11:03:10

Anna kukat siskon miehelle -hänen isä appiukko on.

Lähettäjä: eräs 
Päivämäärä:   14.8.25 12:21:14

Itse en ole koskaan saanut muuta kuin surunvalittelut, enkä ole muuta kaivannutkaan.

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   14.8.25 12:23:34

"Meillä on lauantaina toisen perheenjäsenen häät ja haluan ehdottomasti tavata ennen kirkkoa menetyksen kokeneen perheen! Ihan vaikka itsekkäistä syistä, sillä menetys on koko perheellemme vaikea. Appiukko oli mukana 25v meidän kaikissa perhejuhlissa. Oma isämme on kuollut jo 20v sitten, niin oli vähän varaukki meille kaikille."

Hyvä tavaton mikä "mäihä". Todellakin pitää tavata siskon perhettä, varmistaa että pärjäävät häissä. Minä en pitäisi kukkia välttämättöminä, mutta sä varmaan tiedät kuinka paljon siskosi ja/tai lankosi niitä arvostaisi.

Päivämäärä:   14.8.25 12:30:21

Jep, elämä ei tosiaan tapahdu kello kaulassa ja vaikuttaa häihin satavarmasti.

Nyt vaan on tehtävä parasta mitä on tehtävissä enkä tosiaan jätä kirkkoon ensitapaamista.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.