Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Kännykielto kouluissa

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   14.8.25 08:10:17

Miksi yksinäisyyden tunteista ei puhuta mitään. Tänä aamuna on sana kerran mainittu kerran teeveessä. Ai siksi kun kiusaamisesta muutenkin vaietaan, se lakaistaan maton alle. Yksi paha kiusaamisen muoto on eristäminen. Yksikseen jätetyllä lapsella voi olla koulun ulkopuolella ihmisiä, joista saisi seuraa välitunneilla, nyt sekin on kiellettyä eli täystyrmäys koululta ja viranomaisilta lapselle kiusaaja"kavereiden" tukena.

Re: Kännykielto kouluissa

Lähettäjä: zäkä 
Päivämäärä:   14.8.25 08:11:56

Ja toinen paha kiusaamisen muoto on kuvata kiusattua nettiin. Tätä on tehty nimenomaan puhelimilla.

Lähettäjä: *Remontti Riku * 
Päivämäärä:   14.8.25 08:12:02

Eli kiusatuille lapsille kännykät ja kiusaajilta pois.

Päivämäärä:   14.8.25 08:18:00

Sillä yksinäisellä lapsella on ilman kännykkää mahdollisuus huomata siellä koulussa ne muutkin yksinäiset lapset kun ei tuijota pelkkää ruutua ja kavereita niiden kanssa.

Usein näissä tilanteissa vaan on ongelma, että Eivät huoli toisiaan vaan vain suosittujen seura kelpaisi, hylkii on hyölkiöllekin

Päivämäärä:   14.8.25 08:19:40

hylkiö on toiselle hylkiöllekin hylkiö.

Päivämäärä:   14.8.25 08:20:25

Ne kiusatut eivät ole niitä rohkeimpia etsimään toisten yksinäisten seuraa, turvalliset ihmiset voivat olla koulun ulkopuolella.

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   14.8.25 08:23:03

Niitä turvallisia ihmisiä ei löydy jos roikutaan kännykällä.

Lähettäjä: Kk 
Päivämäärä:   14.8.25 08:24:29

On myös kokemusta siitä, että "hylkiöt" voivat muodostaa kaveripiirin, terveisin ope. Ja sitten on niitä, jotka vetäytyvät porukasta syystä tai toisesta, vaikka heitä ei kiusattaisikaan.

Päivämäärä:   14.8.25 08:25:10

Toinen zäkä: olet idiootti kun edes leikilläsi naureskelet asialle.

Päivämäärä:   14.8.25 08:25:29

Ai niin, niinhän se olikin, yksinäisiä eristettyjä kiusattuja lapsiahan ei ollut ennen kännyjä.. vai miten?

Lähettäjä: X 
Päivämäärä:   14.8.25 09:08:48

Minä olin koko peruskoulun yksin. Ei silloin kännyköitä ollut. Ei minua koulun kriteereiden mukaan kiusattu, minulla vaan ei ollut kavereita. Kaikki käänsi selkänsä, jos yritin lähestyä. Inhosin välitunteja, ryhmätöitä ja liikuntatuntien joukkuepelejä.

Lähettäjä: Make 
Päivämäärä:   14.8.25 12:21:39

Jo nyt on hyviä kokemuksia kännykkäkiellosta, jopa oppilaat osaavat arvostaa niitä. Miksi kukaan ei kirjoita siitä?

Lähettäjä: *Remontti Riku * 
Päivämäärä:   14.8.25 12:25:06

Aamu-tveessä opettaja kertoi, että nyt välitunneilla lapset leikkii ja pelaavat vaikka palloa, kun ei enää tuijoteta kännykkää.

Lähettäjä: Nakki 
Päivämäärä:   14.8.25 12:29:13

Täällä on kännykkäkielto ollut alakoululla "aina". Lapset ovat leikkineet ja pelanneet kaikki välitunnit yli luokkarajojen. Minua säälittää aivan hirveästi ne lapset, joille tätä ei ole aikaisemmin suotu. Vaikka omat vanhemmat puuttuisivat puhelimen käyttöön, niin jos suurin osa kavereista katsoo puhelinta niin ei siinä kovin hyviä pelejä sitten synny.

Lähettäjä: Pum 
Päivämäärä:   14.8.25 12:41:03

Olin yläasteella ja lukiossa tosi yksinäinen ja erittäin huono hakeutumaan muiden seuraan. Onneksi eräs toinen yksinäinen oli paljon enemmän toimen tyttö ja lähestyi minua. Saimme toisistamme kaverit ja kaveruus pysyi vielä sittenkin, kun hän meni toiselle paikkakunnalle lukioon. Hän menehtyi nuorena, mutta olen hänelle ikuisesti kiitollinen kaveruudestamme. Eli kannustakaa yksinäisiä nuorianne lähestymään muita yksinäisiä. On tosi inhottavaa olla yksinäinen ja syrjitty, mutta siihen ei tule muutosta, jos ei itse tee mitään asialle.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.