Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Miksei makaronilaatikko vie nälkää?

Lähettäjä: Kumma 
Päivämäärä:   13.8.25 19:09:00

Tein pitkästä aikaa makaronilaatikkoa. Täysjyvämakaronia, naudan jauhelihaa, missä rasvaa n. 17%, sipulia, porkkanaa, kananmunia, maitoa ja juustoraastetta. Hyvää tuli, mutta isonkin lautasellisen jälkeen vatsassa tuntuu tyhjältä. Silmämääräisesti annos on samankokoinen tai jopa suurempi kuin yleensä jotain muuta ruokaa. Lisukkeena tuoreita kasviksia, ruokajuomana vesi. Mikä ihme tuossa on pielessä, kun ei tule kylläiseksi?

Re: Miksei makaronilaatikko vie nälkää?

Lähettäjä: Sunika 
Päivämäärä:   13.8.25 19:27:51

Kuulostaa siltä, että vika on sinun vatsassasi. Tähän sellainen miettivä emoji.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   13.8.25 19:29:03

Voisin kuvitella että kun sitä ei juuri tarvi pureskella, se holahtaa mahaan nopeasti eikä kylläisyyden tunne ehdi tulla samaa vauhtia. Mutta jos nälkä oli vielä tunnin päästä, niin sit tämä ei varmaan päde.

Lähettäjä: Minä Vaan 
Päivämäärä:   13.8.25 19:45:54

Ehkä oli vaan isompi nälkä tällä kertaa.

Lähettäjä: nomadi 
Päivämäärä:   13.8.25 19:57:22

Jos normaalista ruokamäärästä jää nälkä, kannattaa ottaa pari palaa suklaata tai muutama karkki. Makea tappaa oikean ruoan nälän.

Lähettäjä: Nakki 
Päivämäärä:   13.8.25 20:01:02

Nomadi: minulle taas tulee nälkä makean perään. Paitsi jos syön jälkkäriä oikein raskaan ruuan päälle. Ja se on jännä, että hedelmät eivät aiheuta nälkää, tosin eivät oikein maistukaan nälkäisenä.

Lähettäjä: Y 
Päivämäärä:   13.8.25 20:06:20

Liikaa hiilihydraattia ja liian vähän proteiinia. Lihaa, juustoa ja munia pitäisi olla enemmän kuin makaronia ja muuta kasvista.

Lähettäjä: piia 
Päivämäärä:   13.8.25 20:41:17

Olet raskaana.

Päivämäärä:   13.8.25 20:47:16

"Liikaa hiilihydraattia ja liian vähän proteiinia."

Tämä. Ja tuli mieleen myös, että jos makaronit ovat ylikypsiä, niin niiden tilavuus on suuri, mutta ovat vaan täynnä nestettä, joka ei tietenkään pidä nälkää.

Päivämäärä:   13.8.25 21:10:45

Kiitos vastauksista!

Hiilarit on yksi mahdollinen syy. Jauhelihaa oli 400 g, munia 3 ja juustoraastetta n. 1,5 dl. Makaronia 7 dl, mitähän toi nyt olis grammoina, joku 400 g varmaan niitäkin.
Tuota pureskeluasiaa en tullutkaan ajatelleeksi, ehkä söin liian nopsaan. Tai sitten vika on mahassa, kuten Sunika arveli.
Piia, raskaana en ole, siitä olen täysin varma!

Päivämäärä:   13.8.25 21:16:38

Oliko rasvatonta maitoa ja kevytjuustoa?

Päivämäärä:   13.8.25 21:32:08

Kevytmaitoa, ei täysin rasvatonta. Juustoraasteessa näköjään 26% rasvaa.

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   13.8.25 21:34:19

Oot syöny aikaisemmin päivällä/eilen llmiian vähän. Itse olen tälläinen, että syön joka toinen päivä vähemmön ja joka toinen päivä sitte kuron nälän pois

Lähettäjä: Piia 
Päivämäärä:   13.8.25 21:35:21

Paksuna oot kuitenkin :D kyllä makarooniloota siirtää nälän tunnetta eteenpäin jos sitä syö riittävästi.

Lähettäjä: hmm 
Päivämäärä:   13.8.25 21:47:42

Minulla kofeiini, veden juonti ja hedelmät aiheuttaa nälkää :D Ainoa mikä toimii on, että ruoassa on aina edes vähän proteiinia ja riittävästi rasvaa. Myös hiilari auttaa täyttämään.

Tunnistan makaronilaatikko-ongelman, ei se minullakaan isommin nälkää vie. Kuten ei muuten leipäkään, oli päällä mitä tahansa. Olen päätellyt, että ne on ne minulle liian nopeat hiilarit (pasta, leipä).

Päivämäärä:   13.8.25 21:54:30

”LähettäjäPiia
Päivämäärä13.8.25 21:35:21

Paksuna oot kuitenkin :D kyllä makarooniloota siirtää nälän tunnetta eteenpäin jos sitä syö riittävästi.”

En ole, tästä olen varma. Vuosia kestänyt selibaatti on 100% ehkäisykeino :D

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   13.8.25 22:06:33

Minulla ainakin kaikki vehnäruuat nostaa vain ruuanhimoa. Saman olen huomannut tyttärelläni, joka vasta ala-asteella. Meillä ei tehdä juuri koskaan pasta tai makarooni ruokia tästä syystä.

Lähettäjä: Ällö 
Päivämäärä:   13.8.25 22:35:55

Oma ongelma on vaalea riisi. Esim kiinalaista syötyäni on hetken päästä taas nälkä.

Päivämäärä:   13.8.25 22:52:16

” LähettäjäÄllö
Päivämäärä13.8.25 22:35:55

Oma ongelma on vaalea riisi. Esim kiinalaista syötyäni on hetken päästä taas nälkä.”

Olen huomannut saman.

Lähettäjä: Ällö 
Päivämäärä:   13.8.25 22:59:27

Kumma, joo, se on ärsyttävää, kun kiinalaisannos take-awayna riittäisi muuten hyvin kahdeksi päiväksi, kun tapaavat olla niin isoja. Mutta kun tunnin päästä on taas nälkä, niin syötyähän se tulee sitten kuitenkin. :(

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.