Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Velat

Lähettäjä: mm 
Päivämäärä:   13.8.25 14:00:42

Näyttää sille oma tilanteeni, etten veloista pysty suoriutumaan. Olen yksi lukuista huijauksen uhreista, mutta valitettavasti puolelleni ei ole kukaan jäämässä eli joudun kaikista veloista vastuuseen, myös niistä, jotka on minun nimissä onnistuttu ottamaan.

Taustaa:

Löytyy siis velkaa omalainalta 40k ja siitä se kaikki tosiaan lähti. Nimissäni avattiin luottokortteja useampi sekä otettiin velkaa varastetuilla pankkitunnuksilla ja henkilöllisyydellä. Rikosilmoitus on tehty, mutta valitettavasti se ei pitkälle kantanut, silä velkojat haluavat maksujaan. Olen yrittänyt niitä itse lyhennellä, mutta se ei vaan enää ole mahdollista.

Nyt mietinnässä kumpi tie vie nopeammin ulos tästä suosta, ulosotto vai velkajärjestely? Jos velkajärjkestely, miten olette sinne päässeet, jos paikalla sellaisia. Miten käy yhteysen omaisuuden kumppanini kanssa, entä meidän kolmen ala-ikäisen lapsen?

Millä rahalla elätitte itsenne yms, mitä kaikkea saitte pitää? Kaikki kokemukset tervetulleita.

Re: Velat

Lähettäjä: tässä ja nyt 
Päivämäärä:   13.8.25 14:38:26

mm, miksi rikosilmoitus ei tuottanut tulosta?

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   13.8.25 14:42:31

Kokeilepa liittyä Facen Velallisten tukiryhmään. Sieltä on moni saanut apua ja neuvoja. Et ole yksin asian kanssa.

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   13.8.25 14:47:00

Siis kuka otti ne velat?
Puoliso? Lapsi?

Jos joku ulkopuolinen, niin todellakaan et sinä joudu niitä velkoja maksamaan.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   13.8.25 14:47:14

"Rikosilmoitus on tehty, mutta valitettavasti se ei pitkälle kantanut, silä velkojat haluavat maksujaan."

Eikö tällaisissa tilanteissa laskut ja velat kiistetä, jotta ne käsitellään oikeudessa tarvittaessa?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   13.8.25 14:52:47

Eli jäät uhriutumaan ja ruikuttamaan etkä aja asiaasi kunnolla.

Lähettäjä: Hmmm..... 
Päivämäärä:   13.8.25 15:45:06

"Eikö tällaisissa tilanteissa laskut ja velat kiistetä,"

Juuri tämä ! Velkoja ei mene maksuun jos ne on kiistetty ja silloin rikostutkinnan ja aikanaan oikeudenkäynnin yms. on edettävä/tultava ! Ota yhteys asianajajaan mahdollisimman pian, tarvitset apua olennaisten asioiden tekemiseen, koska todellakin taloa myöten kaikki voi mennä jos vain yrität ja yrität maksaa ja sitten et suoriudukaan maksuista.

Lähettäjä: ** 
Päivämäärä:   13.8.25 15:49:50

Joopajoo. Uskoo ken tahtoo. Rikosilmoitus ei kanna kovin pitkälle jos jutuilla ei ole totuuspohjaa.
Ja velkojat eivät varmasti usko tarinoita identiteettivarkudesta kun näkevät että olet maksanut eriä omalta tililtäsi.

Mikäli identiteettivarkaus on totta, niin teet tarvittaessa uuden rikosilmoituksen, kiistät aiheettomat velat ja sovit luotonantajien kanssa että keskeyttävät perinnän tutkinnan ajaksi.

Muussa tapauksessa varaa aika velkaneuvontaan. Katsovat sielä tilanteesi läpi ja osaavat antaa juuri sinun tilanteeseesi sopivia neuvoja.

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   13.8.25 15:52:07

No kai olet ilmoittanut velkojille (jokaiselle erikseen!) että et ole velkoja itse ottanut? Joillain on kummallinen luulo, että tieto rikosilmoituksesta menisi velkojille automaattisesti, mitta ei mene. Jokainen velka pitää kiistää itse ja ilmoittaa tehdyn rikosilmoituksen numero/ jäljennös ilmoituksesta velkojille.

Lähettäjä: ^^ 
Päivämäärä:   13.8.25 16:07:32

** ; Ainoa järkevä neuvo.

Lähettäjä: h 
Päivämäärä:   13.8.25 16:30:50

Ota yhteyttä oikeusaputoimiston velkaneuvojaan. Sieltä saat selvät vastaukset siihen, miten kannattaa toimia. Ulosotto ei ole aina huonoin vaihtoehto, mutta kannattaa selvittää, olisiko mahdollista saada velkajärjestely. Velkaneuvoja auttaa hakemuksen tekemisessä, ilmaiseksi.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.