Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Ostaako ihmiset kuivattuja kasveja kaneille?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   13.8.25 12:39:57

Siis nyt en tarkoita niitä mitä eläinkaupoissa myydään. Oon kuivattanut mun kaneille yhtä ja toista, esim. nokkosenlehtiä, viinimarja ja vadelma lehtiä, maitohorsma lehtiä ja oksia. Tarkoituksena ei ole varta vasten myydä niitä, vaan katsoa sitten lähinnä talvella jos niitä niin paljon tai jostain kanit ei tykkääkään niin katsoa mitä niille tekee. Ostaako ihmiset niitä tai kannattaako edes katsoa meneekö kaupaksi?

Re: Ostaako ihmiset kuivattuja kasveja kaneille?

Päivämäärä:   13.8.25 12:59:32

Ihan varmasti ostaa jos hinta on kohdillaan, marsuihmisille voi tarjota monia kasveja myös. Kaikilla ei ole mahdollisuutta itse kasveja kerätä tai kuivata.

Lähettäjä: *Remontti Riku * 
Päivämäärä:   13.8.25 13:13:18

Tee mieluummin saunaan vastoja/vihtoja kuivattuna.
Helposti voit pyytää vitosen kappaleelta ja kun joulu tulee, niin kympin.

Lähettäjä: pallo 
Päivämäärä:   13.8.25 13:56:05

Ostaa. Yksi tuttu kaniharrastaja noita kerää ja kuivaa ja myy talvella tutuille kaniharrastajille. Kaikki menee mitä myynnissä on.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   13.8.25 13:56:09

Syökö kanit kuivaa heinää, joka jää ruohonleikkuun jälkeen? Meidän pihasta tulee varmaan kiloittain heinää kesän mittaan (ruohonleikkuualue 4000m2) noin 5-7 kertaa kun leikataan, ja nurmi on takuulla luomua.

Päivämäärä:   13.8.25 14:02:18

-, jos bensakone tai akku niin ei.

Lähettäjä: Eikä 
Päivämäärä:   13.8.25 14:22:34

Ihan uteliaisuudesta kysyn, että miksi eivät syö akkukoneella leikattua? Silppuaako ne liikaa?

Kuivattaminen ilman mädätystä on ehkä ongelma leikkurilla leikatessa?

Päivämäärä:   13.8.25 15:48:21

Eikä, mahdollisuus että epäpuhtauksia.

Lähettäjä: *Remontti Riku * 
Päivämäärä:   13.8.25 16:08:02

Ei luomu sitä tarkoita, ettei saa käyttää bensalla tai dieselillä toimivaa ruohonleikkuria tai traktoria.

Tulee jo mieleen, kun yksi täällä kirjoitteleva kertoi, ettei perinnerakentamisessa saa käyttää moottorisahaa tai edes akkuporakonetta.

Päivämäärä:   13.8.25 16:47:45

Meillä kanit syövät mielellään myös toisen sadon heinää, odelmaa. Eläinkaupan keltaiset tikkuheinät jää syömättä .

Keväällä aikaisin kun lehdet puhkeaa, kerätään pajun oksia missä tuoreet lehdet, samoin nokkosta ihan pienenä kun hento varsi. Voikukat myös alkukesästä, kukat ja lehdet. Horsma myös ennen kukintaa loppukesällä.

Apilaa saa nyt, sen kuivaamisessa menee vähän kauemmin ja menee mustaksi/ruskeaksi, mutta se ei haittaa.
Marja - ja hedelmäpuun oksat olisi hyviä, niitä meillä ei ole.
Ruusunmarjoja kerään ja kuivaan, itse tosin käytön suurimman osan. Se on työlästä.

Päivämäärä:   13.8.25 19:46:02

*Remontti riku*, kaukana ei kai niin väittänyt? Mutta itse en syöttäisi sellaisia heiniä mitä ajettu bens tai akku ruohon leikkurilla.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.