Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Kasvispitoiset eineslounaat

Lähettäjä: Rilla 
Päivämäärä:   13.8.25 10:44:20

Pyrin syömään kasviksia vähintään puoli kiloa päivässä, ja koska olen maailman huonoin tekemään eväitä, käyn usein hakemassa kaupasta työpäivän syötävät. Kaipaisin nyt ideoita, mitä ostaa, kun haluaisin saada aterialle parisataa grammaa kasviksia.

Ei tarvitse vinkata, että tee kotona reilumpi satsi ruokaa ja ota evääksi ;) Näin tekisin tietenkin jos se kävisi minulta luonnostaan. Mutta ei käy.

Lisähaastetta tuo se, että työskentelen ainakin kahdessa työpisteessa viikossa. Porkkana- ja omenapussit työpaikan jääkaapissa eivät siis aina osu kohdalle. Jos olen samassa pisteessä pidempään, ostan työpaikalle perussalaattitarpeet ja hommaan proteiinin sitten milloin mistäkin.

Jos voisin, kävisin jossain lounaspaikassa joka päivä, usein lounasravintoloiden salaatit ja kasvislisukkeet ovat hyviä. Mutta niitä ei ikävä kyllä työpisteideni lähettyvillä ole.

Saa siis vinkata valmiita, kasvispitoisia einesaterioita, mutta myös vinkata muita hyviä ratkaisuja. Lounashetki -salaatit tulevat jo korvista, ja ne ovat muutenkin ihan liian köyhiä, pelkää jäävuorisalaattia.

Re: Kasvispitoiset eineslounaat

Lähettäjä: Nakki 
Päivämäärä:   13.8.25 12:48:20

Tähän aikaan vuodessa osta se 250 g:n mansikkarasia välillä jälkkäriksi. Onko kaupassa salaattivaunua?

Lähettäjä: pallo 
Päivämäärä:   13.8.25 12:53:34

Minä ostan einesruokien kylkeen kaupan valmiita raastesalaatteja. Lemppareitani ovat suvisalaatti ja kasvissalaatti. Lisäksi pyrin valitsemaan pääruaankin kasvispainotteisesti. Ostan paljon keittoja kuten tomaatti- ja bataattikeittoja. Koska valmiskeitot ovat aika pieniä eivätkä yksistään riitä ainakaan minulle, niin kaveriksi sitten jotain karjalanpiirakoita tms ja sitä raastesalaattia. Ja yksi suosikkini on hoviruuan pinaattiletut raejuuston kera ja siihen päälle vielä suvisalaattia.

Päivämäärä:   13.8.25 12:58:37

Salaattivaunua ei valitettavasti ole tarjolla missään lähialueiden kaupoissa.

Joo nuo raastesalaatit ovatkin hyvä vinkki! Mä syön kanssa usein noita valmiskeittoja, mutta kylä niiden kylkeen kaipaa jotain aika tuhtia lisuketta, vaikka aina kippaankin raejuustopurkin sekaan.

Olisi kiva kun löytyisi joku kasvispitoinen ja kuitenkin riittävästi energiaa ja proteiinia sisältävä einesateria.

Lähettäjä: horsma 
Päivämäärä:   13.8.25 13:17:48

Minun pikaruoka töihin on pussillinen pakastekasviksia ja siihen päälle salaattijuustoa öljyssä /raejuustoa/ vuolu-kanaa /keitetty kananmuna

Lähettäjä: Kasviksia piisaa 
Päivämäärä:   13.8.25 13:47:02

Nyt jo on kaupoissa suomalaisia omenoita. Syö niitä pari ja pähkinöitä sekä luumuja päälle.
En kyllä ymmärrä näitä kasvisten kyselijöitä kun kaupat ja torit on täynnä vaikka mitä. Porkkanaa, kukkakaalia, paprikaa, kesäkaalia, kurkkua... Mutta ei kun täytyy saada kaikki valmiiksi pilkottuna sieltä kaupasta.
Vaikeampi on kai saada se säilykesardiinipurkki auki kuin löytää kasviksia.
Todellakin voi syödä salaattia+ kalaa vaikka joka lounaaksi monta päivää. Syö sit illalla jotain muuta.

Päivämäärä:   13.8.25 13:48:33

Kyllä, hedelmät ja marjat käyvät myös työpaikkaruokailuun. Mutta joku kaali tai kukkakaali voi olla hankalampi syötävä.

Päivämäärä:   13.8.25 13:53:17

"Mutta ei kun täytyy saada kaikki valmiiksi pilkottuna sieltä kaupasta."

Kyllä, koska työpaikalla ei ole kovin kummoisia kokkailumahdollisuuksia.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   13.8.25 13:54:27

Oon nähnyt, että jengi tekee tortilloja noista valmiista salaateista. Eli ostaa valmiin salaatin, tortillapohjia ja lisäks vaikka kermaviili+tacodippi.

Lisäks tosiaan ihan mikrotettavia kasvisruokia on jonkin verran.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   13.8.25 13:55:13

Mä olen usein eineksen kaveriksi napannut rasian minitomaatteja tai pussin naposteluporkkanoita.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   13.8.25 13:55:32

Tykkään pakastealtaan halloumi hot potista, tai saman sarjan masalasta. Saisi siinä kasviksia olla enemmänkin toki, mutta se on maukasta ja siinä on edes vähän parsakaalia. Siihen joku salaatti kylkeen niin olisi varmaan aika hyvä.

Päivämäärä:   13.8.25 14:14:03

Tykkään pakastealtaan halloumi hot potista, tai saman sarjan masalasta. Saisi siinä kasviksia olla enemmänkin toki, mutta se on maukasta ja siinä on edes vähän parsakaalia. Siihen joku salaatti kylkeen niin olisi varmaan aika hyvä.

Joo, tämä on oikeasti hyvää! Minulla vaan sattui pari eri settiä, joissa oli raakaa riisiä :/ Laiton kyllä palautetta, mutta ei ole sen koommin kuitenkaan tullut ostettua, sen verran epämiellyttävää oli, kun ei sitä oikein saanut syötyä enkä pystynyt lähtemään iltavuorosta enää kauppaan.

Minitomaatteja ja -porkkanoita tulee kyllä napsittua.

Kiva idea myös tuo tortilla. Voi kun saisi kaupasta yksittäisiä lättyjä :)

Päivämäärä:   13.8.25 14:21:13

Rilla: minä olen joskus ostanut paistopisteeltä pitaleivän, mutta ei senkään täyttäminen oikein autossa onnistu. Mut siis jos on ollut jotain kasviksia ym mukana, niin sinne vaan väliin.

Lähettäjä: , 
Päivämäärä:   13.8.25 15:13:12

Atrian Vegan Pasanda maistui jopa tällaiselle vannoutuneelle lihansyöjälle! :D Sitä toista makua (joku Mexican bean?...) en ole vielä uskaltanut maistaa, meinaa pavut sen verran röpötyttää.

Lähettäjä: .... 
Päivämäärä:   13.8.25 15:25:34

Kokkikartanon Välimeren kasvispasta on hyvä. Balanssi tomaatti-linssikeitosta tykkään myös. Isommilla K-ryhmän kaupoilla on myös näitä niiden omassa keittiössä valmistettuja aterioita, joissa on oikein hyviä kasvisvaihtoehtoja.

Itse jätän ne salaattivaunut väliin (salaattivaunulla kai tarkoitetaan sitä kaupan "salaattibuffettia") koska niiden hygienia on vähän niin ja näin. Hyvän näköisiä ovat kyllä, mutta kun kaupoissa pyörii kaikenlaista porukkaa niin kiitos ei. Noissahan on tapahtunut esimerkiksi sellaista, että on mätetty ruokia suoraan suuhun niillä kauhoilla.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.