Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Exän vanhemmat ei halua olla tekemisissä

Lähettäjä: A 
Päivämäärä:   13.8.25 10:28:39

Erosimme avopuolisoni kanssa kesän alussa, syynä tulevaisuuden eriävät haaveet ja toiveet, olemme 30v. Mitään kyräilyä tai kaunaa ei ole jäänyt, ja olemme edelleen väleissä ja kavereita, minä tein aloitteen erolle. Exä jopa auttoi minua etsimään vuokra-asunnon ja kantoi tavaroitani sinne. Suhteemme oli jo pitkään ”kaverellinen” joten mikään ei ole siten muuttunut.

Kuitenkin miehen vanhemmat ja siskonsa ei suostu olla kanssani missään tekemisissä. Mies on heille selittänyt eron syyt, mutta he ovat minulle vihaisia kun näin tein ja jätin mieheni yksin maksamaan taloa, joka miehen nimissä.
Näin anopin kaupassa ja tervehdin, muttei tervehtinyt takaisin. Oikeasti, katsoi vaan muualle :D Lisäksi on tehnyt niinkin kovia tekoja kun lopettanut minun FB ja IG seuraamiset, samoin miehen sisko.

Voiko tämä olla heidän puolelta joku ”suruprosessi” vai miten ihmeessä AIKUISET käyttäytyy näin? Ehkä olen tottunut oman suvun kanssa siihen, että exät ja nyxät ovat samassa joulupöydässä sulassa sovussa, eikä eroaminen ole mikään pahe.

En anna tämän enempää vaivata enkä ole exältä mitään kysellytkään. Silti hieman huvittavaa ja ehkä jopa surullistakin, ettei haluttaisi olla missään tekemisissä. Kuitenkin yli 10v olimme yhdessä.

Re: Exän vanhemmat ei halua olla tekemisissä

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   13.8.25 10:31:31

Mitä väliä? Miksi sun tarvitsisi olla exän perheen kanssa tekemisissä?

Totta kai on yksinkertaisesti huonoa käytöstä olla moikkaamatta kaupassa, mutta en kyllä ymmärrä, miksi pitäisi olla jotenkin tekemisissä. Ero on ero.

Lähettäjä: Tiiti 
Päivämäärä:   13.8.25 10:35:58

Ehkä ihan positiivista että eivät ole tekemisissä, kerta käytös on tuollaista.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   13.8.25 10:42:57

Et maininnut että teillä olisi lapsia. Jos ei ole, niin miksi ihmeessä pitäisi kaikki vanhat tyttö- ja poikaystävät kutsua joulupöytään. :D Eivät he ole koskaan olleet sinun perhettäsi, vaan exäsi. Sinä olet ollut vain yksi tyttöystävistä. Tervehtiä voisi, mutta ei ole syytä missään somessa seurata, soitella tai kutsua kylään.

Lähettäjä: J 
Päivämäärä:   13.8.25 10:48:55

Tervehtimättä jättäminen on huonoa käytöstä, mutta siihenkin riittää ihan nyökkäys, eikä sen enempiä tarvitse jutella.

Kerrot, että miehesi on selittänyt eron syyn. Oletko aivan varma, että siinä ei ole ollut mukana muutakin? Exän kokemia tunteita tilanteesta, ei hän niistä välttämättä sinulle ole avautunut, vaan muille läheisilleen.

Mutta oli miten, niin ei kenenkään tarvitse olla tekemisissä exön kanssa. Perus kohteliaisuus tervehtien nähdessä aivan normaalia.

Lähettäjä: FM 
Päivämäärä:   13.8.25 10:54:59

Oletko ajatellut, että mies ei ehkä kuitenkaan kertonut eron syitä niin kuin ne oli. Mun mies halusi jättää mut ja aloin etsimään asuntoa somessa. Kavereille ja sukulaisille oli sanonut, että minä haluan erota ja ties mitä paskaa. Jakoi kuvakaappauksenkin jossa oli mun asunnonhaku ilmoitus, että "kattokaa nyt näin se hakee asuntoa". Ihmettelin, kun hänen kaverit, joista osa tuli hyvinkin tutuksi minulle, ei enää tervehtineet.

Lähettäjä: e 
Päivämäärä:   13.8.25 11:32:22

Miksi heidän pitäisi olla sinun kanssa missään tekemisissä?

Lähettäjä: Hmmm..... 
Päivämäärä:   13.8.25 11:36:28

"Mitä väliä? Miksi sun tarvitsisi olla exän perheen kanssa tekemisissä?

Totta kai on yksinkertaisesti huonoa käytöstä olla moikkaamatta kaupassa, mutta en kyllä ymmärrä, miksi pitäisi olla jotenkin tekemisissä."

No näin.

Ongelma siitä tulisi kuitenkin siinä vaiheessa kun sinä tai ex pariutuisitte uudestaan eli anna vaan olla jo.

Lähettäjä: ?? 
Päivämäärä:   13.8.25 11:50:23

Miksi pitäus olma tekemisissä heidän kanssa. Olet vieras ihminen heille.

Lähettäjä: Kauppi 
Päivämäärä:   13.8.25 11:53:23

Ymmärrän, ettei sen enempää tekemisissä ole lapsensa tai sisaruksensa entisen av(i)opuolison kanssa. Ei nyt kuitenkaan silti ole vieraasta ihmisestä kyse, jos aloittajakin on ollut yli KYMMENEN vuotta yhdessä exänsä kanssa. Junttiutta olla tervehtimättä, ellei exä tosiaan ole puhunut selkäsi takana pahaa.

Lähettäjä: Hicks 
Päivämäärä:   13.8.25 12:21:53

Kyllä tuo kaupassa tervehtimättömyys on moukkamaista. On se hassua myös, jos joku ihminen on elämässä ollut kymmenen vuotta, niin sitten eron myötä lopetetaan jopa fb-kaveruus tosta noin vain. Eihän sitä tekemisissä tarvitse ollakaan, mutta ne peruskäytöstavat.

On tosiaan mahdollista, että miehesi on antanut sukulaisilleen ihan eri kuvan erostanne. On ollut sulle kiva ja mukava, mutta heille hän on voinut puhua vaikka mitä pashaa. Se on hyvin yleistä ja se myös selittäisi muiden käytöksen sinua kohtaan.

Lähettäjä: bänks 
Päivämäärä:   13.8.25 13:33:47

Tosiaan kuten moni jo mainitsikin niin tämä on aikalailla sivuseikka, koska ei ole mitään syytä miksi eksän vanhempien ja suvun kuuluisi olla kanssasi tekemisissä. Mutta joo, hyvin monilla ihmisillä on sellainen käsitys että eksien kanssa KUULUU olla vihanpidossa ja katkaista välit. Se käy ilmi täälläkin monesta keskustelusta. Jotenkin hullua, kun itse tietää että aikuiset voivat erota myös ilman draamaa ihan hyvissä väleissä ja pysyä ystävinä, koska se on elämää, ihmissuhteet tulevat ja menevät.

Eli ilmeisesti eksäsi suku nyt toteuttaa tätä periaatetta, poikaraasun puolesta, kun tämä ei itse tajua sitä tehdä. :D

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.