Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Miehet haluaa sporttivartaloisen (OETA)

Lähettäjä: Anonyymi 
Päivämäärä:   13.8.25 05:18:55

On Ensitreffit alttarilla.

Asiantuntija Hanna Myllymaa paljastaa millaista naista mieshakijat enimmäkseen toivovat. Itseään lyhyempää, pitkähiuksista ja sporttista kroppaa.

Joo jokaisella saa olla omat mieltymyksensä toisen ulkonäöstä, mutta toivottavasti miehet myös tajuavat, että tässä ylipainoistuvassa yhteiskunnassa sporttinen vartalo rupeaa olemaan harvinaisuus ihan "tavallisten" ihmisten keskuudessa.

Ja _kärjistetysti_ jos tällainen nainen hakeutuu ETA:an puolisoa etsimään, niin hyvin todennäköisesti hän on hyvin nirso miesten suhteen tai hänen luonteestaan on jotain sellaista, joka on kaatanut itse etsityt parisuhteet.

Toivottavasti nämä miehet tajuaa, että jos saavat treenatun naisen, niin hänen miellyttämiseen ja suhteen ylläpitämiseen täytyy todennäköisesti nähdä enemmän vaivaa kuin sellaisen naisen kanssa, joka ei pidä niin tiukkaa kuria syömisessä ja liikunnassa.

Saatan olla väärässäkin tietty.

Re: Miehet haluaa sporttivartaloisen (OETA)

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   13.8.25 05:54:32

"Toivottavasti nämä miehet tajuaa, että jos saavat treenatun naisen, niin hänen miellyttämiseen ja suhteen ylläpitämiseen täytyy todennäköisesti nähdä enemmän vaivaa kuin sellaisen naisen kanssa, joka ei pidä niin tiukkaa kuria syömisessä ja liikunnassa."

Hyvin sanottu, minun kohdallani ainakin pitää paikkansa :'D

Lähettäjä: S 
Päivämäärä:   13.8.25 06:19:59

Sporttinen ei tarkoita samaa kuin "pitää tiukkaa kuria syömisessä ja liikunnassa." Mistä tällainen luulo? Sinä et itse taida paljoakaan liikkua jos luulet, että kaikille liikunnallinen elämäntapa on tiukkaa kuria. Ei, se on vaan tapa elää sitä arkea. Eli sen sijaan, että jäätäisiin sinne sohvan pohjalle illaksi, niin lähdetäänkin liikkumaan ja jaksetaan tehdä asioita.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   13.8.25 06:27:26

Ei ulkonäkö korreloi luonteen ja käyttäytymisen kanssa.

Lähettäjä: nomadi 
Päivämäärä:   13.8.25 06:28:12

Kyllähän nainenkin suosii ensisijaisesti sporttivartaloista ja itseään pidempää. Siis jos sellaisen saa.

Mielestäni sporttivartalo on miehiltäkin 'järkevä' toive. Ei haikailla mitään pamela andersonia tai kim kardashiania, tai muutakaan ihmeellisempää. Sporttisia ihmisiä on paljon, ja jos itsellä on myös hyvä kroppa, sellaisen saa melko helposti. Ei ole kohtuuton kriteeri.

Päivämäärä:   13.8.25 06:42:16

"Eli sen sijaan, että jäätäisiin sinne sohvan pohjalle illaksi, niin lähdetäänkin liikkumaan ja jaksetaan tehdä asioita."

Ihmiset harrastavat muutakin kuin liikuntaa. Ei liikkumisen ainoa vaihtoehto ole sohvan pohja.

Lähettäjä: Hah 
Päivämäärä:   13.8.25 06:48:19

Tuskin sporttivartaloinen katselee kauaa ukkoa, joka jää sinne sohvalle makoilemaan?

Itse tykkään liikkua, miestä valitessa oli yhtenä kriteerinä ettei ole totaalinen sohvaperuna. En tosin halunnut sporttivartaloakaan, koska sen ylläpitämiseen menee aivan älyttömästi aikaa. Urheiluhullut ei töiden jälkeen oikeasti juuri muuta tee kuin urheilee ja meillä on omakotitalossa (tilakeskus) aika paljon kaikkea duunia. En halua tehdä kaikkea yksin.

Proteiinipirtelöitä juova ravintosisällöt optimoija ketoilija on myös aika raskas kumppani, sekin on kokeiltu.

Sporttinen olen, mutta se on tekemisen sivutuote.

Lähettäjä: Hah 
Päivämäärä:   13.8.25 06:50:02

Lisäksi mietin, kun kyse on oikein halusta alttarille, että eikö miehillä oikeasti ole muita kriteereitä?

Onko miehet noin tyhmiä ja lyhytnäköisiä?

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   13.8.25 07:34:41

Sporttinen/sporttivartaloinen ihminen nyt ei välttämättä ole mikään urheiluhullu.
Vartalo pysyy sporttisena, kun vaikka liikkuu hyötyliikuntaa, pyöräilee, vaeltaa, tekee fyysisiä töitä vapaa-ajallaan. Ja sitten liikkuu sen vähimmäismäärän harrasteliikuntaa.

Miettikää vaikka maajussi-Kallea ja Ninaa. Eivät ole himourheilijoita, mutta tekevät niitä maatilan töitä vapaa-ajalla ja samoilevat metsissä.

En minä naisena olisi ikinä parisuhteessa sohvaperunan kanssa.
Meillä on miehen kanssa yhteiset liikuntaharrastukset, ja olemme molemmat sporttisia.

Suomalaisella naisella on kummallinen käsitys, että pitää tyytyä johonkin.
Ei pidä. Jos olet itse sporttinen, ja pidät sporttisista, pitkistä, tummista miehistä, niin etsi sellainen. Älä tyydy läskiin sohvaperunaan.

Lähettäjä: .... 
Päivämäärä:   13.8.25 07:42:29

"Ei ole kohtuuton kriteeri."

On se silloin jos itse on kaikkea muuta. Ja tämä on nimenomaan se ongelma miesten vaatimuksissa; oli itse minkä näköinen ja ikäinen tahansa niin silti vaaditaan nuorta ja timmiä kumppania.

Lähettäjä: Jep 
Päivämäärä:   13.8.25 07:51:57

Miksi takertua sporttivartaloon, pitkät hiuksetko on ymmärrettävämpi kriteeri?

Aktiivinen, liikkuvaa elämäntapaa harjoittava nainen voi erinomaisen hyvin olla myös mukava, fiksu ja lämmin ihminen, ja pulska saattaa olla hapan, itsekeskeinen töksäyttelijä.

Eri asia sitten, onko miehellä rahkeita liikunnalliseen naiseen, jos oma liike tapahtuu vain jääkaapilla. Mutta saa kai sitä haaveilla.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   13.8.25 07:56:04

"Sporttinen" tarkoittaa treffikielellä normaalipainoista, ei lihavaa, tuo on kiertoilmaus.
Miehet eivät siis haluaa liikunnallista naista jos tämä on lihava, ts. syö enemmän kuin kuluttaa, mutta tätä ei ole korrektia sanoa ääneen.

Päivämäärä:   13.8.25 07:56:23

Nojaa, en itsekään kelpuuta kaljua sohvaperunaa

Päivämäärä:   13.8.25 08:43:50

"Toivottavasti nämä miehet tajuaa, että jos saavat treenatun naisen, niin hänen miellyttämiseen ja suhteen ylläpitämiseen täytyy todennäköisesti nähdä enemmän vaivaa kuin sellaisen naisen kanssa, joka ei pidä niin tiukkaa kuria syömisessä ja liikunnassa."
Omituisia harhakuvitelmia sitä jotkut jaksavat ylläpitää.

Lähettäjä: -- 
Päivämäärä:   13.8.25 08:45:37

Riippuu ihan, mitä sporttinen tarkoittaa. Onko se selkä notkolla poseeraava fitnessinfluensseri vai tavallinen nainen, jolla on jokin urheiluharrastus. Vai tarkoittaako sporttinen tosiaan vain sitä, ettei ole ylipainoinen.

Minä miellän itseni sporttiseksi, sillä käyn salilla 4 kertaa viikossa ja treenaan kovaa. Pitkät hiuksetkin löytyy :D Ja näillä spekseillä en kyllä kelpuuttaisi itselleni miestä, joka ei harrasta mitään liikuntaa tai joka on hyvin ylipainoinen/hyvin laiha. Ei tässä mielestäni ole mitään ihmeellistä. Mikään raivoliikkuja ei tarvitse olla, mutta onhan se kiva käydä yhdessä salilla tai pystyä kävellä pidempi lenkki ilman, että toinen tekee kuolemaa.

Toivon siis, että nämä tiettyä kehotyyppiä havittelevat miehet edustavat samankaltaista kehotyyppiä itse. Harmittavan usein näkee lihavia ja rupsahtaneita miehiä, jotka toivovat naisystävänsä olevan tiukka salikissa.

Lähettäjä: M 
Päivämäärä:   13.8.25 08:51:58

suhteen ylläpitämiseen täytyy todennäköisesti nähdä enemmän vaivaa kuin sellaisen naisen kanssa, joka ei pidä niin tiukkaa kuria syömisessä ja liikunnassa.

^ Minä liikun päivittäin paljon ja kroppa hoikka ja lihaskunto hyvä. Mutta mikään salityyppi tai annostenpunnitsija en ole, juuri paljon liikunnan ansiosta ei tarvitse pitää "tiukkaa kuria" syömisessä. En minä myöskään mitenkään kurita itseäni liikkumalla, se on normaali elämäntapani ja mukavaa.

Toivottavasti kukaan ei kelpuuta suhteeseen ihmistä, joka ei halua nähdä sen eteen vaivaa.

Lähettäjä: Zn 
Päivämäärä:   13.8.25 09:08:14

Olen sporttinen ja pitkähiuksinen. Arvostan sitä, että mieskin pitää terveydestään siinä määrin huolta, että on suunnilleen normaalipainossa ja liikkuu jollakin tavalla. On ihanaa että on sellainen mies, joka lähtee mielellään välillä yhdessä lenkille tai salille.

En ole todellakaan fanaattinen minkään syömisten suhteen, herkkujakin syön päivittäin. Mutta päivittäin tykkään myös harrastaa liikuntaa, en sen kropan timmiyden vuoksi, vaan siksi että nautin liikuntaharrastuksista(sali, ratsastus ja lenkit) ja niistä tulee hyvä olo, sekä pysyn varmemmin terveenä.

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   13.8.25 09:17:53

Miehet eivät tajua, ettei kouluttamattomalla, tanakalla ja korkeintaan äo:n 110 omaavalla miehellä ole mitään mahkuja hyvävartaloiseen, koulutettiin ja suhteellisen älykkääseen naiseen. Jatkuvasti kohtaa näitä epärealisteja. Olen kyllästynyt.

Lähettäjä: Hmmm..... 
Päivämäärä:   13.8.25 09:45:22

""Eli sen sijaan, että jäätäisiin sinne sohvan pohjalle illaksi, niin lähdetäänkin liikkumaan ja jaksetaan tehdä asioita."

Ihmiset harrastavat muutakin kuin liikuntaa. Ei liikkumisen ainoa vaihtoehto ole sohvan pohja."

No näin. Sen lisäksi myös ne pulleat ihmiset voivat liikkua ja ihan päivittäinkin ja olla muutenkin arjessaan kaikki illat aktiivisia ! Sitä sporttikroppaa kun ei kaikille tule arjen tekemisillä tai edes tavallisella liikunnallisuudella.

Päivämäärä:   13.8.25 10:03:20

Miehet haluaa, miehet haluaa...

Niin haluavat naisetkin.

Läskeihin ja töröhuuliinsa tukehtuvat, lähes luku- ja kirjoitustaidoton bimboblondi haluaisi sen sporttikroppaisen dippainssin tai lääkärin.

Sporttinen haluaa sporttisen, ja hoikka hoikan. Eikä siinä ole mitään pahaa.
Kehopositiiviset sitten pariutukoot toisten kehopisitiivisten kanssa.

Lähettäjä: Nainen 
Päivämäärä:   13.8.25 10:21:40

Minä haluan töissäkäyvän miehen

Päivämäärä:   13.8.25 10:41:15

Niin tässä nimenomaan oli kyse sporttista vartalosta ei sporttisesta elämäntyylistä.

Aktiivista ja liikunnallista elämää elävä ihminen voi hyvinkin olla lievästi ylipainoinen.

Omasta mielestäni sporttinen vartalo on sellainen, jossa on keskivertonormaalipainoista henkilöä vähemmän rasvaa ja enemmän lihasmassaa. Tämä tosiaan tulee joko fyysisesti kuormittavalla työllä ja oikealla tavalla syömisellä. Tai vapaa-ajan lihaskuntoa vaativilla harrastuksille ja oikealla syömisellä.

Olen silti sitä mieltä, että vähemmän sporttivartaloisen kanssa naisen kanssa suhde on helpompaa ja vaatii vähemmän kuin sen sporttikropan.

Lähettäjä: Tr 
Päivämäärä:   13.8.25 10:43:36

Minä olen hoikka ja sporttinen aktiivista elämää elävä keski-ikäinen nainen.
Vaan mistä löytäisi vastaavanlaisen miehen? Tinder yms tarjoaa vain lihavia tvn ääressä löhöäviä miehiä, yäk ei kiitos.

Päivämäärä:   13.8.25 10:47:14

Jos olet Facessa, mene ryhmään Liikunnalliset sinkut.

Lähettäjä: FM 
Päivämäärä:   13.8.25 10:56:36

Ei ole vielä Ainokainen linjoilla?

Lähettäjä: MaTilda 
Päivämäärä:   13.8.25 11:02:52

LähettäjäS
Päivämäärä13.8.25 06:19:59

Sporttinen ei tarkoita samaa kuin "pitää tiukkaa kuria syömisessä ja liikunnassa."

Tämä! Minä sanoisin itseäni ehkä sporttivartaloiseksi (olen siro ja vähärasvainen, mutta silti esim habaa ja vatsalihaksia löytyy ja ne erottuu) ja pitkät hiuksetkin löytyy (ikää 32v). Elän silti hyvin huolettomasti eikä mun elämä vaadi mitään erityistä kurinalaisuutta. Esim en ole dieetillä tai noudata ruokavaliota, voin lähteä ravintolatreffeille ja vaikka illalla katsoa myös sohvalla yhdessä leffaa tms. Ei se minun yksi oma treenitunti päivässä (arkisin ennen töiden alkua) nyt ole pois mistään muusta. Enkä todellakaan ole mikään vaativa miellyttää, vaan hyvinkin huoleton ja rento tyyppi ja elämänkumppani.

Päivämäärä:   13.8.25 11:07:19

Mulle on kaksi eri lääkäriä kirjannut sporttisen vartalon, vaikka olen lievän ylipainon rajalla, mut sitä nää toiveet ei taida tarkoittaa. :`-`D Mulla on vaan isohkot lihakset. Ja pitkät hiukset.

Tietenkin kaikilla on joku juttu, mikä miellyttää eniten silmää, miksei saisi olla?

Lähettäjä: Mango 
Päivämäärä:   13.8.25 11:18:57

”Olen silti sitä mieltä, että vähemmän sporttivartaloisen kanssa naisen kanssa suhde on helpompaa ja vaatii vähemmän kuin sen sporttikropan.”

Minä en kyllä ymmärrä tätä väitettä näin ”sporttikroppasena” eli alhaiset rasvat ja näkyvät lihakset omaavana naisena. Miten se että harrastan crossfittiä ja se näkyy vartalossani tekee minusta vaativamman puolison verrattuna jonkun toisen harrastuksen tai erinäköisen vartalon omaavaan naiseen? Miksi kehoni tai harrastukseni tekisi minusta jotenkin vaikeamman naisystävän?

Lähettäjä: O 
Päivämäärä:   13.8.25 11:22:43

Minkä takia poistettiin ketju jossa sanottiin, että miehen pitää olla 190cm? Nainen ei saa ilmaista mielipidettään?

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   13.8.25 11:32:41

No jos sporttivartalolla tarkoitetaan hoikkaa, niin siihen ei aktiivisuutta tarvita. Mutta jos kyse tosiaan siitä että lihakset erottuu/rasvat vähissä nii kyllä sen eteen istumatyöläinen naine joutuu aika paljon huhkimaan, monta kertaa viikossa. Silloin on paree että mies ei haaveile jokailtaisista löhöilysessareista naisen kanssa, vaan sinne lenkille on sitten kans jaksettava lähteä messiin tai yhteistä aikaa ei ole

Lähettäjä: hyt 
Päivämäärä:   13.8.25 11:39:47

Siis miten näin selvästä asiasta väännetään?

Miehet haluaa sporttivartaloisen= miehet haluaa hoikan/normaalipainoisen, ei lihavaa. Kyse ei ole liikunnallisesta ihmisestä tai fitness- harrastajasta tai elämäntavoista millään tavalla, vaan siitä että ääneen ei voi sanoa ettei halua lihavaa kumppania. On vielä yleisesti hyväksyttyä sanoa että tykkää pitkähiuksisista tai toivoo kumppanin olevan itseään lyhyempi tai tietyn ikäinen, mutta ei saa sanoa ettei halua seurustella lihavan kanssa.

Oliko se joku Maajussit- parinhakuohjelma missä joku erehtyi sanomaan että etsii normaalipainoista kumppania, niin ko. kaveri (oli mies) teilattiin somessa ja lehdissä, että noin ei sovi sanoa.

Päivämäärä:   13.8.25 11:45:57

"Miten se että harrastan crossfittiä ja se näkyy vartalossani tekee minusta vaativamman puolison verrattuna jonkun toisen harrastuksen tai erinäköisen vartalon omaavaan naiseen? "

Kärjistettynä: Koska "kaikki miehet" haluaa sua sun kropan takia, niin sulla on valinnanvaraa.

Lähettäjä: Niksnaks 
Päivämäärä:   13.8.25 11:51:07

Sille on syynsä miksi mies ei ole löytänyt kumppania muualta, että pitää lähteä telkkarin eteen etsimään yhdessä naisessa yhdeksää hyvää ja kymmentä kaunista...

Lähettäjä: Nope 
Päivämäärä:   13.8.25 11:51:20

Lähettäjä..
Päivämäärä13.8.25 11:32:41

No jos sporttivartalolla tarkoitetaan hoikkaa, niin siihen ei aktiivisuutta tarvita. Mutta jos kyse tosiaan siitä että lihakset erottuu/rasvat vähissä nii kyllä sen eteen istumatyöläinen naine joutuu aika paljon huhkimaan, monta kertaa viikossa. Silloin on paree että mies ei haaveile jokailtaisista löhöilysessareista naisen kanssa, vaan sinne lenkille on sitten kans jaksettava lähteä messiin tai yhteistä aikaa ei ole

No höpö höpö, ei se tunnin treeni päivässä ole mikään este yhteiselle ajalle :D Ei se rajoita tai vaikeuta elämää. Ihan hyvin voi silti myös löhötä ja tehdä vaikka mitä ei-liikunnallista yhdessä. Usein se mieskin jotain harrastaa, voi tehdä vaikka niitä juttujaan sillä välin kun toinen harrastaa liikuntaa. Eikä tarvitse toisen kanssa lenkille lähteä, jos ei halua. Ei sporttikroppa vaadi oikeasti koko elämän pyhittämistä treenaamiselle sen ylläpitämiseksi, näin siis itsekin erottuvat lihakset omaavana
ja ”vähärasvaisena’ sanottuna. Paljon enemmän oma vanha ei-liikunnallinen harrastukseni (jolloin luonnollisesti en myöskään ollut näin timmissä kunnossa keholtani) vei minulta aikaa ja tilaa elämästä kuin nykyinen salitreenaus.

Päivämäärä:   13.8.25 12:06:21

Jos vaikka juoksen 5 km päivässä parina iltana viikossa, siihen menee aikaa n. 31 minuuttia kerrallaan. Ei ole kovin paljon pois yhteisestä ajasta tai mistään muustakaan, voi vaikka somettaa sen 30 min päivässä vähemmän.

Salireissuun menee n. puolitoista tuntia n. 4 päivänä viikossa. Tallireissuun(ratsastustunti) menee pisin aika, vähintään pari tuntia, 1-2 kertaa viikossa.

Ei nämä siis mitenkään koko vuorokautta täytä ja kunto pysyy hyvänä. ;)

Lähettäjä: M 
Päivämäärä:   13.8.25 12:15:52

Kyse ei ole liikunnallisesta ihmisestä tai fitness- harrastajasta tai elämäntavoista millään tavalla, vaan siitä että ääneen ei voi sanoa ettei halua lihavaa kumppania. On vielä yleisesti hyväksyttyä sanoa että tykkää pitkähiuksisista tai toivoo kumppanin olevan itseään lyhyempi tai tietyn ikäinen, mutta ei saa sanoa ettei halua seurustella lihavan kanssa.

^ Tästähän siinä on kyse. Mies saa sanoa, että tykkää xl-kokoisista/muodokkaista/tukevista naisista. On jopa toivottavaa ja aiheuttaa riehakasta hyväksyntää. Naisessa pitää olla mistä tarttua! Hoikkia kuuluukin väheksyä!

Mutta normaalipainosta naisella EI saa tykätä, se on syrjintää, ja lihavien sortoa ja kehosheimausta.

Lähettäjä: pjjp 
Päivämäärä:   13.8.25 12:19:29

No eipä niitä sporttivartaloisia miehiäkään paljon ole näkynyt, kun suurin osa miehistäkin on lösöjä ja pulleroita tai sitten ihan lihavia.

En tiedä olenko minäkään mitenkään sporttivartaloinen. BMI on 21 eli lihava en ole, mutta en minä kyllä ole mitenkään lihaksikas tai urheilevan näköinen. Pakosta liikun jonkin verran autottomana ja asiat itse tekevänä, mutten käy salilla tai kovinkaan paljoa urheile vain liikuntaa harrastaakseni.

Lähettäjä: Anni 
Päivämäärä:   13.8.25 12:20:04

Ja naisetko ei haluu..

Lähettäjä: What 
Päivämäärä:   13.8.25 12:27:13

Miks tää kuulostaa mun mielestä ihan sairaalta? Ihan kuin parisuhteessa olisi taas kyse vaan näyttelyesineistä. Mies esittelee naistaan, ja nainen täytyy pitää tyytyväisenä? Eikö naisen tarvitse tehdä suhteen eteen muuta kuin näyttää hyvältä? Onko tämä nyt järkevä parisuhdemalli?

Olisko yhteiset arvot ja kiinnostuksen kohteet parempi? Tai no jos ne on noissa ulkonäköasioissa niin sittenhän se on niin..

Päivämäärä:   13.8.25 12:29:21

LähettäjäNiksnaks 

Päivämäärä13.8.25 11:51:07

Sille on syynsä miksi mies ei ole löytänyt kumppania muualta, että pitää lähteä telkkarin eteen etsimään yhdessä naisessa yhdeksää hyvää ja kymmentä kaunista...

Sama syy naisilla.

Joko järkyttäviä nipoja tai laardikasoja.

Lähettäjä: HöH 
Päivämäärä:   13.8.25 12:30:55

Kannattaa tehdä miesprofiili nettiseuranhakuun ja käydä lukemassa naisten ilmoituksia. Niissä niitä vaatimuksia riittää. Miksi ei riittäisi, kun yhtä naista metsästää valtava joukko miehiä.

Lähettäjä: SportySpice 
Päivämäärä:   13.8.25 12:33:44

Kuten joku jo edellä mainitsi, "sporttisella" miehet tarkoittavat ihan vaan laihaa.

Itse vihaan liikuntaa, mutta olen laiha, koska en juurikaan syö. Olen muiden mielestä "urheilullinen", "sporttinen", "liikunnallinen", "aktiivinen", "luonnostaan hoikka" - myös siis esim. lääkäreiden, jotka aina muistavat kysyä olenko lentopalloilija vai mikä lajini on, kun näytän ihan ammattiurheilijalta. :'D

Lähettäjä: Erakkorapu 
Päivämäärä:   13.8.25 12:38:33

Nope - Itse pelaan 2-3 kertaa viikossa padelia 1,5h + matkat eli noin 2h per kerta. Sitten käyn salilla 1-2 kertaa, noin 1h treeni plus matkat eli 1,5h kerta. Sen lisäksi pyrin käymään vielä kerran viikossa 20-30km pyörälenkillä, aikaa kuluu 1-2h.

Näiden päälle suihkut jne.

Eli jos olen 8-16 töissä, menen pelaamaan padelia 17, olen kotona 19, käyn suihkussa ja syön niin kello on jo lähempänä 20. Sitten iltatoimet ja nukkumaan. Tätä toistuu arkipäivät, niin kyllä mun puolison pitäisi sietää paljolti sitä, etten hirveästi ole käytettävissä löhöilyyn tai ei liikunnallisiin aktiviteetteihin.

Että erilaisia meitä on. Mutta eipä noi ETA miehet minua varmaan huolisikaan sporttisen elämäntyyliin takia, mutta huolisivat varmasti sporttisen kroppani.

Päivämäärä:   13.8.25 12:52:54

Mä kyllä oletan myös miehellä olevan omia menoja ja harrastuksia, tuskin kukaan päivystää kotona aina odottelemassa minua koko sen ajan kun olen harrastamassa ja liikkumassa. Tai jos hänellä ei ole, niin sitten ei ole minun mies.

Lähettäjä: Filia 
Päivämäärä:   13.8.25 13:22:07

Mä treenaan aina heti töiden jälkeen (3 päivää valmentajan kanssa, 2 itsenäisesti), olen töissä 7-15 eli noin 15:30 -17 hallilla, radalla tai salilla ja noin 17:30 kotona. Mieheni kotiutuu töistään melkein samaan aikaan, joten jos ei miehellä ole omia menoja (hän harrastaa kolmena päivänä viikossa musiikkijuttujaan), niin jää koko ilta aikaa mille vaan. Viikonloppuisin käyn aikaisin salilla, treenit tehty, suihkussa käyty ja takaisin kainaloon kömmitty siis jo ennen mieheni heräämistä. Parit kisat vuodessa tukee käytyä urheilemassa, ne kestää muutamasta tunnista koko päivään riippuen onko kotikentällä vai toisessa kaupungissa. Eli en sanoisi sporttaamiseni rajoittavan yhteistä elämäämme. Eikä mun kehoni timmi kuosi vaikuta luonteeseeni, en ole alhaisen rasvaprosentin tai vatsalihaksieni takia hankala miellytettävä eikä kehoni ulkomuoto vaikeuta meidän parisuhdetta.

Lähettäjä: Q 
Päivämäärä:   13.8.25 13:48:57

Olettaisin, että tuo on kiertoilmaus normaalipainoiselle, kuten muutkin sanoneet. Sporttinen kroppakin voi tarkoittaa kaikkea hoikasta rasva 0% fitness-kroppaan ja se on taas aika mielipiteitä jakava.

Pituudenkun ymmärrän, naisena haluaisin itseäni edes vähän pidemmän kumppanin (olen 160 cm eli ei ole paljoa vaadittu).

Mutta tuo hiusasia! Minun mielestäni se on todella lapsellista keskittyä johonkin hiusten mittaan kun mahdollisesti loppuelämän kumppania ollaan etsimässä! Minulla ja monilla naispuolisilla läheisillä hiustyylit vaihtelevat polkasta pitkään ja etuhiuksiin, ei kyllä voisi miehelle luvata, että tässä nyt pitkähiuksisena pysytään, mitä hlvettiä? :D Minulle ei ole kyllä miehen hiusten pituudella väliä. Voi olla kaikkea kaljusta pitkään.

Päivämäärä:   13.8.25 13:53:05

No mä en kyllä halua pitkähiuksista miestä, että sikäli hiustoiveen ymmärrän. Eikä rastoja.

Lähettäjä: Fcj 
Päivämäärä:   13.8.25 13:58:18

Joo täälläkin kokemus, että sporttinen vartalo pitää olla, mutta mitään ei saa sen ylläpitämiseksi tehdä, koska aika on miehen miellyttämiseltä pois ja hui siellä harrastuksissa saattaa olla muita miehiä.

Lähettäjä: *Remontti Riku * 
Päivämäärä:   13.8.25 14:11:11

Minulla tukkamuoti vaihtuu silloin tällöin.
Välillä olen siilitukassa, välillä siistitty heitto. Nyt on taas ollut pari vuotta letti, niin että tissit peittyy.

Suurin syy treenatun/hoikan naisen suosioon on varmasti muodissa ja nuoruudessa. Suurena vaikuttajana on myös yhteisön paine.
Itse olen aina tuntenut mieltymystä pulskempiin naisiin. En silti lihaviin.
Naisen täytyy olla rintava, reitevä ja persevä.
Vanhin poikani sanoo, että tykkään läskeistä, mutta mitäs tuollainen juuri 2-kymppinen pojanjolppi maailmasta tietää.

Päivämäärä:   13.8.25 14:13:24

Kuinka pitkä on remontti Riku?

Lähettäjä: *Remontti Riku * 
Päivämäärä:   13.8.25 14:21:19

Kolme metriä

Lähettäjä: .... 
Päivämäärä:   13.8.25 14:52:36

Ei se ole kiertoilmaus normaalipainoiselle vaan laihalle. Normaalin painon sisälle mahtuu monenlaista vartalotyyppiä ja aivan normaalipainoisia naisia sanotaan nykyään lihaviksi. Joskushan miehet myös sanovat haluavansa juurikin normaalipainoisen naisen, mutta silläkin tarkoitetaan todella hoikkaa ja siroa, muut normaalipainoiset luokitellaan läskeiksi.

Lähettäjä: glinn m. 
Päivämäärä:   13.8.25 15:05:09

Rastat kyllä jakaa mielipiteitä todella paljon. On olemassa niitä, jotka saavat rastat aikaan pesemättömyydellä ja harjaamattomuudella, ja lopputuloksena on vuosien aikana joku todella oksettavan kuvottava paskaläjä. Ja sitten niitä, joille rastat on tehty ja niistä pidetään huoli ja niitä pestään säännöllisesti. Jotkut ovat sitä mieltä, että rastoja (pituuksia) ei tarvitse pestä kuin kerran vuodessa vaan riittää, kun päänahan pesee 1-4 kertaa vuodessa. Ja jos päänahka alkaa haista, niin siihen voi laittaa etikkavettä, kun se vie hajuja.

Joo yööök.

Silläkin on merkitystä, onko rastat tehty omista hiuksista vai onko ne kuitulisäkkeet.

Minulla on ollut rastat 20 vuotta ja kovin moni ei ole tullut sanomaan, että rastani ovat oksettavat. Moni on tullut sanomaan, että rastat ylipäätään on oksettavat, mutta minulla ne ovat siistit. Ja moni oikeasti luulee, ettei rastoja pestä. Mutta minä kyllä pesen, ihan päänahasta latvoja myöten, tarvittaessa päivittäin. Mutta vähintään kerran viikossa. En todellakaan antaisi hiusten olla pesemättä kuukausitolkulla ja laittaisi vain jotain etikkavettä päänahkaan... Ja jotkut pesevät rastat vain vedellä, eivät käytä mitään shampoota. Toiset pesevät fairylla tai mäntysuovalla.

Ja on tullut vastaan myös niitä oksettavia paskaläjiä.

Minun rastani on suht ohuet, ei mitään paksuja pötköjä. Ja aina kun mietin, että voisin leikkoa rastat pois, alkaa ihmiset ympärillä kiljua, että ei missään nimessä, kun nuo on niin ihanat. Jaa... :D On näitä vuosien varrella lyhennetty moneen kertaan.

Minulle ei ole niinkään väliä puolison hiustyylillä, kunhan se on siisti. Saa olla kalju tai pitkähiuksinen, kunhan säännöllisesti siistii hiuksiaan. Ei siis niin, että hiukset harjataan kerran kahdessa viikossa ja lyhennetään viiden vuoden välein ja muuten saavat hapsottaa. Sama parran kanssa. Hoitamaton ja epäsiisti on oksettava. Mutta en kyllä pidä pitkästä parrasta.

Mielestäni mies saa meikata ja laittaa hiuksia ja kynsiä, jos haluaa. Enkä ole niin tarkka ulkonäön suhteen, kunhan huolehtii hygieniasta. Ei tarvitse olla adonis, mutten viehäty pulleasta nallekarhustakaan. Sellainen "järjevän näköinen sopiva". Ei mikään salilla asuva, joka koko ajan laskee makroja ja töllistelee lihaksiaan.

Olen itsekin sellainen "normaalin hoikka", eli en mikään salitreenaaja, mutten plösö ja täysin lihaksetonkaan. Jos sporttisella tarkoitetaan hoikkaa, niin sitä kyllä olen, mutten mitenkään urheilevan näköinen.

Lähettäjä: -- 
Päivämäärä:   13.8.25 15:16:20

"Siis miten näin selvästä asiasta väännetään?

Miehet haluaa sporttivartaloisen= miehet haluaa hoikan/normaalipainoisen, ei lihavaa. Kyse ei ole liikunnallisesta ihmisestä tai fitness- harrastajasta tai elämäntavoista millään tavalla, vaan siitä että ääneen ei voi sanoa ettei halua lihavaa kumppania."

Jos asia olisi näin ilmiselvä, niin tästä tuskin väännettäisiin :D Pitäisikö miesten, jos heillä on kerran selkeät kriteerit, oppia ilmaista itseään vähän paremmin? Minusta ainakin on ihan OK sanoa "haluan normaalipainoisen kumppanin" tai "en viehäty ylipainoisista." Siis jos se kerran on totta?

"Sporttivartaloinen" antaa ainakin minulle ihan eri kuvan. Minulle sporttivartaloinen on urheilua runsaasti harrastava ihminen, jonka kropassa se urheilu myös näkyy. Myös vaikkapa voimanostajat voivat olla sporttisia, vaikka olisivatkin isokokoisempia. Eiväthän monet crossfittaajatkaan ole mitään hentoisia naisia, vaan hyvinkin isokokoisia ja leveitä. Onko tämä sitten miesten mielestä "sporttivartalo" vai liian tukeva? Olen ihan pihalla.

Jos miehet haluavat vain laihan/normaalipainoisen naisen eikä lihaksilla/kunnolla/terveydellä ole muuten mitään väliä, niin SANOISIVAT SEN ÄÄNEEN.

Sitten toisaalta jos mies on itse plösö ja toivoo tiettyyn muottiin menevää naista, niin osaavatpahan naiset kiertää tämän kaukaa. Pääasia, ettei verhoile omia toiveitaan mihinkään ihme korulauseisiin, vaan sanoo suoraan mitä etsii (jos se ulkonäkö on kerran niin älyttömän tärkeää).

On myös paljon miehiä, jotka etsivät "sporttisen muodokasta", eli siis salia harrastavaa naista, jolla on lihaksia sopivasti oikeissa paikoissa. Tämäkin on ihan OK, mutta jos mies on itse kukkakeppi kynäniska, voipi olla ettei se tosissaan treenaava nainen kauheasti innostu treffipyynnöistä.

Lähettäjä: juswe 
Päivämäärä:   13.8.25 15:52:16

Aika usein nämä "Haluan hoikan/normaalipainoisen naisen" -miehet ovat itse plösöjä, pulleita tai lihavia. Monet lihavat kaljut epähygieeniset setämiehet ovat sitä mieltä, että naisen pitää olla alle 50 kg ja olla kropaltaan yhtä siro kuin 16-vuotias korealainen teinityttö. Kumma, kun ei aikuista puolisoa löydy... Myös hammashygienia on miehillä usein huono ja silti naiselta vaaditaan hohtavan valkoista laminaattirivistöä.

Ymmärrän sen, ettei viehäty tietynlaisista ihmisistä, mutta jos esittää toiselle ulkonäkövaatimuksia, niin silloin pitää kyllä itsekin olla katseenkestävä. Ja jos toisen pitää olla normaalipainoinen, niin ole silloin itsekin.

Sanon aina, että ihannemieheni on 175-180 cm ja paino "pituus miinus sata" kg. Pituusvaatimus ei ole siksi, että "haluan pitkän miehen" vaan siksi, että itseään lyhyenä pitävät miehet ovat epävarmuutensa kanssa sietämättömiä ja huonokäytöksisiä. Minua ei siis oikeasti haittaa, vaikka mies olisi saman pituinen kuin minä, kunhan on itse sinut pituutensa kanssa. Olen 162 cm.

En viehäty lihavista miehistä, mutta sekään ei ole niinkään ulkonäkökysymys vaan miehen käytös ja asenne, joka on syy tai seurausta hänen lihavuudelleen. En jaksa sitä valitusta. Varsinkaan, jos mies naureskelee minun kropalleni tai esittää vaatimuksia, että minun pitäisi olla enemmän sitä ja vähemmän tota, kun itse ei ole mitenkään luonteen tai ulkomuodon perusteella viehättävä. Olen 53 kg eli en kovin pulska.

Ja usein miehet haluavat naisen olevan meikitön, mutta se heidän mielestään meikitön onkin 15 tuotteella meikattu ja hiuksetkin tällätty. Nainen ei kuitenkaan saa meikata, koska se on ajan ja rahan tuhlausta, mutta oikeasti meikitön ei saa olla, koska se on ruma. Ja itse eivät viitsi edes hiuksiaan pestä ja kammata...

Päivämäärä:   13.8.25 16:20:07

"Miettikää vaikka maajussi-Kallea ja Ninaa. Eivät ole himourheilijoita, mutta tekevät niitä maatilan töitä vapaa-ajalla ja samoilevat metsissä."

No eivätpä tee, pellot on vuokrattuna pois, eivät viljele tällä hetkellä mitään. Kalle käy ehkä metsähommissa, Niina korkeintaan ajaa nurmikkoa päältä ajettavalla leikkurilla. Ja miten tämä nyt edes liittyy mihinkään kun Kalle on noista ainoa, joka harrastaa liikuntaa?

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.