Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Naurettava ihmissuhdesotku

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   13.8.25 00:39:55

Vähän ulkopuolista näkökulmaa tilanteeseen, kun itse olen ihan solmussa.

Tutustuin 1,5 vuotta sitten yhteen mieheen. Aluksi ajattelin, että mitään romanttisia tunteita ei herää, mutta päädyttiin sänkyyn ja tunteet heräsivät vähän liikaakin. Juttumme ei toiminut millään tavalla muuten, sillä olin hänelle liian "vaativa" vakavaa suhdetta miettien ja hän ei ollut oikeastaan mitenkään poikaystävämateriaalia. Ei pussannut tai muutenkaan hellinyt pahemmin (asioita joita odotan intiimissä suhteessa), välillä katoili muutamaksi päiväksi, lopulta käyttäytyi yhdessäoloaikanakin niin idioottimaisesti, että riitelimme usein. Kuitenkin jotenkin koukutuin
tähän ihmiseen niin, että olin päästäni aivan sekaisin.

Pidimme taukoa näkemisestä muutaman kuukauden, mutta mies edelleen laitteli viestiä, että haluaisi olla ystäväni. Lopulta tavattiinkin ja puhuttiin asiat halki. Aloin kuitenkin tapailemaan toista ihmistä samoihin aikoihin ja hän ei ymmärrettävistä syistä hyväksynyt tätä ystävyyssuhdetta, joten lopetin yhteydenpidon tähän tarinan mieheen.

Parisuhteeni kuitenkin kariutui ja otin yhteyttä uudelleen tarinan mieheen. Sovittiin, että oikeasti mitään kaveruutta kummempaa ei saa tapahtua välillämme, koska hän oikeasti haluaa pitää minut ystävänä ja tietää, että kehitän tunteita helposti.

Alettiin viettää aikaa yhdessä ja hän tuki minua oikeasti ystävänä erossa. Samalla tutustutin hänet ja kaverini toisiinsa. Mies alkoi jutella, että mielellään harrastaisi seksiä kaverini kanssa (molemmat ovat hyvinkin vapaamielisiä näissä asioissa). Tein molemmille selväksi, että se tuntuisi minusta aika pahalta, en mahda sille mitään. Lopulta oikeastaan itse päädyin miehen kanssa sänkyyn muutaman kerran (kyllä, käsi ylös virheen merkiksi). Varmaan ajattelin, että kaverini havittelu loppuisi siihen.

Niin siinä kuitenkin kävi, että kaverini kutsui miehen hänen kanssaan viettämään aikaa ja iloisesti laitteli kuviakin tapaamisesta. Olivat minusta keskustelleet paljon ja kaverini oli miestä muistuttanut, että hänen täytyy varoa ettei minulla herää nyt taas tunteet miestä kohtaan. Aiempana päivänä mies oli ollut minun luona yötä, oltiin halittu sohvalla, pussailtu ja harrastettu seksiä. Molempien kanssa kävin tilanteen läpi ja molemmat ovat huolissaan tunteistani jne.

Nyt mies oli ehdottanut taas kaverilleni tapaamista, jotta voisi auttaa häntä asiassa x. Keskustelevat siis keskenään ja sen jälkeen kyselevät molemmat minulta "lupaa" tapaamiselle. Olen molemmille sanonut, että tuntuu todella pahalta, mutta mikä minä olen kahta vapaata ihmistä estämään.

Tämä tilanne on jotenkin niin absurdi. Kaverini tietää miten sekaisin olin tästä tyypistä silloin reilu vuosi sitten. Hän myös tietää, että tyyppi kaataa naista kuin heinää ja yrittää kokeilla vähän kaikkia. Minulle tämä on ok, kunhan sitä ei hierota naamaan.

Olenko minä jotenkin todella vanhanaikainen tai omistushaluinen tässä, kun tilanne tuntuu niin omituiselta ja pahalta? Itse en ikinä pyytäisi mitään kaverieni eksiä kanssani minnekään, saatikka sellaisia tyyppejä kenen kanssa kaverillani on sillä hetkellä meneillään jonkinnäköinen intiimimpi suhde.

Re: Naurettava ihmissuhdesotku

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   13.8.25 00:42:34

Miksi edes olet mukana tuollaisessa sotkussa? Helpoimmalla pääset, kun annat molemmille rukkaset ja jatkat eteenpäin elämässä.

Päivämäärä:   13.8.25 00:59:08

Joo, miehelle ajattelinkin antaa rukkaset, kun tosiaan eilen juuri puhuttiin pitkään puhelimessa ja kerroin miltä minusta tuntui tämä heidän tapaaminen ja hänen jutut siitä miten haluaa harrastaa seksiä. Pyysi anteeksi ja painotti miten haluaa pitää minut elämässään ystävänä. Tänään oli sitten taas tarjonnut apujaan kaverilleni.

Tämä kaveri on oikeastaan paras ystäväni. Jotenkin oletin, että kun hän tietää tämän tilanteen, niin hän olisi ehdottomasti kieltäytynyt mistään lähestymisyrityksistä eikä ainakaan ehdottaisi itse mitään tapaamisia. Olin omalta osaltani antanut niinsanotusti luvan tähän "tapailuun", mutta tein mielestäni selväksi ettei se tunnu hyvältä. Ehkä en sitten tarpeeksi selvästi.

Alunperin, kun ilmaisin kaverilleni tämän miehen halunnut harrastaa seksiä kaverini kanssa, oletin että kaverini olisi pitänyt ajatusta ihan naurettavana, mutta vaikuttikin ottavan sen harkintaan. Silloin toin heti tunteeni esiin ja muistutin kuinka sekaisin olin silloin reilu vuosi takaperin miehestä ja asia jäi. Seuraavaksi kuulinkin, että kaveri haluaa tavata miehen ihan vain juttuseuran vuoksi.

Jotenkin tuntuu oudolta koko tilanne, kun olivat huolissaan keskustelleet yhdessä miten minun tunteitani pitää suojella jne, mutta samalla satuttavat itse minua toiminnallaan...

Päivämäärä:   13.8.25 01:04:23

Ja tunteilleni en mahda mitään, että asia tuntuu pahalta ja mielummin otan nyt etäisyyttä molempiin. Saavat sitten tehdä mitä haluavat.

Jos kaverilleni on tärkeämpi tämä mies, jonka on muutaman kerran nähnyt kuin 15 vuoden tiivis ystävyyssuhde, niin olkoot sitten niin. Ehkä olen liian mustasukkainen ja niin edelleen, mutta kun sattuu niin sattuu. Ei mahda mitään.

Lähettäjä: hmm 
Päivämäärä:   13.8.25 01:27:00

Nyt on pakko kysyä, että onko mies suomalainen?

Päivämäärä:   13.8.25 01:54:52

Hmm: Ei ole suomalainen. On sellainen maailmanmatkaaja, ei asetu mihinkään eikä kenenkään kanssa. Ei perinteisellä tavalla mikään komistus, pituutta alle 170 ja hiuksetkin näyttää ohentuvan. Haiseekin pahalle suurimman osan ajasta.

Osaa keskustella todella hyvin ja olla huomioiva ja charmikas. Todella älykäs ja hauska. Itse en tuntenut mitään vetoa häneen fyysisesti ensin, mutta yhtäkkiä naista vietiin kuin litran mittaa.

Lähettäjä: nainen 
Päivämäärä:   13.8.25 02:04:21

Ilmeisesti melko hurmaava hulttio kyseessä kun "tyyppi kaataa naista kuin heinää" ja "välillä katoili muutamaksi päiväksi, lopulta käyttäytyi yhdessäoloaikanakin niin idioottimaisesti" ja silti perään itket. Ehkä kannattaa hyväksyä se tosiasia, että ystävällesi saattaa käydä juuri niinkuin sinullekin, lankesit sitten kumminkin tyypin lumoihin vaikka et ikinä olisi halunnut etkä uskonut. Veikkaanpa, että ystäväsi ja miehet suhde jää yhtä löyhäksi kuin omasikin ja mies jatkaa kohta matkaa kohti seuraavaa. Älä ystävääsi miehen takia hylkää, muuten teitä on kohta kaksi yksinäistä - mieheen voisitte ehkä ottaa hiukan välimatkaa kumpikin jos ette huumorilla pysty asiaa käsittelemään kumpikaan.

Lähettäjä: nainen 
Päivämäärä:   13.8.25 02:12:12

En lukenut aloittaja sinun edellistä kommenttiasi kun kirjoitin omaani, mutta juuri kuvailemasi tyyppiseksi miehen kuvittelinkin aiemmin kirjoittamasi perusteella. Ei tämän tyypin takia todellakaan kannata välejä parhaimpaan ystävään katkaista, kun tarina on näytelty loppuun (ei ehkä kauaa menekään) laitatte yksissä naisin miehen jatkamaan matkaa...

Päivämäärä:   13.8.25 02:22:07

Nainen: Niin erikoistahan tässä on se, että tämä mies vaikuttaa olevan muuten erittäin huolissaan että menettää minut ihmisenä taas. Seksi on tapahtunut minun aloitteestani ja miehen mukaan se ei ole ollenkaan tärkeää hänelle meidän ystävyyssuhteessa. Seksiä hän voi harrastaa kenen kanssa vain (vertaa sitä tenniksen pelaamiseen), mutta minun kaltaisia ihmisiä ei tule vastaan kuin harvoin.

On parantanut käytöstään huomattavasti viime vuoteen verrattuna. Sanoi, että silloin oli hyvin turhautunut, kun huomasi ettei parisuhde tule toimimaan meidän välillä, mutta piti minusta ihmisenä. Hänestä tuntui, silloin että yritin muuttaa häntä haluamaani muottiin ja se aiheutti riitoja.

Nyt on viestitellyt ja soitellut päivittäin, ollut ystävällinen ja ottanut vastuuta ja pyytänyt anteeksi viime vuoden käytöstään. Tein hänelle kuitenkin selväksi, että nyt kun juttu lipsahti seksin puolelle, se ei ole ookoo, että kärttää kaveriani tai iskee toisia naisia silmieni edessä. Jos ei tähän pysty niin se on heippa ja katsotaan sitten ensi vuonna uudelleen. Luulin, että asia oli puhuttu ja tänään kuulin noin 12 h viime keskustelun jälkeen, että on tarjonnut apujaan kaverilleni.

Hänen niinsanottu rakkauden kieli on tuo auttaminen ja palvelusten tekeminen. Enkä muutenkaan usko, että ihan huvikseen suunnilleen puolituttua auttelee aika isossa aikaa vievässä asiassa.

Päivämäärä:   13.8.25 02:22:36

No yksi asia on varma, noilla leväperäisillä seksitottumuksillasi et ainakaan vanhanaikainen ole! :D

Täysin sen vastakohta.

Mikäs siinä, kuten olet huomannut, tuo ei vain naisille sovi koska naisille tulee tunteet ja menee pää sekaisin. Tekstistäsi oikein pursuavat tunteet ja itsekin sekaisinolon myönnät. Naiset eivät osaa pelata tuota peliä. Osaamattomien kannattaa pysyä pelistä poissa.

Päivämäärä:   13.8.25 02:30:29

.: En nyt sanoisi, että minulla on leväperäiset seksitottumukset. Ennen häntä olin 1,5 vuotta selibaatissa 8 vuoden suhteen jälkeen ja hänen jälkeen olin tämän seurustelukumppanini kanssa ja nyt villin sinkkukesän tulos on edelleen tämä sama tyyppi.

Muista asioista olet kyllä oikeassa :"D Ja olisi pitänyt tietää paremmin.

Lähettäjä: Mies 
Päivämäärä:   13.8.25 06:51:38

Kyllä oli niin sekavaa tarinaa että aloittaja on ihan sekaissin. En tajunnut mitään. Sen kyllä tsjusin ett mies on homo mutta voi panna naisiakin analiin.

Lähettäjä: h 
Päivämäärä:   13.8.25 06:54:42

Oletko vanhanaikainen? Et todellakaan, vaan mitä suurimmassa määrin erittäin vapaamielinen, mutta täysin tunteittesi vietävissä. Vaikea yhdistelmä, jos rakastut jokaiseen seksikumppaniin. Ei ole huono asia yhdistää seksi ja rakkaus, mutta pahan sotkun sillä saa aikaiseksi siinä tapauksessa, että kumppaneita on monta. Kun tähän vielä lisätään draaman osapuolten kiintymys ja omistushalu, asia vain pahenee.

Tunnusta nyt itsellesi totuus: tämä tarina on nyt nähty ja on aika laittaa piste. Jatka elämääsi, mutta älä enää sekoile ainakaan tämän miehen kanssa, koska siitä ei tule kuin harmia ja sydänsurua, vaikka seksi olisikin hyvää.

Lähettäjä: Päiski 
Päivämäärä:   13.8.25 07:15:19

Nyt se maailmanmatkaaja jumii kuitenkin toista (?) vuotta siinä hollilla?
Sitä kaveriasi se on jo höylännyt jos kaverisi on antanut, se on ihan selvä.

Sano nyt vielä ruokit ja majoitat sitä.

Lähettäjä: x 
Päivämäärä:   13.8.25 07:37:23

Miksi vaadit ystävältäsi niin paljon ja itseltäsi et vaadi? Tarkoitan, että ystäväsi pitäisi mielestäsi hillitä ja hallita ja ymmärtää. Itsekään et kuitenkaan ole pystynyt sitä tekemään vaan taas lipsahti ja ei pitänyt mutta sitten kuitenkin taas. Sekoilet miehen kanssa ja nyt ystäväsikin sekoilee, mutta mielestäsi vain oma sekoilusi on ymmärrettävää ja hyväksyttävää, mutta ystäväsi sekoilu ei. Ja mies pyörittää ja naruttaa ja sekoilee molempien kanswa.

Vihellä nyt ensin omalta osaltasi peli miehen kanssa poikki, lopeta moinen "ystävyys" ja mene elämässäsi eteenpäin.(Sitäpaitsi eivät ne seuraavat miehesikään tule ymmärtämään ja hyväksymään moista "ystävyyttä".) Ystäväsi anna sekoilla sen aikaa kuin sekoilee, ehkä hänkin tajuaa aikanaan saman.

Päivämäärä:   13.8.25 07:54:20

Olet ihastunut playeriin ja playeri tajuaa sen ja osaa pelata asialla.

Minä sanoisin että playeriin laitat välit poikki ja kaveriin etäisyyttä kunnes hällä ja playerilla on homma sileä ja ohi.

Lähettäjä: ooo 
Päivämäärä:   13.8.25 08:10:01

Aloittaja on omistushaluinen ja roikkuu miehessä, vaikka mies on jo todennut, että ei aio seurustella aloittajan kanssa. Eli toisin sanoen ei ole hänen kanssaan vakavissaan.

Jos miehestä ja kaverista tulee ystäviä keskenään, niin se ei tietänkään kenellekään kuulu. Itse olisin kyllä vihainen siitä, että muut ihmiset ruotivat keskenään minun henkilökohtaisia asioitani. Sellaisia kavereita en elämääni tarvitse.

Lähettäjä: x 
Päivämäärä:   13.8.25 08:11:17

"Vihellä nyt ensin omalta osaltasi peli miehen kanssa poikki, lopeta moinen "ystävyys" ja mene elämässäsi eteenpäin."

Täsmennän, että tällä tarkoitin "ystävyyttä" miehen kanssa, en välien katkaisemista kaveriisi.

Lähettäjä: ii 
Päivämäärä:   13.8.25 08:19:39

Olen pahoillani, mutta kertomasi perusteella kuulostaa siltä, että mies "haluaa pitää sinut ystävänä" koska on kätevää, että on reservissä joku jonka kanssa tarvittaessa mennä peiton alle. Kaikki tuo höpötys siitä, että hän olisi huolissaan siitä että sinulla nousee taas tunteita, on suoraan sanottuna bullshittiä. Jos hän olisi siitä aidosti huolissaan, pysyisi sinusta kaukana. Ei hän varmasti paha ole, vain todella täynnä itseään ja tuo ihmistyyppi on vain sellainen, että aiheuttaa paljon surua ja murhetta. Sinuna poistaisin hänet elämästäni, vaikka tekisi kuinka kipeää. Pidemmällä aikavälillä se on sinulle hyväksi - usko pois vaan.

Lähettäjä: J 
Päivämäärä:   13.8.25 08:24:10

Pääset helpoimmalla kun katkaiset välit mieheen ja odotat että ystäväsi palaa häntä koipien välissä. Kuulostaa kamalan kuluttavalta tuo tilanne.

Lähettäjä: Naatti 
Päivämäärä:   13.8.25 08:28:59

Unohda mies. Kaverisi ei ole myöskään sinulle mitään velkaa, saa panna hulttiomiestä niin paljon, kun haluaa. Sinun aloitteestasi aloititte taas panemaan, eli eipä tuostakaan voi miestä tai kaveriasi syyttää.

Kun mies on taitava sanoistaan niin nuo lässytykset siitä, miten olet korvaamaton kaverina ja harmi kun parisuhde ei välillänne tule toimimaan tekosyistä x ja y ovat ihan paskapuhetta. Olet ns niellyt syötin ja nyt täysin tuon kuspään vietävissä, ja nyt alat vielä syytellä kaveriasi siitä, että sinulla menee tunteet överiksi.

Lyhyesti: Anna olla.

Päivämäärä:   13.8.25 08:46:43

"Olen pahoillani, mutta kertomasi perusteella kuulostaa siltä, että mies "haluaa pitää sinut ystävänä" koska on kätevää, että on reservissä joku jonka kanssa tarvittaessa mennä peiton alle."

Itse en usko tähän. Yritti olla ystäväni vaikka olin parisuhteessa. Ja hänelle todellakin oli ok, että emme harrasta seksiä. Varmisti monta kertaa, että olenko ihan varma, että haluan.

Yllättävän monen mielestä on siis ok pyytää treffeille samaa miestä kenen kanssa kaveri harrastaa seksiä, vaikka tietää sen satuttavan kaveria ja aiheuttavan harmia. Mutta hyvä saada näkökulmaa.

Lähettäjä: täti 
Päivämäärä:   13.8.25 08:59:27

Lapikasta miehelle ja jos tuo on paras kaverisi, niin kaverit vaihtoon. Eivät nuo kaksi sinusta ole aidosti huolissaan, paneskeleevat varmasti keskenään.

Nyt vaan selkärankaa kasvattamaan ja asetat omat rajasi. Sinulla ei luultavasti herää tunteet vaan läheisriippuvuus.

Lähettäjä: Juu 
Päivämäärä:   13.8.25 09:05:01

Hyi. Pelasta itsesi.

Päivämäärä:   13.8.25 09:10:07

Mieti vakavasti, tuoko mies elämääsi enemmän iloa vai surua, vaikka ihan klassista + ja - listaa käyttäen ja toimi sitten sen mukaan. Karu totuus on, että ei hän sinusta välitä, muuten ei heiluisi ystäväsi kanssa. Vaikka seksi olisi hänelle tenniksen pelaamista, hän tietää ettei se ole sitä sinulle. Mitä siihen "ystävääsi" tulee, sanon vain sen mikä on itsestäänselvää: ystävät eivät tee noin. Et voi mitään sille miten hän toimii, mutta sille voit, että siedätkö sellaista.

Sanon kuten täti: "Nyt vaan selkärankaa kasvattamaan ja asetat omat rajasi. Sinulla ei luultavasti herää tunteet vaan läheisriippuvuus." Se voi tehdä kipeää, mutta kiität itseäsi vielä kun aikaa kuluu.

Lähettäjä: Minä Vaan 
Päivämäärä:   13.8.25 09:10:30

Olipa aloitus ? Miten voit edes miettiä olevasi tuollasen miehen kanssa.
Lapikasta ja säästä itsesi vielä ikävimmiltä asioilta.
Et todellakaan ole omistushaluinen yms vaan mies sika ja manipuloi sinut luulemaan vailka mitä.

Päivämäärä:   13.8.25 09:10:47

Täti: Kyllä, en ole tunne-elämältäni kovin vakaa ja kyse on luultavasti enemmän jostain hylätyksi tulemisen pelosta ja kokemuksesta. Ja tämä ihminen jostain syystä laukaisee minussa tällaista järjetöntä vuoristorataa. Olen hyvin tietoinen ongelmistani.

Lähettäjä: Hmmm..... 
Päivämäärä:   13.8.25 09:40:47

"Miksi vaadit ystävältäsi niin paljon ja itseltäsi et vaadi? Tarkoitan, että ystäväsi pitäisi mielestäsi hillitä ja hallita ja ymmärtää. Itsekään et kuitenkaan ole pystynyt sitä tekemään vaan taas lipsahti ja ei pitänyt mutta sitten kuitenkin taas. Sekoilet miehen kanssa ja nyt ystäväsikin sekoilee, mutta mielestäsi vain oma sekoilusi on ymmärrettävää ja hyväksyttävää, mutta ystäväsi sekoilu ei. Ja mies pyörittää ja naruttaa ja sekoilee molempien kanswa."

Tämä oli ihan hyvä näkökulma, pureskelepa tämä ihan ajatuksella !

Toinen pureskeltava on se, että jos oikeasti mielessäsi olet nyt ystävyyspohjalla tämän miehen kanssa ja toinen on paras kaverisi niin heidän sinulle kuvien laittaminen jostain tapaamisesta on aika normaalikin juttu (olisi siis normaali jos olisi kaksi naispuoleista kaveria eikö niin?) ja jos tosiaan olette nyt niitä ystäviä niin kolmistaanhan te joskus tapaisitte ja aikaa viettäisitte !

Kyllä nyt on ihan vääränlaisia tunteita miekkosen kanssa, eikö maailmanmatkaajan olisi aika jo vaihtaa maisemia ?

Päivämäärä:   13.8.25 11:00:43

Hmmm: Minä olen tehnyt molemmille selväksi, että kyllä minulla herää tunteet intiimissä suhteessa. Itse en osaa pitää suhdetta pelkkänä kaveruutena siinä vaiheessa, kun on fyysistä läheisyyttä. En ihan ymmärrä tuota näkökulmaa, että jos minulla on jokin suhde, on ihan ookoo että kaveri alkaa tapaamaan samaa miestä. En ainakaan itse toimisi niin, varsinkin kun tietäisin, että tästä seuraa murhetta.

Itse olen tuntenut miehen yli 1,5 vuotta, kaverini tavannut hänet muutaman kerran ja miehiä kuitenkin maailmassa riittää, niin vähän pidän outona että täytyy sotkeutua samaan tyyppiin, kun hän tietää että historiamme ja nykyisen tilanteen.

Mutta kuten sanoin, että he ovat kaksi vapaata ihmistä ja jos tämä heidän yhteys on heille tärkeää niin en ala ketään estämään. Mutta voin suojella itseäni tilanteessa ja olla olematta yhteydessä molempiin, jos se tuottaa minulle kipua. Minulla on takana todella rankka vuosi (rankka ero tuosta seurustelukumppanista ja läheisen kuolema, oma sairastelu ym), joten olen muutenkin aika herkillä ollut tässä. Tuo miehen tapaaminen toi helpotusta tilanteeseen, mutta parempi nyt vain pistää piste hommalle.

Lähettäjä: Juu 
Päivämäärä:   13.8.25 14:06:48

Hyvä sinä!

Päivämäärä:   13.8.25 14:07:17

No kertoo äijästä aika paljon, että alkaa vikittelemään sun kaveria. Heivaa se ukko nyt kokonaan elämästäsi. Mä vaan toteaisin, että tuo mun elämään liikaa draamaa ja p’skaa ja se loppuu nyt tähän moro.

Ja kaverille sanoisin ihan suoraan, että kavereiden eksien kanssa ei heilastella nyt eikä huomenna.

Sä nyt tunnut kiertelevän ja kaartelevan ihan jokaiseen suhdemutkaan ja sen takia sun yli kävellään. Päätä mitä haluat ja pidä siitä kiinni. Toki kynnysmattonakin jotkut viihtyy…

Päivämäärä:   13.8.25 14:09:52

” Mutta kuten sanoin, että he ovat kaksi vapaata ihmistä ja jos tämä heidän yhteys on heille tärkeää niin en ala ketään estämään”

Et nyt todellakaan sano mitään tämmöistä. Sanot, että @!#$ on irti sun ja kaveris ystävyydessä jos alka sun exän kanssa säätämään.

Päivämäärä:   13.8.25 14:15:12

Kuulostaa siltä, että vaikeiden aikojen takia olet ajautunut kynnysmattotilanteeseen. Varmaan on vain se, että jos jatkat, olet onneton. Pää pystyyn ja uutta kohti. Et sinä tarvitse tuollaisia vampyyreja. Kuulostaa rumalta, mutta sitähän he kumpikin ovat.

Teitkö muuten sen suosittelemani plus ja miinus -listan?

Lähettäjä: B 
Päivämäärä:   13.8.25 15:24:36

"Ei perinteisellä tavalla mikään komistus, pituutta alle 170 ja hiuksetkin näyttää ohentuvan. Haiseekin pahalle suurimman osan ajasta."

Tyypillinen tapaus, josta eroon päästyäsi suunnattomasti ihmettelet, mitä hittoa siinä koskaan olit näkevinäsi.
Joo, et sinä voi estää kahta vapaata ihmistä tapailemasta toisiaan ja tekemästä mitä haluavat, mutta voit itse valita haluatko olla niiden kanssa enää missään tekemisissä. Itse varmaan heivaisin molemmat.

Päivämäärä:   13.8.25 15:27:08

"Et nyt todellakaan sano mitään tämmöistä. Sanot, että @!#$ on irti sun ja kaveris ystävyydessä jos alka sun exän kanssa säätämään"

Olen sanonut, että tuntuu todella pahalta kuin lyötäisiin puukolla rintaan ja olen myös sanonut hänelle, että en itse tekisi mitään tällaista. Hän saa tehdä omat valinnat sen perusteella, en ala kiukuttelemaan enkä varsinkaan halua, että sitten säätävät selkäni takana piilossa.

Kummankaan viesteihin en ole vastannut eilisen jälkeen, kun on niin omituinen olo tilanteesta.

Lähettäjä: Nasu 
Päivämäärä:   13.8.25 15:33:53

Semmonen "kaveri". Huhhuh, molemmat veks sun elämästä ja uutta kohti. Toi "kaveri" tulee vielä viemään sulta ihan kaiken etkä itse edes tajua sitä :D

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   13.8.25 15:48:51

Taidatte olla aika nuoria? Sanotaan, mitä ei tarkoiteta ja sekoillaan miten sattuu.

Lähettäjä: Tototintti 
Päivämäärä:   13.8.25 16:44:47

Voi voi, en haluais millään uskoa, että joku nainen on oikeesti noin ääliö...jos olet tietoinen ongelmistasi, niin nyt otat itseäsi niskasta kiinni ja heivaat tollasen ulkomaisen playerin. Mene juttelemaan jollekkin terapeutille, koska taidat tarvita sitä aikas paljon! Ei ole mikään ystävä sulla, jos sille sun miehelle kannikkaa avaa. Elät vain kerran, elä se itselles arvokkaasti!

Lähettäjä: ksj 
Päivämäärä:   13.8.25 17:10:55

Hän haluaa pitää sinut ystävänä vain siksi, että mahdollisesti saisi sinultakin joskus seksiä. Ei siihen ole mitään muuta syytä.

Jos mies ei ole umpihomo, niin ainoa syy, miksi haluaa olla naisen kanssa kaveri tai ystävä on se, että haaveilee pääsevänsä pöksyihin. Kun se mies joskus löytää itselleen naisen, jonka kanssa haluaa olla eikä haikaile muiden housuihin, niin hän unohtaa kaikkien naiskaveriensa ja "vain ystävien" olemassaolon. Heidän olemassaolonsa muistuu mieleen taas silloin, kun parisuhde rakoilee tai päättyy.

Jos et siis halua olla tuolle miehelle vain varapimppi, niin ulkoista hänet kokonaan elämästäsi. Äläkä ota ketään muutakaan miestä ystäväksi tai kaveriksi. Ainakaan, jos heidän kanssa pitää käydä painokkaita keskusteluita siitä, että me olemme vain ystäviä, ei muuta.

Mutta eipä tuo naiskaversikaan kovin kivalta kuulosta. Seksiähän hän on vailla eikä häntä haittaa panestkella. Eikä häntä vaikuta paljoa kiinnostavan se, että sinä pahoitat mustasukkaisuuksissasi mielesi.

Hehän panevat joka tapauksessa, hyvksyt sinä sitä tai et. Voivat sopia keskenään että ei kerrota ja kysyttäessä kielletään, mutta totuus on toinen. Jos homma on heille ok, ei muiden mielipiteet kiinnosta. Ja jos se ei ole sinulle ok, on sinun ulkoistettava itsesi hänenkin elämämästään.

Lähettäjä: m 
Päivämäärä:   13.8.25 17:12:48

Ihmettelin myös noita aikaisempia kommentteja siitä miten tuota ystävääsi pitäisi ymmärtää ja olla ok sen kanssa että vikittelee sinun entistä suhdeviritystä. Kyllä se olisi minulle ystävyyden loppu siihen, en todellakaan olisi niin sinisilmäinen että siellä vaan jutellaan lämpimikseen.

Minulla oli vähän samantapainen tilanne sikäli että olin ihastunut juuri tuollaiseen maailmanmatkaajaan, eikä ollut ulkonäöllisesti mun tyyppiä. Meilläkin oli taukoa yhteydenpidosta ja sitten palattiin toistemme luokse mutta eihän siitä mitään tullut! Ja samalla tavalla sain todeta ettei mies minusta oikeasti välitä, kunhan pelailee.

Nyt kun ei olla tekemisissä, huomaan vihdoin sen kuten tuossa ylempänä sanottiin että mitähän ihmettä tuossa tyypissä edes näin? Ei tuonut omaan elämään suurimmaksi osaksi mitään hyvää. Tsemppiä, huomaat kyllä tulevaisuudessa että kannatti! Niitä hyviäkin miehiä on olemassa ja jos jäät roikkumaan tuollaiseen niin sabotoit itseäsi ja mahdollisuuden parempaan suhteeseen.

Päivämäärä:   13.8.25 17:26:50

Ksj: Miehellä on myös lesbokavereita ja parisuhteessa olevia naisystäviä. Oli myös itse jonkinnäköisessä parisuhteessa samoihin aikoihin kuin minä. Tiedän että tapailee tätä exäänsä välillä ja yhtä muuta naista. Ja se on tietenkin minulle ihan ok. Mutta tämä oli yksi asia mitä häneltä pyysin, että lopettaa minun kaverini havittelun ja sanoin, että se loukkaa. Luulin että oli ymmärretty, mutta ei näköjään.

Miehestä en halua parisuhdetta ja en usko, että hän on kunnolliseen kahden aikuisen suhteeseen edes kykeneväinen. Ikää yli 40 ja pisin suhde ollut muutaman vuoden mittainen joskus parikymppisenä. On luultavasti tutustunut satoihin naisiin ympäri maapalloa elämänsä aikana. Luultavasti joku hötönettiläinen hänet tunnistaakin kohta näistä jutuista.

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   13.8.25 17:48:08

"Mutta tämä oli yksi asia mitä häneltä pyysin, että lopettaa minun kaverini havittelun ja sanoin, että se loukkaa. Luulin että oli ymmärretty, mutta ei näköjään."

Tässä sulla hyvä syy heivata se kokonaam, väittää olevansa sun ystävä, mutta loukkaa sua tietoisesti. Pidä morjesta-tuttuna ja jatka elämääsi. Kaverillesi tekee vielä samoin kuin sulle, mut oo sä siinä vaiheessa jatkanu jo elämää. Tommoset jees jees miehet on perseestä, hukassa itsensä kanssa nii käyttää toisia ponnahduslautanaan kokemalla muka syvää yhteyttä vähän joka toisen kanssa. Yksikään tuntemani maailmanmatkaaja ei ole kovin tasapainoinen vaan jollain lailla kauhean läheisriippuvainen. Piis ja love

Päivämäärä:   13.8.25 19:17:21

Kaveri kyselee perään, ei kuulema ymmärrä yhtään mitä tässä tapahtuu. Haluaa keskustella ja ihmettelee mykkäkoulua.

Aloin tässä miettimään, että jos tämä onkin mieheltä suunniteltu juttu. Sanoin hänelle, että ystävyyssuhde menisi tähän kaveriin, jos päätyisivät sänkyyn. Jos onkin niin kiero tyyppi, että katsoo onnistuuko viehätysvoimallaan tuhoamaan tähän asti todella vahvan ja hyvän ystävyyssuhteen.

Päivämäärä:   13.8.25 19:32:47

Tosiaan, sanelet kaverillesi jotain sääntöjä, mutta itse et osaa pysyä missään päätöksissä - olet ensin päättänyt olla kaveri ja sitten kuitenkin paneskelet tätä miestä. Sinulla ei ole mitään oikeutta käyttäytyä noin. Olet lapsellinen ja omistushaluinen. Kaverisi ja tuo mies on vapaita tekemään ihan mitä haluavat, he eivät tarvitse mihinkään sinun lupaasi.

Lähettäjä: .-. 
Päivämäärä:   13.8.25 19:34:20

Onko ihme, että kaveri ei ymmärrä, miksi sinä kiellät häneltä miehen, jota et itsekään halua?

Lähettäjä: Minä Vaan 
Päivämäärä:   13.8.25 19:44:54

Tuollanen ukko pois kuvioista -mieti sitten mitä teet kaverin kanssa. Ei kovin luotettavalta tunnu kun ajattelee vaan itseään eikä ystävän tunteita.

Päivämäärä:   13.8.25 19:55:04

.: Niinhän olenkin sanonut, että ei tarvitse lupaani enkä voi ketään kieltää. Olen mustasukkainen ja omistushaluinen ja en tunne-elämältäni hirveän tasapainoinen. Työstän näitä asioita koko ajan ja tämä on oikeasti aika vaikeaa olla näin epävakaa.

Siksi olenkin nyt ulkoistamassa itseäni tästä kuviosta. Mies on jo heivattu.

Tämän avauksen pointti oli saada ulkopuolista näkökulmaa tilanteeseen. Kiitos siitä.

Lähettäjä: jed 
Päivämäärä:   13.8.25 20:01:18

Mitä sinä siis tuosta miehestä haluat kun et halua olla hänen kanssaan, et halua että hän ottaa sinuun yhteyttä, pidät mykkäkoulua, muttet myöskään halua kaverisi olevan hänen kanssaan tekemisissä? Kuulostat joltain ala-asteikäiseltä pissikseltä.

Päivämäärä:   13.8.25 20:37:05

Jed: ystävyyttä, yhdessäoloa ja seksiä. Meillä on ollut oikeasti todella mukavaa tämä kesä ennen kuin tuli tämä "kolmiodraama". Asiat meni nyt solmuun ihan muutamassa päivässä.

Päivämäärä:   13.8.25 20:42:57

"Siksi olenkin nyt ulkoistamassa itseäni tästä kuviosta. Mies on jo heivattu."

Juu vissiin on. :D olet sellainen kynnysmatto, että mies kun laittaa yhden viestin niin olet jo juoksemassa paneskelemaan sitä. Hanki itsekunnioitusta.

Päivämäärä:   13.8.25 21:22:27

"Olen mustasukkainen ja omistushaluinen ja en tunne-elämältäni hirveän tasapainoinen."

Ja sinusta oli hyvä idea hankkiutua määrittelemättömään seksisuhteeseen ympäriinsä paneskelevan kaverimiehen kanssa? Että teillä oli ihan kivaa, paitsi että pyytämättä ja yllättäen homma menikin jostain kumman syystä sekaisin?

Päivämäärä:   13.8.25 21:37:54

No tässä sulle nyt sit kasvamisen paikka. P
Kirjoita vaikka kaikki tuntert ylös mitä tulee esiin nyt kun olet laittanut välit poikki. Tutkale niitä sitten jos miehestä taas kuuluu.

Päivämäärä:   14.8.25 12:38:56

Tuollainen kevyt paneskelu kaikkiin suuntiin toimii kun kenelläkään ei ole tunteita suuntaan tai toiseen. Nyt ei ole kyse siitä, vaan mies herättää sinussa sisäistä kaaosta. Siitä pääsee kun laittaa mieheen välit poikki. Etsi muita lohduttajia myös tunnepuolen asioihin, muuten jäät roikkumaan samaan kaavaan.

Lähettäjä: nomadi 
Päivämäärä:   14.8.25 12:52:06

Jos haluat tämän 'kaverimiehen' omaksesi, sinun pitää pelata samoilla korteilla. Menet sänkyyn tämän kavereiden kanssa, katoilet, valehtelet. Laitat seikkailuistasi iloisesti kuvia. Teet tämän kaiken hiukan ovelammin ja nopeammin kuin mies itse. Tämmöistä naista (ihmistä) mies arvostaa, ja näin saat miehen taistelemaan sinusta. Kiltti ja uskollinen kelpaa vain kynnysmatoksi.

Päivämäärä:   14.8.25 12:57:58

Nomadi: No siis oikeastaan tämä mies yritti saada minut tapailemaan hänen kaveriaan. Ajatteli, että ollaan hyvä mätsi ja hänen kaverinsa olikin minuun ihastunut. Hän ei ole yhtään mustasukkaista tyyppiä.

Lähettäjä: täti 
Päivämäärä:   14.8.25 13:16:34

Et voi yrittää omia tuota miestä itsellesi (kieltää kaverilta), jos kerta et halua suhdetta. Samalla sanot, ettet voi kaveriasi ja miestä kieltää, mutta kuitenkin loukkaannut, jos paneskeleevat. Koeta nyt hyvä ihminen päättää mitä haluat!

Joko haluat miehen ja silloin voit vaatia ettei paneskele muita. Tai sitten se on ihan vapaa mies paneskelee kaikkia, myös kaverias. Ei tee mitään väärää.

Kaverisi taas saa panna ketä haluaa. Jos se loukkaa, että hän panee tuota miestä, niin heivaa kaveri elämästäsi.

Pelkkää FWB-suhdetta et tuosta saa, koska oma tunne-elämäsi ei ole kunnossa. Et voi vaatia muita sitä kannattelemaan, vaan sun on itse tehtävä se työ.

Lähettäjä: Joo 
Päivämäärä:   14.8.25 13:24:57

Ikä? 18v? 20v?

Lähettäjä: Hipsu 
Päivämäärä:   14.8.25 13:31:53

Tuollaiseen vetkuilijaan on helppo ”rakastua”, jos on jollain tapaa haavoittunut (ja omaa jotain kiintymyssuhdetraumaa?). Mutta kyseessä ei ole rakkaus. Olet mt-hoidossa, oletko perehtynyt kiintymyssuhdemalleihin?

Toivon todella, että pystyt jättämään tämän häntäheikin. Ystävällesi en vihoittelisi, mutta ymmärrän hyvin kuinka tuollainen toiminta sattuu sinuun. Olen ollut hieman vastaavanlaisessa tilanteessa. Pieni tauko kaverin kanssa voi olla paikallaan.

Tsemppiä!

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.