Lähettäjä: ...
Päivämäärä: 13.8.25 00:39:55
Vähän ulkopuolista näkökulmaa tilanteeseen, kun itse olen ihan solmussa.
Tutustuin 1,5 vuotta sitten yhteen mieheen. Aluksi ajattelin, että mitään romanttisia tunteita ei herää, mutta päädyttiin sänkyyn ja tunteet heräsivät vähän liikaakin. Juttumme ei toiminut millään tavalla muuten, sillä olin hänelle liian "vaativa" vakavaa suhdetta miettien ja hän ei ollut oikeastaan mitenkään poikaystävämateriaalia. Ei pussannut tai muutenkaan hellinyt pahemmin (asioita joita odotan intiimissä suhteessa), välillä katoili muutamaksi päiväksi, lopulta käyttäytyi yhdessäoloaikanakin niin idioottimaisesti, että riitelimme usein. Kuitenkin jotenkin koukutuin
tähän ihmiseen niin, että olin päästäni aivan sekaisin.
Pidimme taukoa näkemisestä muutaman kuukauden, mutta mies edelleen laitteli viestiä, että haluaisi olla ystäväni. Lopulta tavattiinkin ja puhuttiin asiat halki. Aloin kuitenkin tapailemaan toista ihmistä samoihin aikoihin ja hän ei ymmärrettävistä syistä hyväksynyt tätä ystävyyssuhdetta, joten lopetin yhteydenpidon tähän tarinan mieheen.
Parisuhteeni kuitenkin kariutui ja otin yhteyttä uudelleen tarinan mieheen. Sovittiin, että oikeasti mitään kaveruutta kummempaa ei saa tapahtua välillämme, koska hän oikeasti haluaa pitää minut ystävänä ja tietää, että kehitän tunteita helposti.
Alettiin viettää aikaa yhdessä ja hän tuki minua oikeasti ystävänä erossa. Samalla tutustutin hänet ja kaverini toisiinsa. Mies alkoi jutella, että mielellään harrastaisi seksiä kaverini kanssa (molemmat ovat hyvinkin vapaamielisiä näissä asioissa). Tein molemmille selväksi, että se tuntuisi minusta aika pahalta, en mahda sille mitään. Lopulta oikeastaan itse päädyin miehen kanssa sänkyyn muutaman kerran (kyllä, käsi ylös virheen merkiksi). Varmaan ajattelin, että kaverini havittelu loppuisi siihen.
Niin siinä kuitenkin kävi, että kaverini kutsui miehen hänen kanssaan viettämään aikaa ja iloisesti laitteli kuviakin tapaamisesta. Olivat minusta keskustelleet paljon ja kaverini oli miestä muistuttanut, että hänen täytyy varoa ettei minulla herää nyt taas tunteet miestä kohtaan. Aiempana päivänä mies oli ollut minun luona yötä, oltiin halittu sohvalla, pussailtu ja harrastettu seksiä. Molempien kanssa kävin tilanteen läpi ja molemmat ovat huolissaan tunteistani jne.
Nyt mies oli ehdottanut taas kaverilleni tapaamista, jotta voisi auttaa häntä asiassa x. Keskustelevat siis keskenään ja sen jälkeen kyselevät molemmat minulta "lupaa" tapaamiselle. Olen molemmille sanonut, että tuntuu todella pahalta, mutta mikä minä olen kahta vapaata ihmistä estämään.
Tämä tilanne on jotenkin niin absurdi. Kaverini tietää miten sekaisin olin tästä tyypistä silloin reilu vuosi sitten. Hän myös tietää, että tyyppi kaataa naista kuin heinää ja yrittää kokeilla vähän kaikkia. Minulle tämä on ok, kunhan sitä ei hierota naamaan.
Olenko minä jotenkin todella vanhanaikainen tai omistushaluinen tässä, kun tilanne tuntuu niin omituiselta ja pahalta? Itse en ikinä pyytäisi mitään kaverieni eksiä kanssani minnekään, saatikka sellaisia tyyppejä kenen kanssa kaverillani on sillä hetkellä meneillään jonkinnäköinen intiimimpi suhde.
|