Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Baby Seven

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   12.8.25 23:22:26

On lopetettu ähkyn vuoksi.

Re: Baby Seven

Lähettäjä: Se Hep 
Päivämäärä:   13.8.25 01:41:13

Näin saman aiemmin. Harmillista, ei olisi uskonut sen näin nopeasti lähtevän. Toki joku muu olisi lopettanut sen jo aikaa sitten.

Mutta yllättävää, että täältä löytyi joku toinenkin Katien seuraaja! Tai en edes seuraa, kun en seuraa oikeastaan mitään sanan varsinaisessa merkityksessä, mutta algoritmit suosittelivat kilivideoita alkukesästä. Jäin ensin koukkuun niihin ja odottamaan nelosten syntymää. Jossain kohtaa aloin katsoa hevosvideoitakin ja nyt olen koukussa niissä. Katien ääni ja puhetapa ovat jotenkin miellyttäviä, niin videoita on kiva katsoa/kuunnella.

Sitä ihmettelen, kun oli toinenkin hevonen tässä viikon sisään ähkyinen, että mikähän homma..

Ja heille, joille aihe ei ole tuttu, tästä siis kyse: https://www.facebook.com/katievanslyke96/

Lähettäjä: oho 
Päivämäärä:   13.8.25 01:52:15

Tällä Katiella on 4,5 miljoonaa seuraajaa - en jaksanut käydä kovin pitkään läpi hänen päivityksiään, mutta ei kyllä selvinnyt että mistä moinen mielenkiinto?

Päivämäärä:   13.8.25 02:15:55

Oli kyllä yllätys, ajattelin jakaa täällä kun silloin runsas vuosi sitten tätä täällä pohdittiin.

Ihmiset arvelevat redditissä että ähky on vain tekosyy ja lopetusta oltaisiin suunniteltu jo muutamia viikkoja. Ja että asia päätettiin laittaa ähkyoireiden piikkiin koska baby sevenillä oli niin suuri fanijoukko, piti keksiä jokin ns. jalkoihin liittymätön selitys. Kuka tietää. Varmasti oli kova paikka tämä lopetus ja kova elämänhalu oli hänellä.

Tykkään Katien tyylistä, paljon vastuuta ja osaamista hänellä vielä aika nuoreksi naiseksi.

Päivämäärä:   13.8.25 02:17:37

...niin ilmeisesti siis tuolloin n. 2vk sitten Katie oli maininnut jotain siihen suuntaan että aikaa ei liene enää kauan ja lopetus siintää pian.

Lähettäjä: K 
Päivämäärä:   13.8.25 05:38:47

Mä näin kans sen videon missä kerto että alkavat pitää listaa Sevenin oireista ja käytöksestä että on selvät rajat jolloin pistävät pois eikä vahingossa pääse liian huonon kuntoon. Nivelrikkoako tolla alko olemaan nivelissä. Ja tais kuukausista puhua, että ei olisi vuosia ollut enää elinaikaa jäljellä. Mäkin tuota tapausta jäin seuraamaan silloin vuosi sitten. Tai kattoin aina kun somessa tuli vastaan. Tämän vuoden varsoista mulla ei oo mitään tietoa kun en ole niitä seurannut. Muita eläinvudeoita oon katsonut jonkin verran.

Lähettäjä: Kiire 
Päivämäärä:   13.8.25 06:24:16

Mä seurasin sitä alussa kun jotenkin kuvittelin, että olisi edes sen verran onnellinen tarina että voisi olla seurahevosena ontumatta hetken aikaa. Mutta kun aina vaan ontui, niin en voinut enää katsella. Tehtiinkö sille jotain leikkauksia jalkoihin?

Päivämäärä:   13.8.25 08:28:05

Onpa hyvä uutinen. Ei välttämättä se ähky, mutta että Katie viimeinkin ymmärsi päästää Sevenin kärsimyksistään. Se olisi pitänyt tehdä jo vuosi sitten kun oli selvää, että siitä ei koskaan tulisi hevosta ja elämänlaatu oli olematonta alusta asti.

Lähettäjä: Kiire 
Päivämäärä:   13.8.25 08:56:57

Joo samaa mieltä kuin edellinen. Kyllähän katie jollain videolla selitti, että on yrittänyt tehdä parhaat mahdolliset päätökset aina sillä hetkellä ja sen hetken tiedoilla kun ne on pitänyt tehdä, mutta että jos olisi tiennyt kaiken mitä tietää nyt, olisi todennäköisesti päättänyt toisin. Eli varmaan lopettanut heti. Kai se on vaikeaa luovuttaa kun on jo hoitanut paljon.

Lähettäjä: N 
Päivämäärä:   13.8.25 09:50:16

Eikös tämä ole Trumpin kannattaja

Lähettäjä: nomadi 
Päivämäärä:   13.8.25 09:57:53

Joka toinen on jenkkilässä Trumpin kannattaja äänestystuloksien mukaan.

Suomalaisesta taas automaattisesti ajattelee, että 'pitäisi ymmärtää paremmin', ja Trumpin kannattaminen olisi noloa.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   13.8.25 11:03:00

Jos ottaa usan äänestysprosentin huomioon niin ei lähellekkään joka toinen ole trumpin kannattaja. Mielipidemittauksista puhumattakaan.

Mutta hyvä että lopulta tajusivat lopettaa sevenin. Seurannut alusta asti tuota matkaa ja omaan silmään varsa ei ole missään vaiheessa näyttänyt siltä että olisi kovin elämän iloinen. Pelkkä käveleminen näytti siltä että jokaista askelta piti harkita ja varoa.

Lähettäjä: ! 
Päivämäärä:   13.8.25 20:38:07

Mä olen seurannut Katieta reilun pari vuotta.
Niin surullista kun hevosen kuolema aina onkin niin olen myös sitä mieltä että hyvä että tuli jotain, minkä takia tai minkä varjolla Seven laitettiin pois.
En ymmärrä monia pahoja puheita mitä saa lukea Katien päivityksistä. Siellä hoidetaan niin hyvin eläimet että siitä voisi kaikki ottaa opikseen.
Kaitie puhuikin tuosta ähkystä, että terveellekin hevoselle jopa yli 40 ylittävä helle on todella rankka, puhumattakaan Sevenin tyyppiselle. Ja senkin toisen (Opal) ähky johtui todennäköisesti mm. helteen aiheuttamasta nestevajauksesta.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.