Lähettäjä: Kuvaaja
Päivämäärä: 12.8.25 22:19:09
Onko kellään täällä kokemusta burrelin riistakameroista? Sain tuttavalta joutain vuosia vanhan burrel-merkkisen riistakameran. Pakkauksessa on kaikki tykötarpeet ja myös joku elisan sim-kortti jossa lukee burrel. Käyttöohjeessa sanotaan, että burrelin simmi pitää aktivoida ja sen kälkeen soihen voi valita haluamansa liittymän.
Nyt kiinnostaisi tietää, onko tuo liittymä pakko ottaa elisalta, vai voinko ottaa liittymän dna:lta mistä muutkin liittymäni ovat? Minulla on toinenkin, uudempi kamera jossa myös oli mukana oma sim- kortti, mutta kun kävin sen kanssa paikallisessa liikkeessä minulle sanottiin että sen voi heittää pois ja tilata uusi sim-kortti operaattoriltani. On toiminut.
Mutta tämä vanhempi kamera vaatii asetuksissa, ettäkenttään pitää kirjoittaa sim-kortin numero, 12 numeroa, mutta ainakin näissä omissa simmeissäni on 15 numeroa.
Samoin siellä asetuksissa kysytään puhelinnumeroa jonka kautta voi antaa kameralle komentoja, ja erikseen painotetaan, että numero ei saa olla käyttäjän oma. Sitten siinä on vieressä "valitse yhteystiedoista", mutta jos klikkaan sitä, ne yhteystiedot ovat perheeni, ystävieni ja tuttavieni numeroita. En kai minä voi sinne esim. äitini puhelinnumeroa asentaa.
Tuttavani ei ole käyttänyt kameraa pitkään aikaan (siksi hän sen minulle antoikin) eikä muista miten hän sen sai toimimaan. Kamera kuvaa kyllä, muttei lähetä sovellukseen mitään.
Osaako joku neuvoa tyhmää?
|