Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Kysymys riistakamerasta

Lähettäjä: Kuvaaja 
Päivämäärä:   12.8.25 22:19:09

Onko kellään täällä kokemusta burrelin riistakameroista? Sain tuttavalta joutain vuosia vanhan burrel-merkkisen riistakameran. Pakkauksessa on kaikki tykötarpeet ja myös joku elisan sim-kortti jossa lukee burrel. Käyttöohjeessa sanotaan, että burrelin simmi pitää aktivoida ja sen kälkeen soihen voi valita haluamansa liittymän.

Nyt kiinnostaisi tietää, onko tuo liittymä pakko ottaa elisalta, vai voinko ottaa liittymän dna:lta mistä muutkin liittymäni ovat? Minulla on toinenkin, uudempi kamera jossa myös oli mukana oma sim- kortti, mutta kun kävin sen kanssa paikallisessa liikkeessä minulle sanottiin että sen voi heittää pois ja tilata uusi sim-kortti operaattoriltani. On toiminut.

Mutta tämä vanhempi kamera vaatii asetuksissa, ettäkenttään pitää kirjoittaa sim-kortin numero, 12 numeroa, mutta ainakin näissä omissa simmeissäni on 15 numeroa.

Samoin siellä asetuksissa kysytään puhelinnumeroa jonka kautta voi antaa kameralle komentoja, ja erikseen painotetaan, että numero ei saa olla käyttäjän oma. Sitten siinä on vieressä "valitse yhteystiedoista", mutta jos klikkaan sitä, ne yhteystiedot ovat perheeni, ystävieni ja tuttavieni numeroita. En kai minä voi sinne esim. äitini puhelinnumeroa asentaa.

Tuttavani ei ole käyttänyt kameraa pitkään aikaan (siksi hän sen minulle antoikin) eikä muista miten hän sen sai toimimaan. Kamera kuvaa kyllä, muttei lähetä sovellukseen mitään.

Osaako joku neuvoa tyhmää?

Re: Kysymys riistakamerasta

Lähettäjä: no mutta 
Päivämäärä:   12.8.25 23:23:42

en ymmärrä riistakamerasta mitään. tuntuu kovin monimutkaiselta tuo numeroiden asettelu 12 tai 15 numeroisia lukuja.
Kuitenkin monella on tällaiset kamerat ja minulle on myös suositeltu.
En usko, että kamerasta on suurta hyötyä. Luuletko sinä sen auttavan?
Varkaita ei saa muutenkaan kiinni jos murtautuvat asuntoon.
Kameroita on monenlaisia.
Toivotaan, että löydät jostain apua.

Lähettäjä: Kuvaaja 
Päivämäärä:   13.8.25 03:43:25

Ei minulla varkaiden tai ilkivallan takia kameroita ole vaan villieläinten.

Niitä täällä pyörii sisiliskoista suurppetoihin ja on hauskaa seurata mitä ne puuhailevat. Asun ihan korvessa keskellä eimitään, joten ihmisiä tänne ei eksy kuin vahingossa. Ja jos nytvyänne joku sattuukin eksymään väärillä asioilla, niin kamerat kuvaavat sen ja hyvällä onnella tekijä voidaan kuvasta tunnistaa. Luulisi helpotravan poliisinkin työtä kun heille voi näyttää videolta, että nämä tyypit tekivät tällaista. Minulla ei ole täällä varoituskylttejä että alueella on kameravalvonta- eläimet eivät osaa lukea - mutta joskus pelkät kyltitkin voivat estää varkauksia tai ilkivaltaa vaikka itse kameroita ei olisikaan.

En tiedä miksi tämä "iso kamera" on näin hankala saada käyttöön, pienempi oli paljon helpompi. Operaattorilta tilattu sim-kortti sisään ja suunnilleen siinä se. Se ei kysellyt mitään pitkiä numerosarjoja tai muuta vastaavaa, mutta tämä tuttavalta saatu on monimutkaisempi.

Lähettäjä: Hae vastaus 
Päivämäärä:   13.8.25 06:56:27

Burrel support

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.