Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Onko olemassa vesikanistereita jotka voisi pestä

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   12.8.25 19:59:03

Tiedätte ne esim. mökeille vietävät kanisterit vettä varten.
Ne on umpinaisia, ainakin ne mitkä olen marketissa nähnyt.

Mulle on tulossa näille paljon käyttöä ja tiedän että ajan kanssa limoittuvat sisältä ellei saa pestyä. Jo ihan vesikannu jota pidän keittiössä limoittuu sisältä jos siinä on jatkuvasti vettä ja jos sitä ei pestä.

Eli onko olemassa vesikanistereita jotka saisi jotenkin auki pesua varten? Oletteko törmänneet?

Re: Onko olemassa vesikanistereita jotka voisi pestä

Lähettäjä: Nakki 
Päivämäärä:   12.8.25 20:00:27

Laita kuvahakuun vesikanisteri kannella ja selaile, kyllä niitä on.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   12.8.25 20:10:09

Tai kokeile pestä pulloharjalla?

Päivämäärä:   12.8.25 20:15:37

Kyllä niitäkin saa pestyä! Suosittelen karkeaa merisuolaa ja vodkaa. Niitä jonkin verran sisälle ja sitten ihan hirveää ravistelua eri asennoissa. Luonnollisesti lopuksi vesihuuhtelu ja mielellään jättää kuivumaan korkki auki.

Väliaikaishuuhteluna voi laittaaa vähän klooria sisälle ja ravistella, esimerkiksi mökkireissulta jääneen vedentilkan kaveriksi.

Päivämäärä:   12.8.25 20:17:38

Mutta jos pitää nimenomaan saada aukaistava malli, miettisin tekeväni itse elintarviketurvallisesta ämpäristä ja siihen itse asennetusta hanasta.

Lähettäjä: ** 
Päivämäärä:   12.8.25 20:17:47

Mun vesikanisterissa on ainakin niin iso se "korkki", että hyvin pääsee pesemään ihan harjan kanssa. Halkaisija siis ainakin jotain 20cm. Tokmannilta taisin sen ostaa.

Lähettäjä: Kesäolutta 
Päivämäärä:   12.8.25 20:26:15

Minulla on kaljan / oluen teossa Plasteksin hanallisia vesikanistereita. Niissä on sen verran isot kannet että 11 koon käpälä just mahtuu sisään. Sisältä saa pidettyä hanan mutteria kiinni ja ulkopuolelta kierrettyä auki hanan. Sisäpesu onnistuu tiskiharjalla ensin alaosa harja alaspäin kädessä ja yläosa harja ranteen suuntaisesti. Hana purkautuu yksiin osiin pesua varten.
Pesun jälkeen laitan joko vuorokaudeksi vetyperoksidi laimennuksen sisään tai pikana fosforihappo desinfiointi aineen jota saa panimo / mallas kaupoista.
Jos ei pöpöt kasva oluessa niin eik kyllä juomavedessäkään.

Lähettäjä: Minä Vaan 
Päivämäärä:   12.8.25 20:36:19

Hanallisissa kanistereisssa on iso kansi joten ne helppo pestä sisältä tiskiharjalla. Köy Tokmannilla tai Puuilossa yms katsomassa valikoimaa. Eri kokoisiakin on.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.