Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Voiko kuntoutustukea saada takautuvasti?

Lähettäjä: P 
Päivämäärä:   12.8.25 17:40:38

Tilanteeni on se että olen vuosia ollut erilaisten trauma-, masennus-, ja ahdistusoireiden takia kuntoutustuella. Puoli vuotta sitten tehty lausunto ei kuitenkaan mennyt läpi ja se hylättiin. Kausi olisi alkanut 1.3.2025 ja jatkunut 28.2.2026. Lausunto oli ehkä vähän kehno ja siinä ei ollu kaikkia asioita ja oireiluani. Mutta en enää jaksanut uutta lausuntoa toimittaa niin jäin toimeentulotuelle. Tänään oli lääkäriaika ja haettiin uudelleen kuntoutustukea tästä päivästä alkaen 4kk. Onko kellään tietoa voisinko saada takautuvasti tältä puolelta vuodelta maaliskuusta nyt elokuulle? Tilanteeni on koko ajan pysynyt melkein samanlaisena tosin nyt ollu tosin paljon huonompaa vointi puolen vuoden ajan.

Re: Voiko kuntoutustukea saada takautuvasti?

Lähettäjä: Ella 
Päivämäärä:   12.8.25 18:02:20

6 kk taaksepäi kai voi saada, mutta tietenkään et saa pitää sekä niitä rahoja että totua

Lähettäjä: S 
Päivämäärä:   12.8.25 18:22:18

Mä en ymmärrä miten et osaa googlata näin yksinkertaista asiaa. Itse googlasin ja nyt tiedän, kokeileppa sinäkin. Jos pystyt kirjoittamaan ht.nettiin, pystyt myös googlaamaan. Vähän oma-aloitteisuutta. D

Lähettäjä: H 
Päivämäärä:   12.8.25 19:00:05

''Mä en ymmärrä miten et osaa googlata näin yksinkertaista asiaa. Itse googlasin ja nyt tiedän, kokeileppa sinäkin. Jos pystyt kirjoittamaan ht.nettiin, pystyt myös googlaamaan. Vähän oma-aloitteisuutta.''

Itse sanoisin tämän kirjoittajalle, että ''vähän empatiaa''.
Kuvittele itsesi aloittajan asemaan ja hänen taustallaan (josta hän vielä kertoo avoimesti aloituksessa). Ehkä hänen tämänhetkiset voimavaransa riittivät tähän ketjun aloittamiseen. Monesti jonkun kela-asian googlailu osoittautuu järkyttäväksi tietoviidakoksi, ja puolen tunnin selailunkaan jälkeen ei ole ihan varma, että saako sitä nyt takautuvasti vai ei.

Itse googletin ja löysin kyllä googlen sivulta kohdan, että takautuvasti sitä voidaan maksaa 6 kuukaudelta, mutta sitten en löytänyt sieltä itse Kelan sivuilta sitä samaa lausetta enää.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.